lot
Autobusy Doprava ve městě

Arriva končí s městskou dopravou ve Dvoře Králové, provoz přebírá KAD

MHD ve Dvoře Králové: Foto: MUDK.cz
MHD ve Dvoře Králové: Foto: MUDK.cz
Na cestující čekají od ledna dvě nová vozidla, rozsah zůstane stejný. Město ušetří 100 tisíc korun ročně.

Město Dvůr Králové nad Labem vymění od ledna provozovatele městské hromadné dopravy. Po společnosti Arriva Východní Čechy (smlouvu uzavíralo ještě Osnado) provoz od ledna převezme společnost KAD z Vrchlabí. Cestující čekají nové autobusy, město má na provozu ušetřit.

Vyplývá to ze zveřejněného kontraktu v registru smluv. Město zaplatí dopravci ročně 3,4 milionu korun, smlouva je na deset let.

Město využilo zákonné možnosti zadat zakázku přímo mimo režim standardního zadávacího řízení. Vyhnulo se tak prodlužování výběru kvůli napadení u antimonopolního úřadu. Uskutečnilo ale poptávkové řízení, v kterém oslovilo deset dopravců v kraji. „Ve stanoveném termínu podalo své nabídky 6 firem. Nabídka firmy KAD byla vyhodnocena jako ekonomicky nejvýhodnější,“ řekla vedoucího odboru dopravního a správního Městského úřadu ve Dvoře Králové Eva Ježková.

Rozsah dopravní obslužnosti a jízdní řády zůstanou zachovány. „V roce 2021 dojde k úspoře přibližně 100 tisíc korun oproti roku 2020,“ dodala Ježková.

Podmínkou pro nového dopravce bylo nasazení nových vozidel. Městská hromadná doprava bude zajišťována jedním malým autobusem, který bude nasazen od ledna 2021 a jedním velkým autobusem, který bude nasazen přibližně od března 2021. Půjde konkrétně o Iveco Crossway LE 10,8 a malý autobus Iveco Dekstra LF38. „Oba autobusy budou v bezbariérovém provedení, budou vybaveny vizuálním i akustickým informačním systémem pro signalizaci zastávek, USB zásuvkami pro možnost dobíjení mobilních zařízení cestujících a bezplatným WiFi připojením pro cestující. Pro zajištění tepelného komfortu cestujících budou vozidla vybavena nezávislým topením a klimatizací prostoru pro cestující,“ dodala Ježková.

Ve Dvoře Králové jezdí dvě linky: jedna od železniční stanice k ZOO (některé spoje k nemocnici), druhá vede po městě a do Žirče.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
libcha

Mají na dvě linky dva busy. A co když se jim jeden porouchá?

55p

No, KAD určitě nemá žádný jiný další autobus 🙂

Erik

Ono by stačilo si přečíst před položením otázky smlouvu. Dopravce musí nasadit záložní autobus (min euro 4) 60 minut od vzniku MÚ.

bkp

Městská doprava ve Dvoře Králové? To je ještě dopravní zpravodajství, nebo bizár?

MPE

Nechapu, co by melo byt bizarniho na mestske doprave ve meste, ktere ma 16 tis. obyvatel a navic je relativne „roztahane“…To by spis byl bizar, pokud by nejakou formu MHD nemelo…

Bob

Takový virus je ještě menší než Dvůr Králové, a kolik rozruchu kolem něj může být.

Alibaba

Co moje paměť sahá, tak ve Dvoře bylo vždycky MHD v tomto provedení. No a?
Je pravda, že spousta lidí bude od nádraží využívat hlavně příměstskou dopravu, protože je taky integrovaná.

Avlaky

Jen 2 autobusy to je nějak málo ne?
To jsem se už divil jak mají v Č. Těšíně jen 5 autobusu

Džamel

Tak ono většinu linek stejně jede příměstská, takže toto je jen na Žireč nebo rozvoz důchodců… Něco jako RK, kde to zvládá jedno LF…

Ondřej

No v Rychnově to jezdí 3 vozy, plus přejezdy linkových busu a radiobusy.

Džamel

Jeden, ty dva jezdí Merkelovice – RK – Lukavice, což je MHD jen číslem licence, protože to je vesnická linka. Tudíž za MHD bych považoval jen to městské kolečko…

Bob

Města kolem 20 až 40 tisíc obyvatel mívají v MHD tak kolem 5 vozů. Města s 15 tisíci obyvateli mnohdy MHD ani nemívají, dva autobusy jsou docela hodně.

Kalanis

Slaný před integrací do PID 1 autobus a 1 linka. A ne moc dlouho.

pkajetan

to samé Nymburk… 1 linka 5 x denně 😀 teď ROPID a Busy lítají po městě jak splašené – poloprázdné…
To samé integrace Dobrovicka do PID – slabota – autobusy vozí 1 – 2 člověky … 🙁