Autodopravci mají už jen měsíc na vrácení starých palubních jednotek
Palubní jednotky, za které dopravci platili zálohu 1550 korun, lze vrátit do konce listopadu.
Silniční dopravci mají poslední měsíc na vrácení starých palubních jednotek (OBU), které byly využívány v mikrovlnném mýtném systému firmy Kapsch. Upozornila na to společnost CzechToll, která se svým satelitním systémem vystřídala Kapsch s příchodem loňského prosince.
Původní palubní jednotky, za které dopravci platili zálohu 1550 korun, lze vrátit do konce listopadu. Za vrácenou jednotku stát pošle firmám kauci a v případě předplaceného mýtného i zbývající kredit. Jednotky nesmějí být poškozené.
Podmínek je ale více. Kauce může být vrácena pouze za OBU, na kterých byla uskutečněna mýtná transakce pod branou během předchozích 12 měsíců. Fakticky tedy jednotka musela být v provozu ještě loni v listopadu 2019. Palubní jednotky lze vracet výhradně poštou na adresu centrálního sběrného místa: ŘSD ÚPEM, nábřeží Ludvíka Svobody 1222/12, 110 00 Praha 1. K zásilce je nutné přiložit Žádost o vrácení kauce a kreditu a kopii osvědčení o registraci vozidla nebo technického průkazu vozidla, ke kterému byla palubní jednotka vydána.
Mikrovlnný mýtný systém firmy Kapsch fungoval na tuzemských dálnicích 13 let (od ledna 2007). Nový systém CzechTollu, který je založen na satelitní technologii, si vybralo ministerstvo na základě tendru.
Nové mýto funguje na zhruba 2300 kilometrech dálnic a silnic I. třídy. Oproti loňsku se rozšířilo o přibližně 860 kilometrů silnic I. třídy, tam se ale začalo vybírat až od ledna. Rovněž nový systém vyžaduje palubní jednotky, kauce za ně činí 2468 korun. Stát počítá, že letos na mýtném vybere přes 11 miliard korun. Zejména díky rozšíření zpoplatněné sítě láme výběr v posledních měsících rekordy. V září se vybralo 1,04 miliardy korun, což je nejvíce za kalendářní měsíc od spuštění mýtného sytému v tuzemsku.