Bez omluvy. Ropid vysvětluje důvody marasmu vlaků do Čakovic, 810 zmizí nejdříve v červnu
Motorový vůz 810 společnosti KŽC Doprava na Masarykově nádraží, středa 8. ledna 2025. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

KŽC Doprava neuspěla s požadavkem na zapůjčení regionov od Českých drah.
Já jsem za ty 810ky rád. Je to krásná nostalgie. Lidé jsou dnes moc rozmazlení. Jezdili jsme těmi vozy léta letoucí a nepos—i jsme se z toho.
Jo, ale doba je jinde, retráčku… A pakliže kraj něco platí, měl by to dostat.
Tohle je totální výsměch, tenhle kamárádský kšeft s cílem vytáhnout peníze z dotací přes totálně nechopnou společnost. Okamžitě vypovědět smlouvu a dát tam regiofoxy.
A ty se soutěžit nemusí? Kdo je tam dá, kde se vezmou?
Samozřejmě, že se musí vysoutěžit provozovatel, co to je za blbou otázku. Ale současný provozovatel KŽC vysoutěžený nebyl, byla napřímo uzavřena smlouva na 10 let za nejdražší cenu za 1 vlakokilometr a s minimálními sankcemi za tenhle šrot. Tohle je podvodný kšeft, nic víc. KŽC není schopna provozovat pravidelnou linku v rámci PID.
Ale vy jste take viník. Pokud víte o podvodu, máte podat trestní oznámení, jinak jste spoluvinnik.
Ano, udělá se výběrko a zase se přihlásí kzc a když vyhraje? Co budete říkat pak?
A proč bych to tobě říkal, jestli jsem něco podal nebo ne. Ty jsi takový podjebávák viď. Asi bys potřeboval proplesknout.
Hrdinů co osočují nebo vyřvávaji po netu jsou tucty. Neznalost zákona neomlouvá. Ptám se, co jste pro zlepšení udělal, když tu moralizujete.
Viděl jsem včera na Masaryčce. Opravdu jsem si myslel, že si někdo dělá prd**, nebo že je to nějaká estráda na efekt, ale že to je jako vážně, to by mě nenapadlo 😀
Už 18 let vzpomínám na jízdy červeným motoráčkem 810. Bylo to to nejlepší, co po válce v nočních hodinách, když jsem se z dlouhých cest vracel domů, jezdilo. Všechny pozdější úpravy 810 a nemotorné náhrady se mi nelíbí a odrazují zřejmě i další lidi od cestování vlakem.
Jo, jako vtip asi dobrý…:-)
Furt lepší 810 než aby nepřijelo vůbec nic
Obsah vašeho příspěvku bych shrnul slovy „poctivá nostalgie“.
(Jak příznačné zrovna pod článkem o dopravci, který svého času tento slogan u sebe uváděl.
A jak příznačné, že zejména do prostředků každodenní přepravy žádná taková „nostalgie“ nepatří.)
Však taky letos je údajně 20 let od založení kžc. Snad mají být nějaké oslavy a zvláštní vlaky.
40 let
2é let jako dopravce, 40 let jako KŽC
Já vidím na ranním spojí zlegalizovanou posilu 810.
Ano, ale dle info of ROPID pouze na na jeden údajně nejvytíženější spoj v 8.20. Na jiný prej nemá KŽC kapacity (což si myslím není pravda – těhle vlaků má hned několik).
Vždyť taky z Čakovic jezdí busy, kdo nechce 810, nemusí…
Ja bych rekl, ze tohle je spis o mrhani nasich penez a zadavani zakazek bez radne souteze..
Proboha co to je za argument, busy jezdí všude po Praze ,,,
Argument jak z minulého režimu. Hrozný…
Jezdí, ale jak dlouho jim to trvá do centra? A co z takových Satalic nebo Kbel?
Páteřní 136 je teď díly poloprázdninovým časům brutálně narvaná. Díky za doporučení
Přesně to se přeci děje. A dokud budou jezdit ty věci KŽC, dít se bude.
„Mezitím připravíme otevřené výběrové řízení na nového provozovatele linky s podmínkou, že nově vysoutěžený dopravce použije stávající jednotky řady 813.“
To jsem fakt nepochopil. Jednotka 813 patří Ropidu? Nebo jí KŽC povinně odprodá novému provozovateli? To na S34 nemůže jezdit nic moderního?
Povinný odkup.
Jde opravdu o povinný odkup, tedy o slib odkupu ze strany – PIDu? Nebo jen o povinnost prodeje pro KŽC? Kdyby byl povinný odkup podmínkou v soutěži, nedá se to snad napadnout u ÚOHS?
No to je fakt komedie. Ostatní kraje se zbavují Regionov (813 je vlastně to samé), ale ROPID s nimi na S34 počítá i po roce 2027.
Nejen, že těmito vozidly morálně zastaralými už v době výroby Ropid počítá, ještě navíc si do nich nechá zastavět ETCS. V případě podobně koncipovaných Regionov by to aspoň otevřelo možnost část této řady vybavit a provozovat tam, kde to má ekoénomický smysl (zálohy, posilové spoje). Ale u atypické řady 813.2 o jednotkách vyrobených kusů je toto řešení do nebe volající ekonomický nesmysl. Však i České dráhy unifikovaly část flotily lokomotiv, aby rozpočítaly cenu na prototypovou zástavbu.
A to je ukázkový příklad „dotační politiky“… zadotujeme jedinečné exoty… a vinu za to nese ROPID, který je (bez smlouvy) objednal i po zavedení povinnosti ETCS. To je přímo zločin 🙁
Symphony of lies…
Je už na čase Ropid vyhnat z Prahy. Jejich poloprázdniny jsou k ničemu, vše přeplněné a pro lidi není práce a stejně se musí platit. Ve 100%.. Tomu se říká úspora.
Tolik pozornosti věnované doplňkové lince, o které nejen ze neví většina republiky, ale ani spoustu pražanů…
Tato doplňková linka skvěle ukazuje, jakým způsobem nakládá s penězi Ropid. Proto tolik pozornosti.
i zde je pozornost věnovaná doplňkové lince … za neplnění smlouvy vyměří Praha RegioJetu sankce přes sedm milionů korun. https://zdopravy.cz/pesa-nezvladla-dodat-regiojetu-vlaky-vcas-po-praze-budou-dal-jezdit-vlaky-arrivy-s61-zacne-na-jare-227277/
Ona ta doplňková linka stojí docela dost peněz.
V Praze je něco takového doplňková linka a v Oslí jediná forma VHD do 2,5km od baráku. To jsou paradoxy. 😀
Můj pocit je asi tak takový. KŽC seriózně není dopravce pravidelné dopravy. Linka S34 mu byla přidělena z nějakého kamarádšoftu, je jedno na které straně, a má společnosti (spolku, skupině, to je jedno) vylepšovat jinak napjatý rozpočet, vlastně přežít. Nebo případně trochu expandovat v zakázkové dopravě, netuším. A je to průšvih, který ROPID kvůli někomu pořád kryje, protože linka to není zásadní.
Nabizí se otázka, proč z mnoha a mnoha spolků které by si třeba zasloužily podporu ji tento jediný dostane (oklikou křivou jak klika od polepšovny) kdežto ostatní mají smolíka…
POKUD teda vůbec jde o pouhou bohulibou podporu, a ne hůř…
Souvisí to s určitou částí populace, která si jde na ruku. Pro méně znalé, se tato skupina, typicky označuje několika procenty. Ostatní spolky se v tomto společenství nepohybují a mají tak smůlu. Mezi spolky se o tom ví velmi mnoho let a berou to jako neměnný fakt, se kterým jak vidno, není možné bojovat.
Už v titulku článku je jedna chyba. 🐜 mravenec není nízkopodlažní, ale je to též dvoudílná motorová jednotka složená z předělaných vozů 1×810+1×010, podobně jako Regionova. Má ale modernizovaný interiér, moderní anatomická sedadla v uspořádání 2+2 a odkládací prostory na kola. Cestování v něm tedy odpovídá moderním vozům tohoto století. Kdežto použití původního M152.0 v původním stavu, na jaký byly od roku 1974 jen samé stížnosti, to je v tomto roce vrchol ostudy. Otázka je, kdo stojí za tím zadáním bez konkurzu a za tak nehoráznou cenu? Obálky do kapsy? Pro takové případy platí jen jedno: okamžitě zrušit smlouvy z… Číst vice »
Ano jsem třeba i pro zrušení smlouvy s KŽC, ale těm 810 se omluv ale rychle! Nebooooo
V úseku Rajská Zahrada – Čakovice byly soupravy KŽC (mravenci) jediné nízkopodlažné. Tedy, kdo měl problém s mobilitou, šel na S 34. My jezdíme s kočárkem pro dvojčata, takže jsme linku S 34 využívali v úseku Satalice – Čakovice. Teď když přijede retro 810, tak se s kočárkem můžeme jít tak leda projít kolem trati, protože i když bychom ho vyzvedli, tak skončíme u prvních dvířech do oddílu cestujích (kočárek má na šířku 90 cm). Ano, teoreticky můžeme jet hydrou a nechat si otevřít třeba nákladní prostor/možná by se dalo projít standardním dveřma, ale kvůli dvěma zastávkám tohle absolvovat nechcete.… Číst vice »
Pokud už pronesete kočárek vstupními dveřmi, není náhodou na jednom představku prostor určený právě pro něj a podobné? Těmi dalšími dvířky jej nikdy nikdo protahovat nemusel, ani tam na něj není pořádně místo. Chápu, že sklápěcí sedátka nabízejí ještě menší pohodlí, jde čistě o to uzpůsobení (z výroby).
Převážná většina hyder nebo jejich náhrad jezdí s řidičakem, který je řazen směrem k Všetatum. Ten má široké dveře.
V právech se nevyznám, ale na tohle už musí existovat nějaký paragraf…
§7 Cestující by to zneužili
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
šlo by i §1, §3, §4, §5, §6 a samozřejmě §10.
Máte to někde rozepsané komplet? Onehdá to tady bylo a já si to nestihl vescreenovat.
https://www.dyxoft.cz/dXProgz/DFCD_add.html
Noo v Občanském zákoníku se jedná o § 2913 ale to se asi netýká neplnění smlouvy mezi subjekty
Vím že se tady teď rozjela válka a vím že Bohouš je Bohouš, ale….. V článku tady je shrnuto skoro vše z vyjádření PID. Kromě sekce „Proč je provoz tak drahý?“ Což mi spolu s opakovaným vyzdvihováním vysoké ceny na km na zdopravy nepřipadá jako úplně snaha objektivitu. Fundamentální problém samozřejmě je, že to neprošlo soutěží, ale že ty vlaky na S34 delší dobu stojí než jedou je pravda, a že by to mezi S3 o moc jinak namalovat nešlo, tomu bych taky věřil (pokud máte někdo lepší návrh JŘ, nechám se poučit). Tl;dr mělo by to projít soutěží a… Číst vice »
Protože je to pouze výmluva. Xkrat opakovaná.
Takže podle vás doba stání vozidla v rámci oběhu neovlivňuje cenu za kilometr? Zvláštní.
Ano, je to jen jeden faktor a v soutěži by ta cena určitě byla nižší a za lepší službu. Ale pořád by velmi pravděpodobně byla vyšší než na většině ostatních linek.
To nikde netvrdím. Jestli jsem na něco opravdu alergický, tak to jsou tihle anonymní hrdinové, co se mi snaží něco podsunout.
Mimochodem, vy tam někde vidíte vysvětlení navýšení ceny o 55 % za 6 let? Oběhy jsou stejné. A sorry, tohle není o Bohoušovi, ale o tom, kdo to umožnil. Za Ropid podepsán Petr Tomčík.
Kumulativní inflace je tušim něco okolo 40%? Ano, ani to nevychází.
Ale tohle taky nikde nebráním. Ale myslím si, že úplně vynechat v článku jednu informaci a to zrovna tuto taky působí poněkud účelově.
Vynecháno je více informací z článku. V článku je to podstatné: smlouva bez soutěže, první oficiální zpráva pro cestující po čtyřech měsících, žádná omluva. Kdyby to bylo účelové, tak tam nedám ani ten odkaz.
Souhlas, zda cena je vysoká nebo není by se dalo zjistit nejspolehlivěji v soutěži. A je chyba, že soutěž neproběhla. Ale jinak mohou být náklady na provoz té linky objektivně vysoké – samotné porovnání s cenou jiných linek může být vodítko, na co se zaměřit, ale samo o sobě to neříká, že je ta linka drahá. Nákladnost může být také způsobena. Nicméně ta vyjádření ROPIDu jsou také divná. > U případného nového dopravce by nebylo jisté, že dostane od Správy železnic stávající časové polohy přidělené. Nevím, školy na to nemám, ale nevyřešily by tenhle problém dva e-maily? – Přidělíte uvolněnou… Číst vice »
Souhlas a ještě chci vidět až příště budou uvažovat o tom nějakému dopravci vypovědět smlouvu, jestli si vzpomenou že to kvůli přidělené kapacitě nejde, a že jsou tedy všechny smlouvy nevypověditelné…
Nebo jestli to najednou půjde jako po másle!!
V tom samozřejmě zcela souhlasím.
Bože můj a proč by se ta linka měla soutěžit samostatně? Má bejt v balíku s jinou linkou/linkama ať můžou ty vozidla jezdit i jinde.
ČD měly připraveny 2 regíny k zapůjčení ke KŽC, takže slova o tom, že jsme nechtěli půjčit jsou lživá
Jenže to by se muselo platit. Když nic (kromě té směšné pokuty) nehrozí, tak jen blázen by si to prodražoval…
Normálně by blázen vyletěl, a já pořád ještě věřím že to ROPID neustojí a ta smlouva půjde k čertu…
Jestli si pak přecejen nebylo lepší zaplatit a být klid! Však by si to narýžovali zpátky…
Takže KŽC v podstatě ten šrot provozuje v souladu se vším, nikdo na ně nemůže a smiřte se s tím. Aspoň mají další super kšeft zajištěný – Krom zápůjček vozidel tvůrcům pochybného obsahu pro dospělé – na tom si naopak záležet dají 🙂
Když se podíváte na web justice.cz , tak zjistíte, že KŽC Doprava za rok 2023 vykázala čistý zisk jen něco přes dva milióny korun…
To záleží na tom, kolik si kdo vyplatil odměn.
To není směrodatný údaj.
Ne že nikdo na ně nemůže – zatím pořád ještě na ně nikdo NECHCE!
S34 není žádná páteřní linka. Hlavně že to jezdí a topí.
Ok, můžeme tak dopravu koncipovat. Já s tím úplně nesouhlasím, ale to je teď jedno. Podstatné je, že rozhodnutí o tom, že tam budou jezdit pološroty si nemůže dopravce udělat svévolně a de facto bez sankce
Zajímavé, a že se tedy na NEpáteřní lince instaluje ETCS??
Musí, protože to bude podmínka vozby čehokoli v dané trase. Něco jako reflexní vesta na cestě mezi dvěma vesnicemi, akorát elegantněji komponovaná a nepoměrně dražší.
Tak ale to se instaluje kvůli relaci Masaryčka – Vysočany, kde by měl být výhradní provoz pod ETCS, ne? Páteřní linka to skutečně není.
Tak ať tu smlouvu předem vypoví s platností od prosince a mezi tím vypíšou novou soutěž, myslím že se KŽC s radostí přihlásí znova a s jistě nižší cenou, protože co by jinak dělali s 2x 813.
813 podléhají odkupu novým dopravcem. Soutěž by měla být v letošním roce vypsaná, s tím že nový dopravce vyjede někdy v roce 2027.
2 atypy rady 813 chce mit ve flotile kazdy. To je jeste vetsi prasarna nez ta smlouva per se a jeji navysovani.
Protoze takto KZC trikem s ETCS zastavbou/dotaci si pripadne zajisti odkup naprosto neprodejneho verglu
Já doufám že po roce 2027 tam budou jezdit vozidla hodná 21. století, i takové Desiro by stačilo, ale 813 fakt ne
„Desiro by stačilo“ i na významnějších linkách, zase tak levná věc to není. Tady možná tak Regiosprinter…
Tento týden se objevilo ještě jedno zhoršení a to že se spoje linky S34 vůbec neobjevují v otevřených datech, nejsou tedy ani mapě PID, ani nejsou k dispozici informace o zpoždění spojů. Jenže když to zmizí z mapy, tak to neznamená, že ty motoráky přestávají existovat. Jediné místo, kde ještě info o jízdě vlaku na S34 najdete je GRAPP (dejte si filtr dopravců, odškrtnout vše, zaškrtnout KŽC), kterému bylo slibováno ukončení provozu již minulý rok, snad z toho sešlo. Viz https://pid.8b.cz/mvc.php?type=trains&routeNumber=S34
Jak je to vlastně s otevřenými daty PID u vlaků? Busy a většina MHD odesílají data o poloze získaná z GNSS. U vlaků bych chápal, že to Golemio bere nějak z ISOŘ SŽ, i když mám pocit, že aktualizace polohy je v Mapě PID častější a přesnější než na GRAPPu, tak třeba je tam i nějaký přímý zdroj dat o poloze?
Pokud by tomu bylo tak, pak by dávalo smysl, že S34 v podání retro 810 nejsou lokalizovatelné, protože kdyby někdo do té historické herky zapojil GPS přijímač, tak šukafon vzplane a propadne se rovnou do pekla.
Detailní provázání toku informací neznám, ale z dat je patrné, že vlaky se ohlašují v konkrétních bodech, které mají přiřazenou GPS lokaci (podobně jako u metra), tedy vlak se sám neohlašuje každých x sekund jako tomu je u autobusů, ale podle odjezdu/průjezdu stanic, hradel, odboček a dalších pevně daných bodů s síti SŽ. Problém je v tom, že na S34 jezdí 810 už delší dobu, ale do pátku 17. 1. se normálně v datech spoje objevovaly. Další věc je, že by se hodilo mít v datech i řazení vlaku, když už ne číslo hnacího vozidla nebo všech vozů (to je… Číst vice »
Nevím teda jak v PIDu, ale u nás (což by mohlo být obdobné) je to prý tak, že IDS čerpá data výhradně od dopravců, přičemž standardně dopravci poskytují pozice z GNSS; v případě ČD a Arrivy zřejmě náhradou při nefunkčnosti „GPSky“ dopravce poskytuje data od ISOŘe, každopádně i v tomto případě k IDS plynou skrz dopravce (nikoliv přímo) a zjevně to tak není u všech dopravců.
V lince S34 a ve vlacich linky S43 provozované KŽCD je přenosná GPS. Nezáleží na vozidle, které na vlaku jede, ale na krabičce GPS, která je pro určité vlaky určena. Krabičky GPS jsou tři – pro první pořadí S34, pro druhé pořadí S34 a pro vlaky linky S43. A ta krabička GPS je vcelku malá, má odhadem rozměry 150 x 100 x 50 mm. Takže i řada 810 s sebou vozí GPS.
Od změny GVD nejsou dostupná data ani pro linku S49, ačkoli je zajišťují stále stejná vozidla jako v minulých GVD. Ví někdo, jaká je výmluva tentokrát?
Nemám přehled jaká konkrétní vozidla se tam vyskytují, ale je nový dopravce Regiojet, který s tím zřejmě neuměl pracovat. Podle mých informací už se na tom pracuje a snad se brzo těch dat dočkáme i veřejně.
„U případného nového dopravce by nebylo jisté, že dostane od Správy železnic stávající časové polohy přidělené“. To je vážně neřešitelný problém nechat si od SŽ předem potvrdit, že ty časy může přidělit komukoliv jinému?
Když se nechce tak je to horší než když to nejde.
Pri tom, ze to budou stejne spoje se stejnymi cislamy, jen pod jinou znackou
Hlavně když je to závazková doprava.
ČD odmítly půjčit 814, nebo nabídly půjčení s tím, že si údržbu musí KŽC zajistit samo, což KŽC odmítlo? Slyšel jsem obě verze a zajímalo by mě, která je pravdivá.
A není to jedno ? KŽC má smlouvu, KŽC je odpovědný. Nikdo není povinen mu půjčovat vozidla anebo mu je udržovat a opravovat.
Ani jedna.
Hlavně to omílají pořád dokola, že ČD jim nechce půjčit 814.
A tam jejichveškerá snaha asi skončila. I když ona i 628 by asi bylposun, nebyla by nízkopodlažní, ale kapacita by se zvedla, což by bylo aspoň něco.
V případě 628, respektive 845 by to nejspíš opět skončilo u údržby, kterou by asi Arriva nebyla schopná garantovat. Ale jinak by to bylo dobré řešení.
To je tak těžké si půjčit Desiro? Třeba od DLB nebo od Arrivy?
No Desir není dostatek. Arriva nemá dostatek ani na svoje linky na Liberecku a nasazuje často 845.
To já nevím. Všechno to vypadá, že na to prostě dlabou.
KŽC je v oboru dlouhodobě velmi oblíbená společnost, které všichni chtějí pomoci:-)
KZC je oblíbená mezi milovníky historickych motorových vlaků, kteří ale netvoří většinu cestujících po železnici. Tak by se měla zaměřit na svou dopravu mezi Českou Kamenici a Kamenickým Šenovem a na víkendové především sezónní jízdy kde se dá.
Mohl byste mi prozradit, co je na Mravenci historického nebo nostalgického?
Mně ROPID tvrdil druhou verzi.
‚Praha bude také za provoz náhradních vozidel platit dopravci výrazně méně‘
Všimněte si toho budoucího času.
A doteď to bylo vpořádku? Copak je vedlo ke změně názoru?
A kolik je to “výrazně méně”?
Výrazně méně něž by jste čekal-)
Zdůvodnění, že na S65 jezdí taky 810, je směšné. Tam podle smlouvy jiná vozidla být nemají.
Za těch čtyřicet milionů by bylo myslím oprávěné po Ropidu a KŽC požadovat, aby jeho orchestriony alespoň jezdili v jednotném nátěru dopravního systému PID!
(pozn: jedná se o sarkasmus)
A v každém by mohl byt orchestr , aby to bylo za ty prachy:-)
Jen blbněte. 🙂
V prohlášení se mluví o tom že nový dopravce po roce 2027 bude mít povinnost používat Mravence dále. S rekonstrukcí tratě a elektrifikací se tedy již nepočítá že tam nadále mají jezdit vozy v dieselové trakci? Včera tam pid dokonce (až na Mělník) zkoušel bateriové vlaky z Olomoucka. Ví někdo kdy se tedy reálně plánuje alespoň nějaká rekonstrukce na této trati?
Z Ostravska. Bateriové vlaky zatím jen z Ostravska. Beru, že obojí už je Asie a je to taky na „O“. Ale není to to samé bydlet na úrodné Hané nebo v černé Ostravě 🙂
Černozem jako „černozem“, ne? 🙂
Hodinky nebo holinky – to je fuk, obojí se natahuje
Omlouvám se. Vím o té chybě od okamžiku co jsem to odeslal. Jenže editace příspěvků zde nelze, mazat jsem jej nechtěl a tak jenom čekám kdo mě opraví. 😀
Mimochodem škoda že jsem o té akci nevěděl, takový hezký vlaky se tady jen tak nepohybují, to bych si cvaknul na památku.
Jo, editace chybí. Na sledovačkách https://sledovani.55p.cz/ostatni_2025/ visela informace o jízdách baterky od brzkého rána, tak třeba někdy příště. Případně ještě budou přesuny nových baterek zez Plzně do Velimi / Bohumína, ale to zas nejspíš nebude po lokálkách.
https://x.com/alkaatramvaje/status/1882032056697544743
Modernizace (zdvoukolejnění a elektrizace) celé trati Rajská zahrada – Čakovice – Neratovice – Všetaty je od dnešního rána vzdálena minimálně deset let. Dříve to nebude a bude zázrak, když se do té doby zvládne alespoň úsek Rajská zahrada – Čakovice – Třeboradice, ale tam bych spíš věřil maximálně tomu, že se podaří jen rozběhnout modernizaci…
Vidím, že jste optimista. Osobně zatím neočekávám (bohužel) více než nahrazení nejhorších přejezdů (Čakovice a Kbely) podjezdy. Navíc SŽ, asi v rámci úspor, vypustila ze všech materiálů elektrizaci Neratovice-Všetaty, asi by se dráty nevešly na most přes Labe…
Prohlášení mi příjde jako takové divadlo, aby se zdálo, jak to berou vážně a že něco dělají – ‚intenzivně řešíme‘.
Tak se veřejnost uklidní slovy a sliby.
A stav věci zůstane stejný.
Kdyby s tím opravdu chtěli něco dělat, tak už to udělali.
Přesně. Kecy o ničem.
Ostatně stačí příslušný díl Jistě pane ministře.
Kradou a ještě si dělají legraci…
A další díl z nekonečného seriálu „Šotouši sobě za peníze nás všech“
tak i jinde na lokálkách jezdí stále 810 a provozuje je ČD. a tam se nějak o „marastu“ nepíše 🙁
1. Jezdí, protože to je ve smlouvě. Tady je ve smlouvě 813. 2. Jezdí za úplně jinou cenu než 281 Kč za vlkm.
Jako vážně?!
„U případného nového dopravce by nebylo jisté, že dostane od Správy železnic stávající časové polohy přidělené“.
To je zase ten náš byrokratický rybník, kde to jak se přiděluje kapacita na dráze je dané zákonem a úředník správy železnic, s kterým by se tato změna dala domluvit, nemá žádné pravomoci.
Ono by to šlo, ale moc se nechce
Samozřejmě že šlo stačí ji jednomu odebrat a druhému přidělit. Nic se nemusí převádět.
Jenže vy ji můžete odebrat jen za určitých okolností.
Teoreticky by se mohlo stát, že si KŽC trasu nechá a bude tam jezdit na vlastní triko a nový dopravce bude muset mít novou trasu.
Předpokládám, že KŽC tu trasu dostal v rámci závazku veřejné dopravy, který má přednost před komerční linkou. Kdyby přestal provozovat linku v závazku veřejné dopravy a jiný dopravce by se smlouvou s ROIDem o tu trasu požádal, měl by mít přednost.
Ale i kdyby to legislativně bylo jakkoli jinak, není to něco, o čem má ROPID tvrdit, že to není jisté. Když to neví, má se to na to SŽ zeptat, jak by to v takovém případě bylo.
Očekával bych, že při přidělování kapacity dráhy mají přednost dopravci, kteří jezdí v ve veřejném závazku, což by KŽC po vypovězení smlouvy nebylo.
Nevím, kdo přesně je pod tímhle důvodem podepsaný. Tipuju, že Yossarian.
Když se nechce, tak se důvod vždycky najde. Hlavně nic nedělat.
Když on ten problém, že se nechce je u všech stejný. ROPID, IDSK, SŽ a MD, tj. městský, krajský a státní zaměstnavatel většinově těch méně schopných a ochotných… Rádi Vám budou sáhodlouze vysvětlovat proč to nejde. Na Beroun najednou asi stačí vlak jednou za hodinu, výjímečně 1/2 hodinu a v jednojednotkové sloní soupravě, že prý výluka, nejsou vozy atp. – bez náhrady posílením jinde/jinak. Pro rozvoz po městě a okolí od vlaku skoro nikdy nic nenavazuje nebo nejede. Prázdné tříosé Setry ale naopak o víkendu jezdí místní linky, protože prý oběhy. Všechny vlaky jedou z Berouna během 5 minut a… Číst vice »