Belgie zachraňuje nákladního železničního dopravce, půjčí mu přes miliardu

Vlak společnosti Lineas. Foto: LineasVlak společnosti Lineas. Foto: Lineas

Úvěr má pomoci nákladnímu dopravci přežít nepříznivé ekonomické období.

Odebírat
Upozornit na
guest
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Qaws

A toto není nedovolená podpora dopravce…?🤔

Redneck

Jestli je to uver, tak snad ne …

Ddd

Pravděpodobně je. Pokud firma v problémech dostane úvěr od státu, znamená to, že by na úvěr v bance nedosáhla. Pravděpodobně bude už teď predlužená. Podmínky státního úvěru navíc bývají volnější i pokud jde o úroky a splacení. Jestli byl dopravce roky ve ztrátě, a to velké, tak teď to do zisku neotočí. Na restrukturalizaci je už pozdě, natož pod taktovkou státu a s deklarovaným záměrem udržet pracovní místa. Teď bojují o přežití i dříve celkem zdravé firmy. Nejpravděpodobnější scénář je, že soukromý fond potichu vycouvá a převede podíly na stát, pro který se to stane černou dírou na další peníze.… Číst vice »

panda

Takže privatizace pár let zpět se nepovedla…

David

Hlavně za par budou řešit insolvenci tak jako tak

noerf

Stejně jako máte ziskové firmy, tak máte i dlouhodobě ztrátové firmy, které jsou dlouhodobě dotovány. Některé ze státních (Lineas, AlItalia), krajských či obecních rozpočtů (regionální doprava), jiné ze soukromých investic (Flixbus).
Některé se dostanou do zisku a některé se uměle udržují při životě protože v managmentu a dozorčí radě mohou sedět kamarádi politiků a rybníček si sami nevypustí.

Ddd

To neznamená, že jako státní firma by prosperovala. Padá celé odvětví nákladní přepravy.

Kubrt

Nákladní divize SNCB, dnešní Lineas, byla ve ztrátě už v době privatizace (2015), od té doby probíhají snahy se z toho vyhrabat, ale zjevně neúspěšné. A dnešní doba, kdy mají problémy všichni, na tom asi bohužel nic nezmění.

Ddd

Souhlasím. To byla jen reakce na komentář, který implikoval, že nebýt privatizace, Lineasu by se dařilo.

Kubrt

Nepochybuju o tom, že konkrétně vy to víte, jen jsem rozvíjel téma 🙂

watslaw

Dá se říci, že se tehdy státu podařilo dostat peníze za něco, co je dnes černou dírou na peníze a bylo by i pod vlastnictvím státu, popřípadě by si mohl dnes levně koupit to, co před lety draze prodal. Ale to by to teď teda nesměl zachraňovat litím peněz.
Ale i z pohledu funkčnosti firmy a pracovních míst (no 1500 je v Belgii kapka v moři) nikde není záruka, že by to bez privatizace bylo lepší.