To je o 30k kamionů víc na cestě do Kudlovic, která je dimenzovaná jako prostý přivaděč pro pár vesnic v okolí. Je otázkou času, kdy tady kamion semele nějakou babičku na kole, která nemá jiný způsob, jak se dostat na hřbitov.
To opravdu nemůže, zvlášť když řečený čtyřlístek už má namále…
Gejza
3 dny
Pro srovnání: Po D8 nebo D5 projede přes státní hranici 5-6* tolik kamionů denně. Znám spoustu silnic I. třídy, kde projede 1 000 kamionů denně a realizace obchvatů, nebo potřebných přeložek se tam neustále odkládá. Zajímalo by mě, čím to je, že zrovna I/55 má přednost a nahrazuje se rovnou dálnicí.
D55 není hotová a jednotlivé úseky v podstatě nikam zatím nevedou. Po zkompletování D55 a dokončení D1 u Přerova lze očekávat podstatný nárůst.
Fakt je trochu mimo argumentace proč jinde jo a u nás ne…..
Žeby to byl významný směr plus příhodný (rovinatý) terén??
Veškeré statistické údaje nedokončené dálnice a čerstvě otevřených úseků (navíc zdá se nepřesně uváděných, zdrojem) jsou velmi předběžné a orientační…
Jinak několik let starý „pentlogram“ udává hustotu provozu na I/55 v celé délce v rozsahu 10-20tis. vozů za 24h, přičemž I/6 i I/7 vykazují ve stejném roce ve většíně délky (kromě přípražských úseků) hustoty pod 10k/24h. Už si laskavě vytlučte z palice tu rétoriku o „zvýhodňování“ I/55…
Jaaa
4 dny
Stačilo by, kdyby ta dálnice nezdevastovala unikátní váté písku.
Vlaky „samozřejmě“ nic nedevastují… diesely pod dráty nikdy nejezdí, tlumiče strojů jako Bardotka či Brejlovec jsou téměř dokonalé…
Než se to dostaví, bude „elektrifikovaná“ řádově polovina silničního provozu, tendence stoupající, rychlost výrazně pod 160kmh povolených na dráze…
Michal
4 dny
Dnes v 6 hodin ráno na trase Babice směr Bzenec jelo 58 aut, z toho 9 kamionů, 1 autobus a 48 osobních aut. Vaše počty nesedí. Kde máte těch 30000 kamionu denně? To by vycházelo za 24h každý den co 3 vteřiny kamion. To stejné říkal starosta Lázně Bohdaneč. 30000 kamionů denně. Vtipné
Ještě před dvěma hodinami bylo v nadpise 30 tisíc denně i přes to, že od včerejška v diskuzi řada lidí upozornila na to, že je to naprostý nesmysl
Mike
4 dny
Vždycky když tam jedu, tak jsem na té dálnici sám a to i v protisměru, občas potkám auto. 30000 aut denně? Kdo to počítá? To by tam muselo jet každé 2,88 vteřiny auto.
Dalsi co neumi číst. Ne za den ale za mesic, tudíž dalnice je spise na testovani rychlosti jak je prázdná
Honza
4 dny
Postavili jsme dálnici a povedlo se nám zjistit, že pomáhá 🙂
Olin
4 dny
Uf… Díky kolegům za upřesnění početních stavů, protože jsem si horem-dolem lámal hlavu kudy by prohnali tu MKD od Bzence dolů a kde by se tam tak asi vzala. Následně o kapacitní spojce BV na rakouskou silniční síť zde již byla svého času vzrušená debata. Jen mám pocit, že de facto od tehdy konstatovaného výsledku, že rozumně nikudy se nic nezměnilo (na Reintal /kudy/ a přesvědčit rakušany, nebo po D2 na Moravský Svatý Ján poté přes řeku do Dolních Rakous /a přesvědčovat rakušany i slováky/, neb přes lednicko-valtický areál /UNESCO/, či močály pod Lanžhotem si to fakt neumím představit).
Všechno jde, když se „chce“, ale na takové (podle mně méně „problémové“) D49 můžeme vidět že se až zase tak moc „nechce“ takže už celkem malý odpor to zahrává do nereálné oblasti, nebo řekněme „za 10-20 let možná, když se bude dařit“… D52 další případ, jakože by to mělo být „průchozejší“ okolo Břeclavi než okolo Mikulova, z jakého jakože důvodu?? Okolo Mikulova je rezervace? A to už tam mají mezitím jejich stranu přivedenou rakušáci, „stačí“ konečně realizovat desetiletí „pilované“ plány… už jen ten obyčejný obchvat Mikulova klidně i v „polovičním profilu“ by přinesl citelné zlepšení o minuty a bez ohrožování… Číst vice »
Zesp
4 dny
Průjezd od Bzence do Babic se zakroužením v KO exitu č. 51:
Navazující úsek Bzenec-Rohatec, který prochází tou přírodní rezervací, na řsd mapách budoucí sítě dálnic už není zakreslený jako dálnice. Asi tam bude max. 110km/h kvůli ptákům. Dál pak pokračuje dálnice.
Bude to jako dálnice D55 v celé trase až k D2. To co jste možná viděl na seznamu či u Kupky s představením jižní dalnice, kde opravdu kousek Bzeneckou doubravou nebyl zaznačen, rozhodně nebyla oficiální mapa ŘSD, ale nějaký kdovíkde vyhrabaný starý podklad. Dřive se tam opravdu počítalo s polovičním profilem. Teď už ale s plnohodnotnou dálnicí, v galerii pravděpodobně bude rychlost omezená na 100km/h jak v tunelech, ale to rozhodně nemá vliv na zaznačení v mapách…
Na hlavní stránce webu Řsd je u Aktuální výstavby tato mapka. Přitom, již bez D43. Když jde u 8 let staré mapky umazat dálnice, mohl by se přimalovat kousek D55.
hej, vy jste hodně let dozadu. S D43 se nepočítá od roku 2022 minimálně a Jakou mapku přesně myslíte? Podívejte se do mapové aplikace řsd. Ta je jen jedna.
Zkuste přečíst ten komentář několikrát, všechno je v něm. O mapové aplikaci fakt nepíšu. (hej možná byste mohl zkusit podívat se na tu hlavní stránku. To by bylo asi nejrychlejší, místo otázek a nějakých dedukcí.)
smart
4 dny
A zase stará přehledová mapka z 08/2024. To je tak těžké si z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice stáhnout a přiložit aktuální? Přijde mi, že autoři si s těmi výměnami mapek práci nedají a pak tu sledující nadávají, že něco nebude, když to přitom v plánu je. A pak ještě zasáhne cenzura, když na to člověk slušně upozorní 🙁
No a hele jak totéž umí říct LLM, stále ještě lehce kostrbatě, ale you get the point… 🙂
Opět je zde přehledová mapka z 08/2024. Bylo by prosím možné aktualizovat ji stažením nejnovější verze z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice? Mohlo by to pomoci předejít nedorozuměním, protože sledující pak mohou mít mylný dojem, že některé úseky nejsou v plánu, i když ve skutečnosti jsou. Aktualizace by určitě pomohla.
Basak
4 dny
To jsou velmi, velmi podivná čísla. Po zpoplatnění nedokončeného fragmentu D55 se doprava už vrátila na I/55 do starých kolejí. V obcích u I/55 si už obyvatelé stěžují na nárůst dopravy i dle lokálních médií 😉
Ano to platí hlavně pro úsek mezi Starým Městem a Babicemi, upřímně není se čemu divit, když doba jízdy z Hradiště do Napajedel vychází velmi podobně po staré i po D55 a to mj. kvůli provizornímu sjezdu z dalnice u Babic se STOPkou. Jak bude D55 propojená k Otrokovicím přes Babice, tak se situace stopro změní…
Zeptejte se na obci ve Spytihněvi. Tak dlouho prosazovali tunel pod tratí a současnou silnicí místo mostu, až se jim to podařilo. Akorát to není hotové už teď ale příští rok se začne stavět.
Prosím o zdroj. S naprostou jistotou šlo o přeřek či špatnou interpretaci. Vždyť by to bylo 2x více nakladních aut než na D1 u Brna.
Realita by mohla být kolem 3000 kamionů a maximálně 15000 aut celkem, více ani omylem
Tak už vím odkud víte vane. V dnešním podcastu ŘSD s ředitelem Mátlem bylo trochu nešťastně řečeno že jde o souhrnná data za leden, takže průměrně 1000/den, jelikož leden je ale jasně nejslabší měsíc a p vikenech je nákladní dopravy výrazně méně, tak můžeme očekávat provoz kolem 1500 kamionů za den v pracovní dny. Dle posledního sčítání bylo na I/55 přes Babice kolem 1500 těžkých nakladních a navěsovek.
I ty 3000 kamionů denně by bylo velmi přehnaných, to se může očekávat po kompletním dokončení D55
koriandr
4 dny
Počkejte až se dostaví D1 u Přerova… 4 pruhy tam nebudou stačit .. teda možná prozatím . ale ne po dostavbě D35 a D35 a D49
Zajímalo by mě jaký vliv bude mít dostavba D35 na provoz na D55 😀 vždyť to jsou úplně odlišné relace…
Ne vážně, není absolutně žádný důvod proč by neměly 4 pruhy na D55 stačit, i po dostavbě všeho plánovaného nepůjde provoz přes 25-30tis vozidel celkem, mezi Hulínem a Otrokovicemi mozná nepatrně více…
Nějaký vliv tam určitě bude. Pokud pojedete třeba od UH, Zlína, západu Slovenska, Trenčína apod. někam směrem na sever Čech, Prahu, východ Německa, západ Polska tak se dost možná raději vyhnete frekventované D1, Brnu, kopcovité Vysočině a raději pojedete relativně jen po rovině po D55 a D35. Tím spíš pro těžkou dopravu to může být dost jasná ekonomická volba ..
Pravdu máte, částečně urcitě jak píšete od UH a Zlína, plus ze Slovenska i z oblasti Zvolena/Banské Bystrice. Z oblasti Žiliny a dále na východ bude zas jasně vyhrávat cesta přes Jablunkov a novou D48 obzvlášť když dostavba slovenské D3 je již na spadnutí
Jen jsem zvedav, jestli se po dostavbe D55 vsechen tranzit z polska do rakouska nepovali po D55 a pak kolem breclavi pres valtice na mikulov… tady se ukazuje trochu nedomyslene (ne) napojeni D55 na kapacitni komunikaci smer rakousko… nebo pojedou na brno, coz taky neni ideal..
Máte pravdu, minimálně osobní auta a dodávky stopro pojedou po D55 a přes přechod Poštorná/Reintal kde je nyní zákaz nad 3,5t a z toho tam nebudou šťastní. Rakušáci ale dlouhodobě plánují obchvaty těch dvou obcí, tak jsem zvědav jestli pak zruší ten zákaz pro náklady. Jinak až budou po roce 2032 komplet D55, D52, rozšířená D1 kolem Brna a na Reintal stále zákaz, tak bude stále lepší jet stále přes Brno než se kodrcat z Břeclavi přes Valtice do Mikulova.
Jinak nákladní tranzit od Ostravy (D1) na D52 je minimálně dvakrát silnější než směrem na D2.
Určitě toto může být zajímavé, obzvlášť v relaci od západní části Olomouce po Břeclav to bude po D55 asi jen o 5km delší než přes Brno, což je rozhodně atraktivní. Pro cestu od Svitav (Hradce) po Břeclav už to ale smysl moc nedává, po plánované I/73 kolem Brna to bude o 40-50km kratší než okolo po D55, což už je dost rozdíl
Pokud měl koriandr na mysli společný úsek D1 s D55 mezi Hulínem a Přerovem, tak má pravdu.
Po letošním dostavení poslední části D1 u zmíněného Přerova velká část dopravy mezi Prahou (přes Brno) a Ostravou už nebude využívat D46 a zůstane na D1. Myslím si tedy, že tento společný úsek bude sušně vytížen (ale 4 pruhy by i tak měly být více než dostatečné). A dostavba D35 udělá to, že ta pak na sebe stáhne další část provozu z D1.
Takže ano, dostavba D35 ovlivní i provoz na D55 (byť jen její společné části s D1).
Upřímně si myslím že provoz na D1 mezi Hulínem a Přerovem bude i do budoucna maximálně tak stejný jak třeba na D1 mezi Vyškovem a Hulínem. Přecejen doprava od Brna na Zlín je rovněž velmi silná a pokud se podaří zrealizovat D49 tak i relace na Slovensko bude zde D1 opouštět. Takže se v peáži D1 s D55 fakt není třeba obávat kapacity stejně jako třeba na peáži D11 s D35 u Hradce, kde zas většina dopravy bude mířit od Olomouce na Prahu
Tak hlavně to neposlat po kolejích, místo nich raději doplňovat asfaltové pásy. O zvýhodnění bližších přeprav a místního života (započtením dopravních externalit do ceny) raději ani nemluvě.
To je o 30k kamionů víc na cestě do Kudlovic, která je dimenzovaná jako prostý přivaděč pro pár vesnic v okolí. Je otázkou času, kdy tady kamion semele nějakou babičku na kole, která nemá jiný způsob, jak se dostat na hřbitov.
Ale už zase žádnou nesejme na náměstí ne? A je to jen 400m…
Břeclav > Vídeň…
Musí se stát co, aby to hlavám z ŘSD bylo jasné, že trasa Polsko > Jih nemůže navždy čtyřlístkem přes Brno
To opravdu nemůže, zvlášť když řečený čtyřlístek už má namále…
Pro srovnání: Po D8 nebo D5 projede přes státní hranici 5-6* tolik kamionů denně. Znám spoustu silnic I. třídy, kde projede 1 000 kamionů denně a realizace obchvatů, nebo potřebných přeložek se tam neustále odkládá. Zajímalo by mě, čím to je, že zrovna I/55 má přednost a nahrazuje se rovnou dálnicí.
D55 není hotová a jednotlivé úseky v podstatě nikam zatím nevedou. Po zkompletování D55 a dokončení D1 u Přerova lze očekávat podstatný nárůst.
Fakt je trochu mimo argumentace proč jinde jo a u nás ne…..
Žeby to byl významný směr plus příhodný (rovinatý) terén??
Veškeré statistické údaje nedokončené dálnice a čerstvě otevřených úseků (navíc zdá se nepřesně uváděných, zdrojem) jsou velmi předběžné a orientační…
Jinak několik let starý „pentlogram“ udává hustotu provozu na I/55 v celé délce v rozsahu 10-20tis. vozů za 24h, přičemž I/6 i I/7 vykazují ve stejném roce ve většíně délky (kromě přípražských úseků) hustoty pod 10k/24h. Už si laskavě vytlučte z palice tu rétoriku o „zvýhodňování“ I/55…
Stačilo by, kdyby ta dálnice nezdevastovala unikátní váté písku.
Nebojte, za pár let je místní pískovna odtěží.
Všechny ne.
Vlaky „samozřejmě“ nic nedevastují… diesely pod dráty nikdy nejezdí, tlumiče strojů jako Bardotka či Brejlovec jsou téměř dokonalé…
Než se to dostaví, bude „elektrifikovaná“ řádově polovina silničního provozu, tendence stoupající, rychlost výrazně pod 160kmh povolených na dráze…
Dnes v 6 hodin ráno na trase Babice směr Bzenec jelo 58 aut, z toho 9 kamionů, 1 autobus a 48 osobních aut. Vaše počty nesedí. Kde máte těch 30000 kamionu denně? To by vycházelo za 24h každý den co 3 vteřiny kamion. To stejné říkal starosta Lázně Bohdaneč. 30000 kamionů denně. Vtipné
Neumite číst. Je to za měsíc nikoli za den, tudíž je mnohem vice mist kde by byla potreba dalnice dříve a je nasobne vetsi provoz.
Ještě před dvěma hodinami bylo v nadpise 30 tisíc denně i přes to, že od včerejška v diskuzi řada lidí upozornila na to, že je to naprostý nesmysl
Vždycky když tam jedu, tak jsem na té dálnici sám a to i v protisměru, občas potkám auto. 30000 aut denně? Kdo to počítá? To by tam muselo jet každé 2,88 vteřiny auto.
Dalsi co neumi číst. Ne za den ale za mesic, tudíž dalnice je spise na testovani rychlosti jak je prázdná
Postavili jsme dálnici a povedlo se nám zjistit, že pomáhá 🙂
Uf… Díky kolegům za upřesnění početních stavů, protože jsem si horem-dolem lámal hlavu kudy by prohnali tu MKD od Bzence dolů a kde by se tam tak asi vzala. Následně o kapacitní spojce BV na rakouskou silniční síť zde již byla svého času vzrušená debata. Jen mám pocit, že de facto od tehdy konstatovaného výsledku, že rozumně nikudy se nic nezměnilo (na Reintal /kudy/ a přesvědčit rakušany, nebo po D2 na Moravský Svatý Ján poté přes řeku do Dolních Rakous /a přesvědčovat rakušany i slováky/, neb přes lednicko-valtický areál /UNESCO/, či močály pod Lanžhotem si to fakt neumím představit).
Všechno jde, když se „chce“, ale na takové (podle mně méně „problémové“) D49 můžeme vidět že se až zase tak moc „nechce“ takže už celkem malý odpor to zahrává do nereálné oblasti, nebo řekněme „za 10-20 let možná, když se bude dařit“… D52 další případ, jakože by to mělo být „průchozejší“ okolo Břeclavi než okolo Mikulova, z jakého jakože důvodu?? Okolo Mikulova je rezervace? A to už tam mají mezitím jejich stranu přivedenou rakušáci, „stačí“ konečně realizovat desetiletí „pilované“ plány… už jen ten obyčejný obchvat Mikulova klidně i v „polovičním profilu“ by přinesl citelné zlepšení o minuty a bez ohrožování… Číst vice »
Průjezd od Bzence do Babic se zakroužením v KO exitu č. 51:
https://youtu.be/3aTk1758z4M?si=U0xdelOnoM2MgLjM
Navazující úsek Bzenec-Rohatec, který prochází tou přírodní rezervací, na řsd mapách budoucí sítě dálnic už není zakreslený jako dálnice. Asi tam bude max. 110km/h kvůli ptákům. Dál pak pokračuje dálnice.
Bude to jako dálnice D55 v celé trase až k D2. To co jste možná viděl na seznamu či u Kupky s představením jižní dalnice, kde opravdu kousek Bzeneckou doubravou nebyl zaznačen, rozhodně nebyla oficiální mapa ŘSD, ale nějaký kdovíkde vyhrabaný starý podklad. Dřive se tam opravdu počítalo s polovičním profilem. Teď už ale s plnohodnotnou dálnicí, v galerii pravděpodobně bude rychlost omezená na 100km/h jak v tunelech, ale to rozhodně nemá vliv na zaznačení v mapách…
Na hlavní stránce webu Řsd je u Aktuální výstavby tato mapka. Přitom, již bez D43. Když jde u 8 let staré mapky umazat dálnice, mohl by se přimalovat kousek D55.
hej, vy jste hodně let dozadu. S D43 se nepočítá od roku 2022 minimálně a Jakou mapku přesně myslíte? Podívejte se do mapové aplikace řsd. Ta je jen jedna.
Zkuste přečíst ten komentář několikrát, všechno je v něm. O mapové aplikaci fakt nepíšu. (hej možná byste mohl zkusit podívat se na tu hlavní stránku. To by bylo asi nejrychlejší, místo otázek a nějakých dedukcí.)
A zase stará přehledová mapka z 08/2024. To je tak těžké si z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice stáhnout a přiložit aktuální? Přijde mi, že autoři si s těmi výměnami mapek práci nedají a pak tu sledující nadávají, že něco nebude, když to přitom v plánu je. A pak ještě zasáhne cenzura, když na to člověk slušně upozorní 🙁
No a hele jak totéž umí říct LLM, stále ještě lehce kostrbatě, ale you get the point… 🙂
Opět je zde přehledová mapka z 08/2024. Bylo by prosím možné aktualizovat ji stažením nejnovější verze z webu: https://dalniced55.cz/#useky-dalnice? Mohlo by to pomoci předejít nedorozuměním, protože sledující pak mohou mít mylný dojem, že některé úseky nejsou v plánu, i když ve skutečnosti jsou. Aktualizace by určitě pomohla.
To jsou velmi, velmi podivná čísla. Po zpoplatnění nedokončeného fragmentu D55 se doprava už vrátila na I/55 do starých kolejí. V obcích u I/55 si už obyvatelé stěžují na nárůst dopravy i dle lokálních médií 😉
Ano to platí hlavně pro úsek mezi Starým Městem a Babicemi, upřímně není se čemu divit, když doba jízdy z Hradiště do Napajedel vychází velmi podobně po staré i po D55 a to mj. kvůli provizornímu sjezdu z dalnice u Babic se STOPkou. Jak bude D55 propojená k Otrokovicím přes Babice, tak se situace stopro změní…
Z Babic do Napajedel ale až za dlouhých XX let 😉
A proč vlastně? Ve Spytihněvi nejsou přece žádné písky ani ptáci, ne? To zase někdo nezvládl …
Zeptejte se na obci ve Spytihněvi. Tak dlouho prosazovali tunel pod tratí a současnou silnicí místo mostu, až se jim to podařilo. Akorát to není hotové už teď ale příští rok se začne stavět.
ta stopka mě tam vůbec nebaví 😀
Prosím o zdroj. S naprostou jistotou šlo o přeřek či špatnou interpretaci. Vždyť by to bylo 2x více nakladních aut než na D1 u Brna.
Realita by mohla být kolem 3000 kamionů a maximálně 15000 aut celkem, více ani omylem
Co píšete plusmínus odpovídá i poslednímu sčítání dopravy…
30 000 kamionů denně snad není ani klíčových bodech německých dálnic…
Tak už vím odkud víte vane. V dnešním podcastu ŘSD s ředitelem Mátlem bylo trochu nešťastně řečeno že jde o souhrnná data za leden, takže průměrně 1000/den, jelikož leden je ale jasně nejslabší měsíc a p vikenech je nákladní dopravy výrazně méně, tak můžeme očekávat provoz kolem 1500 kamionů za den v pracovní dny. Dle posledního sčítání bylo na I/55 přes Babice kolem 1500 těžkých nakladních a navěsovek.
I ty 3000 kamionů denně by bylo velmi přehnaných, to se může očekávat po kompletním dokončení D55
Počkejte až se dostaví D1 u Přerova… 4 pruhy tam nebudou stačit .. teda možná prozatím . ale ne po dostavbě D35 a D35 a D49
Zajímalo by mě jaký vliv bude mít dostavba D35 na provoz na D55 😀 vždyť to jsou úplně odlišné relace…
Ne vážně, není absolutně žádný důvod proč by neměly 4 pruhy na D55 stačit, i po dostavbě všeho plánovaného nepůjde provoz přes 25-30tis vozidel celkem, mezi Hulínem a Otrokovicemi mozná nepatrně více…
Nějaký vliv tam určitě bude. Pokud pojedete třeba od UH, Zlína, západu Slovenska, Trenčína apod. někam směrem na sever Čech, Prahu, východ Německa, západ Polska tak se dost možná raději vyhnete frekventované D1, Brnu, kopcovité Vysočině a raději pojedete relativně jen po rovině po D55 a D35. Tím spíš pro těžkou dopravu to může být dost jasná ekonomická volba ..
Pravdu máte, částečně urcitě jak píšete od UH a Zlína, plus ze Slovenska i z oblasti Zvolena/Banské Bystrice. Z oblasti Žiliny a dále na východ bude zas jasně vyhrávat cesta přes Jablunkov a novou D48 obzvlášť když dostavba slovenské D3 je již na spadnutí
Od TN nikdo na sever nepojede, chybí kdysi napánované napojení u Holubic po trase I/50
Jen jsem zvedav, jestli se po dostavbe D55 vsechen tranzit z polska do rakouska nepovali po D55 a pak kolem breclavi pres valtice na mikulov… tady se ukazuje trochu nedomyslene (ne) napojeni D55 na kapacitni komunikaci smer rakousko… nebo pojedou na brno, coz taky neni ideal..
Máte pravdu, minimálně osobní auta a dodávky stopro pojedou po D55 a přes přechod Poštorná/Reintal kde je nyní zákaz nad 3,5t a z toho tam nebudou šťastní. Rakušáci ale dlouhodobě plánují obchvaty těch dvou obcí, tak jsem zvědav jestli pak zruší ten zákaz pro náklady. Jinak až budou po roce 2032 komplet D55, D52, rozšířená D1 kolem Brna a na Reintal stále zákaz, tak bude stále lepší jet stále přes Brno než se kodrcat z Břeclavi přes Valtice do Mikulova.
Jinak nákladní tranzit od Ostravy (D1) na D52 je minimálně dvakrát silnější než směrem na D2.
Tak spolu s D11 to může být alternativa ze západního Polska na Balkan. Štetin – Hradec Králové – Přerov – Budapest
Určitě toto může být zajímavé, obzvlášť v relaci od západní části Olomouce po Břeclav to bude po D55 asi jen o 5km delší než přes Brno, což je rozhodně atraktivní. Pro cestu od Svitav (Hradce) po Břeclav už to ale smysl moc nedává, po plánované I/73 kolem Brna to bude o 40-50km kratší než okolo po D55, což už je dost rozdíl
Pokud měl koriandr na mysli společný úsek D1 s D55 mezi Hulínem a Přerovem, tak má pravdu.
Po letošním dostavení poslední části D1 u zmíněného Přerova velká část dopravy mezi Prahou (přes Brno) a Ostravou už nebude využívat D46 a zůstane na D1. Myslím si tedy, že tento společný úsek bude sušně vytížen (ale 4 pruhy by i tak měly být více než dostatečné). A dostavba D35 udělá to, že ta pak na sebe stáhne další část provozu z D1.
Takže ano, dostavba D35 ovlivní i provoz na D55 (byť jen její společné části s D1).
Upřímně si myslím že provoz na D1 mezi Hulínem a Přerovem bude i do budoucna maximálně tak stejný jak třeba na D1 mezi Vyškovem a Hulínem. Přecejen doprava od Brna na Zlín je rovněž velmi silná a pokud se podaří zrealizovat D49 tak i relace na Slovensko bude zde D1 opouštět. Takže se v peáži D1 s D55 fakt není třeba obávat kapacity stejně jako třeba na peáži D11 s D35 u Hradce, kde zas většina dopravy bude mířit od Olomouce na Prahu
Vždyť píšu, že „4 pruhy by i tak měly být více než dostatečné.“ Vidíme to podobně.
D49? Možná za 30-40 let
Přerov nemá ještě východní obchvat. Vždy je druhá cesta 🙂
Vždyt je to nesmysl. Ještě by se dalo uvěřit 30 000 všech aut denně, a i to se mi zdá přehnané.
A co teprve 30 000 vagónů denně!
Ano, jedna se o souhrnný počet za leden viz můj příspěvek výše. V podcastu to ale bylo řečeno trochu nejasně
indukce 🙂
Tak hlavně to neposlat po kolejích, místo nich raději doplňovat asfaltové pásy. O zvýhodnění bližších přeprav a místního života (započtením dopravních externalit do ceny) raději ani nemluvě.