Bez front u řidiče. Další kraj rozšiřuje nástup všemi dveřmi u regionálních autobusů
Autobus na lince 302. Foto: IDS JMK

Po loni zahájeném pokusu na prvních linkách v okolí Brna zavádí Jihomoravský kraj nástup všemi dveřmi na dalších dvou linkách
Ještě by tomu mohl odpovídat vozový park. A ne že na 702 jezdí Crossway bez klimy se žlutými nápisy “pouze výstup” na zadních dveřích. Navíc pro koncept většiny zastávky na znamení je cca 5 stop tlačítek na celý bus (z toho jedno nefunkční) celkem málo.
jako mě nedávno docela překvapilo, kolik lidí i mladších než já (41) si není schopno v blbým pidu koupit v aplikaci jízdenku dopředu a štrachaj drobáky při nástupu do busu. přitom je to tak snadný.
Proč tak pomalu? Už aby to bylo v celém kraji
Cestující by to nepochopili
Cestující by to zneužili
Je to radosť pri každej ceste skúmať kade môžem a nemôžem nastúpiť podľa linky a času dňa. Chápem že pilot bol obmedzený na vybrané linky, ale ak sa to raz osvedčilo, malo by sa to rozšíriť všade a nie fungovať v režime „hádaj čo tu platí“.
To moc nemusíš hádat, na transparentu vozidla je S v kroužku a je to jasné. Na venkovských linkách to moc nedává smysl, protože je kontrola revizory neefektivní, naopak tento přístup je lepší než ten středočeský, protože je postupný a kraj pečlivě testuje vývoj úhrady jízdného a má na počet linek dost revizorů. Ne 13 lidí na 100 linek po celý den
To ano, ale třeba potřeba vytahovat peněženku (zvláště teď v létě, když ji nemám po kapse) nebo ne, i když mám předplacený kupón, docela mění ten čas potřebný k přichystáni.
To je věcí jestli a jak to označit (na odjezdové ceduli u linky i piktogram stylu odbavení, značky na voze).
Vždy mě u podobných sdělení pobaví, jak kdekoli jinde se povoluje nástup všemi dveřmi z důvodu urychlení dopravy (odbavení), jen v Ústí nad Labem stále mnoho lidí věří přihlouplému argumentu že zavedení nástupu pouze předními dveřmi ve vytížené MHD nemá dopad na rychlost odbavení 😀
To tam někdo tvrdí? Vždyť je obecně známo, že je to kvůli nepřizpůsobivým spoluobčanům.
Podle mě už zbývají jenom linky 151 a 303, které splňují podmínky pro samoobslužné odbavení podle Kordisu. Samozřejmě ještě by to chtělo upravit software validátorů v kusech DPMB, aby umožnily jednoduché odbavení mimo Brno. A mimochodem, kde je ten nový Poseidon, měl být hotový už před prázdninami…
Poseidon má dostat novou verzi? Měl jsem dojem, že ho chtěj nechat pomalu zdechnout…
Má dostat door to door plánovač, propojení s eshopem, objednávání spojů přímo v aplikaci a nějaké kosmetické úpravy. Zaznělo to loni na konferenci o veřejné dopravě. Dokonce měli nějaké ukázky
Uhu…se budeme těšit. Doufám, že mi zas nezmizí kredit, jako když dělali ten velkej upgrade před lety.
Děkuji za informaci!
Poseidon by hlavně potřeboval nějaké propojení s předplatní jízdenkou. Protože načítat při cestě za hranice Brna dvě jízdenky ze dvou různých nosičů je otravné a všechny to zdržuje.
Taky by to chtělo pořešit mimobrněnské úseky městských linek – nedávno jsem jel 41 z Lelekovic a překvapilo mě, že tam se pořád nastupuje předníma.
Tam právě chybí úprava softwaru validátorů, každopádně je připravené i radikální přečíslování linek, které jezdí mimo Brno (aby prý bylo jasné, které zlevněné jízdné platí). A mělo by nastat po opravě Fryčajovy ulice, ale to byl plán z před dvěma lety, takže kdo ví.
Bohužel pro 610 to taky neplatí a to by pomohlo hodně lidem, lidí jezdí do Brna od nás hodně. Dále je nechutné pořád ukazovat jízdenku v autobuse a pak ve vlaku, hlavně brzy ráno je to obtěžující. Děláme si s kamarádkou srandu, že si to necháme vytetovat na čelo.