Barva není problém. Drážní úřad narazil v bizarním sporu o zápis do registru historických vozidel
Lokomotiva 781.592 Sergej společnosti Kladenská dopravní a strojní. Foto: KDS

Národní technické muzeum samo uvádí, že ve sbírkách má přes 200 vozidel, které nemají původní nátěr.
Až nebudou na koridorech úrovňové přejezdy, budou okolo velkých měst čtyřkolejné tratě a nebudou nehody, tak nechť drážní úřad řeší barvy historických vozidel. Nátěr uvedené lokomotivy považuji za velmi zdařilý.
Bohužel drážní úřad neřeší ani své základní činnosti, jako kontrola přehlednosti návestidel na tratích, kontrola rozhledových parametrů na přejezdech a podobně, kde jdou stále nedostatky.
Tak, tak. Kéž by na dráze nebyly závažnější problémy než odstíny historických vozidel…
Jako fakt… Železnice u nás je zřejmě konečně v úplným „ažůru“, že DÚ nemá nic důležitějšího na práci, než otravovat někoho kvůli barvě. Za mně mašina v „richtiku“ a zvolená barva… No…, určitě vystoupení z řady, ale vnímám ji jako přiměřenou, „neurážející“, vhodnou, neextravagantní…
Tak z mého hlediska je pravda že se nejedná o přesnej vlak.
Ale dle logiky by tedy měla 451.045 neboli historický zástupce 451/52 měl být dle předpisu Kryšpína Zelený s žlutým pruhem.
Měděně modrá se mi zdá celkem normální pro nákladní lokomotivu