Letectví

Boeing chystá největší 737, první chce dodat v roce 2020. Má být úspornější, než A321

Boeing MAX 10. Foto: Boeing.
Boeing MAX 10. Foto: Boeing.

Americký výrobce letadel Boeing dokončil konfiguraci nového letadla Boeing 737 MAX 10, které má být největším úzkotrupým letadlem v jeho nabídce. Na letadlo má už přes 400 objednávek, chce jím konkurovat hlavně novému Airbus A321LR.

Pokrok oznámil Boeing na probíhajícím aerosalonu v Singapuru a v tiskové zprávě„MAX 10 bude nejefektivnější a nejziskovější úzkotrupé letadlo, jaké kdy trh viděl,“ řekl viceprezident Boiengu Randy Tinseth. Boeing na jeho vývoji spolupracuje s aerolinkami, největší objednávky má od United Airlines.

Oproti verzi MAX 9 bude mít MAX 10 o 66 palců delší trup, vejde se do něj až 230 cestujících. Jeho délka bude 43,8 metru. Oproti konkurenci má mít o 5 % nižší náklady na každý sedačkokilometr. Boeing po oznámení tento týden posunul nové letadlo do finální fáze designu před zahájením výroby. První aerolinka má dostat letadlo v roce 2020.

Se zprávou o posunu ve vývoji největší 737 přišel Boeing jen pár dní poté, co vyjel ze své továrny s prvním Boeingem 737 MAX 7, který je naopak z celé řady 737 nejmenším.

A je po něm i nejmenší poptávka. V příštích týdnech současně Boeing dodá první MAX 9. 737 MAX je nejrychleji prodávaným letadlem v historii Boeingu, firma má už na čtyři různé verze 4 300 objednávek.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Víťa
Host
Víťa

Ten dolet bude limitující. Na americký domácí trh dobrý, ale na transatlantické lety to na A321LR nemá. Boeing podle mě prohloupil, když zařízl 757. Měli udělat 757 MAX s kapacitou 230-250 PAX a s doletem alespoň 7 500 km

Partneři