Arriva začala prodávat jízdenky na rychlíky, jde i pod ceny integrovaných systémů. Nabízí i zbytečně dlouhé trasy

Jednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: ArrivaJednotka řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Společnost Arriva vlaky spustila internetový prodej jízdenek do rychlíků, které začne od 15. prosince provozovat namísto Českých drah. První srovnání

Společnost Arriva vlaky spustila internetový prodej jízdenek do rychlíků, které začne od 15. prosince provozovat namísto Českých drah. První srovnání cen ukazuje, že ve většině případů bude Arriva levnější než jízdné podle tarifu Pražské integrované dopravy i Českých drah. Jsou ale i případy, kdy je Arriva dražší na stejné relaci než dosud České dráhy.

Podle mluvčího Arrivy Martina Faráře by mělo být jízdné při nákupu přes internetové stránky Arrivy vždy mírně levnější než při nákupu přes pokladnu či ve vlaku. Detailní tarif hodlá dopravce představit v příštích dnech. Stejně tak chce v příštích dnech firma ukázat i tarif pro jízdu v závazku kraje.

Jsou to startovací ceny a nemáme zatím jak hodnotit poptávku a je tedy pravděpodobné, že ceny se budou v průběhu měnit. Nahoru i dolů,“ podotkl Farář.

Vlaky nebudou povinně místenkové, v každé soupravě Arriva nabízí v rezervačním systému 101 míst, 19 sedaček bude vyblokovaných pro ty, co nastoupí bez místenky.

Rezervačnímu systému Arrivy se nevyhnuly některé nesmyslné spoje. Firma nabízí například spojení Kolína a Prahy přes Mladou Boleslav s dobou jízdy téměř tři hodiny.

Arriva má tříletý kontrakt s ministerstvem dopravy na provoz rychlíků z Prahy do Rakovníka, z Prahy do Českých Budějovic přes Příbram, z Prahy do Tanvaldu a z Kolína do Nového Boru, vlaky dál budou pokračovat v objednávce Libereckého a Ústeckého kraje až do Rumburku a Šluknova.

Celkem na tyto linky předpokládá nasazení 27 motorových jednotek řady 845. Jednotky budou mít 110 míst k sezení v případě jednotky s větší toaletou pro vozíčkáře, 122 míst v jednotce s normální toaletou. Arriva počítá s tím, že na každém spoji nasadí jednotku s toaletou pro vozíčkáře, ostatní budou posilové. Zejména ve špičce počítá se spojením až čtyř jednotek, vzniknou tak vlaky s kapacitou přes 400 míst.

Příklady cen

Arriva / Integrovaný dopravní systém – platí většinou pak i v MHD / ČD (vázaná jízdenka v e-shopu)
Praha (Bubny) – Kladno 35 /54 / 52
Praha – České Budějovice (přes Příbram) 160 / nelze/ 184
Praha – Příbram 65 / 84 / 75
Kolín – Nymburk 32 / 24 / 43
Kolín – Šluknov 170 / nelze/ 197
Mladá Boleslav – Česká Lípa 50 / nelze / 86
Praha – Tanvald 125 / nelze / 150
Praha – Mladá Boleslav 60 / 84 / 69
Praha – Šluknov 170 / nelze / 153

 

Jízdní řády

Praha – Tanvald: úsek Praha – Turnov  , úsek Turnov – Železný Brod  a Železný Brod – Tanvald
Kolín – Nový Bor – jízdní řád rozdělen do několika tabulek: Kolín – Nymburk, Nymburk – Mladá Boleslav, Mladá Boleslav – Jedlová – Rumburk  a Rumburk – Šluknov 
Praha – Rakovník 
Praha- Písek – České Budějovice

Tagy Arriva vlaky Top
136 komentářů