Bez stovek metrů modrého zábradlí. Správa železnic začala nádraží opravovat s architekty
Opravené nádraží v Hýskově. Foto: Správa železnic
Správa železnic začala k instalaci zábradlí přistupovat individuálně, aby nenarušila vzhled budov.
Viděl jsem stovky případů, kdy modré zabradlí zabránilo neštěstí. Slepec se slepeckou holí a hůl mu odťukla do zabradlí. Kovový zvuk ho upozornil a bariéra zabránila pádu slepce do kolejiště. Asi desetiletá dívka jela po nástupišti na kole a náhlá ztráta stability hrozila pádem pod právě přijíždějící vlak. Opět bariéra sehrála důležitou úlohu. Mohl bych tak pokračovat do nekonečna. I můj případ. Z vlaku jsem vystoupil z vlaku a náhlá indospozice. Právě zabrádlí zábranilo neštěstí, protože jsem mohl toho zabradlí přidržovat.
Též jde vyjmenovat stovky případů, kdy se zábradlí táhne podél zeleného pásu, kde není možnost nikam spadnout. Samozřejmě pokud je jednostranné nástupiště mezi kolejemi, tak tam má zábradlí smysl.
Tak jestli je zábradlí na železnici kvůli cyklistům, kteří se projíždí po peronu právě když projíždí vlak, tak to potom jo. Pak to celé dává smysl ;-).
Důraz na navrácení do původního architektonického stylu vítám, snad ubyde případů nahrazování staničních budov antivandalem nebo ubourávání a la Holešov.
https://strakonicky.denik.cz/zpravy_region/obrazem-co-maji-belcice-misto-nadrazi-podivejte-se-sami-20210514.html
SŽ by se měla primárně věnovat tratím a nádraží odstavit „na vedlejší kolej“.
SŽ by se měla primárně věnovat obojím co nejvíce to půjde.
Tak aby to dohromady tvořilo ladný celek.
Pochopitelně, ale důležitější jsou snad tratě?
Tam odstavuje některá města na jejich síti.
Jako v Ústí nad Orlicí: všechny budovy zbourat a místo nich modré unimobuňky!
Nic takového jsem neřekl. Ale SŽ by měla řešit koleje. O tom je přece primárně železniční doprava.
SŽ by hlavně měla mít zákonem zakázánu spolupráci se SUDOP.
Myslíte-li současný SUDOP, pak asi máte pravdu, ale jinak by to bylo plácání hodně velkého nesmyslu, protože většinu novostaveb výpravních budov po 2. světové válce navrhly a vyprojektovaly právě SUDOP a organizace jemu kontinuálně předchozí – jenže tehdy tam fungovali i architekti a projektanti s architektonickým i urganistickým citem (připomeňme třeba Ing. Dandu, atd.), kteří dokázali výborně koordinovat funkčnost s estetikou, a i proto ta jejich díla dobře slouží dodnes (pokud je mezitím někdo nezprznil).
Raději kilometry modrého zábradlí než to co vzniklo po přestavbě Horního nádraží v Karlových Varech. Prostě to čemu tam říkají nádraží je hnus.
To víte…Karlovy Vary…😀
A to tomu provizornímu říkali špejchar, to si pomohli. 😀
To, co píšete, naprosto nedává smysl. Ten paskvil v Kárlsbádu je danej právě tím, že ho spatlal nějaký projektant modrého zánradlí, kterej o architektuře neslyšel nikdy ani z vyprávění.
Ale rohodující je přece vždycky investor: kdyby se mu skutečně nelíbilo, co mu projektant navrhne, má přece dost možností mu to „hodit na hlavu“ – ale v Karlových Varech to asi začalo už nějakým debilním zadáním, tedy už prvotní představou investora!
Podle výsledku, zřejmě neměl rád Karlovy Vary.
Vždyť i ve Varech je zábradlí.
Jak letiště,tak nádraží,aby lázeňští hosté nepřejeli…
Je fakt, že úroveň rekonstrukcí nádražních budov se v posledních letech dost zvýšila, možná bych si troufl i tvrdit, že jsme se konečně posunuli do 21. století. O to zvláštněji působí, když v jiných oblastech je SŽ stále nekompetentní až amatérská. Viz poslední zpráva o moldavské dráze, kde po měsíci údajných oprav zjistili, že trať je nebezpečná pro provoz…
Promiňte, ale k čemu je mi rekonstruované nádraží dobré při cestování?
No zkuste při čekání na zpožděný/ zrušený vlak čekat v poli.
Hmm, takže by to chtělo alespoň malou čekárnu nejen s podlahou, ale i se čtyřmi stěnami a stropem…
Však to také tak dělají. Příkladem mohou být třeba Bělčice. Budovu zbourat a postavit monolit.
A co je podle Vás lepší? Čekat v „poli“ a pak jet rozumnou rychlostí pryč nebo čekat na pěkném nádraží a pak jet pryč svi*ským krokem? Nenapadá mě důvod, proč by nebyla lepší ta první možnost. PS. O kvalitě vlaků ani nemluvně.
Jenže v tom vašem případě 1 tam v tý ohavný zřícenině nikdo čekat nebude, až tak je to prosté. Každopádně tu jako klasický čecháčkovskáý bezmozek předkládáte stejně klasické falešné dilema.
Být s Vámi Facepalm, souhlasím, nevím proč by měl být Michal zván „bezmozkem“ když se slušně zeptal
Jet autem.
To je podobná otázka, jako k čemu je vám při cestování třeba zrekonstruovanej hotel.
Falešné dilema.
Modré ani zelené zábradlí mi nevadí tak, jako svislé černé štráfy z izolepy cca 10 cm od sebe na zasklených závětřích schodišť a čekáren. (Prý kvůli ptákům – ha, ha, ha – už se těším až tak budou „vyzdobeny“ všechny ty skleněné auslágy v ČR ………) Pocit kriminálu po vystoupení z vlaku na nádraží ve Frýdlantě n.O nebo Kunčicích p.O. je okamžitý a dokonalý.
Tož čest práci Správné správě
Poučte se: https://www.birdlife.cz/co-delame/vyzkum-a-ochrana-ptaku/ochrana-druhu/konflikty-ptak-clovek/ptaci-a-skla/
To video je naprosto zcestná a ohlupující kravina. Ale hlavně že bude zase za něco „bojovat“. Stejná pitomost jako globální oteplování a 500 leté sucho 2021. Stejná agitka jako petice proti autům se spalovacími motory…….ha, ha, ha. Svět ovšem existoval, trvá a žije i bez klimatologů, ornitologů a politologů. Je zajímavé, že žádné siluety dravých ptáků kdysi vůbec nikde nebyly, pak byly, ale dnes už nestačí (to co se dnes vydává za siluety a lepí na skla je ovšem k smíchu nebo pláči), takže 10 cm černé mříže………………. A hlavně nezapomeňte na všechny ty zasklené výlohy, skleněné obklady, okna, pergoly,… Číst vice »
Vážený pane V.K., netuším, v čem jste odborník Vy, ale ať už je to cokoliv, představte si, že Vám nějaký laik napíše k Vaší odbornosti nějakou takovou podobnou úplnou pitomost. Jak si ulevíte? Ano, to samé jsem si teďka o Vás pomyslel já. Hezký den.
Vážený pane O.K, úplné pitomosti až maniakálním způsobem prosazujete Vy. To video je sice opravdu emotivní a úderné, ale stejně lživé a úsměvné asi jako reklama na prací prášky, kolagen nebo Jar. Když se lopatami sklízejí ti ptáčci, tak nejlepší asi bude zbourat všechny ty zasklené barabizny, ne ? Nebo bude stačit 10cm černé šrafování ? Vás asi všichni architekti musejí nenávidět. Nelze vůbec nic namítat proti opravdovým siluetám opravdových dravců, ani vyleptaným různě širokým světlým nebo šedým vodorovným proužkům, nebo jinému nepravidelnému vzoru. Ale pravidelné černé šrafování evokující mříže, jak je výše uvedeno, považuji stejně jako Ivan pouze za… Číst vice »
Vážený V.K., pan O.K. Vás právě upozornil, že je na tuto problematiku odborníkem. To znamená, že se asi opravdu pletete.
Architekti na stavbách SŽ? To hrozí v šotokruzích vlnou infarktů a mrtvic a nad Olšanskou ulicí musí znít minimálně Siegfriedův pohřební pochod.
nikdy se to tak přece nedělalo!
Wagnerův Siegfried-funeralmarsch nevím nevím. Spíš „Honored Dead“ od Johna Phillipa Sousy – ten se dá lépe hrát dokolečka…
„nikdy se to tak přece nedělalo!“
Zjevně toho mnoho nepamatujete – a tím méně asi o stavbách na československé železnici: skutečné obludnosti a nefunkční prasečiny vznikají většinou až v posledních třech desetiletích …
„V případě Sedlčan budova tvoří dominantu utvářející vzhled města.“ Přesnější by bylo říci předměstí. Prodloužit kolej zhruba o 160 metrů přes Mastník na louku k parkovišti poblíž autobusového stanoviště, čímž by se pěší docházka od náměstí k nástupišti zkrátila ze stávajících 630 na 330 m, o vzniku přestupu na autobusy nemluvě, to ne.
…a takovýi prkotinami, jako je soukromé vlastnictví pozemků, se zabejvat nebudeme…
A zabýval se s tím vůbec někdo nebo to bylo „moc práce a starostí“? Ne vždy totiž znamená jiné vlastnictví problém a blokaci.
Nevím, já narážím na obvyklý šotofolklór, který si neláme hlavu ani s vlastnictvím pozemků, ani s platnými územními plány, ani s ekonomikou a vlastně vůbec s ničím.
Každopádně, opravdu si nedokážu úplně představit, jak by se dala vyargumentovat tahle dosti vysoká investice do prodloužení o 200 metrů u trati, na který obvykle jezdí poloprázdný šukafon.
Ano, zabýval. A nakonec stavěl Nové spojení, místo aby odsunul Hlavní nádraží do Malešic k nákladnímu průtahu. Analogie s hlavním nádražím v Otrokovicích čistě náhodná.
Analogie s čím? Asi jsem to úplně nepobral.
Než provést „rekonstrukci nádraží „stylem Karlovy Vary, tak to už snad raději kilometry modrého nádraží
Železniční trať je veřejně prospěšná stavba, pro tu se dá vyvlastnit soukromý pozemek, takže s pozemky by problém být neměl. Otázka je, kolik by to stálo a zda by investor byl ochoten to prodloužení tratě zaplatit. Podle mapy je nádraží v Sedlčanech od historického jádra vzdáleno 700 m, to není taková dálka.
To si to představujete dost jako Hurvínek válku…
Proč? Kde je dobrá vůle…jde všechno…
..i to vyvlasňování, žejo?
Hele, žijeme sice v debilním poloruským Čechystánu, ale prodloužení lokálky v Sedlčanech o 200 m za potok skutečně není žádná strategická stavba, aby se u ní dalo vyargumentovat vyvlastňování.
Souhlas, nádraží dali tam, kde je pro lepší pokračování na Příbram – to se nikdy nestane, tak by bylo lepší udělat přesně to, co říkáte.
Chůze je zdravá 😁
Fíha, 630 metrů … to jsou skoro 2/3 Václavského náměstí …
No bóže, v Berouně vylepšili po integraci přestup ze 120m na 900m.
No nevím, dřív tam byl autobusák na druhý straně města, dnes je před nádražím… nebo jak to myslíte?
Jenže některé linky autobusů tam od integrace už nezajíždí, takže musíte k Černému koni. Například vymeták 380, zcela ignoruje existenci přestupu na vlak, přitom před za integrováním Berounska tam končil.
To je zajímavé, že dřív skoro nikde zábradlí nebylo a lidi pod vlaky nepadali.
Ale padali třeba z chodníku do trávy. Ještě bude vzpomínat, až budete mít boty od rosy! Ale sami jste si to zavinili!
Nevěřte tomu. Dokonce přejeli i červeného vypravčího ve službě. Jen se o tom všude nepsalo.
Protože by to kazilo pečlivě budovaný obraz socialistické společnosti?
To asi ani ne, ale co je jeden člověk proti masám. 😀
Židenice 1940: „Proč je vlastně potřeba peron a pochod k němu?“
Židenice 1941: „Ale předtím lidi pod vlak nepadali!“
To ještě lidi používali vlastní mozek místo smartphone se slechy ucpanymi sluchátky a skelným pohledem zombie zírajíc tupě do mobilu
A Hujer šel přes točnu při čtení novin.
Nebylo to tím, že dříve pracovalo na dráze tak 3x víc lidí (aby se vykazovala vysoká zaměstnanost i při nedostatku práce), takže každé nádražíčko mělo nějakou osobu, co v pravidelných intervalech pořvávala na lidi, ať tam nelezou?
Teď to pořvává Andula u každého hlášení a je to marný, je to marný, je to marný.:-D
Se nezblazněte. Se změnily předpisy, tak už to jde řešit jinak…
O ničem jiném to není….
Ale ty předpisy někdo musel změnit, to se nestane jen tak samo od sebe. A o to tu jde.
Jo, jde o to, kdo bude hradit škodu.
Bojí se. Mají strach, že by někdo ty kšefty na modré zábradlí začal zkoumat. Tak se snaží odvést pozornost.
Já tam vidím opravenou jen nádražní budovu.Tam se modré zábradlí neinstalovalo ani v minulosti.Zábradlí se instaluje při modernizaci kolejiště ,nástupišť a příchodu k nim.
Což bohužel Správě železnic, ještě moc nejde. Umějí dělat zastávky, ale ty stanice, už moc ne. Ostatně Rakovnicko-Protivínská je toho důkazem. Krásně opravené, nebo opravované budovy, ale kolejiště, například v Písku, to na člověka dýchne historie.
Je to jiný balík peněz.
Budovy jsou samostatná jednotka, samostatné financování…
Však říkám, budovy jim jdou. Jen aby nezapomněli na to co mají v názvu.
Tak snad se i Písek dočká : https://www.stavby.szdc.cz/letaky/S631700222.pdf
Bohužel není jediný na této trati.
No co…naděje umírá poslední…
Ano Písecké nádraží ještě nestihli zničit „modernizací“…
Jasně a doma svítíte svíčkou, nebo už zavedli plyn?
Chodit v Písku na perón i od vlaku podchodem, takovou radost snad ani nic překonat nemůže: já tam snad budu kvůli tomu jezdit každý týden …
Ale zase doteď tam měl člověk jistotu, že některé věci jsou neměnné. Třeba písecké nádraží z filmu Dobré světlo, nebo pyramidy v Gíze. http://www.filmovamista.cz/2008-Dobre-svetlo?zaber=23004
Chvályhodné.
Inženýři a jejich normy moc nerozlišují mezi člověkem a dobytkem.
Ono ten rozdíl kolikrát nepoznáte ani tváří tvář na první dobrou.
Ten dobytek si to nezaslouží, být přirovnávám k tomu druhému druhu.
Cože? Kdožeto pouzívá termíny „kaštani“ a „substrát“
Normě lze dostát mnoha různými způsoby – hezkým i škaredým, chytrým i hloupým, dobrým i špatným.
Problém je, když se sejde kombinace lakomosti (šetření na materiálech i lidech, takže vám zůstanou jen ti levní ne moc chytří) a lenosti … pak se ta norma samozřejmě naplní škaredě, blbě a ve výsledku i draze.
Buh nas nejspis vyslysel.
Velka skoda, modre zabradli me vzdy navedlo do spravnych stop, jak neumrit pod vlakem
Ten Hýskov i tak kdosi dost zčubil, že ani nejde odhadnout jak to dřív vypadalo.
V Radotíně když opravovali fasádu na staré nádražní budově (a to je tak 15 let), tak podobná zvěrstva opravili.
Vypadal takto https://mapy.cz/zakladni?x=14.0447540&y=49.9888872&z=17&source=pubt&id=15211535&gallery=1
Na to, že je to prakticky „průmyslová“ stanice, to nevypadá špatně.
Co těmto budovám chybí už od doby výstavby (1875-6) jsou vlaštovky. V Lochovicích jsou nově doplněné, ale nic moc provedení.
Myslel jsem když nádraží postavili – asymetrie oken je jak pěst na oko. A přistřešek je dobrý postřeh, chyběl mi tuhle v Roztokách.
Ono to ani při té novostavbě nebyl žádný palác, dokonce vnější křídla se otevírala ven. Ing. Muzika nechal všechny budovy nafotit, ještě nové.
Hledejte stanici Stará huť (původní název).
To je jasná diskriminace těchto nádražních budov, které byly ochuzeny o svá nezadatelná práva a evidentně to vyjadřuje, že se jedná o budovy nějaké jiné a bez pochyby podřadné kategorie. Už jen čekám založení iniciativy Why Not Me! nebo Bluetoo!
Takové Janovice nad Úhlavou na trase Klatovy – Železná Ruda a Klatovy – Domažlice jsou příkladem kde se zábradlím nesetrilo 😀
Asi aby byl bezpečný přestup…
Těch lidí co z Janovic není tolik aby se to nedalo nějak přehodnotit. A spojů co by jezdily každou hodinu v této stanici taky neexistuji.
..se divím, že v Janovicích neprosadili zábradlí zelené.