Bez koruny reklamy 30 milionů zhlédnutí. České dráhy bodují s projektem Pohled z vlaku
Záběr z videa Českých drah Pohled z vlaku. Foto: České dráhy / Pohledzvlaku.cz
Dopravce ve videích ukazuje záběry z jednotlivých tratí, po kterých jezdí.
Toto se ČD povedlo. Sleduju to rád, ale už by to chtělo přidat nějaké nové tratě.
Mě by se líbilo nahrát pohled z pokojíčku pana řidiče při cestě TAM a při cestě ZPÉT.
Z YT bych stáhnul a cestou ve vagonku bych oba starší prcky snad na chvíli zabavil tím, že by na tabletu by sjížděli pohled dopředu (video) a z okna vagonku by sledovali jak se nějaká stavba, ležící u tratě, blíži, pohledem z okna pasažérů… A na zpáteční cestě si cvičit to samé.
Ač se to spoustě lidem nebude líbit, troufnu si říct, že to rozjel Andy.
A elita z nábřeží si řekla: Když můžou náklady, tak proč né osobák.
Chytří to kluci!
Ani netuším kolik paragrafů tím zneuctily.
Např.“nikdy se to tak nedělalo“
Nebo:“cestující by to stejně nepochopil“
„Značka Českých drah se díky projektu Pohled z vlaku přirozeně dostává do obecného povědomí.“
Kdežto před projektem byla značka Českých drah v obecném povědomí neznámá.
to je něco jako – na co zírá mašinfíra…ale nesmí zrovna dojít k nějaké kolizi.jinak se na to dívá dobře
To tedy není, jednak má Pohled z vlaku u videí popisy návěstidel, a především je v podstatně vyšší kvalitě. Starší videa sice mají jen 1080p, ale novější už jsou ve 1440p, což sice zdaleka není špička, ale kvalitní obraz už to dává. Oproti tomu zírající mašinfíra vypadá, jako kdyby ho točili na starý mobil, rozlišení 720p se považovalo za kvalitní tak v roce 2005.
Projekt je to super, na druhou stranu komunikace formou e-mailu či přímo na YT kanálu ze strany tvůrců je silně „pod bodem mrazu“. Nereagují na nic, hlavně, že chtějí znát názory či náměty na video z tratě XYZ. A taky mě mrzí, že info o trati – návěsti, názvy, … je jen a pouze na webu. Ono, třeba dát info do videa je totiž neskutečný problém …
Ať je jak je – špičkové videa ve 4k má např. lorirocks777 – https://www.youtube.com/user/lorirocks777 a videa jsou i s popisky … a ta krajina Švýcarska – wau
Famózní… „Švajc“ v zimě je tak nějak vůbec mimo naše možnosti. … Né, že by to v letě bylo nějak citelně lepší. Jen mne však napadá kacířská myšlenka, zda by to dopravci u nás, při takových podmínkách, spolu se SŽ(DC) vůbec dali?
Dát info do videa není problém, ale možná by to chtělo přemýšlet, než něco vyplodíte… Je to pouze na webu z jednoduchého důvodu – popisky by se musely přidat do každého pohledu (to máte tedy editaci 4 videí), mezitím co takhle je informace centrálně na webu pod všemi pohledy z kamer z dané trati. A za druhé, je mnohem jednodušší to přidat na webu do šablony, než to přidávat do 4 videí v editovacím programu, což zabere násobek času.
A ohledně lotirocks777… Porovnáváte neporovnatelné, ve videu má pouze záběr z jedné kamery, tak to logicky může dát do jednoho videa.
Soubor s titulky se obvykle řídí pomocí časových značek. Tudíž ho stačí vyrobit jedenkrát a pak si dá přilepit k čemukoliv.
Pepo – jen tak pro info ohledně rychlosti nahrávání videí na kanálu PzV – za rok 2021 přidali všeho všudy 2 tratě, tudíž 8 videí. To si fakt myslíte, že bych chtěl po nich strašně moc? Ono – dát do popisku videa – vlevo trať č. 000 směr Konec světa? Případně název zast. či žst.? Ano, je to práce, ale divím se, že je to za ty léta jaksi nenapadlo … Prostě celý tento projekt PzV vedou kvalitní lidi, co se týká komunikace s uživateli a selského rozumu. Pokud chci totiž mít info o trati, tak si musím zvětšit měřítko… Číst vice »
Hezký, ale možná některý věci by už zasloužily přetočení … třeba ty rozestavený Klánovice… 🙂
Jo, tohle se vážně povedlo !!!
Rád jsem takto projel i známé tratě, občas se tady podaří vymyslet něco zajímavého!
Jo !!!
Ne !!!
Ostrava !!!
A ti strojvedoucí dali souhlas s natáčením své osoby při pracovní činnosti nebo to ČD provedly bez jejich souhlasu??
Myslím, že se na to dokonce se strojvůdci podepisuje smlouva….
To je opravdu zásadní obava, to tedy ano. Také jsem si dělal starost.
Samozřejmě, že ano. S každým strojvedoucím je uzavřena smlouva o použití podobizny a každý dostává honorář.
Bez vědomí strojvůdce tam ty kamery prostě nedáte a neschováte je. Takže bez jeho souhlasu by to šlo asi velmi těžko.
No, ve firmách se toho běžně děje dosti protiprávního, tak bych se nedivil, kdyby se natáčelo bez jejich souhlasu a svolení.
zvanis
Nežvaní. Zaměstnancům se dají nejprve podepsat papíry (pro případ kontroly), ale v praxi se to, co je na papíře, nedodržuje.
Jen klid. Autorská a jim příbuzná práva (včetně osobnostních) si většina firem docela dobře hlídá. Ono jejich porušení lze těžko utajit, že.
Ne, točí to vše na tajnovku. Proto ta sledovanost asi ne??🥱
Na tajňačku? Tak ještě, že o tom „neví“ ti natáčení strojvedoucí… 😀 🙂