Dopravci Mimořádné události Názory Železnice

Berounský: Pernink je další zbytečnou nehodou, chybí radioblok

Zásah u nehody v Perninku. Foto: HZS
Zásah u nehody v Perninku. Foto: HZS

Redakce Zdopravy.cz přináší komentář železničního odboráře Jindřicha Berounského, který se zamýšlí nad systémovým nedostatkem bezpečnosti na tuzemské železnici v reakci na dnešní nehodu u Perninku.

Kolik je potřeba obětí železničních nehod, aby někdo dokopal Ministerstvo dopravy (MD) k systémovému řešení bezpečnosti, odpovídajícímu 21. století? Namísto toho právě MD způsobilo bezpečnostní džungli na české železnici a skrečovalo řešení zabezpečení železničních tratí s tzv. zjednodušeným řízením drážní dopravy podle předpisu D3, tj. na kterých provoz řídí dispečer z jednoho místa a strojvedoucí jsou povinni se mu ve stanovených dopravnách ohlásit a požádat ho o svolení k další jízdě.

Pernink 7. 7. 2020 – strojvedoucí osobního vlaku číslo 17113 Johanngeorgenstadt – Karlovy Vary dolní nádraží se rozjíždí včas v 15.07 z Perninku a má za to, že křižuje v Nových Hamrech, jako tomu je o sobotách, nedělích a svátcích – s vlakem 17112 Karlovy Vary dolní nádraží – Johanngeorgenstadt. Tak tomu bylo shodou okolností díky svátkům od soboty až do pondělka 4. – 6. 7. Jenže on je první pracovní den, avšak úterý 7. 7. a proti němu jede vlak 17110 o 31 minut dříve, se kterým má křižovat už v Perninku. Krátce po odjezdu z Perninku dochází k čelní srážce obou vlaků v oblouku a nepřístupném lesním porostu. V případě trati 142 Karlovy Vary – Johanngeorgenstadt jde v úseku Nejdek – Potůčky opět o srážku vlaků na trati se zjednodušeným řízením podle předpisu D3,  když dispečer, resp. výpravčí DOZ Nejdek, kam došla v roce 2018 modernizace z Karlových Varů, sídlí v železniční stanici Karlovy Vary.

Alarmující je, že už po tragických srážkách vlaků 22. 7. 2004 mezi Bavorovem a Strunkovicemi nad Blanicí se 2 usmrcenými, 16 těžce a 17 lehce zraněnými a 1. 9. 2007 na regionální dráze Číčenice – Volary mezi Bavorovem a Vodňany se 13 zraněnými vydala Drážní inspekce bezpečnostní doporučení na technické zabezpečení dané trati a tratích obdobných s tzv. zjednodušeným řízení drážní dopravy dispečerem dle předpisu D3. Po několika urgencích a tlaku Drážní inspekce, mj. vzhledem k opakování obdobných mimořádných událostí, byl nakonec firmou AŽD vyvinut systém „Radioblok“, který automaticky nedovolí strojvedoucímu odjet bez svolení dispečera a nedovolí jízdu dvou vlaků proti sobě. Zařízení bylo instalováno pilotně a prioritně na trati Číčenice – Volary v jižních Čechách (od 26. 4. 2011 tréninkový provoz, od 5. 12. 2012 ověřovací provoz, od 14. 12. 2014 úplný provoz) a následně mělo být zavedeno na dalších obdobných tratích, jako např. Čáslav – Třemošnice, na které dne 4. 3. 2019 došlo k další zbytečné srážce osobního a nákladního vlaku se 6 zraněnými.

Skandální je, že Ministerstvo dopravy s analfabety na oblast bezpečnosti železnice již vyvinutý a v provozu ověřený systém „Radioblok“ skrečovalo s odkazem na nový evropský vlakový zabezpečovací systém ETCS, kterého se však dočkáme do roku 2025 jen na hlavních koridorových tratích a jeho implementace na regionální tratě je nesmyslná a nereálná i ekonomicky, každopádně by spíše znamenala zánik regionální železniční dopravy.

Krátce po nástupu vicepremiéra Karla Havlíčka do resortu dopravy odborové centrály na železnici vyzvaly k řešení tristní situace v oblasti bezpečnosti a síťovosti železnice. Po jednání na Úřadu vlády 4. února s premiérem Babišem a vicepremiérem Havlíčkem železniční odbory ve společném materiálu popsaly problémy železnice mj. v oblasti bezpečnosti s poukazem na alarmující a nepřijatelné snižování úrovně zajištění bezpečnosti železniční dopravy, když od roku 2017 dochází k postupnému paralyzování Drážního úřadu (který mj. plní v rámci unijního práva funkci národního bezpečnostního úřadu pro železnici) a Drážní inspekce, tzn. institucí, které bezpečnost železniční dopravy přímo ovlivňují.

Od té doby došlo k obměně 2 náměstků ministra dopravy, avšak k potvrzení těch, kteří mají stávající stav na svědomí. Žádná systémová změna se zatím nekonala, a tak je otázkou, co se na železnici musí odehrát, aby varování odborů a fakta o úpadku bezpečnosti stála za pozornost vicepremiéra Havlíčka, který se dnes seznamuje tváří v tvář s tvrdou realitou – mrtvými a raněnými, vyprošťovanými ze zdeformovaných železničních vozidel. Resort dopravy by měli opustit ti, kteří stávající stav dopustili a nikoliv ti, kteří jej chtěli řešit, jako se tomu děje doposud. Na tahu s odpovídajícím řešením je pan vicepremiér Havlíček, v roli ministra dopravy plně odpovědný za resort dopravy a systém bezpečnosti železniční dopravy.

Jindřich Berounský
Svaz odborářů služeb a dopravy

169 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jaroslav Baroň

Je mi jako laikovi téměř trapné číst zdejší odborné diskuze, ale vytrvale a zatím marně hledám odpověď na otázku – kdo vlastně přestavuje při tom jednoduchém řízení výhybky? Mě stále více připadá, že to musí být sám chudák, resp. děvečka pro všechno, strojvedoucí!? V opačném případě by i v případě že by ten údajně vinný strojvedoucí zůstal stát v Perninku, tak by do něho narazil vlak od Nejdku nikoliv na trati, ale ve stanici. Můžete mi, prosím, někdo vysvětlit, kdo a jak při takovém řízení ovládá výhybky?

Jaroslav Baroň

Vřelé díky, početl jsem si a možná i zmoudřel. Budu se muset de nějaké dopravny vypravit, abych ten cvrkot zahlédl na vlastní oči. Ve věci mě především mátly veřejnoprávní komentáře, kde to všem, včetně llaiků jako já, bylo jasné.

ovi1

Hlavní problém je v tom, že strojvedoucí není pod dohledem kamer, jako každá pokladní v supermarketu a pak se nevěnuje své práci, ale hraje si s mobilem apod. Proti jsou hlavně odborářsti škůdci..

Honza

Tak vás člověče opravdu lituji. vaše představy o práci strojvůdce jsou jistě podpořené dlouholetou zkušenosti nicnedelani, jinak by jste něco podobného nemohl vyzvratit!

Tomáš Záruba

Posedlost radioblokem fakt nechápu. Nejde přece o to, že by strojvedoucí nerespektoval „červenou“, ale že tam žádná není. Prostě doplnit TZZ a alespoň skupinové odjezdy (když už není vůle ve 21. století udělat „normální“ DOZku).
Asi je to náhoda, že na „nestátní“ trati do Koutů nad Desnou to přesně takhle je…? A není potřeba vozidla vybavovat zase další krabičkou (neinteroperabilní) atd.

František Adolf

Znáte ceny, za které by bylo potřeba ZZ zřídit? To by ty lokálky zabilo.

Marcel Pánek

GRAPP slouží k čemu??????

Prag

K velmi přibližnýmu přehledu o stavu sítě. Tam se na minuty ani kilometry nehraje.

Rogue

Tak, tak. Protože Grapp (mapa, co vidíte) se sice „aktualizuje“ co 9 sekund, ale data nikoliv…

Libor

Co cekat od ministerstva, kde ministr ma zadel na dvou zidlich a jeho nadrizeny AB, tento slendrian vehementne podporuje. Jako obvykle ryba smrdi od hlavy, ale trestat se budou obetni beranci…

Daniel Mach

Pokud strojvedoucí měl čekat a nečekal, tak to není žádní obětní beránek. Vždyť ví s čím jezdí!

Michal Jaroš

Ano, ovšem má to i druhou stránku mince: Ohlašovací povinnost v dopravně Pernink není u každého vlaku, jen někdy. Pak se hrozně jednoduše stane to, že se zapomene/přehlédne, že zrovna tento vlak tam ohlašovačku má. Podle mě by měla být ohlašovací povinnost v takové stanici vždy u všech vlaků. Za druhé, tento systém, kdy celá bezpečnost desítek lidí visí na jednom člověku, který prostě může zapomenout, je prostě nevyhovující. Ukázalo to mnoho nehod, z těch nedávných srážka u Ronova nad Doubravou, z těch tragických srážka tramvají na jednokolejné trati v Ostravě. Zkrátka D3 má z mého pohledu co dělat maximálně… Číst vice »

Dominik

Ono by minimálně stačilo, aby se vždy ohlašovalo ze stejných dopraven a tím i křižování v těch stejných stanicích (ne že v Pondělí, Středu a Čtvrtek ve stanici A, v úterý, pátek a víkendu v B a ve svátky a v létě v C), nebo nechat ohlašovací povinnost ve všech stanicích na trati a tím by se eliminovala možnost zapomenutí.
Samozřejmě nejlepší by bylo nahradit to jiným způsobem řízení DOZ či RB.

-TR-

Řešením je taktový jízdní řád.

zdeno

Na „Kozině“ (trať 135), byla D3 a na každé stanici musel vlakvedoucí do DK a ohlásit se telefonicky dispečerovi. Ten mu musel dát souhlas k odjezdu, ať se jednalo o „manipulák“ nebo Os. .

zdeno

Tam, kde jezdí jen jedno „vozidlo“, nebo „nějaký víkendový nebo sezónní provoz“ nemá D3 smysl. Výdy se jedná o „pendl“, jednou tam, podruhé zpět….

Pavel

Ano, pane Berounský, tak to bohužel je. Zcela nefunkční MD a paralyzovaná DI, jejíž fundované závěry jsou „doporučeními“. A všemocný moloch zvaný Správa železnic, který není schopen vypotit funkční a jednoduché předpisy. Lidé v provozu by mohlí vyprávět…Buzerovat ale dokáží skvěle.

Vašek

Na srážce je vidět, jaká je Regionova skořápka, stanoviště úplně zmizelo. Neví někdo, co je se strojvedoucím? Média hlavně zajímá, že jednoho zajistili, ale co je s druhým?

Honza

Pane Berounský jsem tak trochu obdivovatel a prilezitostni posluchač vašich projevu na téma co kdo dělá špatně. Jste vzdělaný a prošel jste mnoha provozy a profesemi na železnici. Téměř vždy s vámi musím souhlasit! Jen mi občas přijde že víc než o nápravu nešvaru v železniční dopravě vám kráčí o místo náměstka MD….. To se potom vše dobré ve vašich snazenich ve věcich veřejných anuluje.

Prokop

Klidně ať jde dělat náměstka – byl by tam aspoň někdo, kdo železnici rozumí!

dopravák

Jak Jindru znám, tak si myslím, že do tohohle by nešel – proč by to také dělal? Zappotřebí to nemá …

Jan

Já teda pana Berounského neznám, ale pokud na rozhodující pozice nebudou chtít chodit lidi co tomu rozumí tak se k změně nepohneme nikdy. To si pak budeme moct jen stěžovat že na vysoce postavených židlích sedí lidi co nic neví a jsou jen příliš ambiciozní.

Od lesa

Nechtěj znát.

Od lesa

Jak Jindru znám, tak bych chtěl vidět, kdo by tohoto restauračního teoretika a politického turistu zaměstnal.
Možná pijavice AŽD, kdyby vnutil někomu něco z té zastaralé veteše, co mají na skladě.

Kalina

Ten strojvedoucí snad byl na drogách nebo ho muselo něco rozptylovat – měl jasný telefonický pokyn od dispečera zůstat stát a on přesto vyjel…

„Podle Drážní inspekce vyplývá z nahrávek, že vlak do Karlových Varů měl zůstat stát ve stanici Pernink. Policie srážku vyšetřuje pro podezření z trestného činu obecného ohrožení, zadržela jednoho ze strojvůdců.“

Zdroj: https://www.idnes.cz/karlovy-vary/zpravy/pernink-nehoda-vlaky-provoz-obnoveni.A200708_060308_vary-zpravy_bur

jiří podolský

Pro vysvětlení-radioblok používá pro komunikaci dispečer-vlak radiové spojení(nyní GSM,může být i GSM-R) a GPS hlídá,že kolejové vozidlo(povoluje se i posun) dodržuje příkazy.Povolení se dává pro posun,jízdu k hranici dopravny,do dopravny.Po zavedení na trati Číčenice-Volary byla snaha ho zavádět i jinde.Ale-odbor strategie MDČR,náměstci ministra Čoček,Němec,pan Řehák z investic,ale i odbor strategie Správy železnic či náměstek GŘ p.Nejezchleb dělali vše pro to,aby toto zařízení již nebylo dále nasazeno.Naopak pan Chrdle(šéf AŽD) či vyhozený náměstek GŘ SŽDC p.Hendrych(ten kritizoval nesmyslné vyhazování za nepotřebné modernizace,CDP apod.)by mohli sepsat knihu o tom,co to dalo práce zavést radioblok na zkoušku a co všechno dělali pro další… Číst vice »

Daniel Mach

Tím ale nic nevysvětlujete. Strojvedoucí dostal pokyn, že má čekat, a přesto vyjel. Radioblok s tím nemá nic společného.

Petr Šimral

Tak to zcela jiste nebylo. Predpokladam, ze strojvedouci v ramci ohlasovaci povinnosti v Potuckach pozadal o povoleni k jizde do Perninku a to taky obdrzel. A v Perninku jiz ohlasovaci povinnost nevykonal.

Daniel Mach
Prag

Protože měl čekat na základě grafikonu a SJŘ, ne na základě „pokynu dispečera“. Jenže zkuste jezdit přes křižovatku, kde o víkendu jste na hlavní a ve všední den je najednou stopka. Takový experimenty se naštěstí zkoušeji jen na dráze.

Daniel Mach

Proměnné dopravní značení se vyskytuje i na silnicích. Takže pokud si ho nevšímáte, pozor ať nenajedete plnou rychlostí do nějaké zácpy. Ale na kolejích nejezdí stovky aut, pouze se tu míjejí vlaky, a to poměrně se železnou pravidelností. Strojvedoucí (odhadem) žádný nováček nebyl. Je tam nastavený nějaký systém, a ať se snažíte to zabezpečit sebevíc, nikdy neodhadnete vše, co se může stát, viz. např. vykolejení Elefanta v Ústí nad Labem. Nechci strojvedoucího lynčovat ani zběsile obviňovat, ale prozatím je to podle vyjádření jeho chyba.

Jan

Na těch silních to proměné zančení aspoň svítí (někdy i varovně bliká) venku u inkriminovaného úseku. Tady zdá se je pravidlo schované v některé z tabulek a člověk to může opomenout. Což není omluva, ale způsob provedení zvyšuje pravděpodobnost nehody.

Y.K.

Je úplně jedno, že to je jeho chyba. Lidem to život nevrátí. Lidi chyby dělají. Všichni! I vy! Na to neexistuje obrana, je to normální lidská vlastnost, pečlivost chybovost snižuje ale neeliminuje. Systém má být takový, že chyba jednoho prvku (člověk) má být vyloučena opatřeními, které na chybu upozorní nebo ji eliminují. Zde žádaná opatření nejsou. Prostě přehlédne poznámku v jízdním řádu (což se prostě stává od počátků železnice) a už jedou vlaky proti sobě. Žádná signalizace, návěstidla, nic. Poznámka v JŘ (což je „tabulka“). Opravdu si to můžete předsatvit jako křižovatku, kde se ve všední dny přehazuje hlavní a… Číst vice »

X 1

RE: Daniel Mach Ad. Nehoda CityElefant ČD v Ústí nad Labem, dne 28.6.2010. Vlak z Prahy do Ústí vjel příliš rychle do výhybek. Místo 40km/h jel o více než 60 km/h více. Tolik k příčině vykolejení. Důvodem byl shledán nezpůsobilý zdravotní stav strojvedoucího. Konkrétně, neodhalená cukrovka. Strojvedoucí bohužel již není mezi námi. Byl jedinou obětí nehody. (čest jeho památce) Nehodě by dokázalo zabránit, i přes kolaps fíry, ETCS (tehdy ještě neexistoval) nebo PZB/LZB. Instalovaný Český národní ,, Nezabezpečovač” toto nedokázal. Ad. Proměnné značení. Pokud bychom vycházely v základě ze zábrzdné dráhy vozidel, jak silničnich, tak i kolejových, tak na dálničním… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jo, to se často stává, když se silnice opravuje. A světla se na noc dokonce vypínají, ale jenom někde.

Jaaa

Jj, viz Pionýrská x Kounicova v Brně…

Pavel

Přesné. Čočkové a jim podobní „odborníci“ by měli jít do chládku, morálně jsou vinni oni. Jenže proč v této zkorumpované zemi dělat relativně jednoduché zařízení – RB, když můžeme nasypat miliardy za ETCS, že…

Jan Kučera

DI informace o tom, proč radioblok zamrzl, opravdu neshání – jak jste na to proboha přišel?

Jiří Kocurek

Ti nesou svůj morální podíl viny. Přinejmenším.

Honza

Lituji tok vašich myšlenek nad možnou příčinou neštěstí, nevím co v životě děláte ale podobných výroků se prosím zdržte než je vyzvracite do kláves. Děkuji

Roman Jeschke

O pokynu dispečera se v článku nic nepíše. Ano fíra si asi spletl den, kde bylo křižování na jiné stanici. Za to může „Jan Hus“ ??

J.H.

To se ale pletete, takhle to na D3 nefunguje. Pokud se takto mělo křižovat pravidelně (což mělo), tak nevolá dispečer strojvedoucímu, ale naopak strojvedoucí dispečerovi, když dorazí do dopravny, kde má tzv. ohlašovací povinnost, což byl právě tento případ. Strojvedoucí ale nezavolal (asi se přehlédl v jízdním řádu zřejmě kvůli tomu, že o víkendech a svátcích se křižuje jinde) a pokračoval dál. A to nemá dispečer šanci zjistit, pro něj ten vlak ještě do té dopravny nedorazil.

noerf

J.H.: Jednak může volat z dopravny nebo z mobilu v jednotce.

pleticha

Strůjcům předpisů je tohle jedno, ti řeší slovíčkaření a z toho pak přezkušují, aby se vidělo, jak jsou důležití a nepostradatelní. DVI jim zdatně sekunduje a co školení, to z lidí dělá blbce.

Brumla

Vidím to asi takto, strojvedoucí si otevírá tablet, kde mu vyskočí uvedené číslo vlaku , ne ovšem jednou, ale tolikrát kolik je možnosti takže tre pětkrát, jeden jede v pondělí až čtvrtek, druhý jenom v pátek sál si jenom v Sobotu čtvrtý jenom v neděli. K tomu když je důvod tak třeba jenom jeden konkrétní den. A teď vybirej ten správný vlak , který zrovna platí. Miniaturní písmo, nesrozumitelné omezení. Kdo ví o čem píši pochopí, ten který neví bude dávat zase palec dolů, nevadí

ros

je to síla,když bezpečnost provozu záleží na dni v týdnu.Ted se zjistí,že strojvedoucímu nenařizuje žádný předpis tento den znát.V americe by to byla zásadní chyba firmy,ale tady by to dopadlo jako ve studence nikdo nic nezanedbal mJe vidět že tu chybí ještě alespon ještě jiné vlákno zabezpečení.

gigi

Jestli je opravdu toto úroveň zabezpečení, tak to je na pováženou a doufám, že se nějaká organizace pánovi složí na pořádného obhájce. Pokud může nastat situace, že např. v nějaké stanici středu volám, čtvrtek nevolám (svátek), pak zase pátek volám a sobotu zase nevolám… přičemž pokud nevolám, tak mi nic a nikdo nezabrání odjet… tak to se opravdu divím, že tam nejsou nehody ob týden.

S.P.

Je vcelku jedno, co ukazoval tablet, pokud mel v danem okamziku aktualni a jasny telefonicky pokyn ze ma stat a cekat nez projede druhy vlak.

babilon

Strojvedoucí nejspíš vůbec nikam nezavolal (ač měl), takže ani žádný pokyn nemohl dostat.

Honza

Dovolím si poznámku že medialní prostředky ze kterých většina z nás čerpá informace uvádějí že existuje záznam komunikace mezi oběma strojvůdci a dirigujícím dispečerem.

Prag

To samozřejmě existuje, dokonce celodenní, ale z toho nevíte jestli komunikovali ve tři odpoledne v Perninku.

Jiří Kocurek

Vsadím boty, že ten záznam má časové značky.

Sirokko

Vidím to asi takto, strojvedoucí se podívá do TJŘ svého vlaku, kde má nařízenou ohlašovací povinnost. Tu splní a zachová se dle pokynů dirigenta.

Martin z topírny

Systém je více a více nepřehledný a složitý, rok od roku nová technika práci strojvedoucího se neulehčuje ale naopak je čím dál více chaotická… Bohužel

Daniel Mach

Je zvláštní, že se tu reakce s rádoby odborným rozborem problematiky objeví vzápětí po nehodě, jakoby byla pro podobné události připravená, bez ohledu na to, že příčina nehody se teprve bude zjišťovat. Asi proto tam pan Berounský nemá ani zmínku o tom, že dispečer oběma strojvedoucím volal, že křižování bude v Perninku.

Michal Jaroš

Nene, takto D3 opravdu nefunguje. Dispečer nikomu nevolá a neříká, kde je křižování.

Od lesa

Když je třeba, říká, to jste mimo mísu.

Vašek

Ještě bych poznamenal, když toto úsporné zabezpečení- nezabezpečení vzniklo, měl dopravní povinnosti na starost vlakvedoucí, ten se z dopraven hlásil dirigujícímu dispačerovi a strojvedoucí ho kontroloval. Dnes má všechny dopravní záležitosti na starost strojvedoucí a už nenī, kdo by v případě pochybení zasáhl. Tvůrci předpisů a racionalizátoři, připište si další čárku na futro!

Libor

Nefungovalo to za první republiky když byla četa složená ze tří lidí (byť předpis se jmenoval tuším D-9 a topič do toho oficiálně kecat nemohl), nefungovalo to za socialismu když na to byl strojvedoucí a vlakvedoucí, nefunguje to ani dnes v době kdy na to je fíra, mobil a vysílačky.
Není to o počtu lidí, je to prostě o nesmyslném šetření na zabezpečení.

http://www.ld-trutnov.cz/o-depu/nehody/

Jiří Kocurek

Máte ůplnou pravdu. Ale tady se spíš poukazuje na to, že se autobus _může_ vybrourat taky.

Vašek

Souhlasím, že šetření na zab zař je nasmyslné až trestuhadné, ale nehody v odkazu jsou o něčem jiném. Ta z D3 není nějaké opomenutí, nebo omyl, ale úmyslné , tedy vědomé porušení předpisu.

pleticha

Se divím, že to nekomentovala svým blekotání Pictoriusová. Jako v případě Plané. SŽ za nic nemůže, jen má ve všem bordel. Co kdyby třeba pracovník SŽ na DOZ měl povinnost strojvedoucího při ohlašovačce navíc informovat o tom, že bude v následující dopravně křižovat. SŽ to ví, ale nemá povinnost to sdělovat jako informaci, podobně jako SŽ nemá povinnost delší omezení na trati sdělovat do rozkazů.
Jen aby v tom vlaku ta Pictoriusová jednou neseděla !!!!

Vašek

Ta má jistě služebního supíka s řidičem😝

Martin z topírny

SŽ už nemusí téměř nic, 90% odpovědnosti předala dopravci, a dopravče / strojvedoucí starej se… výluky- chaos, předpisy- chaos, celé to drážní podhoubí je jak nasáklá zkorumpovaná houba, co jen roste a bují…ale nevzkvétá V ČR máme jeden takový nešvar – Pořád se tu povídá, povídá a povídá… a moc se toho nedělá. Např. o ETCS, ale než tu bude, tak se o tom bude zase jen povídat – navíc to řeší jen asi 15% tratí – ostatní státní SŽ asi nakonec zavře – neb z pohledu 21. století, ty ostatní jsou téměř bez zabezpečení. V dnešní technologické době totiž… Číst vice »

KarelF

Popsal jsem to níže. A dostal dost mínusů.

Hanzi

Za touhle nehodou stojí jen a pouze lidský faktor. Měl čekat příjezdu druhého vlaku nepočkal. To se může celý ten modrý svět stavět na hlavu ale prostě to tak je. To že někde není zabezpečení nebo je mizerné je věc druhořadá, prostě selhal člověk.

Vašek

Hanzi, právě proto, že člověk dělá chyby, se vymýšlí a buduje zabezpečovací zařízení. Všichni řeší wifi a podobné kraviny, ale že se na lokálkách jezdí jako před sto lety je každėmu šumák. Hlavně, že máme viníka a jedeme dál. Se zabezpečením „na hubu“Šťastnou cestu!

watslaw

Se obávám, že ne jako před sto lety, obávám se, že tehdy to bylo zabezpečený líp (byli výpravčí, atd.)

Jiří Kocurek

A stejně to nestačilo.

Stráťa

To bude asi pravda ale v dnešní době má systém být dávno „blbuvzdorný“. Železnice má proti silnici o tolik lepší podmínky (předvídatelná jízdní dráha, 100% professionalita, menší počet vozidel, větší rozestupy, lepší kontrola nad vybavením vozidel atd.) že měla být dávno zabezpečena tak aby chyba jednotlivce nevedla k ničemu horšímu než ztrátě jeho prémií.

Tonda

Máme zabezpečené přejezdy a přesto tam některá hovada s plechovkama stejně vjedou i když bliká červená.A vesměs jsou to tací kteří tady blbě blejou

Hanzi

A další blbec sedí v mašině a nerozumí jízdnímu řadu že.

Jiří Kocurek

Po nehodě? Na přejezdu? Ti jsou většinou mrtví, takže sem nic nenapíšou.

Martin z topírny

Ano všichni lidé světa umí být omylní… právě proto tu má být přiměřená technika – stavu a požadavkům tratě a rychlosti na ní.
V dnešní době mít postavenou bezpečnost – čehokoliv jedoucího/letícího jen na tom, že se zavolá někde telefonem…je dost žalostné až tristní.

A i mou nadějí, že díky této nehodě se MD konečně dokope i k něčemu jinému, než že opět zkonstatuje – opět jen chyba lidského činitele.

Je mi skutečně líto těch cestujících, kteří tam jeli i toho, který „opomněl“

Jaaa

Jj, přesně s takovýmto přístupem v bezpečnosti letecké dopravy padala letadla jak hrušky.

Frantisek

Nu, a paní redaktorce ČT pan ministr na otázky ohledně řešení příčin takovýchto nehod poprvé květnatě poděkoval všem složkám IZS, a podruhé vyprávěl o tom, jak utrácejí za řešení železničních přejezdů, takže odpovědi jsme se nedočkali.

jan

Nicméně to bylo poučné. Já jako laik jsem byl informován, že přejezd se závorami stojí pohých 20 mio za čož bych hravě postavil vilu.

Jiří Kocurek

Že cože? Udává se 10 mega.
Jo a tu vilu postavíte i s 1 km dlouhou elektrickou přípojkou vedenou čtyřmi kabely v zemi, místy ve skalních hornínách? Já jen, že metr výkopu 400 kč.

KarelF

Do toho ještě připočtěte HDPE trubky ideálně průměr 40-42 pro optické kabely v dalším solo výkopu dle normy tuším kabely elektřiny a sdělováky nemohou jít spolu. A jste tam tak za 1000 Kč metr.

Xapadlo

Pán z odborů ve článku píše, že „Po několika urgencích a tlaku Drážní inspekce, mj. vzhledem k opakování obdobných mimořádných událostí, byl nakonec firmou AŽD vyvinut systém „Radioblok“, který automaticky nedovolí strojvedoucímu odjet bez svolení dispečera a nedovolí jízdu dvou vlaků proti sobě“. Byl tedy Radioblok vyvinut na základě transparentního výběrového řízení? Pokud nikoliv, tak to je možná důvod, proč nedošlo k jeho rozšíření. Ale to jenom spekuluju. Možná to někdo z diskutujících dokáže objasnit?

Brzdič zániku

Úžasný byznys pro AŽD. To by ani tak nevadilo, až na to, že by zavádění dalšího systému zvyšovalo náklady a nekonkurenceschopnost nákladních dopravců, kteří nechtějí mít další drahou krabičku na lokomotivě a logicky chtějí mít něco, co bude kompatibilní s ETCS. A trvají na tom a jsou proti Radiobloku v původní podobě.

jan

To je úplně jedno. Jestli ten systém stojí milion a ne 13 milionů na vozidlo, tak se to na tom vozidle uveze. Na takových tratích mají jezdit malé lehké vozidla výhradně pro tuto trať.
Chci vidět jak bude někdo na horské trati kopat nově dráty podél tratě. Budovat zastaralé GSMR, které je na odpis, se stoprocentním pokrytím a vybuduje ETCSL2… Hahaha.

ABC

Jasně nedávno povinné pevné TRS s generálním stopem, k čemu teď byl, k hounu, teď další krabička za pár milionů na vozidlo, to se uveze. Jo hlavně národnímu, kterej řekne prostě nám to dosypete nebo se nebude jezdit.

jan

No chtějí chtějí. Ale nic takového podle mě nikdy nebude v dohledné době.. Za rozumné peníze. ETCS má problémy samo se sebou. Kolik nákladních vlaků jezdí po této trati. Navíc minoritních dopravců?

jan

Je to tak, v době wifi, gps, eurogps ,datových přenosů, odo, je to špatný vtip..

Jiří Kocurek

Jenže by tam nemusel být signál. A tak se spoléhá na vysílačku TRS, že fíra zavolá. Poněkud nešťastné.

KarelF

Ano to áte pravdu jak píši níže. Je zajímavé, že nemáte žádné mínusy za to já jich mám, že mne to může být někde. Zřejmě mínusující nemají zájem o bezpečnost na železnici.

noerf

Na trati Číčenice – Prachatice – Volary se stala mimo roky 2004, 2007 ještě nehoda v roce 2010, kdy se osobní vlak jedoucí z Vodňan střetl z nákladním vlakem.
Jinak radioblok není úplně zabezpečovací zařízení to by nuselo být doplněné o central stop a to je málokde.
Zavádění ETCS by mohlo být rychlejší, ale na druhou stranu kolik vozidel na regionálních tratích zejména s dieslovým pohonem je na to připraveno.

Dalibor

odpověď: žádné.

Vít Jůza

A k čemu central stop? Pokud vím, tak naposled (ne úplně naposled) akorát zastavil vlak dojížděný, a nezastavil dojíždějící. Zastavit konkrétní vlaky je lepší, použití central stop může být vhodné snad ve zvláštních případech.

jan

A proč by měl někdo kopat podél tratě? Když to není potřeba nebo pokrývat gsmr…

Miloš

Ministerstvo dopravy bezpečnost řeší – zavádí tvrdší tresty pro strojvedoucí.

Tonda Sehnal

A to je ta bezpečnostní pojistka, o které se v článku hovoří? Naivo 🧐
Máme již dnes technické řešení, které zabrání takovým věcem. Proč není široce instalováno?

Miloš

Protože trestat strojvedoucího, tedy dělníka, je z pozice kapitalistického úředníka výhodnější a prestižnější

Ignác Pospíšil

Výše trestů má na chybovost strojvůdců nulový vliv.

Soukromý kůň

Odbory jsou hnus.

Hodně štěstí

Jasně. Odbory řeší bezpečnost zaměstnanců a i cestujících, tak jsou hnus. Gratuluji k vašim myšlenkovým pochodům.

michal

Oni to právě moc neřeší, opět až když se něco stane. Jinak je ticho, max řeší soukromníky a liberalizaci spolu s režijkama, jinak je není slyšet.

Jiří Kocurek

Vidíme jak řeší…

KarelF

Jak jsem psal jinde, řešení v dnešní době kdy má u sebe strojvedoucí služební mobil, služební tablet je obyčejná appka která se propojí s vlakem. Pracovat může s GPS a propojit se může přes GSM-R záložně pak přes GSM. Aplikace pak může dělat co si v podstatě vymyslíte. Základem je upozornění na protijedoucí vlak a při pro propojení tabletu i blokace vlaku na odjezd. Odblokování například nefunkční tablet nebo jakákoliv jiná okolnost po spojení se s řídícím CDP a zadáním vygenerovaného kodu do konzole – rozhraní počítače vlaku. Poté jízda pouze za dirigování CDP. Vlaky si mohou pokecat i sami… Číst vice »

KarelF

Appka by pak mohla mít hlášky jako v letadlech. Takže třebas otevřené dveře, červená zabránilo by se projetí červené, nebo nekompaktibilita rychlosti a návěsti například do odbočky, protijedoucí vlak, generální stop. Mohla by fungovat i jako navigace v autě. Ideálně v kombinaci nasypávání dat o změnách na tratích. Dalo by se dost dalších věcí jako zastavení vlaku podle gps. Nebo takový posun třebas Měllník by si šlo naklikat dopředu dle trackerů na kontejnerech a lokomotiva by dojížděla na cca 5 metrů kde zbytek by dotáhl fíra. Možností jak to využít mega moc. Jen kvalitní železo myšlen tablet a propojovací kabely.… Číst vice »

KarelF

Pak také hlídání přestávek a času mezi směnama. Tolikrát diskutované. Strojvedoucí se přihlásí svou kartou stačí i vyťukání čísla „řidičáku strojvedoucího“ a heslem nebo PIN k tomu přidělenému. Pokud by čas byl kratší tak nic do doby než bude překročen čas pauzy. Systém se neaktivuje a tedy se ani neaktivuje lokomotiva k jízdě. Loko půjde zprovoznit ale nepojede. Např v zimě by bylo blbé čekat v zimě než uběhne 20 minut na možnost odjetí.

kakov

a když US Army vypne GPS budete jezdit jak?

X 1

Glonass – Rusko, Galileo – EU.
Ale jinak KarelF popisuje šílenou kombinaci DB T-Fix, DiLoc, Tcas, Siri, Imobilizér, Big Brother, Sportku, digitální záchod a já nevím co ještě.
Appka =jako pomůcka (když je signál),tak super.
Radioblok = by pomohl taky. Vytrhne trn z paty. Ale moc neřeší.
PZB = FUNKČNÍ řešení za rozumnou cenu.
ETCS = Velmi drahé konečné řešení bezpečnostní otázky.

X 1

Ještě bych si dovolil jednoduchý návrh. Jízdní řád na monitoru. Tedy EbuLa Fahrplan. Jsou tam vyznačeny všechny pozice na trati. Tedy stanice, zastávky, návěstidla, trvalé nebo dlouhodobé snížení rychlosti, tunely, sklony nad limity, vypínačky, stahovačky, časy průjezdů i křižování. Fahrplan je platný pro dané číslo vlaku v určený den. Fíra si jej nahraje přes gsm-r radiostanice, před jízdou. Digitální Sešit pomalých jízd a zvláštností. DB Netz jej denně aktualizuje. Každý strojvedoucí si jej před každou směnou aktualizuje (cca 1-2minuty). A poté je povinen si v seznamu tratí kliknout na konkrétní tratě a prostudovat si změny na nich. Mě osobně trvá… Číst vice »

Jiří Kocurek

Jenže to je německý šrot. Obzvlášť, kdyby tu Ebulu začala používat Arriva i v ČR. Bohužel.

Dalibor

no glonass na to bych spolíhal ještě míň než na GPS, Galileo není ještě v dostatečným počtu družic.

Greta

Galileo pokrývá Evropu již nyní lépe než GPS a že nemá zatím kvalitní signál ve Francouzské Guyaně pro řízení železnice nevadí.

Jan Kocourek

BeiDou – Čína

KarelF

Pořád lepší popsat něco než NIC které teď je. A jinak přišel někdo s SŽ nebo AŽD minimálně s jedinou věcí kterou jsem popsal? NE Takže úspěšně pokračují v NIC které tam stále je. Pokud se někdy podaří kýmkoliv a jakkoliv dostat jedinou věc kterou jsem popsal do provozu bude to lepší než opět to NIC které tam je a bohužel i bude. Ne řeči, ale reálné činy a práce na jakémkoliv systému zachrání lidské životy a zraněné nebo škodu na majetku. Nebo si přiznejte, že to je na prd celé a vraťte na nádraží výpravčí, signalisty do vlaků vlakvedoucí… Číst vice »

Vašek

Úplně stejně, jako když se přežene bouřka nad CDP. Budeme stát.😁

Jiří Kocurek

A že jich za celý červenec bylo v Přerově nepočítaně. Padesát snad?

ABC

Asi stejně jako s Radioblokem

Jiří Kocurek

V tom případě bude válka. A protože se GPS dá vypínat selektivně pro danou oblast, tak … jsme doma? Asi se bude řešit jinačí problém, než že motorák má křižovat.

KarelF

Lepší cokoliv teď nebo kdykoliv později než NIC které tam máte teď. Jinak můžete používat triangulaci GSM nebo kteroukoliv jinou GPS např. Galileo. Jinak pokud US Army vypne GPS tak se vrátíme k Amplitudové modulaci. Protože ta jediná bude v případě čehokoliv fungovat.
Pokud nebude fungovat GPS tak stále máte k komunikaci GSM komerčních poskytovatelů a pak GSM-R SŽ. A pokud nebude fungovat nic z toho tak budete mít za dveřma nejspíš válku takže Vám to může být jedno.

Tonda Sehnal

😀 taková nálož naivity se po ránu nevidí 😀
90% věcí na železnici se dnes stále řeší /tužka-papír/ a vy mluvíte o apce v tabletech 😀😀😆
U českých drah se již pět let žádá o elektronický rozpis pracovní směn, SŽ se po Chodové plané chvástala „navigací pro strojvedoucí“ 😀
Deset let minimálně ještě nic z toho naše koleje neuvidí.

KarelF

Jsem analytik IT ovšem v reálném provozu. Takže mým náčiním není z 80% židle a kancelář, ale reálný provoz infrastruktury a to dost ostré. Neřeším co je naivní nebo nenaivní. Jen říkám co by mohlo být lepší než NIC. Pokud by na tom běžel jen jízdní řád nebo „navigace“ nebyli by dva strojvedoucí nešťastní do konce života. Ten z Plané i ten z včerejška. Být jejich právníky zažaluji SŽ za to, že nevyužívá možnosti a současné technologie k vyššímu zabezpečení provozu, protože ty možnosti jsou jen se dle všeho co se tu píše na to slušně řešeno kašle. Na tvrdo… Číst vice »

Vašek

Na úvod bych poznamenal, že se nepíše vícepremiér, ale krátce vice. (předpona z latiny). A dokud bude zabezpečení takové, jako před sto lety, budou i takovéto nehody. Strojvůdce je další obětí systémových chyb a ti zesnulí samozřejmě také. Samozřejmě se dočteme a doslechneme, že se v žádném případě o systémovou chybu nejedná. Ale jedná!!!

Dalibor

jasně že jedná. Tady červenej svetr nepomůže. A řekneme si narovinu, že MD na koláky vědomně a cílene žádný „zabezpečovač“ nechce. Jak je popsáno v článku přesně a pravdivě. Prostě není cílem MD lokálky rozvíjet. Čeká se na ECTS (my nic, to Evropa nakázala) a pak u lokálek s argumentem nemáme, není, nebude, drahý, neekonomický…. bude vlna rušení.

Dusanh

Tak to rušení tratí je v mnoha případech naprosto v pořádku, i když mě tady umínusujou 😀

Vít Jůza

Obávám se, že zavbezpečení před sto lety tvrdě křivdíte. Nebo máte doložené, že by tenkrát někde byl takovýto šlendrián??

Vašek

Měl jsem na mysli, že ve 21.stoletī by měly být jízdy vlaků zabezpečeny technikou, nikoli lidským chybujícím činitelem, jako na počátku železnice.

Dupity

Ihned po zahájení jízd na železnicí nastaly velké nehody. Lidský faktor je neuvěřitelně chybující. Proto vzniklo zabezpečovací zařízení, které se snaží co nejvíce lidský faktor eliminovat. Tratě řízené dle D3 jsou opravdu závislé jen na lidech. Souhlasím se systémovou chybou!

Jiří Kocurek

25. prosince 1909 ve stanici Uhersko. 12 mrtvých. Srážka rychlíku Praha — Česká Třebová s nákladním vlakem stojícím ve stanici
Další jsou tady, pro ty kteří si myslí, že když nevědí, tak se nestalo:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C5%BEelezni%C4%8Dn%C3%ADch_nehod_v_%C4%8Cesku

Juraj

Žiadna nehoda sa nestane „len tak“, tak sa poďme zamerať na prispievajúce faktory: 1. Ľudský faktor má posledné slovo – jasné slabé miesto, ktoré by odstránilo len lepšie zabezpečenie trate. OK, predpokladajme, že to ani pri politickej vôli nejde zo dňa na deň. 2. Odlišné križovanie v pracovných dňoch a cez víkendy/sviatky – toto je príkladný organizačný nedostatok, ktorý otvára priestor pre zbehnutie do rutiny. Dávno vieme, že ľudia nie sú dobrí v pozorovaní detailov, a odchylka od rutiny môže byť veľký problém. 3. Podoba SJŘ – aktuálne nijako neupozorňuje na rizikové miesto. Pernink je len jedna položka z mnohých,… Číst vice »

Vašek

Velice erudovaný rozbor, je vidět, že o věci hodně víte. Já odpovím na Vaši poslední otázku, „Tak čím začneme“? Začneme a skončíme tím, že jediného viníka označíme strojvedoucího, přispívající faktory nebyly nalezeny a o systémovou chybu se nejedná. K tomuto se dospěje přibližně za půl roku až rok.

Karel V

Hlavně nedovolit,že v jedné dopravně D3 je u jednoho vlaku ohlašovací povinnost a u dalšího ten samý den ne.To je podle mně ta pravá příčina nehody

Dalibor

A hlavně vyvarovávat se nepravidelností. Prostě křižování na stejným místě ne že o víkendu a svátku na místě A a v pracovní den jinde. To je přímo „popotahování čerta za ocas“.

Lucie

Pane Berounský, za bezpečnost na železnici odpovídá drážní úřad a drážní inspekce, proč do toho pletete MD ?, ale když jinak nedáte: Infrastrukturu má na MD na starosti náměstkyně se specializací na nanotechnologie (ve funkci měsíc). Železnici má na starosti náměstek s kvalifikací velvyslance v Polsku (ve funkci týden ?). Přeji hodně štěstí při orientaci v produktové organizační struktuře a nic ve zlém 🙂

Lucie

Z diplomové práce.

Kubrt

No a ty se profesně zabýváš tím, na co si dělal(a) diplomku? Já tedy ne. Není to rozhodující kritérium.

ABC

pravda…. ta paní je zdá se velmi flexibilní stran toho čím se zrovna zabývá….

X 1

Lucie, velice ti děkujeme za Tvé informace.
Právě jsi nás ujistila o tom, co už většina zde diskutujících ví. Tedy, že na Ministerstvu dopravy jsou obsazena místa odborníky, kteří dopravě nerozumí a dle toho to také tak vypadá.
Na pořekadle ,, Já o voze a on o koze” něco bude.

kubisek

Na co radioblok, když máme předpis, no ne?

JirkaM

Řeší předpis selhání lidského faktoru? Ne

Radek

Jenže předpis vyviní šéfy, a o to jde.

Avlaky

Vím že je to teď mimo, ale co bude se soupravami? , Půjdou obě na opravu?

Lesan

Regionova, nebo alespoň její nemotorová část, to má téměř jistě za sebou, u Sharku bude určitě snaha ho opravit / vyrobit novou skříň. Na toto je však ještě příliš brzo – hromada železa počká, zranění nikoliv.

Dalibor

řídičák reginy je odpískanej, oprava by byla neekonomická. Co bude s druhou „plůlkou“ – možná se použije s jiným „řidičákem“ 6ralok půjde na opravu, tam to nevypadá s ním moc zle, nicméně uvidí se až v depu.

Osoba odborně nezpůsobilá

Dirigující dispečer nesídlí v Nejdku, ale vykonává dopravní službu v Karlových Varech. Nejdek je sice přilehlá dopravna, ale nikoliv dirigující stanicí, ať se Jindra podívá do PND3 této tratě.
Téma radiobloku není tak jednoduché, to ale neznamená, že je na MD vše v pořádku. Téma nesmí zapadnout, je potřeba konečně na papíře ukázat, co si za unijní i národní miliardy pořizujeme.
Ve státě, který si neumí poradit se zrušením přejezdů na lesních cestách, budeme cpát miliardy do ETCS na lokálkách do Jindřichovic pod Smrkem apod.

Viktor

Hezky napsané…ale celkově smutné že musíme žít v dnešní době strachem že se dva strojvedoucí nedomluví na tom kdo jede první

Petr Šimral

Tak tomu říkám rychlost.
A to je vše? Po všech těch nehodám budeme jen čekat na Gogota, tedy radioblok?
Nebo je to zase Jindro jen výkřik do éteru a přihřívání si vlastní polívčičky?

Kuzma Kuzmič

To čekání na Gogota opravdu sedí, pane Šimrale. Ano, ETCS bude i na regionálkách. EU to všechno zaplatí, nejméně z 85%. Kdy? Na svatého Dyndy nebo někdy jindy ;-).

Úředníci na MD ČR a odborníci na všechno by si už měli vytáhnout hlavu z p….e!! I se svojí věčnou mantrou ETCS.

646

Tak vždyť Radioblok snad na jihu funguje, tak proč se nerozšířil na další tratě? Je snad levnější než ETCS?
I když teoreticky nejlevnější by ale asi fakt byla ohlašovací povinnost natvrdo ve všech dopravnách bez vyjímky.

Kuzma Kuzmič

Protože to není interoperabilní vlakový zabezpečovač. A tu interoperabilitu (i na regionálních tratích) nám údajně nařizuje Evropská komise – alespoň podle vyjádření MD ČR a Odboru koncepce a strategie SŽDC.

Osobně si myslím, že bychom radioblok klidně mohli financovat z národních zdrojů. Je to nepoměrně, mnohonásobně levnější zařízení, než ETCS. Moc ale nevěřím tomu, že tato nehoda s něčím pohne. Oni si dál pojedou to svoje „ETCS forever and everywhere“ a „Kdo nejde s námi, jde proti nám.“ – resp. nechce na železnici větší bezpečnost. Bohužel.

Lektor

Interoperabilitu na lokálkách nám nikdo nenřizuje, ta je povinná pouze na tratích TEN-T, právě proto jsou takto označené.

Petr Šimral

Ano, máte pravdu. Ale my MUSÍME ČERPAT!!! A na zabezpečovač třídy B (vše mimo ETCS) nám EU nepřispěje…

Kuzma Kuzmič

Konečně nějaká shoda mezi námi…

A z vlastních národních zdrojů si sami nic nepostavíme, ani kadibudky za nádražím. Tak raději budeme stavět rozhledny v údolí, cyklostezky od nikud nikam apod. Čerpat dotace je zkrátka IN.

rušňovodič Peter

Ale prečo taký čisto ekonomický prístup? Je fajn, že únia preplatí 85% nákladov na momentálne veľmi drahé ETCS, ale podľa môjho názoru by možno náklady na nejaké lacnejšie riešenie pre lokálky ani nepresiahli oných národných 15% spoluúčasti za ETCS. A späť na hlavnú trať, konkrétne momentálne modernizovaný úsek Praha Smíchov – Radotín. Bude tam nainštalovaný AB, ale bez líniového kódu. Pre daný úsek, koľko miliónov cenoveho rozdielu by znamenal AB s/bez prenosu kódu? To naozaj je ten cenový rozdiel tak vysoký, že sa nenájde v národnom rozpočte taká suma, ktorá by podľa mňa stála za zvýšenie rýchlosti, bezpečnosti a v… Číst vice »

Kuzma Kuzmič

A do sítě TEN-T byly zařazeny i lokálky. Kým? Nikoli Evropskou komisí, ale naším Odborem koncepce a strategie SŽ(DC), ve spolupráci s MD ČR. Zase byl někdo jednou papežtější, než papež.

Jiří Kocurek

papežštější než papež? To úřednící doslova milují. Za jakéhokoliv režimu.

Nováček

Tak to třeba místo díry zoře pro změnu dispečer…

Koleják

Místo fíry? Ne. Radioblok hlídá i dispečera.

Od lesa

Petře, je to výkřik. Kdyby to tu a tam neudělal, nikdo už dávno neví, že nějaký Berounský existuje.
Bývaly časy, kdy z něj tu a tam něco dobrého vypadlo, jenže pak hodně lidí zjistilo, jak rychle mění názory a otáčí kabáty.
I já mu věřil, bohužel…

Růža

Strojvedoucí nemá mít za to,ale má se předepsaným způsobem domluvit na dalším postupu s dirigujícím dispečerem.

Kubrt

Eh, ještě že jste nám to vysvětlil. O tom ten článek ale není, že.

Premek

Ale je, přesně takhle to funguje na tratích řízeních dle předpisu D3. Nevěřím, že dostal souhlas vyjet na trať od dirigujícího dispečera…

Petr Šimral

S tím nevěřením bych počkal až na zveřejnění obsahu ohlašovací povinnosti z Potůčků. Taky tam v rámci rutiny mohlo zaznít povolení k jízdě do Nových Hamrů nebo i do Nejdku. Je třeba si uvědomit, že jen tento a žádný jiný vlak a i ten pouze v pracovní dny křižoval v Perninku.

646

Tato možnost mě také napadla. Pokud by strojvedoucí v Potůčkách zažádal o odjezd třeba až do Nejdku a dispečer mu to z rutiny zopakoval, tak by v tom byli oba. Ale asi větší vina na straně strojvedoucího, protože ten by měl žádat o odjezd jen do stanice, kde ma nařízenu další ohlašovací povinnost.

Ignác Pospíšil

Tak to na tratích D3 NEFUNGUJE. Přečtěte si alespoň ten předpis, než začnete psát voloviny… Strojvůdce se nehlásí v každé dopravně.

hank

To bude asi právě ta chyba. Takže krok číslo 1: Zavést ohlašovací povinnost u všech vlaků ve všech dopravnách.

Nebylo už to takhle náhodou někdy?

vlado

o ano a tohle zavest na trati Rakovnik – Becov nad Teplou (88 km) kde s vyjimkou useku Jesenice – Blatno u Jesenice je doprava rizena prave podle predpisu D3 …. ale ze dvou ruznych dispecerskych stanovist – pro kazdy usek jedno … nesmysl, lepsi by bylo vratit na trat “ cervene cepice“ – tak to bylo kdysi…

Jiří Kocurek

Problém je v tom, že ani červené čepice nedokázaly podobné nehodě zabránit. Takže co? Radioblok? PZB?

vlado

ani ho dostat nemohl, protoze o souhlas nezadal.. odjel bez souhlasu protoze si myslel, ze je den pracovniho klidu a ohlasit se ma az v nasledujici dopravne

Koro

Ruzo s timhle upaluj na novinky. Tam budes za odbornika

Růža

Koro, je tu snad něco nejasného? Fíra nesplnil ohlašovací povinnost a vyjel. Co je na tom k nepochopení? Ale rád si přečtu tvé „odborné“ zhodnocení situace.

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO