Autovlak se po půlroční pauze vrací, s příchodem prázdnin začne jezdit z depa

Autovlak Českých drah, ilustrační foto. Pramen: ČDAutovlak Českých drah, ilustrační foto. Pramen: ČD

České dráhy slibují cestujícím s odjezdem z Michle větší pohodlí, snadnější příjezd a vyšší rychlost nakládky.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Rad

„Zdůvodnily to „pokračující revitalizaci území okolo pražského hlavního nádraží“ a také nedostatečnou kapacitou největší české osobní stanice.“
Tak hlavně že se vesele rozprodává celé hlavní nádraží. Hlavák je vytížený na 150%, tak ho ještě zmenšíme a uvolníme prostor pro výstavbu developerům.
Za likvidaci strategické dopravní infrastruktury by měli jít zodpovědní sedět. Je to to samé, jako prodej vodáren do ciziny, dolů bakalovi atdatd.

Flek

Ten pozemek se zasmluvnil v roce 92, ten člověk už ani asi není na živu.

MaT

Tak to už by možná pomalu mohli sundat tu matoucí ceduli ze Seifertovy: „Autovlaky“. Ještě minulý týden tam určitě byla…

Jsem tedy nepochopil, proč jí nesundali rovnou s tím, když provoz autovlaků z Hlavního nádraží skončil…

M 262

Jezdím s motorkou a zajímalo by mě, jestli už bude vyřešeno, aby v cílové stanici byl k rampě přistaven autovůz ve správném směru.
Posledně v Popradě auta musela couvat a já pracně otáčet motorku, z čehož nebyl nikdo z nás nadšen……

Milan

Ideálka. Snad to bude taková pohodka jako na Autoreisezuganlage ve Vídni.

Tomáš Záruba

Zná někdo konkrétní technické řešení v té Michli, ideálně nějaký obrázek nebo schéma?
Konkrétně mi jde o to, zda je možné nakládat/vykládat přistavením celého vlaku, do jehož posledních X vozů se přitom dá i nastoupit (vystoupit), a který pak může rovnou odjíždět směr Praha hl.n. Pokud ano, tak by to celé namísto něčeho zlého znamenalo naopak značené zlepšení služby (protože nakládka až do času relativně těsně před odjezdem).

Rudolf Tuček

Zázemí je v tomto objektu a na prilehlé koleji je rampa a nástupiště.
Pozice na mapě
50.0530674N, 14.4699656E
https://mapy.com/s/defumeteze
Přímo odjet na hlavní nádraží zřejmě nepůjde neb je to bez trolejí.

Tomáš Záruba

Díky! Teoreticky by šlo odjet skrz depo, pominu-li chybějící trolej, ale spíš bych to viděl na posun těch pár vozů dieselem na konec EN, připraveného jinak již na odjezd směr Eden. To by taky nemuselo až tak trvat…

Lysimachia

Takže Slovakia pojede zase o hodinu dřív? (Doufám, že zastavuje i na hl.n. a nejen v Michli. 😀 )

Bjorn

Neuvěřitelná ostuda, že ČD nebyly schopny vybudovat nové nakládkové místo před tím, než zrušily původní na hlavním nádraží. Nebudu rozebírat to, že za tu dobu se tam absolutně nic nezměnilo (snad jen kromě vlastníka té budovy) a žádné bourání se dosud nekonalo. Ale nejde opomenout to, že tímto vznikla firmě škoda a to nejen na tržbách, ale třeba i v souvislosti s odpisy vagonů, na které teď půl roku sedá prach. To všechno jde vyčíslit a v normální firmě (nebo v jiné zemi) by za to někdo nesl odpovědnost.

Flek

Jako ten použitým OBB vozům, co se koupili někdy 2014 běží odpisy?

Bjorn

Pokud jsou již odepsané, tak je škoda jen na ušlém zisku.

platamond

Omyl, celé je to brutálně ztrátové, takže vznikl zisk. Jen šotouš žije v přesvědčení, že autovlak je ziskový.

M19

A co je na něm ztrátoveho? Jezdil prakticky vyprodaný, takže otázka je jen, zda někdo neumí počítat, aby cena odpovídala.

SaulGoodman

V některém z dílů zdejšího podcastu (s někým z RJ?) zaznělo, že se autovozy nevyplatí z toho důvodu, že o jejich hmotnost je nutno ubrat osobních vozů, což nedává ekonomicky smysl, protože zkrátka z osobních vozů v počtu ekvivalentu autovozů je zisk větší. A zřejmě není poptávka platit za místo v autovoze tolik, aby to pokrylo, resp. ideálně převýšilo tento rozdíl.

Gouba

To vážně narážíme na délkové/hmotnostní limity souprav, že kvůli autovozu by se musel odebrat jiný vůz?

platamond

Hmotnostní, na Štrbské rampě.

Olin

Chlapi… Jako vazne!? Myslite, ze vetrone rozhodi 2 nakladni vozy s par desitkami osobaku navic, byt na Strbske rampe.

M19

Vzhledem k tomu, že RJ autovozy neprovozuje… A větší zisk, nerovná se jinak ztráta. Vše je to o cenové politice, ne o tom, že autovlak = se ztráta.

Flek

Jak pak optima expres vytváří zisk, když je z většiny tvořen autovozy? A taky velmi často vyprodaný, jenže ten nevete autovozy tři, ale třeba 12.

tarten

Nehrál tehdy roli spíš malý výkon žlutých peršounů?

Flek

Tak proč nejdéle jedoucí osobní vlak v Evropě, tvořeny většinou autovozy, jezdi už 65 let?

David

a to je který?

Flek

Optima expres?

xyz

Kdyby už, tak se neprohloubila ztráta.

Neprohloubení ztráty nerovná se vznik zisku.

XP3

Co si třeba nejdříve o tom vše zjistit??

Petr Drozda

A co nám třeba o tom něco z reality napsat? Přepsané tiskové zprávy zde již byly publikovány.

126975

Vozy jsou výroby 1982.

Ales

Bude časem i denní autovlak do Košic, jako dříve?

Bjorn

V článku je tabulka v grafice ČD, a odkaz na jejich stránky, kde se v obou případech píše „jede denně“.

zemko

denne, ale pres noc, chapu tu otazku jako na vlak pres den

Bjorn

OK, rozumím, beru zpět. Není denní jako denní.

Twix

Dotaz nejspíš zněl na autovlak co jede přes den a ne přes noc. Dříve vozil auta EC Košičan.

Tomáš Záruba

Fakt ale je, že to málokdy bylo aspoň trochu obsazené.

Flek

Roháče jezdily často i s více než jedním vozem.

Flek

Na další EC Roháče asi není místo.

kajman

Tak jsem si zkusil cvičně naklikat, že chci jet autovlakem 20.7. ve dvou osobách z Prahy do Popradu a dozvěděl jsem se, že požadovaná služba je ve vlaku vyprodána. Něco je špatně.

kajman

V pátek 25.7. zpátky by to šlo, ale za 5000 Kč mi to pro dva přijde jako příliš velký luxus.

Lysimachia

že by to bylo tímto…?

Po dobu výluky SŽ ve dnech 8.července a 18. – 28.července 2025 platí pro vlak EN 443 výlukový jízdní řád. Autovlak z Prahy-Michle bude odjíždět již v 19:20, nakládkové časy budou uvedeny na jízdním dokladu. Za vzniklé omezení se omlouváme.

kajman

Toho jsem si všiml, ale nevysvětluje to nemožnost koupě lůžka. Cenu za auto to nabídlo.

Avlaky

Vi nekdo kde na území ČR/SK se daly historicky auta takto vykládat, zda auto vlaku bylo kdysi vice?

Kubrt

Ještě to jde v Bratislavě, ale to asi pro spojení v rámci ČR a SR nedává smysl (využíval to vlak na Jadran). Historicky více autovlaků v ČR/SR nebylo.

Jozef

A čo Bratislava – Humenné ?

Dodo

Snad i v Brně se kdysi nakládala auta.

Pes

Ano, Jadran nakládal auta i v Brně hl. n. přes upravený plošinový vůz v prostoru 5. nebo 6. nástupiště.

J.K.

Takže pokud se ptáme, jestli na hlaváku s vyčerpanou kapacitou bude místo rampy autovlaků

a) nový perón
b) stavba nesouvisející s železnicí

Tak už asi víme… 🙂

Aspoň v něčem dráha jedná rychle, zde konkrétně z ústupu z pozemků hlavního nádraží…

V. K.

Arnika má pravdu, že se z Prahy stal Pentaland. Slovenští mafoši si to umí dobře obšancovat i u nás.

J.K.

No nestal by se bez spolupráce někoho na druhé straně, že.

David

Bez penty by to bylo lorad mmm

N.N.

Rampa (modrá) je tam stále, překlikněte si roky: https://mapy.com/s/matogogosa

Posunovat na hlaváku s autovozy při vyčerpané kapacitě, nebo to naložit jinde, toť otázka.

F. K.

To je tradice, viz například vary dolní…

xyz

To „8. nástupiště“ by ale stejně bylo nepoužitelné pro směr Kolín, odkud/kam jsou kapacitní požadavky nejsilnější.

Honnzok

To je vcelku jedno, i kdyby byl použitelný jen jedním tubusem tunelu na Vršovice a končil šturcem tak se využije těch souprav co je výchozích v Praze a jedou přes Vršovice je docela dost. (Panťáky na Benešov, motory na Vranné atd