Autobusové expresy mezi Prahou a Kladnem omládly, polovina autobusů je nových
Soukromí dopravci provozující v rámci Pražské integrované dopravy expresní spoje mezi Prahou a Kladnem výrazně obměnili svůj vozový park. Z
Soukromí dopravci provozující v rámci Pražské integrované dopravy expresní spoje mezi Prahou a Kladnem výrazně obměnili svůj vozový park. Z čtrnácti autobusů jich během několika dní bude jezdit sedm nových. Jde o vozy Iveco Crossway.
Nové autobusy dnes představil Ropid, šlo o trojici autobusů dopravce Exprescar Kladno. „Nové smlouvy umožnily dopravcům investovat do nových autobusů, výrazně se tak zlepší kvalita cestování,“ řekl mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Dosud na trase jezdí ještě staré Karosy, ty ale postupně mizí. Ze čtrnácti autobusů, které provozují na trase tři dopravci, bude podle Drápala sedm nových. Po dvou nových vozech kupují dopravci Autodoprava Lamer a Pohl Kladno.
Nové dvanáctimetrové autobusy už splňují podle Drápala standardy, které po dopravcích organizátor dopravy chce. Autobus má 48 sedaček, které jsou pohodlnější, než dosud. Je klimatizovaný, má nízkopodlažní nástup. Dopravci je nasadí na expresní linky 330 a 390.
Podle ředitele Integrované dopravy Středočeského kraje Pavla Procházky autobusy mezi Prahou a Kladnem jezdí denně kolem tří tisíc lidí, vlaky zhruba pět tisíc lidí. I cestující na železnici mají mít lepší vlaky, ale nejdříve za dva roky. České dráhy aktuálně soutěží dodávku motorových jednotek pro trať Praha – Kladno, firmy mají podat nabídky do konce října.