Dopravci Železnice

Arriva dostala ve Zlínském kraji pokutu 690 tisíc korun

Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva
Motorák řady 845 společnosti Arriva. Pramen: Arriva

Zlínský kraj vyměřil společnosti Arriva vlaky za potíže v železniční dopravě pokutu 690 tisíc korun. Novinářům to po dnešním jednání se zástupci společnosti řekl hejtmanův náměstek Pavel Botek (KDU-ČSL). Důvodem je porušení vzájemné smlouvy. Firma měla potíže s dodržováním jízdních řádů, několik týdnů v jejích vlacích nefungoval odbavovací systém pro prodej jízdenek cestujícím.

Firma Arriva vlaky zajišťuje od loňského 15. prosince veřejnou dopravu na několika tratích ve Zlínském kraji. Od té doby však v jejích vlacích přetrvávaly potíže s prodejem jízdenek kvůli nefunkčnímu odbavovacímu systému, který proto dopravce v lednu nahradil. Kvůli nefunkčnímu odbavovacímu systému jezdili cestující některými vlaky Arrivy v prosinci a lednu zdarma. Už dříve se Arriva zavázala, že výpadek v tržbách, které jsou příjmem hejtmanství, Zlínskému kraji nahradí.

Kromě potíží s odbavovacím systémem se Arriva především v prvních dnech platnosti nového jízdního řádu potýkala s velkými zpožděními, ve vlacích chyběly české nápisy, některé vozy dokonce vůbec nevyjely. Dopravce měl potíže také s informačním systémem, tedy světelnými tabulemi s informacemi odkud a kam souprava jede. V některých soupravách Arrivy v regionu už funguje. Ve zbývajících vlacích by se tabule měly objevit na jaře.

Vyměřená sankce se týká období od 15. prosince do 31. ledna. „Sankce se skládá jednak z postihu za nedodržování standardů služeb a vybavenosti vozidel, další část pak tvoří záloha za ušlý zisk z jízdného, který byl způsoben nefunkčností odbavovacích zařízení ve vlacích Arrivy. Z porovnání tržeb za měsíc březen vůči problematickému začátku na přelomu roku pak tento rozdíl tržeb dofakturujeme,“ uvedl Botek, podle kterého se však situace radikálně zlepšila. „Dnes už se nevyskytují závažné problémy nad rámec běžného provozu, se kterými se občas potýkají i ostatní dopravci,“ uvedl Botek.

„Z našeho pohledu se podařilo provozní situaci zcela stabilizovat, věříme tomu, že jsme v rutinní fázi provozu. Samozřejmě jako každý další dopravce budeme čelit různým provozním závadám, individuálním pochybením, které můžou nastat ze strany personálu. Avšak nevnímáme, že by zde bylo nějaké systémové pochybení,“  uvedl Jiří Nálevka, jednatel Arriva vlaky.

Ariva vlaky na základě smluv se Zlínským krajem obsluhuje spoje ze Vsetína do Velkých Karlovic, mezi stanicemi Staré Město u Uherského Hradiště a Bylnice, ze Vsetína do Horní Lidče a Bylnice a mezi Uherským Brodem a Luhačovicemi. Loni uzavřená smlouva s Arriva vlaky platí na deset let. Na dalších tratích v regionu nadále jezdí České dráhy.

Pokutu Arrivě vyměřil v lednu také Liberecký kraj, a to 815.000 korun. Hlavním důvodem byl nefunkční odbavovací systém a také informační systém ve vlacích, který byl ještě na začátku ledna v němčině. Pokutu chce vyměřit také ministerstvo dopravy.

ČTK

115 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pražák

Mohl by prosím někdo ze Zlínského kraje, kdo zároveň není příslušníkem modré armády ( o hysterické hejty nemám zájem) popsat jaká je nynější situace stran Arrivy na Zlínsku? Tj. jezdí vlaky na čas, jezdí to co dle smlouvy jezdit má, funguje prodej jízdenek a informační systém, jsou vlaky čisté a personál znalý své práce?
Rád bych věděl o kolik a v čem se situace oproti prosinci a začátku ledna zlepšila, tedy pokud se zlepšila. Předem děkuji.

Axel

Objektivní fakta: zpoždění ano/ne – ověřte si sám https://provoz.szdc.cz/grappnv/ zlepšení oproti prosinci – ve Starém Městě stojí záložní vagon typu Alstom Lint (stojí ve směru na Nedakonice). Subjektivní – prodej jízdenek nevím, kupuji na webu – personál – nic od něj nepotřebuji, než aby bylo přiměřeno teplo, klid, čistá sedačka a aby steward věděl co se děje, pokud hrozí velké zpoždění (=IMHO splňuje). – čistota uvnitř vagonu – mohlo by být lepší – informační systém =myslíte displej ve vlaku, abych věděl jaká bude příští zastávka – jako místní to nepotřebuji, takže nevím, nesleduji, pohodlnější je se mrknout na https://provoz.szdc.cz/grappnv/. Ale… Číst vice »

Zdenek Hrdina

Zpoždění – normálka, max do pěti minut, podobné jako to bylo dřív za ČD.
Vlaky – jezdí Linty nebo 845, což je to, co podle smlouvy má
prodej jízdenek – ve stanicích funguje, ve vlaku také. Pokud jedou lidi ze stanice, kde se jízdenky prodávají, tak jezdí s přirážkou.
Informační systém – funguje částečně
Čistota vlaků – je to také lepší než dřív
personál – jak kdo, ale zlepšuje se to.
Takové mám info od osoby, která jezdí každý den Arrivou na Uherskohraditsku.

Pražák

Axel, Zdeněk Hrdina
Pánové, mnohokrát děkuji. 👍

Petr

Informační systém podle mě nefunguje skoro vůbec.Tedy aspoň mezi Bylnicí a Vsetínem. Funkční je jen na mašinkách které jsou na obrázku v tohle tématu :-). Jinak nikde. Ani tady nefunguje zastávka na znamení. Několikrát jsem viděl jak vlak projel zastávku a u dveří zůstal cestující, který chtěl vystoupit. Cestující nemá šanci dát vědět strojvedoucímu,že chce vystoupit. Proto by podle mě měli zastavit ve všech stanicích. Dneska místo vlaku jedoucího v 6:22 z Horního Lidče na Vsetín,jel autobus, kde bylo podle mě několik chyb systému,personálu. Ve zkrátce popíšu. Paní co prodává lístek mě o tom informovala a poslala na místo kde… Číst vice »

Lovosičan

Včera se k tomu v Moravcově bedně vyjadřoval jakýsi kuňkal Zítka. Zástupce nějakého Svazu cestujících nebo tak něco, jehož členská základna se zřejmě vejde do výtahu. Lezlo to z něj jako z chlupaté deky a působil spíše coby mluvčí Arrivy.

-TR-

Tento svaz cestujících je obskurní organizace, jejíž předseda, říkajíc si prezident, v současné době úspěšně ničí autobusovou dopravu jako úředník v Banskobystrickém kraji. A Slovák to není.

Lovosičan

Trondo? 😂

Mirvald

A kdo to zaplatí. Vyvodí Arriva nějaké ésobní důsledky vůči konkrétním pracovníkům?

Axel

Mě hlavně zajímá, aby smluvní pokuty donutily sesterské a mateřskou firmy Arrivy, aby pomohly české Arriva vlaky. Např krátkodobým zapůjčením odborníků atd. Tak aby obtíže při rozjezdu nových linek Arrivy se co nejmíň dotkly cestujících.

amper77

Mě by zase zajímalo, jestli udělí zlínský kraj sankci i dovnitř úřadů lidem, kteří arrivu protlačili a to původně i v mnohem širší variantě, která byla nakonec asi o 1/3 zkrácena díky financím. Při ní by třeba do rožnova jezdily ve všech párech ČD ještě i pár vlaku Arrivy s křižováním ve Stříteži na samovratech (které tam samozřejmě nejsou). Rožnovka by nejezdila načas dodnes.

Axel

Pro „amper777″… já jako volič si neumím představit, co jiného měli na Zlínském kraji udělat jiného-chápu, že Vy asi máte jiný názor, tak to těm regionálním politikům spočítejte v letošních volbách… Nabídka fy Arriva byla o 1/3 levnější než konkurenční nabídka fy ČD. Nevím jakou další záruku byste chtěl než když Arriva dodala potvrzení, že banka se zaručila za Arriva, že Arriva vyjede… Nevím jak na jiných tratích, ale nebýt konkurence, tak by v regionálních vlacích ČD jezdilo mezi Bojkovice-Staré Město pořád tak málo lidí jako loni. Anebo by cestujících ještě ubylo, což odpovídá trendu že v minulých letech ve… Číst vice »

Chytrý za 2

Jo a oni jim zdrhnou.

David

Tak jim napište a zeptejte se. Nebo jenom potřebujete dělat chytrýho?

Vlastik

No tak odpůrci Arrivy už si můžou chrochtat blahem, že dostali pokutu. A už jim dejte pokoj. Já jim přeji, aby se jim už problémy vyhýbali a už jim vše pěkně fungovalo. A odpůrci, ať se vztekají jak chtějí, že už Arriva pokuty dostávat nebude.

Samuel Novák

Hele, už ti bylo alespoň patnáct let?

Petr

Za to ty máš ASI pětasedmdesát (duchem)

Chytrý za 2

Mě se nelíbí jaké přelakované pekáče sem k nám z Německa lifrují. A říkají si, že pro Čechy a Moraváky dobré, těm to stačí.

Y.K.

A české pekáče jsou OK?
Kupuje se to co finančně odpovídá a co je dostupné. Nikdo nemůže koupit novou jednotku se splácením 25 let, když neví co bude. Navíc se na dodávky čeká roky, nejde to hned teď, takže i když někdo má objednané nové, stejně budou až časem.

Chytrý za 2

Ale ano, ano.

Vlastik

Nevím co má můj příspěvek společného s mým věkem. Co je na tom divného, že již přeji Arrivě bezproblémový provoz? A to že tady jen nadávají na Arrivu a jakékoliv zlepšení neakceptují, je pravda. Zřejmě je to tu samý zaměstnanec ČD, či co.

David

Vlastiku, nedej se!

W14

A ČD dostanou taky pokutu? Už několik let máj zpoždění po celé republice a nikdo to neřeší. Hlavně, že si najdou výmluvu pokaždé, (zahraničí, vyluky, porucha lokomotivy atd.).

Axel

Cca 70% regionální vlakové dopravy ve Zlínském kraji jezdí ČD… jestli jste zažil problém tak napište na Zlínský kraj. Pavel Botek (KDU) předpokládám hraje fér, takže jestli fakt se prokáže chyba ČD, tak poprávu dostane smluvní pokutu.

Já jsem jel s ČD z Otrokovic do Zlína a nebyl problém se zpožděním nebo špinavým záchodem. Akorát vadila hlučnost Regionovy, ale to je vlastnost, nikoliv chyba Takže zpět jsem se rád svezl autem s kolegou.

navratp

Arriva sem dovezla pekáče, to je chyba. ČD mají pekáče odjakživa, to je vlastnost. Tady je jádro pudla, že?

Axel

Pravdou je, že dřív jsem se regionální dopravě ČD snažil co nejvíc vyhýbat. Takže je možné, že moje negativní zkušenost s nekvalitou interiéru regionálních vagonů ČD byla akorát výjimečná smůla, nevím. Nynější vagony Arrivy na trati Bojkovice-Staré Město jsou z pohledu komfortu interiéru v pohodě.

Sucharda

Ano. Bylo prohlašováno že noví dopravci zvednou kvalitu (to tvrdili dopravci a později i uředníci co je vybírali v závazku). Takže existuje očekávání (na základě jejich veřejných slibů). S těmi sliby a prohlášeními začal RT Express a pokračoval Jančura když začal jezdit. A pokračovali ve slibech i LEO i Arriva. Snad jen KŽC doprava neslibovalo lepší, kvalitnější a pohodlnější.

Axel

Hm… tak konkrétně: loni (a v minulosti) vagon typu Regionova nebo stařičký vagon typu 854 fy ČD. Letos: vagon typu Alstom Lint nebo typ 845 fy Arriva…. Jestli Vám připadá kvalita interiéru stejná, tak doporučuji zajít k optikovi (pro mnohem lepší brýle) a taky zajít na ušní (když Vám připadá že RegioNova není dost hlučná)

Robert

Zapojte se raději do diskuze o něčem čemu rozumíte. Samozřejmě že ČD platí objednatelum smluvní pokuty ale nikde nemají takto koncentrované fatální selhání.

Petr

Tak zde se dá slovo od slova s úspěchem rozporovat . Tolik slátanin na jednom řádku se jen tak nevidí.

Martin1

Ok, místo výhružek rovnou začněte. Ať se tedy dozvíme něco konkrétně. 😉

Daniel Mach

Nemáte pravdu. Když se obrátíte na zadavatele dopravy s tím, že ČD někde neplní smlouvu, tak vám odpoví, že s ČD mají jiné smlouvy a tam pokuty takto specifikovaná a vysoké, jako mají s Leo Experem, Regiojetem nebo Arrivou, nemají.

Axel

Ve Zlínském kraji jsou prý smluvní sankce stejné (rozdíl je akorát u typů vagonů, který logicky není stejný), ať už jde o smlouvu s ČD nebo o smlouvu s Arrivou.

Axel

cituji z loňského článku o uzavřených smlouvách = jak ve smlouvách jsou sjednány smluvní pokuty :“Pro oba dopravce jsou pokuty prakticky shodné, až na pár výjimek souvisejících s rozdílnými typy vozidel.“
https://zdopravy.cz/10-milionu-za-nevyjeti-500-korun-za-chybejici-toaletni-papir-zlinsky-kraj-zverejnil-smlouvy-26462/

navratp

U ČD je šrot povolen. Jeto totiž dlouhá železničářská tradice.

Axel

Třebas RegioShark je v pohodě. Akorát prý za jeho provoz z Kojetín přes BpH do ValMezu chtěly ČD hodně vysokou dotaci.

navratp

Vte, co znamená fatální?

K.V.

„Z našeho pohledu se podařilo provozní situaci zcela stabilizovat, věříme tomu, že jsme v rutinní fázi provozu. Samozřejmě jako každý další dopravce budeme čelit různým provozním závadám, individuálním pochybením, které můžou nastat ze strany personálu. Avšak nevnímáme, že by zde bylo nějaké systémové pochybení,“ uvedl Jiří Nálevka, jednatel Arriva vlaky. Jak si může pan Nálevka dovolit tak nestoudně tvrdit, že nešlo o systémovou chybu. To co ve vlacích Arrivy tito hochštapleři předvedli nejen ve Zlínském, ale i v Libereckém kraji není v žádném případě individuální pochybení, ani provozní závada. Je to naprostá neschopnost managementu – tedy individuálně : Adamka, Nálevka,… Číst vice »

David

Hnulíková taky? Ta férová a zkušená odbornice, jak jsem někde četl?

-TR-

Hnulíková pracuje u Arrivy.

K.V.

U Arrivy jako provozní ředitelka………

Cestovatel

Otázka“: Když mohli vyhodit Arrivu za neplnění podmínek v provozním souboru Anglie – sever za velmi obdobná pochybení včetně nevypravovaní vlaků z důvodu nedostatku personálu a kvality vozového parku, proč to sakra taky nejde u nás??? Obsluhuje nás téměř 40 let starym šrotem vytaženym z kopřiv – kterej akorát nalakovali.. !!!

Axel

Dobrý den, nevím s čím jezdí Arriva jinde, ale já jako cestující ve Zlínském kraji jsem nezažil to co jste Vy napsal. Předpokládám správně, že píšete z vlastní zkušenosti? Pokud ano, tak můžu se zeptat odkud kam jste cestoval a konkrétně který den to bylo ? Třebas jsem měl tu samou cestu jako Vy, takže na základě konkrétních údajů od Vás, bych si mohl ověřit, jestli píšete pravdu nebo jestli kecáte. Díky.

David

Samozřejmě že cestovatel kecá. Snaha o racionální diskusi je marná.

Gale

Stačí si přečíst (a pochopit) příslušné smlouvy a uvidíte sám za jakých okolností by to šlo u nás…

Axel

Základem je si uvědomit, že před Arrivou jezdili ČD. A ve vlacích ČD ubývalo cestujících, mj. kvůli „lákavé“ nabídce mixu vagonů typu Regionova nebo stařičké typu 460 nebo typu 854. Takže příliš nerozumím tomu proč by měla končit Arriva ve Zlínském kraji. Jestli budou nějaké zásadní chyby, tak ať Arriva platí smluvní pokuty jak mourovatá.

Osobně bych byl opatrný na okamžité názory, že při zpoždění je to chyba Arrivy, neboť např. ve Starém Městě leckdy regionální Arriva čeká na dálkový vlak z Brna/Prahy/Olomouce provozovaný firmou ČD… a když má rychlík/Ex zpoždění, tak holt se zpoždění přenese i na regionální vlak.

Gale

Osobně rozhodně nevolám po konci Arrivy ve ZLK, jen se snažím předřečníka nasměrovat tam, kde na svou otázku najde odpověď 🙂
Vlastní zkušenost mám minimální, mám to k vám trochu z ruky, ale taky si docela dovedu představit co by po odchodu Arrivy následovalo…

Axel

Nevím úplně přesně co by se stalo na trati směrem na Vsetín, ale u nás směrem na Uh. Hradiště, by se nic moc nestalo, bo v minulých letech ten kdo měl maličkou možnost, tak utekl z vlaku, protože ČD fakt provozovali skanzen. Tj. vagony ČD v minulosti buď vozily pár lidí co neměli jinou možnost dopravy nebo vozili ty lidi co měli jízdné ve vlaku skoro zdarma, zatímco jízdné v busu by si museli platit. Nekritizuji řadové odborníky v ČD, ale kritizuji vedení ČD, že nedokázalo líp pracovat, tak aby stařičké vagony typu 854 jsme potkali jako záložní vlaky jednou… Číst vice »

Jerry

854 je motorový vůz po modernizaci ..ale Arriva s tím šrotem r.845 a jde ..linty jsou dobré ale musí jezdit.

Axel

promiňte, ale já doporučil že je fajn jezdit regionálními vlaky ČD (Regionova kromě toho že je hlučná, tak není tak špatná). Zkusili moje doporučení, akorát měli smůlu na vagon typu 854 v provedení tehdy jezdící ve Zlínském kraji…. Hm, po „zážitku“ s typem 854 už podruhé do regionálních vlaků ČD by je nedostali ani za nic.

Miloš

Regionova není špatná ale není to adekvátní vozidlo na mnoho tratí na nichž jezdí

Dusanh

Tak to je síla. 50 let starý křáp se zoufale neefektivním pohonem není šrot? Jo ahá, my tam dali nové sedačky, takže je „moderní“… 😀

Tomáš

Plně s Vámi souhlasím. Jsem rad, že se ve Zlinském kraji alespoň trochu kvalita zlepšila. Věřim, že se všechno brzy zlepší a informační sistémy budou fungovat všude. Nedavno take arriva oznámila že nakoupí nizkopodlažni vlaky. Nastup se pro lidi s pohybovými obtížemi zlepší.

David

Sistémy? OMG!!!

Vlastik

No a co šrot ČD ještě starší, kdyby se takto postupovalo podle vás, tak by už ČD asi nejezdili nikde.

Miras

Nauč se počítat 😉
Vlaky jsou vyrobeny v roce 1990.

Gajda

Tak on jeden malej rozdíl bude v tom, že tam byly ty problémy v délce asi dvou let, tady dva měsíce. A i v té Anglii nebyla na vině jen Arriva a myslím, že s pokorou ten konec přijali. Je otázka jak to teď zvládne odjezdit sám stát, ono to ani po konci Arrivy nemusí být vůbec lepší.

David

Cestovateli, ty cestuj radši busem, bo železnici evidentně nemáš rád.

navratp

Šrot ČD ještě v kopřivách nebyl, bohužel pro cestující.

Novotný

Docela fraška a tahanice mezi Krajem, cestujícími a dopravcem kvůli 690.000 Kč. To se Arriva nepoučí a bude pokračovat v praktikách dále. Viz stále staré vlaky, retro jízdy a nemožnost si kopupit jízdenku ve vlaku i teď. A to je ještě rarita tyjízdenkové automaty na nádražích. Úplně zbytečně vynaložené finanční prostředky daňových poplatníků, když se to nedá ani využít a koupit jízdenka i pro více dopravců nebo to nalezne nesmyslné trasy, či stanici vůbec nevyhledá. K čemu to pak je.

Axel

Promiňte pane, píšete z vlastní zkušenosti s veřejnou hromadnou dopravou ve Zlínském kraji? Nebo jen plkáte co Vám slina na jazyk přinese. Tipuji že to prvé, neboť kdybyste byl místní (jako jsem já), tak byste nepsal o retro vlacích v souvislosti s regionálními vlaky Arrivy ve Zlínském kraji. Retro mohlo zažít těch pár cestujících, kteří ještě loni jezdili na regionálních tratích v ZLK, kde jezdili i takové retro jako vagony typu 460 nebo 854 s interiérem starším než jsem já. Nemyslím, že regionální vlaky Arrivy jsou bez chyby, ale vagony typu Lint nebo 845 (budou ve 2022 nahrazeny typem Stadler… Číst vice »

jan

Pokud kraj porcuje nevím miliardu za měsíc je to cca 80 mil. Z toho něco berou čd.. Vcelku směšná pokuta na to, že ani jízdné nevybírali.. Měsíc předváděli takovou taškařici.

Axel

Podle dřívějších zdejších článků by měla Arriva ročně dostat cca 300 milionů = 25 milionů za měsíc. Otázkou je, jestli Zlínský kraj je schopný dokázat všechny chyby železničních dopravců, např. Arrivy…. Mě osobně se některé historky o údajných chybách Arrivy zdály přitažené za vlasy. Druhou věcí je, že asi část cestujících kteří měli kvůli Arrivě skutečný problém si akorát zanadávali a neposlali důkaz o chybě Arrivě na Zlínský kraj… škoda. Ve smlouvě kde jezdí ČD i ve smlouvě na těch tratích kde Arriva jezdí ve ZLK jsou prý stejné smluvní pokuty viz zdejší článek z 7.4.2019. Chybějící jízdné v některých… Číst vice »

jan

Ale možná se jim povedlo značnou část cestujících odnaučit cestovat vlakem.

Axel

Tak ono je rozdíl ujet Regionovou 5-10 kilometrů nebo absolvovat delší trasu (zejména vadí hlučnost). Faktem je, že vagony typu 460 (nebo 854) firmy ČD ve Zlínském kraji fakt odpuzovaly cestující.

R2R2

Pokud je neodnaucila desetileti s CD, tak je mesic s kymkoli nemuze rozhazet, pokud navic dopravce nezvladal vybirat jizdne, tak je mozne, ze naopak alespon docasne prilakal nove cestujici, kteri si radi pockali na zpozdene vlaky, kdyz to bylo zadarmo 😉

Jerry

Díky arrive vlastně kraj přišel o peníze z tržeb a to se ani nedá dohledat.

Kubrt

Bude kompenzováno, viz čtvrtý odstavec článku.

Chytrý za 2

Zatáhne to za ní máma (DB) ?

David

A proč se o to staráš? To není tvoje starost. Ty si hlídej hlavně svoje finance, ať máš zaplacený všechny složenky a alimenty.

Chytrý za 2

Komu tykáš? Teda komu tykáte? 😃

Axel

No, leckteří cestující by raději platili jízdné (=myslím ty případy, kdy cestující jel bez jízdenky a neplatil jízdné neboť Arrivě vypadnul průvodčí), kdyby v mrazivém prosinci Arriva jezdila tak aby na 99% dodržovala jízdní řád. To 1% případného velkého zpoždění chápu, to se může stát. Statistiku nemám, ale myslím, že zejména v prosinci ve Zlínském kraji Arriva dodržovala jízdní řád mnohem hůř než teď.

Dáda

Ona do Rožnova jezdí Arriva?

Kubrt

Nejezdí; bylo to v plánu (a možná jednou k tomu dojde), ale v různých mediálních výstupech se to stále udržuje.

Jerry

Doufám že do Rožnova jezdit nikdy nebude ..teď tam jezdí regioshark .

Hen ten oný

Vy snad máte něco proti Arrivě?

Dalibor

Na trati VM-Rožnov je stejně nejkrásnější pára…

Chytrý za 2

Já myslím, že část zloby za Arrivu by měli přijmout na svá bedra politici, kteří ji v kraji naivně preferovali.

Axel

Tu údajnou preferenci Arrivy komunálními politiky jste vyčetl pohledem z okna, že? Protože o 1/3 levnější nabídka Arrivy (podepřená bankovní zárukou) oproti nabídce ČD mluví za vše.

Chytrý za 2

Však podle toho to i vypadá.

Axel

Myslíte, že by Regionovy + stařičké vagony typu 854 a typu 460 byly lepší, když je ČD nabízela o 1/3 dráž než kolik chce Arriva za provoz vagonů typu Lint a typu 845? Nevím jak Vy jako železničničářský odborářský papaláš/ČDfil, ale není náhodou že ve Zlínském kraji ubývalo cestujících v hromadné dopravě a přibývalo aut na silnici… Jedinou šancí na změnu bylo to co udělali – vybrat lepší vagony a to co se uspoří na levnější nabídce od Arrivy vrhnout na zavedení integrovaného dopravního systému. Ještě by to chtělo podporu parkovišť pro individuální automobilovou dopravu na bus/vlak ve stylu hrana/hrana.… Číst vice »

Chytrý za 2

Možná že ne. Stará bída : nová bída 1 : 1

Axel

Není Vám rozumět.

???

Kolik Vám platí Arriva???

Hynek

Ono skutečně není náhodou, že cestující ubývali. Zastaralá spojení, která byla nic moc, všude se muselo přestupovat a člověk se dostal po kraji za půl dne, ačkoli autem by to měl za hodinu. A to, že údajně ušetřené prostředky (však na tu úsporu už lidi v prosinci a lednu doplatili) vrazili do budování IDS (ačkoli už jeden mají, ale cokoli dalšího s ním dělat zařízli), který zatím ani výhledově nic neřeší a pouze přináší ještě větší chaos ve jménu změny, je taky úžasná zpráva pro lidi veřejnou dopravu v ZLK používající. Přitom jsme si ještě před deseti, patnácti lety říkali,… Číst vice »

Axel

Pro Hynek – nevím jak to mají jiní cestující… ale já z Bojkovic do UH/Staré Město jsem jezdil (a dosud občas jezdím) autem nikoliv kvůli době jízdy (ona je zhruba stejná jako autem+odpadne problém s parkováním), ale kvůli komfortu během jízdy… Zkusil jste si tu cestu absolvat ve vagonu typu 854 nebo ve vagonu typu Regionova (já obvykle měl smůlu a ty nejtišší místa v Regionově byly obsazené, takže leda špunty do uší)? Bude-li na Arrivu spoleh, tak na jaře prodáme auto na každodenní dojíždění a budeme jezdit Arrivou. Pokud jde o integraci, tak mě přestup v Uh. Brodě nebo… Číst vice »

Luděk

Jak mohl kdokoliv cokoliv preferovat? Vážně mě ještě v roce 2020 nepřestává udivovat kolik lidí neví o tom že cokoliv financované z veřejných prostředků musí projít výběrovým řízením. Ve VŘ se nastaví co musí dopravce splnit, jak jednotlivé nabídky hodnotit (ve smyslu
k čemu se bude přikládlllat větší váha například cena, nízkopodlažnost) a termín od do pro podání nabídek.
Takže jestli měla největší váhu cena a Arriva nabídla nejnižší cenu tak i kdyby chtěli ČD tak musí vyhrát Arriva

Kubrt

V ZLK na vlaky žádné výběrové řízení neproběhlo, pouze „tržní konzultace“.

Luděk

Ona i ta tržní komunikace může ukázat jaká cena je adekvátní

Chytrý za 2

Holt „Za méně peněz méně muziky“. Jednoduchá rovnice.

Axel

Pro „Chytry za 2″… holt kecáte:
ČD nabízely že budou jezdit vagony typu Regionova a stařičké typy 460 a 854, s tím, že ČD od cca 2022 nasadí Regiosharky …. s touto nic-moc nabídkou byly ČD dražší o cca třetinu ve srovnání s Arrivou.

Arriva nyní jezdí s mixem vagonů typu Lint a typu 854, od r. a cca 2022 vystřídá vagon typu Stadler GTW dosavadní vagony typu 854.

Axel

Oprava: Stadler GTW vystřídá vagon typu 845 (tj. nikoliv ty stařičké vagony typu 854, které naštěstí už nejezdí u nás ve Zlínském kraji, díky moc!!!!).

Hynek

Axel: A ty ještě po kopřivách páchnoucí červené 845 z Německa jsou podle vás hitparáda jo? No zřejmě máte neobvyklý hodnotový žebříček.

Axel

Konkrétně kdy jste jel vlakem Arrivy s hnijícím interiérem? Já na trati Bojkovice-Staré Město jsem ve vlaku Arrivy dosud nikdy neměl takové „štěstí“.

Jerry

Regionova není vagón ale motorová jednotka a 460 je El. Jednotka která jezdí mezi zlínským a olomouckym krajem ..takže se na tom dohodly dva kraje.460 by mnely jít do šrotu to je jasné ale kraje se musí prvně domluvit co tam bude jezdit Axel

Axel

Přečtěte si nabídku ČD na dalších 10 let – přehled včetně cen/km vyšel loni na jaře na tomto webu – nabídka ČD zahrnovala pokračování jízdy vagonů typu 460.

Chytrý za 2

Hlavně že jste na Valašsku spokojeni a to je oč tu běží.

Kubrt

Ok, nejsem vyloženě proti, ale ciste výběrové řízení je korektnější. A samozřejmě zdlouhavejsi, ale teď už snad všichni vidíme, že prava cesta vede přes regulérní výběrová řízení s adekvátními lhutami na přípravu, délkou smlouvy atd.

Luděk

Souhlasím, ale takové důležité zakázky na dopravu se musi vypisovat minimálně z dvouletým předstihem

Chytrý za 2

Na to jak to tam Arriva rozjížděla, tak aspoň 5-letým.

Jerry

5 roku nee to je málo ..já s nima jel hned v prosinci a nevěděli pomalu jak vypadá vlak a jak spojit dvě jednotky,sledoval sem je ve Vsetíně to vám byla parodie.

Ondra

To ale zrovna u vlakových dopravců neplatí, kraje nebo ministerstvo mohou stále zadávat přímo a také to tak vetšinou dělají. Nevím teda, zda to byl případ i Zlínského kraje.

Kubrt

Byl, tedy po tržní konzultaci.

Axel

Nabídku dal nejen ČD. Arriva dal nabídku Otrokovice-Zlín-Vizovice (vyhrál ČD, zdá se poprávu) plus na tratě na jihu/východě Zlínského kraje (vyhrál Arriva, bo byl levnější o 1/3 než ČD). RGJ dal nabídku pouze na tratě na jihu/východě Zlínského kraje.

Chytrý za 2

Teď už máte co jste chtěli?

Axel

Zatím je moc brzo na hodnocení. Faktem je, že nyní jezdí mnohem lepší vagony (a až za tuším 2 roky dorazí typ Stadler GTW, tak bude ještě lepší). Ovšem vůbec jsem nečekal tak směšné problémy v prosinci (a ty problémy Arrivy nevymizely začátkem roku)

Uvidíme v březnu, jestli fakt prodáme auto na každodenní dojíždění a na každodenní dojíždění přesednem do vlaků Arrivy. Počkáme, protože ten start v ZLK se fakt Arrivě nepovedl.

Hynek

„Ovšem vůbec jsem nečekal tak směšné problémy v prosinci (a ty problémy Arrivy nevymizely začátkem roku)“ To Karel Gott (budiž mu zem lehká) taky nečekal těch 42 slavíků…

Raději prodejte auto hned a jezděte s Arrivou už nyní. Alespoň vám neunikne už ani kilometr z jejich ohromujících výkonů a navíc pomůžete životnímu prostředí. 😉

Axel

Díky za Váš názor co já mám dělat. Rozhodnu se podle svojí reálné zkušenosti nebo podle ověřitelných faktů (což nejsou hejty od anonymních internetových hrdinů u kterých nejde poznat jestli píší pravdu nebo jestli blábolí protože jsou to ČD-filové a nesnáší cokoliv bez loga ČD).

Akorát po prosincových problémech Arrivy si počkám ještě pár týdnů, jak se bude Arrivě dařit (či nedařit) ve zbytku zimy

Hynek

Luďku, každé výběrové řízení se i dnes dá napsat, aby dokázalo někoho preferovat. Dokonce i pokud někdo bude poskytovat na chlup stejnou věc/službu jako někdo jiný.
Otázky jsou dvě:
1) Jak moc to půjde vidět?
2) Jak moc to bude napadnutelné?
Neříkám, že každý tohoto využívá, ale stále je tady ta možnost.

Axel

Hm… nabídku na provoz regionálních vlaků na jihu/východě Zlínského kraje daly (abecedně):
Arriva (u vagonů typu Lint byl nebo je subdodavatel Arrivy firma Leo – nevím to přesně)
ČD
RGJ
Která další firma by ještě teoreticky mohla podat nabídku? Fakt mě to zajímá.

Dáda

Je dobře, že se postupuje tak, jak se postupovat má. Zametání pod koberec není cesta.

M H

Podstatné je, že se závady odstranily a že se to nezametlo pod koberec, ale vyčíslily se sankce dle platných smluv. Snad se bude v provozu dařit plnit standardy dlouhodobě a to u všech dopravců…

Axel

Zatím bych byl opatrný s tvrzením, že Arriva ve Zlínském kraji už bude jezdit bez problémů. Uvidíme co přinese mrazivý únor.

Obvykle je vcelku zbytečný jakkýkoliv zájem ČD-filů či železničářských odborářů je z pohledu cestujících. Nicméně v tomto případě je fajn, že existuje spousta kritiků, kteří upozorňovali na chyby Arrivy.

Doufám, že ti kteří popisovali pravdivé chyby Arrivy, tak v tom budou pokračovat. Např v této diskuzi.

Kubrt

Ten Rožnov má v análech ČTK hodně tuhý kořínek 🙂

Chytrý za 2

Partneři


Czechtoll

pst
podcast