Antimonopolní úřad zamítl stížnost Stadleru v obří zakázce na automatizaci pražského metra
Stanice Olbrachtova. Pramen: IPR Praha

Napadené zadávací podmínky podle ÚOHS nezaručovaly nikomu konkurenční výhodu.
Napadené zadávací podmínky podle ÚOHS nezaručovaly nikomu konkurenční výhodu.
vim ze automatizace metra je daleko bezpecnejsi v nekolika ohledech ale pro me to uz nebude ikonicke metro ktere ridi clovek a nikde zadne oteviraci brany, miluju ten vzduch jak se vali pred rychle jedoucim metrem a ted to bude uz jen jezdici krabice ktera vas nekam preveze
Od té doby, co v metru nejsou průvodčí, tak už to pro mne není metro. Jenom krabice, která vás někam preveze.
Modernizovat vlaky 81-71M? Tím je myšleno konkrétně co?
Ta zvláštně formulovaná věta se opakuje ve většině článků ohledně plánovaného nákupu nových souprav do Prahy. Jestli si to z předchozích debat vybavuji správně, M1 nahradí nejstarší soupravy 81-71M a budou jezdit na lince B, na lince A dojezdí 81-71M.
Jeden z úřadů, který zjevně nefunguje správně již několik let…
Super. Znamená to, že se už může zakázka podepsat nebo tomu ještě něco brání?
Už chybí jen rozklad, správní žaloba, kasační stížnost, ev. ústavní stížnost :))
Nojo, Praha není Glasgow, sem si konkurenci pouštět nenecháme. V Glasgow jim reference Stadleru pro jejich metro stačily.
pokud vím, tak v Glasgow nebyl požadavek na referenci míti v provozu soupravy v automatickém provozu bez provozního personálu na palubě. Navíc Stadler to nikdy ani sám nikam nedodal – do pražského vyběrka se hlásil sám, ale v Glasgow je systém od Hitachi a nemá se Stadlerem nic společného krom toho že je instalován do jeho souprav.
tudíž za mě, pokud by se v Praze hlásil Stadler v konsorciu s Hitachi jako v Glasgow, tak by možná ÚOHS rozhodl jinak. Ale Stadler se hlásí sám za sebe. a jen tak naokraj mi ukažte kam všude Stadler dodal soupravy metra (Berlín, Minsk, Atlanta a Lisabon. a ještě Merseyrail v Liverpoolu, což ale není úplně metro) a jinak nikdy nikam nic víc nedodal. Reference tudíž nulové, automatické soupravy opravdu nikam nedodal a zcela chápu DPP že u něčeho, v čem nesedí člověk a musí to být na milion procent spolehlivé, nechce jako dodavatele bez zkušeností. A navíc soupravy pro… Číst vice »
Ještě je v konsorciu se Siemensem v Kaohsiungu na Taiwanu. Ale tam dodává také jenom vozy.
Vloni na podzim vyhrál zakázku v Atlantě se svým vlastním CBTC a na zubačku někde ve Švýcarsku.
V Glasgow stále ještě nejezdí metro v režimu Go4 s cestujícími. V Glasgow dodalo kvalifikaci Go3 Hitachi, které podávalo nabídku ve sdružení se Stadlerem. Zde tuto možnost Stadler nevyužil.
To je ale verze Stadleru, kterou se snaží naklonit si veřejnost na svou stranu. A držel se jí i pan ředitel Majer v nedávném rozhovoru.
Pravda je ovšem taková, že do Glasgow Stadler dodával jenom vozy a řídící systém CBTC dodávala firma Hitachi, se kterým je Stadler pro Glasgow v konsorciu. To už ale Stadler opomenul dodat. Požadovanou referenci na řídící systém Stadler z Glasgow tedy nemá.
V podcastu na přímou otázku pana Kubaly na řídící systém CBTC pan ředitel Majer utekl z otázky a zopakoval jejich mantru, že DPP jim neuznává referenci s vozy GOA4, protože požaduje „jenom“ GOA3.
Kdo ví kdo to vyhraje👍🏻 vyhraje sdružení kde bude Škoda a AŽD👎🏻
Takové sdružení není. Škodovka jde do tenderu se Siemensem, který zajistí ziskovější automatizaci a Škodovka dodá vozy postavené na základech metra pro Varšavu
Tak takové sdružení se zdejším frustrátům líbit nebude.
Já myslím, že v Siemensu sledují pokus AŽD o nástupištní stěnu na Zličíně. A divil bych se, kdyby si je v případě získání zakázky vybrali jako subdodavatele.
Si myslím, že jim bude vysvětleno, že si mají AŽD jako subdodavatele právě vzít (tak jak spolu dodávají ETCS)
Kde spolu Siemens spolu s AŽD dodává ETCS? Mimo toho když to zaštítí ČD telematika a jen dá dohromady spoustu dodavatelů a sama jen shrábne peníze za výsledek bez toho aniž by sami něco udělali?
V oboru jsem celkem dost, ale o dodávce kde spolu jsou Siemens a AŽD teda nevím.
Díky.