Tramvajový antikolizní systém už v Praze zabránil třem nehodám. Zpětně ho získají i vozy ve Vratislavi

Antikolizní systém Škoda na tramvaji ArticX34 ve finském Tampere. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýAntikolizní systém Škoda na tramvaji ArticX34 ve finském Tampere. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Řidič tramvaje o antikolizním systému v podstatě neví, říkají jeho vývojáři ze Škoda Group.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mirďa

Stejně nerozumím tomu, že se nepracuje na autonomním řízení kolejových vozidel, místo tohohle.
Dopravcům by odpadl největší náklad na provoz a mohly by se stát konkurenceschopnými.

Y.K.

Proč si myslíte, že se na tom nepracuje? Vím minimálně o Siemensu, který na tom mnoho let dělá a určitě není jediný. Ale ona to jaksi není sranda (ten okolní provoz), navíc je to obrovská odpovědnost.

Juraj

Logicky se začalo v uzavřených systémech, kde je v každé situaci méně proměnných. Automatické metro nebo jiné izolované kolejové systémy to dávno mají.

U tramvají je problematický právě ten smíšený provoz a škála nestandardních situací. Další věc je, že zaměstnanec ve vozidle plní i nějakou sociálně-kontrolní funkci, jako první pomáhá cestujícím při mimořádnostech atp. V metru je pořád nějaký personál ve stanicích, ve zcela autonomní tramvaji ale tento prvek chybí.

Ladislav Kuruc

A co starý T3? Tam se musí řidič spolehnout jen sám.na sebe.Na tohle se mělo myslet už dávno.

vlachjan

Myslím, že dlouhou dobu byl problém zejména v komerční dostupnoti lidaru a výpočetní techniky, kerá dokáže v reálném čase analyzovat mračna bodů, které takový lidar nasnímá. Pokud vím, tak poprvé komerčně podobnou technologii použil v consumer produktu Sony nebo Microsoft cca kolem roku 2012 – 15 a to pouze pro velmi jednoduché snímání pohybu člověka pro ovládání herní konzole. Od té doby ta technika prošla neuvěřitelným vývojem a je super, že i Škodovka je shcopna dnes vyvýjet takové technologie.

Radek

Z cyklu pro pamětníky: vozy 14T sliboval výrobce vybavit systém kontroly rychlosti EMA. Dodnes k tomu nedošlo, o plném antikolizním systému nemluvě. I vozy 15T dostaly EMu až po letech a v redukované podobě.

Jirka

Zpětně či dodatečně?

Antonín1

„do polské Vratislavi od roku 2006 antikolizním systémem ACS z vlastní produkce.“

Rok = ? nemá tam být 2026? Překlep, stane se, jen mi to nějak nesedí

azrael

Vozy byly dodány v roce 2006

Adam Ř

Myslím že jde o rok výroby tramvají
„Škoda Group společně se společností SAATZ dovybaví 31 tramvají [Škoda 19T dodávaných do polské Vratislavi od roku 2006] antikolizním systémem ACS z vlastní produkce.“

azrael

Ono je to malinko nepřesně popsáno. V roce 2006 byly dodány vozy 16T (, jednosměrné) a až o pár let později obousměrné 19T.