Ryanair neuspěl. Ceník pražského letiště není diskriminační, potvrdil předseda ÚOHS

Na údajně „excesivní“ navýšení poplatků si stěžoval Ryanair.
Letecká společnost Ryanair definitivně neuspěla u antimonopolního úřadu se stížností na poplatky pražského letiště. Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna svým pravomocným rozhodnutím rozklad aerolinky proti prvostupňovému rozhodnutí úřadu zamítl. Potvrdil tak předchozí rozhodnutí svých podřízených v první instanci.
Ryanair kritizuje nové nastavení poplatků, které platí od března. Vadí mu mimo jiné zavedení poplatků za emise oxidů dusíku, navýšení částek za využití odbavovacích přepážek nebo systém slev za samoobslužné odbavení, který podle něj zvýhodňuje jen některé typy dopravců, zejména velké tradiční aerolinky.
Prvoinstanční rozhodnutí z března letošního roku konstatovalo, že letištní ceník není v rozporu se zákonem o civilním letectví. Podle ÚOHS zvýšení efektivity, na které se letiště odvolává, samo o sobě legitimizuje zavedení slev. To, že někteří dopravci kvůli technickým omezením samoobslužné odbavení využívat nemohou, podle Úřadu neznamená diskriminaci, na kterou se Ryanair odvolával.
„Úřad se otázkou dopravcem namítané diskriminační povahy slevy za užití samoobslužného odbavení cestujících podrobně zabýval. Definoval pojmy přímé a skryté diskriminace a zvážil, zda skutečnost, že zařízení pro samoobslužné odbavení není vybavené platebním terminálem, způsobuje diskriminaci dopravce. Na základě výše uvedeného dospěl k závěru, že sleva za užití samoobslužného odbavení nemá diskriminační povahu,“ dodal mluvčí ÚOHS Martin Švanda.
Proti rozhodnutí předsedy ÚOHS se nelze odvolat, v úvahu připadá pouze správní žaloba ke Krajskému soudu v Brně.