Bez soutěže na další dva roky. Autobusy na Vysočině budou provozovat stávající dopravci
Cestující na Vysočina budou od nového jízdního řádu vozit i nadále stejní autobusoví dopravci. Kraj Vysočina nezvládl vysoutěžit nové dopravce
Cestující na Vysočina budou od nového jízdního řádu vozit i nadále stejní autobusoví dopravci. Kraj Vysočina nezvládl vysoutěžit nové dopravce a namísto toho uzavřel nové smlouvy s těmi, kteří už v kraji jezdí. Soutěž se nekonala.
Vyplývá to z údajů v registru smluv, kde se minulý týden objevily kontrakty s autobusovými dopravci na další dva roky. Zatímco v řadě krajů nedošlo k dokončení soutěže a uzavření nových smluv kvůli zablokovanému tendru u antimonopolního úřadu, Vysočina se o výběr z více nabídek dopravců nepokusila.
„Bylo jednáno jen s daným dopravcem, který zajišťuje v dané oblasti jednotlivé linky,“ řekla mluvčí kraje Jitka Svatošová.
Podle údajů v registru smluv získala největší podíl zakázek skupina Icom Transport, ať už přímo přes Icom nebo přes dceřiné firmy, například Trado Bus nebo ČSAD Jindřichův Hradec. Kraj uzavřel smlouvu s celkem jedenácti dopravci, nad 100 milionů korun mají kontrakty Icom, Trado Bus, Zdar a Arriva. Ceny za kilometr se pohybují mezi 37 – 43 korunami.
Nové smlouvy podle Svatošové mají sankce za neplnění standardů kvality, současně popisují i odbavení před zavedením tarifu Veřejné dopravy Vysočiny i po něm, řeší i komunikaci s dispečinkem.
Smlouvy na dva roky mají dát kraji čas a prostor na to vysoutěžit dopravce od konce roku 2021.