Bagr a stržená trolej urychlily začátek několikadenní výluky na klíčové trati v Praze
Železniční most přes Vltavu ve Výtoni, stav duben 2023. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Cestující uvázli ve vlaku na Výtoňském mostě.
Cestující uvázli ve vlaku na Výtoňském mostě.
Jen taková kacířská. Neni zbytečné tu trolej opravovat? Nebylo by lepší tam dát dva diesely a posílat to nezavěšeným postrkem. Taková příprava na 25kV
Nevím,jestli ještě dnes existuje termín nezaveseny postrk a kde vemete diesly?
Dvě rekobangle. Při nejhorším něco na 25kV
Jo zapomněl bych, udělá se výjimka to SŽ umí.
No hlavně by mě zajímal ten nezavěšený postrk s takovým elefantem..
Zrovna ten elefant nárazníky má.
Ale s panterama už by problém byl.
Ty tady ale asi nebudou: na S7 jsou moc malý a na S6 a S65 mají trochu moc malou baterku :D. Leda by šli interpanteři na Berounku.
Spíš si myslím, že ty dráty budou celkem levný, že nemá smysl se s tím otravovat
Tohle je asi poslední most v ČR, na kterém bych se chtěl zaseknout ve vlaku 😄
I když není moc vysoký, asi bych ho raději opustil okamžitě po vlastních nohou.
a pro uklidneni cestujicim poustet do vlakoveho rozhlasu zvuky vrzani, praskani a skripani
Ze se uznávají jízdenky na vlak v MHD mezi hlavními a Smichovskym nádražím jsem se dočetl jenom v tomto článku. Na webu CD ani Ropidi nic. To bude stačit ukázat revizirovi na mobilu QR kod z apky Můj Vlak a nebo je tam nějaký zádrhel?
Já mám IN100 jsem zvědavý jak to revizor v metru načte.
Pri podobných situáciách v Brne ČD vystavovali papierový kupón k IN100 (a iným dokladom na In-Karte) na požiadanie buď vo vlaku alebo v pokladni. Ale to už bol nejaký ten rok dozadu.
Úplně v pohodě. Pražští revizoři umí číst inkarty. Je dokonce možné mít na inkartě nahrané kupony na MHD.
I virtuální In kartu v mobilu? A zobrazí se jim kupony pro PID a nebo i aplikace CD (např IN 100)?
Litacka i InKarta je stejna karta od stejneho dodavatele.
Technicky jo, ale má revizor právo to vidět? (Nebo uvidí třeba že za měsíc pojedu do Berlína, v souladu s gdpr)
Ale k jinému účelu slouží v PID a jinému ČD, revizor DPP opravdu aplikaci IN nevidí.
Umí jen načíst identiikaci té karty, kterou pak porovnají online s ůdajem v databázi dpp a tam je teprve uloženo, jaký máte kupon.
Vlaková výluka měla začít až odpoledne, „nešikovný bagr“ na Výtoni ji ale uspíšil.
Škoda že to neshodil celé 🙂
Se přiznejte, kdo jste tomu bagristovi tu flašku koupili?? 🙂
Bagr ale shodil železniční trolej, ne? Patrně tak spíše v místech, kde pracuje, což nebude na Výtoni, ani v blízkém okolí mostu, odhaduji.
Nemohl by ten most už konečně spadnout? Osobaky po 30 minutách z hlavního na druhý břeh jsou hrozné… Interval 15 ideální, klidně přes Kačerov.
Kdyby byly dvě koleje z Kačerova do Vršovic, možná by to i šlo…
Špičkovým směrem přímo, proti špičce Kačerov – Zahradní Město – Malešice – Libeň – Hlavní 😀
Osobáky bývají EMU a PushuPully, tam bych to spíš viděl na úvrať na Zahradním. Nejen že by to bylo rychlejší, ale taky by se zbytečně nečerpala kapacita Libeňského zhlaví Hlaváku
A teda taky si říkám, jestli by nedávalo smysl odklonit přes Zahradní komplet celou S8. Ti cestující kteří spěchají do centra stejně přestoupí na Kačerově na metro. A uvolněnou kapacitu přes Michli by šlo využít pro provoz každé druhé S7 na Hlavák.
Dobrý podnět
Usek Malešice- Libeň nestíhá už teď
není tam spíš problém s přejezdy ze severní části kolejiště Libně na jih? Čekal bych že úzké hrdlo bude křížení s NS – Libeň – Běchovice, které pustí tak málo vlaků, že se Libeň – Běchovice možná ani nepodaří vytížit
Zdejsi most by se mel co nejdrive poucit od sveho kolegy v Drazdanech a konecne uz spadnout.
A Praha by se mohla poučit od Drážďan a nedělat si hlavu z nějakého UNESCO.
Vždy mě fascinuje, že se vytvoří výlukový jízdní řád a hned za tím se dá upozornění, že vlaky mohou za místem výluky navýšit zpoždění o 5-10 minut. Neměl by ten VJŘ odrážet realitu právě toho výlukového stavu, aby se cestující mohli přizpůsobit a hlavně se spolehnout na nové časy jejich vlaků?
Souhlasím že to vypadá blbě, ale vidím v tom dvě trochu odlišné věci – jedna je naplánovaný výlukový jízdní řád a druhá jsou nějaká zvýšená rizika, že to nějaký zpožděný vlak rozhodí. Tato rizika jsou třeba při výluce jedné koleje vyšší než za standardního stavu. Proto je asi škoda přidávat úplně ke všemu 5-10 minut navíc (tedy odjíždět z výchozí stanice zbytečně brzy) pokud to po většinu dne bude vycházet, ale zároveň se sluší tam tu poznámku dopsat. Jak s tím cestující naloží a jakou rezervu si nechá, je pak samozřejmě na něm 🙂
Jo jenže vyslovené kolize (odjezd na jednokolejku dřív než *plánovaný* příjezd vlaku proti, jak zmiňuje Lukáš F), záporné pobyty (souprava přijede na vlaku který má pravidelný příjezd později než je pravidelný odjezd) a další chuťovky tam být nemusí.
Já tomu rozumím, ale obdobné riziko je na běžné jednokolejné trati, kde se musí křižovat. A také nepíšeme pod jízdní řád poznámku o zpoždění 5-10 minut. Pokud cestující vidí v (V)JŘ, že mu připoj v Plzni vychází, tak kvůli tomu určitě nepojede z Prahy o vlak dříve. Tohle je zkrátka příliš alibistické a přenášíme odpovědnost včasného dojezdu na zákazníka.
Třeba na běžné jednokolejné trati 070 s tím můžete počítat úplně běžně, že to nepojede na čas. 🙂
Obecně ano, ale zase máme jednokolejné tratě, kde je všude možně různá vata (někdy tam ta vata prostě vyjde tak jako tak kvůli uzlům), takže i to riziko zpoždění je různé. Tady je otázka, kdo víc utrpí – jestli vymyslet výlukový JŘ, který bude fungovat dokud to některý zpožděný Bavorák nebo Švejk (ale dopředu nevíme který) nerozbije, a pak někomu ujede přípoj, a nebo úplně všude přidáme 10 minut a narušíme přípoje na odjezdu z Prahy preventivně všem.
Je to o pohledu SŽ, někdy chce překreslit GVD, pak by to mělo sedět (když se nic nepoto…). Někdy překreslí jen kritické vlaky (z jejich pohledu) a zbytek nějak dopadne, pak je zmínka dopravce o možném zpoždění více než na místě. A někdo není jen o SŽ, ale zahraničních partnerech. V neděli byl výluka Břelav-Kúty, směr Slovensko od SŽ zpracováno, sedělo do 5 min, cesta zpět jen s upozorněním na zpoždění 40-50 min, prostě Slováci jen zadali odklon a pak potopa.
„Vlaky mohou vlivem výluky navýšit zpoždění přibližně o 5–10 minut“
Takže zase absence jakéhokoli výukového jízdního řádu…. Prostě to tam nějak operativně potlačíme.
Existence výlukového JŘ není záruka vůbec ničeho, když ho tvoří takoví vrtáci, jako SŽ a ROPID. To jsem takhle jel z Radotína na hl.n. odklonem přes most Inteligence a Kačerov. Odjezd z Kačerova podle JŘ 21:02. Ovšem na jednokolejný úsek, ze kterého až 21:04 přijíždí na Kačerov vlak z protisměru. Další zdržení ve Vršovicích a celkové zpoždění asi 7-8 minut, už nevím. Já nechápu, že někdo je schopen odevzdat takhle zpackanou práci a nefackuje ho hanba.
Proč?
Jaký má smysl gvd s takovou kolizí?
Napadá mě akorát na Kačerově nečekat na dobíhače, ale to se přeci dá udělat jinak (cestujícím říct „odjezd v kolmici“) a hlavně čas průjezdu Vršovicemi/příjezdu na Hlavák mít podle času odjezdu 21:04:30 nebo jak se to dá stihnout.
A neni interpretace toho „navysit“, ze jiz zpozdene vlaky muzou pridat dalsich 5-10 min, zatimco vlak, ktery prijede nacas, by mel projet podle VJR?
Kdyz totiz vlak jede vcas, neni zpozdeny, a tedy ani nemuze neexistujici zpozdeni navysovat.
Nebyla ta výluka už včera? Jel jsem ráno Západním expresem do Plzně a z Hlavního nádraží jel do Vršovic, přes Krč na most Inteligence a Smíchovu jsme se také úplně vyhnuli…
Expresy tak jezdí od prosince
To je normální stav, Západní expres a Bavorský expres takto jezdí dle GVD.
Když vidím ty přibývající mínusy tak cítím potřebu říct, že já jsem to nebyl 🙂
Ok, díky. 🙂 Já jsem si taky říkal, za co to je, jsem se jen zeptal… Nejezdím tím zase tak často… Ale právě někdy minulý týden jsem tu četl o tom, že se nějaká asi týdenní výluka chystá, tak jsem myslel, že to je ono…
Halooo, budíček!!
Západni a Bavorské expresy už nějaký pátek jezdí přes Krč dle GVD, takhle je to 😄😄
Zapadni a Bavorsky expres uz pres Smichov nejezdi hodne dlouho. Jefou tam jen zcela vyjimecne. Pres Smichov jezdi jen Berouka.
V neděli večer tak ale jezdila už i S7.
To jsou ale plánované noční výluky, kdy všechno jezdí odklonem mimo Smíchov.
Škoda že si nejde vsadit na to, kdy spadne.
Čím dřív, tím líp
prostě takový běžný den
Bezny den na 171..spadle /strzene troleje
Evakuovat vlak? Zatáhnout ho zpět na Smíchov by bylo moc jednoduché?
A cestující si v klidu počkají až se železnici podaří sehnat motorovou lokomotivu…
Tak odtáhnout na hlavak nebo do vršek. Ve vrškách nebo na ONJ se nějaká záloha najde.
Na Vršovicích bych zálohu spíš nečekal. Je tam poměrně málo kolejí a asi nikdy jsem tam žádnou lokomotivu zevlovat neviděl. Dispečerská záloha (myslím jedna regína) je myslím prej v Libni (což dává smysl, z ní se dá snadno dojet všude).
Ale na tom ONJ asi nějaký vozítko bude, a s trochou štěstí i nějaký strojvůdce. Otázka je jestli dokáže přeskákat přes spadlou trolej.
Tak pro příště by to chtělo, aby nějaká loď „omylem“ strhla konstrukci Výtoňského mostu
Máme v Praze loď, která je na to dostatečně vysoká?
Máme stačí odvázat jistý botel.
na loď dát pořádný jeřáb, pořádně ho zvednout a plnej kotel projet pod mostem a dílo bude dokonáno…
Klidně ať to je „neomylem“. Jak krásný byl pohled, kdyby ta hrůza spadla dolů. (Bez vlaků samozřejmě)
Nemohl by ten bagr strhnout celý ten most? Ať už je konečně klid a postaví se nový!
Na to by byla potřeba spíš loď nebo matka příroda
Tak takový výkop okolo mostní opěry je taky možnost – trochu to sedne, trochu praskne, pak se to nakloní… 😉
Co najmout tu šikovnou firmu z Brna co jim tam podkopala při úpravách koryta most přes Svratku, kde je teď alespoň 20 km/h.
A ja furt, co to v tom Trnovci n. V. zkoušeli. 🙂