Bez vybalování elektroniky a vody. Letiště Praha zavádí nové CT rentgeny

Bezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště PrahaBezpečnostní kontrola na letišti. Pramen: Letiště Praha

Letiště letos očekává rekordní sezonu. Počet cestujících v Praze za celý rok má poprvé překročit 18 milionů.

Odebírat
Upozornit na
guest
48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Co si má člověk vyložit ze slov předsedy představenstva letiště, že platí nulová tolerance odletů letadel bez zavazadel? Zakáže letadlu odletět? Prostě pane kapitáne, počkáte 2h zde v Praze než se najde někdo kdo ty kufry naloží? …

Tomāš

Omlouvám se za neznalost, ale chci se zeptat – toto je takový ten „větší rám“ vedle „standardního rámu“? Nebo to je ještě něco jiného (existuje to na T2 již delší dobu?) Často vidím, že cestující jsou posílání do „standardního rámu“, zatímco „větší rám“ hned vedle je nevyužitý.

Tomāš

Aha, chápu to tak, že se hovoří o těch rentgenech, kterými procházejí zavazadla, ne lidé. Jaký je potom rozdíl mezi tím menším a větším rámem?

Air Traveller

myslite celotelovy skener?

odlisnost je zasadni – zatimco klasicky ram je v podstate jen vec, ktera detekuje kovove predmety, tak to “velke” je 3d skener, ktery je schopen identifikovat i nekovove predmety schovane pod oblecenim apod.

viz https://zdopravy.cz/letiste-praha-chysta-celotelove-skeneru-ma-jich-byt-az-patnact-27390/

JiVe

Tam chodím já, protože mám kardiostimulátor. Do klasického rámového nemohu

Lubox

Na posílení personálních kapacit jsem fakt zvědavý. Za mě jsou dost velký fronty a čekací doba velká už teď.

Erik Björgenskjöld

prijezd na T2 – odevzdani bagaze – security – gate za cca 10–15 min. mnohokrat. z FRA mam taky par pruletu (ale musi byt konstelace) a taky par otresnych antirekordu. mimo charterovou sezonu je PRG ospala dira s rychlou security kontrolou.

Lubox

Příjezd na T2 – bez odevzdání bagáže – security 20 – 25min – každé pondělí – přijde mi to na mimo sezónu relativně hodně a už teď mám z charterové sezóny osypky 🙂

Mmm

Bezpečnostní kontrola už je teď na hraně kapacit. Některé dny a časy už se bez přesčasu neobejdou. Nabírat lidi na sezónu v březnu je taky majstrstyk, vycviceni securitaka aby byl aspoň trochu použitelný trvá cca půl roku. Trochu bezpečnostní kontrole přeju, aby se jí stalo něco podobného jako loni s kuframa. Pak se možná dozorčí rada probudí a začne brát dlouhodobě podfinancovanou bezpečnostní kontrolu vážně.

Juco

Reklamace prijima pan Pos, aneb slibem nezarmoutis

Lubox

Naprosto chápu, ale sobě si to nepřeji:)

Pepa

Neví někdo, jestli se CT rentgeny připravují i ve Vídni?

dělenec

Nárůst poštu zaměstnanců u rentgenů o 6%. Jestli dobře převádím na „použitelná čísla“, tak na place bude místo 16 strážníků najednou hned 17. Hmm, respekt, to bude opravdu megazměna.

Mmm

No dvojice CTcek potřebuje o cca 3 lidi víc než současné rtg na T2, takže znát to bude maximálně na komfortu cestujících a kvalitě bezpečnosti, na čekací době minimálně. Ale třeba CTcka překvapí a bude to frcet 🙂

Ota Zima

řekl bych „dobré ráno, někdo se nám probudil“ 🙂
jinde v Evropě to už je pár let, Praha se chlubí, až teď.
Pražské letiště je ok, ale najde se tam takových paskvilů vícero…

Air Traveller

No, „jinde v evropě“ … zas bych nepřeháněl – ono to zas na tolika letistich není, a i nyni muzeme rict, ze je Praha skoro prukopnikem.

Juco

Boze, vetsina velkych letist toto davno ma i mensich a uz nekolik let treba EIN …v cesku zase novinka 😀🤣

Air Traveller

vetsina… hrozny pohadky.

fakt nema.

Bukanýr silniční

Tak třeba megahub TLL je měl nejméně už před rokem

Air Traveller

uzasny. a?

Anonym

Muzete blize specifikovat to „jinde v Evrope“?
Jiste, par letist je, ale ze by to bylo bezne, to si opeavdu nevybavuji.

Juco

EIN, EDI, MUC, AMS, LHR, NTE, BCN, FRA, LIS, CPH, OSL prijde vam to malo?

Ota Zima

přidávám PMI, LPA… spíš mi to na španělských letištích přijde příjemné a více komfortní. Taktéž pražský východ na T2 na příletech přímo do sloupu stojícího uprostřed a k tomu nutnost projít „zavírací turniket“ s omezenou šířkou… tzn když jdete s plně naloženým vozíkem, lehce širším, tak tam prostě neprojdete a vše musíte vyskládat na zem a protahovat ručně… vysloveně genialita pražského letiště… otázka zní proč? opravdu nestačí něco jako na T1??

Mmm

Tak na T1 je pasovka, ta na T2 není, ale zase tam musí být nějaká zábrana mezi neverejnym prostorem a SRA, proto ty „turnikety“

Lukáš

IST

Lukáš

„Dnes je limit 100 mililitrů, evropská letiště tlačí na návrat k 300 mililitrům.“
Na T1 je mozne propasovat v podstate libovolnou tekutinu, divim se, ze jim to nevadi.

Jan Tichavský

Nebo taky vůbec nic a řeknou vám, ať to hned vyhodíte do koše, i když to má být legální.

Lukáš

Ne, uplne bez problemu libovolne mnozstvi tekutin, akorat to neco stoji. Jednoduse si naplnite cimkoliv stejnou lahev jakou prodavaji v obchodech pred kontrolou, zaplatite ji, oni vam ji zatavi do sacku a pres kontrolu projde.

Pepa

To zatavování do sáčků se ale dělá až za security kontrolou. Právě z toho důvodu, aby vám do sáčku nemohl kdokoliv zatavit cokoliv.

Lukáš

Tu lahev z obchodu ale skutecne dostanete do letadla.

Průvodce původní Aleš

Lukáš píše o T1. Můžete mi říci, kolik obchodů je na T1 za security? :-)))
A to za zatavování je i kvůli přestupům. A Vaše poslední věta, můžete to nějak vysvětlit, k čemu to zatavování tedy je?

Mmm

Na T1 je povolena 1lahev nealka na osobu

Lukáš

OK, nevim, ze takove pravidlo existuje. V cem je rozdil, ze na T2 si nemohu vzit litr tekutiny a na T1 mohu? Zamerne pisu tekutiny, protoze si do lahve mohu nalit cokoliv, co pripomina puvodni obsah.

Průvodce původní Aleš

To platí na jakékoli trase? Protože IMHO bychom se za to mohli dostat na seznam nebezpečných zemí a s tím spojených problémů pro cestující (bezpečnostní kontrola na přestupu).
Třeba v Japonsku na domestic není omezení tekutin, ale do zahraničí je už obvyklý limit, z uvedeného důvodu.

Air Traveller

Najs.

A snad se rekord povede 🙂

J.J.

A stejně je Vídeň lepší 🙂

Juco

Je to jedno, tohle soutezeni o pocet PAX… spise by meli soutezit ve sluzbach, tam Praha zaostava.

Air Traveller

vskutku? a v kterych?

Pavel Dvořák

Třeba salonky, loňská návštěva Mastercard lounge byla taková nic moc, že už jsem tam při dalších letech ani nešel.

Tomáš

Perfektní. Teď ještě vylepšít vzhled toho čekacího prostoru na bezpečnostní kontrolu na T2. Je to takové černo bílé opiové doupě, skrvrna na jinak krásně barevném letišti.

hroch.obojzivelny

To je proto, abyste se ve frontě sklidnil. Kdyby to bylo na jatkách, tak vás ještě osprchují vlažnou vodou.

Dominic

Spíš je potřeba zvýšit kapacitu bezpečnostní kontroly na T2, i přes zimu ve špičce je na hraně kapacity.

Lukáš F.

Myslete politicky, kdyby nebyly u bezpečnostní kontroly fronty, kdo by si pak připlácel za přednostní odbavení?

Mmm

Ona je občas fronta už i tam, zkuste se jít podívat na security u Erste salonku v pondělí ráno, je tam pomalu větší fronta než dole 😀

Jenda

Mě by fakt zajímalo, kdy musím letět, abych tam zažil ty bájné fronty 😀 Létám z Prahy cca 15× ročně a snad se mi ještě nestalo, že bych čekal víc než 2 minuty. Většinou spíš už po pípnutí boarding passu za chůze vyprazdňuju kapsy a tahám noťas z báglu, protože vidím, že půjdu rovnou skrz. Různé dny v týdnu i denní doby. Absolutně luxusní podmínky oproti většině evropských hlavních měst, kde 10 minut ve frontě se bere jako úspěch.

Juco

Maximalne jsem cekal 20 minut v

Juco

V nejhorsi spicce to je ok

Mmm

Zkuste neděli mezi 18-21h to je docela masakr 😉