Antimonopolní úřad zrušil ŘSD dvoumiliardovou zakázku na pokračování brněnského okruhu
Plány Ředitelství silnic a dálnic a Brna na pokračování Velkého městského okruhu včetně stavby nového tunelu pro tramvaje dostaly vážnou
Plány Ředitelství silnic a dálnic a Brna na pokračování Velkého městského okruhu včetně stavby nového tunelu pro tramvaje dostaly vážnou trhlinu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zrušil zatím nepravomocně celou zakázku. Termín zahájení stavby v letošním roce je tak vážně v ohrožení.
O zrušení zadávacího řízení informoval na twitteru generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Jde o zakázku VMO Žabovřeská – II. etapa. Důvodem pro zrušení je podle úřadu nadbytečný požadavek na doložení oprávnění ke zkouškám elektrických zařízení. ŘSD a Brno se po prostudování verdiktu rozhodnou, zda podají rozklad nebo soutěž zruší.
ÚOHS rozhodnutím ze dne 21.2.2020 zrušil nepravomocně zad. řízení na akci “I/42 Brno, VMO Žabovřeská, II. etapa” z důvodu dle úřadu nadbytečného požadavku na doložení oprávnění ke zkouškám el. zařízení. ☹️ ŘSD a Město Brno po prostudování rozhodnutí stanoví, zdali podají Rozklad.
— Radek Mátl (@MatlRadek) February 24, 2020
Úřad rozhodl na základě návrhu slovenské firmy Ing. Július Lapdavský Deštrukprojekt z Rožnavy. Deník Zdopravy.cz má rozhodnutí k dispozici. „Požadavek na předložení platného dokladu o oprávnění k podnikání v předmětu činnosti montáž, opravy, revize a zkoušky elektrických zařízení je nadbytečný a tedy nepřiměřený a vytvářející bezdůvodné překážky hospodářské soutěže,“ uvedl antimonopolní úřad ve svém rozhodnutí.
Do zakázky s odhadovanou cenou 1,590 miliardy korun přišly dvě nabídky, obě výrazně dražší než cena podle projektu. Sdružení Eurovia, Hochtief a Subterra nabídlo 1,948 miliardy korun, Porr 2,214 miliardy korun.
Podle původních plánů měly práce začít v dubnu. Stavba zahrnuje přeložení tramvajové tratě do tunelu pod Wilsonovým lesem, což umožní rozšířit stávající dvoupruhovou silnici na směrově rozdělenou čtyřpruhovou komunikaci.
Investorem je z drtivé většiny Ředitelství silnic a dálnic, zhruba 80 miliony se ale bude podílet i město. „Zajišťujeme zejména obslužnost území v podobě doprovodných komunikací a tras pro chodce. V této fázi vybudujeme lávku, která propojí levý břeh řeky Svratky a Wilsonův les, zajistíme velmi rozsáhlou výsadbu zeleně a další vegetační úpravy za více než 13 milionů korun. Město také zajišťuje úpravu neogotické kaple svatého Antonína z roku 1884,“ přiblížila primátorka města Brna Markéta Vaňková.
Velký městský okruh je jedním ze strategických projektů města. Na Žabovřeské je dlouhodobým cílem odstranit dopravní špunt, který způsobuje dlouhé kolony.