Autobusové garáže z ostravské Poruby se přesunou do Martinova, stěhování vyjde na stovky milionů
Trolejbus Škoda 27 Tr. Foto: DPO

Nyní probíhají jednání o umístění nové infrastruktury v rámci areálu DPO v Martinově.
Nyní probíhají jednání o umístění nové infrastruktury v rámci areálu DPO v Martinově.
Dvě věci: 1) a co ty garáže pro osobní auta za plotem, kterých je 276, které sice patří městu, ale mají je pronajaté občané? Nikde jsem neviděl, že by se uvažovalo o ukončení smluv :-). 2) V Martinově loni byla opravdu velká voda. Areál se svažuje od brány až dolů k řece. Co to znamená? Že chceme stavět v zátopové oblasti? Nééééé. To přece za naše peníze nemohou myslet vážně. Vždyť plnička CNG, která je výše než nové garáže, tak byla metr pod vodou – tedy technologie KO. Co teprve ty busy, které budou stát ještě o 1 nadmořský metr… Číst vice »
Přestěhujeme do zátopove oblasti. Minulý rok tam bylo 1m vody. Jo a ten developer, co ma vedle vozovny Poruba tu Černou perlu je celkem uz nervózní. Oni mu to slíbili již dříve. To je ten tlak.
Když dosud nevadilo mít v zátopové oblasti ústřední dílny?
Tak ono stejně – dokud se nepostaví trať na 8. obvod (ke Globusu), kde má vzniknout i nová vozovna místo stávající tak z toho stěhování zřejmě nic nebude…
Vozovna „Křivá“ v centru by tolik vozů nepojala a nedovedu si představit nějakou jinou lokaci, kde by se ta vozovna dala „takřka hned postavit“… 🙂
Město Ostrava zřejmě neví, za co by utratit peníze…
Lukrativní pozemky včetně pod vozovnou tramvají.Normální developerský byznys. Levně koupím, přesun zaplatí erár a na výstavbě vydělám.Politické krytí zajištěno.PR už jede naplno, zamíchám do toho eko a udržitelnost a úspěch je zajištěn.
Jaký smysl má mít uprostřed obytné zástavby 10 ha garáží? Samozřejmě je žádoucí, aby město získalo za pozemky co nejvíc.
Dílny nejsou už v majetku DPO
Ale nějaké minimální zázemí na údržbu jim snad zůstalo. Nebo vše pro DPO dělá Škoda?
Je to složitější. Škodě byla prodána zejména hlavní hala a kus přilehlého pozemku s kolejemi. Většina ostatní plochy a staveb v areálu je ve vlastnictví DPO.
No nicméně jednou to dospěje do situace, kdy Škodovka koupí i zbytek areálu, už se o tom taky vedlo nějaké jednání a škodovka o to má zájem.
Osobně nechápu, proč stěhovat autobusové garáže, když tramvajová vozovna, zabírající mnohem více prostoru, zůstane dál na místě ještě řadu let.
Taky to nechápu, myslel jsem, že se teda přesune vše najednou, aby byl pozemek zcela volný pro developera. Bylo by to i pro developera výhodnější, platil by za přesun jen jednou.
U vozovny se s přesunem počítá až po výstavbě trasy ke Globusu a výstavbou nové vozovny – teď ty tramvaje není kam přestěhovat… 🙂
Že by DP prodal pozemek na kterém má plničku CNG pro autobusy? 🙂
Zatím jim to blokuje depozitář historických tramvají, plnička CNG a kolej smrti