Bitva o Bratislavu. Ryanair reaguje na obří expanzi Wizz Airu, spustí 7 totožných linek

Letiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport BratislavaLetiště Bratislava Foto: Facebook Letisko Bratislava / Airport Bratislava

Největší nízkonákladovky se na podzim střetnou v boji o cestující v Bratislavě. Oznámily tam rekordní expanze.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stočený elektromotor

Neoficiálne si vrabce čvirikajú na streche, že do BTS prídu k dvom lietadlám ďalšie dva lietadlá z končiacej Viedne.
Celkový počet oznámených destinácii by potom navýšil Wizz o ďalších deväť, t.j. na 24 destinácii od marca 2026 z BTS, niektoré ako náhrada za Viedeň.
Ten konkurenčný boj by hádam nemusel byť až tak márny a už vôbec nie v prospech Ryanairu.

Dominic

Ale zase pokud budou nabízet stejné destinace za nízkou cenu tak z toho spíš vyjde jako vítěz Ryanair. Zaplnit A321neo je o dost težší než 737-800 a Wizz bude mít problém, protože ty linky mohou být ztrátové a Ryanair se v konkurenčním boji moc nevzdává…

Apex

Krátkodobě pro BTS dobré, ale obávám se, že to dlouho nevydrží. Hlavně mám pocit, že WIZZ to začne přehodnocovat, nemá finanční polštář na to, aby finančně vydržel tlak RYR, i kdyby měl nižší poplatky. Uvidíme, co z toho bude tak do roka… Ale nevěřím, že se jedná o destinace, které jsou dlouhodobě udržitelné…

kajman

Škoda že Ryan nezkusí i ten Balkán. Do těchto končin lítá jen Wizz a to děkuji, nechci.

Beze jména

Tak nějak jsem čekal, že tam bude i Oslo, tak né no. 🙂

Zbyněk

Zajímalo by mě, jak jsou cestující z Vídně a okolí ochotní dojet do Bratislavy. Jestli se rakouská poptávka prostě jen přelije o 50 km na východ, nebo bude ten přesun znamenat pro linky vážnější hendikep.

Samo

100% sa určite nepreleje. Samozrejme mnoho ľudí z Viedne a okolia z BA lieta, ale pre časť tá úspora nestojí za to.

marty-t

Spíš se určitě přelije poptávka z Brna. Segmentu cenově citlivých cestujících je jedno zda poletí z Vídně či Bratislavy. Bratislava je navíc lépe obsluhovaná levnějšími vlaky a busy, i když je potřeba na tamní letiště přestoupit. Když jsem letěl s Ryanem v létě z BTS do Soluně – čeština byla docela častá – tipl bych 30-40%, němčina vzácná – tak 5 %. Jestli je tento odhad správný nebo jeden let tam a zpět reprezentativní ovšem netuším…

Apex

Odhad je správný, Rakušanů v průměru létá z BTS kolem 5%, Čechů bývá na některých linkách i 50%. Ostatně, před covidem BTS mělo i docela velké reklamní akce na Moravě.

marty-t

Že by to bylo 50pct si nemyslím. Aspoň ne v průměru – přeci jen aerolinky vědí jaké národnosti s nimi na palubě letí a 50pct CZ, 5pct AT a tudíž 45pct SK by je trklo… Ale ano, v určitou dobu a na určité lince výjimečně proč ne…

Apex

Ano, proto jsem psal, že na některých linkách. Třeba Řecka měly často větší podíl Čechů.

Ivan_pha

Rakušané určitě nezačnou jezdit houfně na Slovensko. Jsem zvědav, kolik linek se uživí, všechny určite ne. Věřím, že část čechů z JV Moravy tam zavítá místo VIE a příp. i BRN

marty-t

…spíš jste místo Bernu myslel Brno – BRQ, ne ? 🙂

Jan

Myslím, že se těch cestujících z Vídně do Blavy zas tolik nepřesune. Když byly lowcosty novinka, tak byly lety z Blavy pro rakouské cestující zajímavé, protože ve Vídni jich bylo málo a klasické aerolinky měly podle toho nastavené ceny. Levné lety z Blavy tehdy umožnily dělat výlety, které by z Vídně nebyly finančně možné. Ale situace se změnila. Ve Vídni jsou už taky lowcosty a tradiční aerolinky šly místy s cenou o něco dolů ve snaze jim konkurovat. Spousta lidí pochopila, že trmácet se do Blavy automusem kvůli pár euro fakt nestojí za to.

Paolo1

Ryanair to udělal chytře, zavedl linky, které mají smysl a potenciál. Pokud to Wizzair hned nezabalí, tak by na tom krátkodobě mohli cestující v Bratislavě vydělat levnými letenkami. Ale myslím, že to nebude dlouho trvat. Nakonec to stejně dopadne tak, že zůstane Ryanair, zúží nabídku a zdraží, protože si nebude chtít konkurovat více stejnými linkami s Vídní.

Wizzair zůstane max. s Košicemi. Ale pokud tam bude vysoká poptávka, tak tam zavede linku Ryanair taky.

Samo

Wizzair tam „max s Košicami“ nezostane, lebo ak nebude mať na BTS bázu tak nebude mať s čím lietať tie Košice 🙂

Paolo1

Psal jsem jen o nových linkách. Wizzair tam má i další, ne? Např. Luton, dál nevím, protože s ním nelítám, tak jsem to dopodrobna nezkoumal.

Patrick

Doteraz Wizz bázu v Bratislave nemal, Luton a Skopje lietal z tamojších báz

Patrick

Teda bude lietať aj naďalej, nielen doteraz lietal