Bez vybalování elektroniky a vody. Letiště Praha zavádí nové CT rentgeny
Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha

Letiště letos očekává rekordní sezonu. Počet cestujících v Praze za celý rok má poprvé překročit 18 milionů.
Co si má člověk vyložit ze slov předsedy představenstva letiště, že platí nulová tolerance odletů letadel bez zavazadel? Zakáže letadlu odletět? Prostě pane kapitáne, počkáte 2h zde v Praze než se najde někdo kdo ty kufry naloží? …
Ne, zaseknou se jim i nové CT a odletí to i bez cestujících.
Žádná zavazadla, žádní cestující, žádný problém. 🙂
Když tu můžu v diskusích číst moudra o tom, že železnice se mají provozovat pro krásu železnic a nějací kaštani to stejně leda kazí, tak proč by totéž nemohlo platit i pro letadla?
Omlouvám se za neznalost, ale chci se zeptat – toto je takový ten „větší rám“ vedle „standardního rámu“? Nebo to je ještě něco jiného (existuje to na T2 již delší dobu?) Často vidím, že cestující jsou posílání do „standardního rámu“, zatímco „větší rám“ hned vedle je nevyužitý.
Aha, chápu to tak, že se hovoří o těch rentgenech, kterými procházejí zavazadla, ne lidé. Jaký je potom rozdíl mezi tím menším a větším rámem?
myslite celotelovy skener?
odlisnost je zasadni – zatimco klasicky ram je v podstate jen vec, ktera detekuje kovove predmety, tak to “velke” je 3d skener, ktery je schopen identifikovat i nekovove predmety schovane pod oblecenim apod.
viz https://zdopravy.cz/letiste-praha-chysta-celotelove-skeneru-ma-jich-byt-az-patnact-27390/
Tam chodím já, protože mám kardiostimulátor. Do klasického rámového nemohu
Lidé na letištích při bezpečnostní kontrole (minimálěn evropských) žádnými rentgeny neprochází a ani nemohou. Rentgeny jsou tedy vždycky a jedině na zavazadla.
Na posílení personálních kapacit jsem fakt zvědavý. Za mě jsou dost velký fronty a čekací doba velká už teď.
prijezd na T2 – odevzdani bagaze – security – gate za cca 10–15 min. mnohokrat. z FRA mam taky par pruletu (ale musi byt konstelace) a taky par otresnych antirekordu. mimo charterovou sezonu je PRG ospala dira s rychlou security kontrolou.
Příjezd na T2 – bez odevzdání bagáže – security 20 – 25min – každé pondělí – přijde mi to na mimo sezónu relativně hodně a už teď mám z charterové sezóny osypky 🙂
Tak to větru pres Fast track…
..vemte..
Bezpečnostní kontrola už je teď na hraně kapacit. Některé dny a časy už se bez přesčasu neobejdou. Nabírat lidi na sezónu v březnu je taky majstrstyk, vycviceni securitaka aby byl aspoň trochu použitelný trvá cca půl roku. Trochu bezpečnostní kontrole přeju, aby se jí stalo něco podobného jako loni s kuframa. Pak se možná dozorčí rada probudí a začne brát dlouhodobě podfinancovanou bezpečnostní kontrolu vážně.
Reklamace prijima pan Pos, aneb slibem nezarmoutis
Naprosto chápu, ale sobě si to nepřeji:)
Neví někdo, jestli se CT rentgeny připravují i ve Vídni?
Nárůst poštu zaměstnanců u rentgenů o 6%. Jestli dobře převádím na „použitelná čísla“, tak na place bude místo 16 strážníků najednou hned 17. Hmm, respekt, to bude opravdu megazměna.
No dvojice CTcek potřebuje o cca 3 lidi víc než současné rtg na T2, takže znát to bude maximálně na komfortu cestujících a kvalitě bezpečnosti, na čekací době minimálně. Ale třeba CTcka překvapí a bude to frcet 🙂
řekl bych „dobré ráno, někdo se nám probudil“ 🙂
jinde v Evropě to už je pár let, Praha se chlubí, až teď.
Pražské letiště je ok, ale najde se tam takových paskvilů vícero…
No, „jinde v evropě“ … zas bych nepřeháněl – ono to zas na tolika letistich není, a i nyni muzeme rict, ze je Praha skoro prukopnikem.
Boze, vetsina velkych letist toto davno ma i mensich a uz nekolik let treba EIN …v cesku zase novinka 😀🤣
vetsina… hrozny pohadky.
fakt nema.
Tak třeba megahub TLL je měl nejméně už před rokem
uzasny. a?
Muzete blize specifikovat to „jinde v Evrope“?
Jiste, par letist je, ale ze by to bylo bezne, to si opeavdu nevybavuji.
EIN, EDI, MUC, AMS, LHR, NTE, BCN, FRA, LIS, CPH, OSL prijde vam to malo?
přidávám PMI, LPA… spíš mi to na španělských letištích přijde příjemné a více komfortní. Taktéž pražský východ na T2 na příletech přímo do sloupu stojícího uprostřed a k tomu nutnost projít „zavírací turniket“ s omezenou šířkou… tzn když jdete s plně naloženým vozíkem, lehce širším, tak tam prostě neprojdete a vše musíte vyskládat na zem a protahovat ručně… vysloveně genialita pražského letiště… otázka zní proč? opravdu nestačí něco jako na T1??
Tak na T1 je pasovka, ta na T2 není, ale zase tam musí být nějaká zábrana mezi neverejnym prostorem a SRA, proto ty „turnikety“
počkej, co má společného pasovka a turniket? jako že to má zabránit vchodu do protisměru? Jde mi spíš o ten dementní východ přes nesmyslný turniket, který už tak zužuje nutný prostor k průchodu ven a následný uprostřed stojící sloup… to je největší debilita široko daleko… Proč to zábradlí je tak dlouhé, že tě plynule navede do stojícího sloupu? Pokud jdeš s příručkou tak to neřešíš, pokud s naloženým vozíkem bagáže, tak je to hovadina.
IST
HEL přinejmenším od 7/22
„Dnes je limit 100 mililitrů, evropská letiště tlačí na návrat k 300 mililitrům.“
Na T1 je mozne propasovat v podstate libovolnou tekutinu, divim se, ze jim to nevadi.
Nebo taky vůbec nic a řeknou vám, ať to hned vyhodíte do koše, i když to má být legální.
Ne, uplne bez problemu libovolne mnozstvi tekutin, akorat to neco stoji. Jednoduse si naplnite cimkoliv stejnou lahev jakou prodavaji v obchodech pred kontrolou, zaplatite ji, oni vam ji zatavi do sacku a pres kontrolu projde.
To zatavování do sáčků se ale dělá až za security kontrolou. Právě z toho důvodu, aby vám do sáčku nemohl kdokoliv zatavit cokoliv.
Tu lahev z obchodu ale skutecne dostanete do letadla.
Lukáš píše o T1. Můžete mi říci, kolik obchodů je na T1 za security? :-)))
A to za zatavování je i kvůli přestupům. A Vaše poslední věta, můžete to nějak vysvětlit, k čemu to zatavování tedy je?
To se jako přiznáváš, že podvádíš? Tak jako tak i zatavená lahev jde rentgenem.
Na T1 je povolena 1lahev nealka na osobu
OK, nevim, ze takove pravidlo existuje. V cem je rozdil, ze na T2 si nemohu vzit litr tekutiny a na T1 mohu? Zamerne pisu tekutiny, protoze si do lahve mohu nalit cokoliv, co pripomina puvodni obsah.
Je to právě z důvodu absence obchodů za security na T1. Ty tekutiny jsou kontrolovány, takže sice si tam můžete nalít co chcete, ale přijde se na to 🙂
Jakou technologii zjistite, jestli neni v plechovce od Prazdroje pul litru benzinu, nebo v lahvi od mineralky neni domaci jablkovice?
Všimněte si že když letí děti s dětmi a mají pro ně pití, které je pro ně povolené, tak se to dává do speciální bedynky. Ten RTG má technologii na to kontrolavat tekutiny. Ale protože to je docela zdlouhavé, tak pořád platí omezení tekutin.
Takze nejspis hustota a obsah ruznych prvku bude mit vliv na absorbci zaren ia zbarveni vysledneho obrazu.
Mají tam detekci tekutin, takže na benzín přijdou určitě a nejspíš i na tu jablkovici.
To platí na jakékoli trase? Protože IMHO bychom se za to mohli dostat na seznam nebezpečných zemí a s tím spojených problémů pro cestující (bezpečnostní kontrola na přestupu).
Třeba v Japonsku na domestic není omezení tekutin, ale do zahraničí je už obvyklý limit, z uvedeného důvodu.
Tekutina nad 100ml podle legislativy může do letadla po tzv LEDS kontrole. Nebojte, na seznam nebezpečných zemí se nedostaneme 🙂
OK, děkuji za upřesnění.
Odkud čerpáte toto info? Mám za to, že LEDS kontrola je jen další možnost detekční kontroly pro tekutiny, ale neznamená to, že pokud projde tekutina LEDS, tak je možné víc jak 100ml. Jedná se o místopisnou věc? Ptám se seriozně;) DÍky
4.1.3.
4.1.3.1. Detekční kontrola tekutin, aerosolů a gelů
Tekutiny, aerosoly a gely vnášené cestujícími mohou být na vstupu do vyhrazených bezpečnostních prostorů osvobozeny od detekční kontroly na zařízení LEDS, pokud jsou v samostatných nádobách o objemu maximálně 100 mililitrů nebo ekvivalentním objemu v jednom průhledném plastovém sáčku, který lze opakovaně zapečetit a jehož objem nepřesahuje 1 litr, přičemž obsah plastového sáčku se do něj musí bez problému vejít a sáček musí být úplně uzavřený.
Propašovat? Když ti z kufru vyndají a malý opalovák?
Najs.
A snad se rekord povede 🙂
A stejně je Vídeň lepší 🙂
Je to jedno, tohle soutezeni o pocet PAX… spise by meli soutezit ve sluzbach, tam Praha zaostava.
vskutku? a v kterych?
Třeba salonky, loňská návštěva Mastercard lounge byla taková nic moc, že už jsem tam při dalších letech ani nešel.
Presne, ale to Traveller ktery cestuje jen po vlaknech internetoveho fora nikdy nemuze zazit.
a nebylo to uz mc lounge v “docasnem provedeni”? pokud me pamet neklame, nekdy v prubehu lonskyjo roku (a stale jeste je) je mc lounge prestehovana do nouzoveho prostoru, protoze puvodni prostory prochazi rekonstrukci. na jare byla jeste na svem puvodnim miste, a byla to prijemna lounge. na t2 erste taky uz taky nestaci, plany na uplne novou lounge byly, ale prerusil je covid – tak snad to nekdy dodelaj. nicmene, i pres to je erste porad docela solidni, clovek po evrope najde i mnohem horsi, a to i mezi “aerolinkovymi” loungemi (to neni omluva, jen konstatovani) ale jinak me… Číst vice »
Bylo to ještě v původní podobě. Teď by nově měl být snad i větší.
Predpotopni T1, derava strecha T2, hrozne salonky v porovnani s jinými letisti, zastrarla smradlava wc, opravdu chces slyset vse? Nebo ti uz dosla realita?
A i přes tyto nevýhody se v různých žebříčcích a oceněních kvality služeb umísťuje Praha vysoko mezi nejlepšími srovnatelnými evropskými letišti. Ono to asi spíš bude přehánění, co uvádíte, přinejmenším ve srovnání s ostatními letišti.
Perfektní. Teď ještě vylepšít vzhled toho čekacího prostoru na bezpečnostní kontrolu na T2. Je to takové černo bílé opiové doupě, skrvrna na jinak krásně barevném letišti.
To je proto, abyste se ve frontě sklidnil. Kdyby to bylo na jatkách, tak vás ještě osprchují vlažnou vodou.
Spíš je potřeba zvýšit kapacitu bezpečnostní kontroly na T2, i přes zimu ve špičce je na hraně kapacity.
Myslete politicky, kdyby nebyly u bezpečnostní kontroly fronty, kdo by si pak připlácel za přednostní odbavení?
Ona je občas fronta už i tam, zkuste se jít podívat na security u Erste salonku v pondělí ráno, je tam pomalu větší fronta než dole 😀
To bude tím, že ERSTE má každej žebrák a ještě si s sebou bere hosty.
Mě by fakt zajímalo, kdy musím letět, abych tam zažil ty bájné fronty 😀 Létám z Prahy cca 15× ročně a snad se mi ještě nestalo, že bych čekal víc než 2 minuty. Většinou spíš už po pípnutí boarding passu za chůze vyprazdňuju kapsy a tahám noťas z báglu, protože vidím, že půjdu rovnou skrz. Různé dny v týdnu i denní doby. Absolutně luxusní podmínky oproti většině evropských hlavních měst, kde 10 minut ve frontě se bere jako úspěch.
Maximalne jsem cekal 20 minut v
V nejhorsi spicce to je ok
Zkuste neděli mezi 18-21h to je docela masakr 😉
25 min je ten masaker?
Já bych vylepšil jeden gate na T1, který nemá záchod, což není moc příjemné. Možná je jich více, ale to takhle nedokážu říci.