Boeing chystá největší 737, první chce dodat v roce 2020. Má být úspornější, než A321
Americký výrobce letadel Boeing dokončil konfiguraci nového letadla Boeing 737 MAX 10, které má být největším úzkotrupým letadlem v jeho
Americký výrobce letadel Boeing dokončil konfiguraci nového letadla Boeing 737 MAX 10, které má být největším úzkotrupým letadlem v jeho nabídce. Na letadlo má už přes 400 objednávek, chce jím konkurovat hlavně novému Airbus A321LR.
Pokrok oznámil Boeing na probíhajícím aerosalonu v Singapuru a v tiskové zprávě. „MAX 10 bude nejefektivnější a nejziskovější úzkotrupé letadlo, jaké kdy trh viděl,“ řekl viceprezident Boiengu Randy Tinseth. Boeing na jeho vývoji spolupracuje s aerolinkami, největší objednávky má od United Airlines.
Oproti verzi MAX 9 bude mít MAX 10 o 66 palců delší trup, vejde se do něj až 230 cestujících. Jeho délka bude 43,8 metru. Oproti konkurenci má mít o 5 % nižší náklady na každý sedačkokilometr. Boeing po oznámení tento týden posunul nové letadlo do finální fáze designu před zahájením výroby. První aerolinka má dostat letadlo v roce 2020.
Se zprávou o posunu ve vývoji největší 737 přišel Boeing jen pár dní poté, co vyjel ze své továrny s prvním Boeingem 737 MAX 7, který je naopak z celé řady 737 nejmenším.
Up early to greet the new #737MAX 7! Take a look and give a ❤️ if the 737 MAX is at the top your favorite list. #ThinkMAX pic.twitter.com/s2XMtaVthE
— Boeing Airplanes (@BoeingAirplanes) February 5, 2018
A je po něm i nejmenší poptávka. V příštích týdnech současně Boeing dodá první MAX 9. 737 MAX je nejrychleji prodávaným letadlem v historii Boeingu, firma má už na čtyři různé verze 4 300 objednávek.