Autovlak se po půlroční pauze vrací, s příchodem prázdnin začne jezdit z depa
Autovlak Českých drah, ilustrační foto. Pramen: ČD

České dráhy slibují cestujícím s odjezdem z Michle větší pohodlí, snadnější příjezd a vyšší rychlost nakládky.
„Zdůvodnily to „pokračující revitalizaci území okolo pražského hlavního nádraží“ a také nedostatečnou kapacitou největší české osobní stanice.“
Tak hlavně že se vesele rozprodává celé hlavní nádraží. Hlavák je vytížený na 150%, tak ho ještě zmenšíme a uvolníme prostor pro výstavbu developerům.
Za likvidaci strategické dopravní infrastruktury by měli jít zodpovědní sedět. Je to to samé, jako prodej vodáren do ciziny, dolů bakalovi atdatd.
Ten pozemek se zasmluvnil v roce 92, ten člověk už ani asi není na živu.
Tak to už by možná pomalu mohli sundat tu matoucí ceduli ze Seifertovy: „Autovlaky“. Ještě minulý týden tam určitě byla…
Jsem tedy nepochopil, proč jí nesundali rovnou s tím, když provoz autovlaků z Hlavního nádraží skončil…
Jezdím s motorkou a zajímalo by mě, jestli už bude vyřešeno, aby v cílové stanici byl k rampě přistaven autovůz ve správném směru.
Posledně v Popradě auta musela couvat a já pracně otáčet motorku, z čehož nebyl nikdo z nás nadšen……
Ideálka. Snad to bude taková pohodka jako na Autoreisezuganlage ve Vídni.
Zná někdo konkrétní technické řešení v té Michli, ideálně nějaký obrázek nebo schéma?
Konkrétně mi jde o to, zda je možné nakládat/vykládat přistavením celého vlaku, do jehož posledních X vozů se přitom dá i nastoupit (vystoupit), a který pak může rovnou odjíždět směr Praha hl.n. Pokud ano, tak by to celé namísto něčeho zlého znamenalo naopak značené zlepšení služby (protože nakládka až do času relativně těsně před odjezdem).
Zázemí je v tomto objektu a na prilehlé koleji je rampa a nástupiště.
Pozice na mapě
50.0530674N, 14.4699656E
https://mapy.com/s/defumeteze
Přímo odjet na hlavní nádraží zřejmě nepůjde neb je to bez trolejí.
Díky! Teoreticky by šlo odjet skrz depo, pominu-li chybějící trolej, ale spíš bych to viděl na posun těch pár vozů dieselem na konec EN, připraveného jinak již na odjezd směr Eden. To by taky nemuselo až tak trvat…
Takže Slovakia pojede zase o hodinu dřív? (Doufám, že zastavuje i na hl.n. a nejen v Michli. 😀 )
Neuvěřitelná ostuda, že ČD nebyly schopny vybudovat nové nakládkové místo před tím, než zrušily původní na hlavním nádraží. Nebudu rozebírat to, že za tu dobu se tam absolutně nic nezměnilo (snad jen kromě vlastníka té budovy) a žádné bourání se dosud nekonalo. Ale nejde opomenout to, že tímto vznikla firmě škoda a to nejen na tržbách, ale třeba i v souvislosti s odpisy vagonů, na které teď půl roku sedá prach. To všechno jde vyčíslit a v normální firmě (nebo v jiné zemi) by za to někdo nesl odpovědnost.
Jako ten použitým OBB vozům, co se koupili někdy 2014 běží odpisy?
Pokud jsou již odepsané, tak je škoda jen na ušlém zisku.
Omyl, celé je to brutálně ztrátové, takže vznikl zisk. Jen šotouš žije v přesvědčení, že autovlak je ziskový.
A co je na něm ztrátoveho? Jezdil prakticky vyprodaný, takže otázka je jen, zda někdo neumí počítat, aby cena odpovídala.
V některém z dílů zdejšího podcastu (s někým z RJ?) zaznělo, že se autovozy nevyplatí z toho důvodu, že o jejich hmotnost je nutno ubrat osobních vozů, což nedává ekonomicky smysl, protože zkrátka z osobních vozů v počtu ekvivalentu autovozů je zisk větší. A zřejmě není poptávka platit za místo v autovoze tolik, aby to pokrylo, resp. ideálně převýšilo tento rozdíl.
To vážně narážíme na délkové/hmotnostní limity souprav, že kvůli autovozu by se musel odebrat jiný vůz?
Hmotnostní, na Štrbské rampě.
Chlapi… Jako vazne!? Myslite, ze vetrone rozhodi 2 nakladni vozy s par desitkami osobaku navic, byt na Strbske rampe.
Vzhledem k tomu, že RJ autovozy neprovozuje… A větší zisk, nerovná se jinak ztráta. Vše je to o cenové politice, ne o tom, že autovlak = se ztráta.
Jak pak optima expres vytváří zisk, když je z většiny tvořen autovozy? A taky velmi často vyprodaný, jenže ten nevete autovozy tři, ale třeba 12.
Nehrál tehdy roli spíš malý výkon žlutých peršounů?
Tak proč nejdéle jedoucí osobní vlak v Evropě, tvořeny většinou autovozy, jezdi už 65 let?
a to je který?
Optima expres?
Kdyby už, tak se neprohloubila ztráta.
Neprohloubení ztráty nerovná se vznik zisku.
Co si třeba nejdříve o tom vše zjistit??
A co nám třeba o tom něco z reality napsat? Přepsané tiskové zprávy zde již byly publikovány.
Vozy jsou výroby 1982.
Bude časem i denní autovlak do Košic, jako dříve?
V článku je tabulka v grafice ČD, a odkaz na jejich stránky, kde se v obou případech píše „jede denně“.
denne, ale pres noc, chapu tu otazku jako na vlak pres den
OK, rozumím, beru zpět. Není denní jako denní.
Dotaz nejspíš zněl na autovlak co jede přes den a ne přes noc. Dříve vozil auta EC Košičan.
Fakt ale je, že to málokdy bylo aspoň trochu obsazené.
Roháče jezdily často i s více než jedním vozem.
Na další EC Roháče asi není místo.
Tak jsem si zkusil cvičně naklikat, že chci jet autovlakem 20.7. ve dvou osobách z Prahy do Popradu a dozvěděl jsem se, že požadovaná služba je ve vlaku vyprodána. Něco je špatně.
V pátek 25.7. zpátky by to šlo, ale za 5000 Kč mi to pro dva přijde jako příliš velký luxus.
že by to bylo tímto…?
Po dobu výluky SŽ ve dnech 8.července a 18. – 28.července 2025 platí pro vlak EN 443 výlukový jízdní řád. Autovlak z Prahy-Michle bude odjíždět již v 19:20, nakládkové časy budou uvedeny na jízdním dokladu. Za vzniklé omezení se omlouváme.
Toho jsem si všiml, ale nevysvětluje to nemožnost koupě lůžka. Cenu za auto to nabídlo.
Vi nekdo kde na území ČR/SK se daly historicky auta takto vykládat, zda auto vlaku bylo kdysi vice?
Ještě to jde v Bratislavě, ale to asi pro spojení v rámci ČR a SR nedává smysl (využíval to vlak na Jadran). Historicky více autovlaků v ČR/SR nebylo.
A čo Bratislava – Humenné ?
Snad i v Brně se kdysi nakládala auta.
Ano, Jadran nakládal auta i v Brně hl. n. přes upravený plošinový vůz v prostoru 5. nebo 6. nástupiště.
Takže pokud se ptáme, jestli na hlaváku s vyčerpanou kapacitou bude místo rampy autovlaků
a) nový perón
b) stavba nesouvisející s železnicí
Tak už asi víme… 🙂
Aspoň v něčem dráha jedná rychle, zde konkrétně z ústupu z pozemků hlavního nádraží…
Arnika má pravdu, že se z Prahy stal Pentaland. Slovenští mafoši si to umí dobře obšancovat i u nás.
No nestal by se bez spolupráce někoho na druhé straně, že.
Bez penty by to bylo lorad mmm
Rampa (modrá) je tam stále, překlikněte si roky: https://mapy.com/s/matogogosa
Posunovat na hlaváku s autovozy při vyčerpané kapacitě, nebo to naložit jinde, toť otázka.
To je tradice, viz například vary dolní…
To „8. nástupiště“ by ale stejně bylo nepoužitelné pro směr Kolín, odkud/kam jsou kapacitní požadavky nejsilnější.
To je vcelku jedno, i kdyby byl použitelný jen jedním tubusem tunelu na Vršovice a končil šturcem tak se využije těch souprav co je výchozích v Praze a jedou přes Vršovice je docela dost. (Panťáky na Benešov, motory na Vranné atd