Bagr a stržená trolej urychlily začátek několikadenní výluky na klíčové trati v Praze
Železniční most přes Vltavu ve Výtoni, stav duben 2023. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Cestující uvázli ve vlaku na Výtoňském mostě.
Cestující uvázli ve vlaku na Výtoňském mostě.
Ze se uznávají jízdenky na vlak v MHD mezi hlavními a Smichovskym nádražím jsem se dočetl jenom v tomto článku. Na webu CD ani Ropidi nic. To bude stačit ukázat revizirovi na mobilu QR kod z apky Můj Vlak a nebo je tam nějaký zádrhel?
Vlaková výluka měla začít až odpoledne, „nešikovný bagr“ na Výtoni ji ale uspíšil.
Škoda že to neshodil celé 🙂
Se přiznejte, kdo jste tomu bagristovi tu flašku koupili?? 🙂
Zdejsi most by se mel co nejdrive poucit od sveho kolegy v Drazdanech a konecne uz spadnout.
Vždy mě fascinuje, že se vytvoří výlukový jízdní řád a hned za tím se dá upozornění, že vlaky mohou za místem výluky navýšit zpoždění o 5-10 minut. Neměl by ten VJŘ odrážet realitu právě toho výlukového stavu, aby se cestující mohli přizpůsobit a hlavně se spolehnout na nové časy jejich vlaků?
Souhlasím že to vypadá blbě, ale vidím v tom dvě trochu odlišné věci – jedna je naplánovaný výlukový jízdní řád a druhá jsou nějaká zvýšená rizika, že to nějaký zpožděný vlak rozhodí. Tato rizika jsou třeba při výluce jedné koleje vyšší než za standardního stavu. Proto je asi škoda přidávat úplně ke všemu 5-10 minut navíc (tedy odjíždět z výchozí stanice zbytečně brzy) pokud to po většinu dne bude vycházet, ale zároveň se sluší tam tu poznámku dopsat. Jak s tím cestující naloží a jakou rezervu si nechá, je pak samozřejmě na něm 🙂
Jo jenže vyslovené kolize (odjezd na jednokolejku dřív než *plánovaný* příjezd vlaku proti, jak zmiňuje Lukáš F), záporné pobyty (souprava přijede na vlaku který má pravidelný příjezd později než je pravidelný odjezd) a další chuťovky tam být nemusí.
Já tomu rozumím, ale obdobné riziko je na běžné jednokolejné trati, kde se musí křižovat. A také nepíšeme pod jízdní řád poznámku o zpoždění 5-10 minut. Pokud cestující vidí v (V)JŘ, že mu připoj v Plzni vychází, tak kvůli tomu určitě nepojede z Prahy o vlak dříve. Tohle je zkrátka příliš alibistické a přenášíme odpovědnost včasného dojezdu na zákazníka.
Je to o pohledu SŽ, někdy chce překreslit GVD, pak by to mělo sedět (když se nic nepoto…). Někdy překreslí jen kritické vlaky (z jejich pohledu) a zbytek nějak dopadne, pak je zmínka dopravce o možném zpoždění více než na místě. A někdo není jen o SŽ, ale zahraničních partnerech. V neděli byl výluka Břelav-Kúty, směr Slovensko od SŽ zpracováno, sedělo do 5 min, cesta zpět jen s upozorněním na zpoždění 40-50 min, prostě Slováci jen zadali odklon a pak potopa.
„Vlaky mohou vlivem výluky navýšit zpoždění přibližně o 5–10 minut“
Takže zase absence jakéhokoli výukového jízdního řádu…. Prostě to tam nějak operativně potlačíme.
Existence výlukového JŘ není záruka vůbec ničeho, když ho tvoří takoví vrtáci, jako SŽ a ROPID. To jsem takhle jel z Radotína na hl.n. odklonem přes most Inteligence a Kačerov. Odjezd z Kačerova podle JŘ 21:02. Ovšem na jednokolejný úsek, ze kterého až 21:04 přijíždí na Kačerov vlak z protisměru. Další zdržení ve Vršovicích a celkové zpoždění asi 7-8 minut, už nevím. Já nechápu, že někdo je schopen odevzdat takhle zpackanou práci a nefackuje ho hanba.
Proč?
Jaký má smysl gvd s takovou kolizí?
Napadá mě akorát na Kačerově nečekat na dobíhače, ale to se přeci dá udělat jinak (cestujícím říct „odjezd v kolmici“) a hlavně čas průjezdu Vršovicemi/příjezdu na Hlavák mít podle času odjezdu 21:04:30 nebo jak se to dá stihnout.
Nebyla ta výluka už včera? Jel jsem ráno Západním expresem do Plzně a z Hlavního nádraží jel do Vršovic, přes Krč na most Inteligence a Smíchovu jsme se také úplně vyhnuli…
Expresy tak jezdí od prosince
To je normální stav, Západní expres a Bavorský expres takto jezdí dle GVD.
Když vidím ty přibývající mínusy tak cítím potřebu říct, že já jsem to nebyl 🙂
Halooo, budíček!!
Západni a Bavorské expresy už nějaký pátek jezdí přes Krč dle GVD, takhle je to 😄😄
Zapadni a Bavorsky expres uz pres Smichov nejezdi hodne dlouho. Jefou tam jen zcela vyjimecne. Pres Smichov jezdi jen Berouka.
V neděli večer tak ale jezdila už i S7.
To jsou ale plánované noční výluky, kdy všechno jezdí odklonem mimo Smíchov.
Škoda že si nejde vsadit na to, kdy spadne.
prostě takový běžný den
Bezny den na 171..spadle /strzene troleje
Evakuovat vlak? Zatáhnout ho zpět na Smíchov by bylo moc jednoduché?
A cestující si v klidu počkají až se železnici podaří sehnat motorovou lokomotivu…
Tak pro příště by to chtělo, aby nějaká loď „omylem“ strhla konstrukci Výtoňského mostu
Máme v Praze loď, která je na to dostatečně vysoká?
na loď dát pořádný jeřáb, pořádně ho zvednout a plnej kotel projet pod mostem a dílo bude dokonáno…
Nemohl by ten bagr strhnout celý ten most? Ať už je konečně klid a postaví se nový!
Na to by byla potřeba spíš loď nebo matka příroda
Tak takový výkop okolo mostní opěry je taky možnost – trochu to sedne, trochu praskne, pak se to nakloní… 😉
Co najmout tu šikovnou firmu z Brna co jim tam podkopala při úpravách koryta most přes Svratku, kde je teď alespoň 20 km/h.
A ja furt, co to v tom Trnovci n. V. zkoušeli. 🙂