Letectví Letiště Zprávy

Anketa: Praha Východ nebo Pardubice u Prahy? Poslanec přemýšlí o změně názvu letiště

Letiště Pardubice. Autor: Letiště Pardubice
Letiště Pardubice. Autor: Letiště Pardubice

Poslanec za hnutí ANO2011 Martin Kolovratník se na facebooku svěřil s tím, že stále častěji přemýšlí o přejmenování Letiště Pardubice. To by spočívalo v zakomponování názvu hlavního města do názvu východočeského letiště.

Letišti by to podle poslance pomohlo. „Věřím, že spousta z vás se teď usmívá, ale pravda je taková, že v zahraničí se jedná o naprosto běžnou praxi,“ uvedl Kolovratník. Jako příklady uvedl Londýn-Stansted a Milán-Bergamo.

„Navíc si řekněme i „B“. Než se kolikrát dostanete z Letiště Václava Havla do centra města, tak za plus mínus stejnou dobu jste z Pardubic v Praze na hlavním nádraží. Ano, je to tak. A s příchodem vysokorychlostních tratí, budeme v centru podstatně rychleji,“ uvedl Kolovratník, který stojí i za přejmenováním Správy železniční dopravní cesty na Správu železnic.

Letišti Pardubice se nedaří vymanit ze ztrát a závislosti na dotacích. Loni odbavilo 102 045 cestujících, což v meziročním porovnání představuje pokles o více než třicet procent. Výrazný pokles vysvětluje letiště zrušením linky Ryanairu do Londýna a ztrátou charterových letů společnosti SmartWings.

Letiště je ztrátové a nevydělalo s největší pravděpodobností ani loni. V roce 2018 prodělalo 15,9 milionu korun, což je více než trojnásobek roku 2017.

[yop_poll id=“35″]

120 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nezávislý

Ten pocit, když lidi odsuzují tento nápad, ale v zahraničí je evidentně úspěšný. 😉

Vlado

Ano nemám nic proti aby se v názvu letiště Pardubice používal název Praha ,ale nejsem si jist čemu to pomůže ,Ruzyně je zhruba v katastru obce Jeneč cca 19 km od centra Prahy (prosím nechytejte mě za slovo pokud je to nepatrně jinak )a do centra mě hodí linka AE cca za 40 min přímo,nebo 119ka atd.a za jednu jízdenku PID ,z Pardubic (nevšiml jsem si ,že by bylo letiště napojeno na železnici)se budu muset dostat na nádraží ,tam jako pitomec zkoumat jakou si mám koupit jízdenku,protože tam jezdí více společností a jednotný tarif není(no snad bude)a plácat se do… Číst vice »

Karel T

Loni jsme letěli z Pardubic do Podgorici. Za mě to byla skvělá volba, hlavně na zpáteční cestě, kdy jsme vylezli z letadla a za 10min jsme už seděli v autě. Nevadí mi, že tam byl otevřený jeden obchůdek. Líbí se mi parking zdarma a rychlé odbavení.

Potopa

Nebylo by v daném kontextu efektivnější rovnou přejmenovat Českou republiku na Prahu? Stejně sem turisté létají pouze kvůli „Beautiful Prague“. A vydělaly by na tom všechna letiště… Připomíná mi to letošní vánoční pohádku, kde se na počest svého vládce všechny obce, řeky a pohoří jmenovali Egon…

Miky

A co Wien-Dresden Flughafen 🙂 To zní ještě světověji, nicht wahr? Každopádně cesta Pražana na Ruzyň netrvá stejně dlouho jako do Pardubic na letiště. I kdybychom (vstřícně k Pardubicím) jako referenční bod zvolili Nádraží Franze Josefa, tak odtud Ruzyň vychází na 30-40 min + max. 10,15 minut, když je zacpaná Evropská a to v celodenním 3 a 1/2 min. taktu. Kdežto FJB-PCE 53-65 min + zpoždění + autobus na letiště 7 min v neznámém taktu (při větším provozu odhaduji tak 15 min). Na druhou stranu bych Pardubice úplně nezatracoval, jejich potenciál je pořád násobně větší než potenciál toho nového letiště… Číst vice »

pave69

Protestuji, tak si pojmenujeme brněnské letiště – Wien Nord

Miky

Je snad Vídeň nějaká pr..l, aby nemohla mít více letišť? 🙂

Kalanis

A nemají vedle prostor Slováci pro Flughafen Wien-Ost?

Bus

Sám jste vypočítal, že ty časy dojezdu jsou srovnatelné, takže letět z Pardubic nebo z Ruzyně je prakticky totéž. A pokud někdo bydlí na východě Prahy, raději sedne do auta a po D11 sjede do Pardubic, než se motat kdesi v Ruzyni a zkoumat jak, kde a za kolik zaparkuje.

Miky

Srovnával jsem na základě diskutabilního tvrzení pana Kolovratníka dojezd z FJB na obě letiště, porovnával jsem ty možnosti v rámci veřejné dopravy. A máte pravdu, že srovnatelné jsou, ale v tomto srovnání vychází prostě Ruzyň lépe, nejen z hlediska času, ale zejména z hlediska frekvence a spolehlivosti spojení.
Je však třeba si uvědomit, že většina lidí nelétá každý týden, proto faktor dojezdnosti na letiště není úplně rozhodující, osobně jsem již několikrát letěl z Drážďan místo z Ruzyně, z důvodu výhodnosti konkrétní nabídky a termínu letu.

X 1

Když by se jednou v budoucnu dělala přímá trať z Pardubic do Chrudimi, ta by se mohla udělat i trať na letiště.
To by přineslo dost velký potenciál v podobě přímých vlaků od Prahy nebo od Hradce.

Kalanis

Ona už tam je. Vlečka pro armádní materiál a palivo. Stačí jí celkem triviálně protáhnout prakticky až k terminálu. A v případě akce na dostihovém závodišti by taktéž mohl být přímý návoz z hlavního nádraží prakticky až k hlavní tribuně. Jen je třeba dořešit, co na to zelení mužíci. Místa na roztahování podle mne mají ale celkem dost.

LWQ

Kdyz je London Southend Airport (https://cs.wikipedia.org/wiki/Letiště_London_Southend), tak Prague Pardubice Airport (v cestine letiste Praha Pardubice) dava naprosty smysl. Vlastne je PED dost podobne SEN, akorat PED ma vyrazne lepsi RWY a je u mezinarodniho zelznicniho tranzitniho koridoru. S relativni malou investici, ale predelat soucasnou vlecku na zeleznicni spojeni (https://mapy.cz/s/dujocukove nebo prujezdni varianta co ulehci zel.st. Pradubice https://mapy.cz/s/bepamejara) a PED ma funkcni zel. spojeni na urovni, ne jak PRG, ktere bude cekat na totoz jeste leta a navic vysokorychlostni (mysleni Vmax > 160km/h) varianta na PRG pravdepodobne nikdy nebude.

Jiří Šrámek

Nevadí Vám v plánované trase spojení rafinerie?

LWQ

Nevadi, staci udelat rozumny kolektor pod trati a ten pojme vsechny typy siti, vcetne jejich servisu bez dopadu na trat.

Jan Petrus

Nádhera… pětikilometrová ostřešanská spojka, která vede prakticky poli a loukami a nemusí se kvůli ní bourat jediný dům a je v územních plánech zanesená snad 50 let se nestaví kvůli odporu místních bydlících nedaleko a vy jim nakreslíte málem vrtku skrz vesnici. Navíc kvůli ochrannému pásmu letiště by ta trať musela vést od Ostřešan až k Čivicím v tunelu… Ale jinak je to boží a moc rád bych to viděl naživo.

Josef

No rozumný… a kdo vám to zaplatí (pominu li další problémy s povolením stavby) a to všechno s ne zrovna bombastickým rozvojem letiště. (a nejen pardubickým).

Karel

Já vím, že je to kacířský dotaz, ale kolik si představujete, že se PED otočí letadel denně, aby to v pohodě nepobral autobus?

Medved

Pardubice u Hradce Kralove

Petr

Co je to Hradec Králové ?

Petr

jen prostý Mechov…. takže Pardubice u Mechova, a nebo Hradubice

Roman

Praha Perníkov

Honza

Mě, jako Pardubákovi by se mi líbil název Praha Koněpůlky. 🙂

Jiří Kocurek

A nebo to pojmenovat Franz Josef Airport Praha. Po jednom leteckém esu. A ve Vídní spadne Prater. 😀
https://cs.wikipedia.org/wiki/Josef_Franti%C5%A1ek

Pepa

Přejmenovávání = český národní sport.

Kdo si dnes vzpomene, jaký název nového brněnského vyhrál v anketě? Šalingrad, vybrali Brňané v anketě název pro nové nádraží
https://zpravy.aktualne.cz/domaci/brno-nadrazi-salingrad-nazev-anketa/r~68a63d98db8211e89271ac1f6b220ee8/

A není náhodou Kolovratník u každého dnešního pr…ru?

Bob

Tady jde hlavně o to, aby se spojení do Pardubic zobrazilo ve vyhledávání, když někdo zadá Prahu. Většina Čechů, natož cizinců, vůbec neví, že nějaké menší letiště východně od Prahy vůbec existuje.

Bergamo taky hledáme jako Milán, Charleroi jako Brusel atd.

Jenda

Přesně tak. Benátky – Treviso jsou jen dalším do podobné party. O cestě do Paříže nebo ze severských letišť do center příslušných měst z názvu ani nemluvím.
Asi bych se vybodl na nějaké Praha východ. A označit letiště jako Praha – Pardubice, po vzoru zahraničí. Název vystihne to hlavní. Letiště je v rozumném dosahu hlavního města.

Generální mandatář

Dobrý nápad. I já se pod něj podepisuji. Byla by zde dobrá kinka do Číny.

Brejden

Nikdo z hromady chytrých diskutujících zatím nevzpomněl na fakt, že Pardubice jsou především vojenské letiště, kde jsou civilové jen jakýsi bonus. Čili o existenci či neexistenci letiště nemůže být příliš řeč, pokud tedy nemá armáda jiné úmysly…

Bob

Vojáci používají Čáslav, Pardubice jsou pro ně spíš jen záložní.

Brejden

a) Ne. Na každém vojenském letišti (Čáslav, Pardubice, Náměšť) se provozuje něco jiného. Ano, Pardubice slouží jako záloha, pokud Čáslav není v provozu
b) I kdyby, nic to nemění na tom, že dohady o (ne)existenci Pardubic jsou bezpředmětné. Maximálně jen o poskytování servisu v přistavěném terminálu.

LKPD

pokud nevite co zde vojáci provozuji ani nepiste asi jste o nejakým CLV ani neslyseli pocitam pánove…

Petr

Pan Kolovratník je dle mého soudu trošku mimo.Jak asi zde všichni vědí, Londýn-Stansted je velkou základnou Ryanairu. Na letiště Stansted vede rychlodráha, která vás zaveze přímo do centra Londýna. Do Pardubic jede autobus, který vás možná zaveze na přeplněný koridor.Londýn Stansted je moderní letiště,kde mezi terminaly jezdí vlak. A hlavně Londýn a jeho aglomerace s x miliony obyvatel je nesrovnatelná s mini aglomerací okolo Prahy. Ale jak se říká,slibem nezarmoutíš a dle mého soudu je to jen předvolební výkřik.

Alex

Chlast ve sněmovně je opravdu velmi levný a poslanci si jej dopřávají ve velkých doušcích 😀

Zdeněk

Pardubické letiště by se také mohlo jmenovat Czech Central Airport. Je totiž umístěno blíže pomyslnému geografickému středu republiky, než Praha. A po sloučení Pardubic s Hradcem Králové by se mohla nová východočeská metropole jmenovat třeba Labie, a letiště taktéž. Obě města leží na Labi, navíc je to název snadno vyslovitelný pro cizince, dokonce i pro prkenná germánská a anglosaská mluvidla, a vyřadila by se tak odvěká rivalita mezi HK a PU. 🙂 No, trochu jsem si zažertoval…:-)

Nekdo

Welcome to Czech central Airport. The buses to Labie, wonderful capital of Czechie are leaving from the parking lot next to the arrivals…

Daniel Novák

Jsem pro. Pardubické letiště by se mohlo jmenovat Labia Majora a Hradecké Labia Minora.
Mimochodem, v angličtině i němčině je to ‚Elbe“, ale nenechte se zviklat detaily.
Mohl byste zfleku jit dělat Kolovratníkovi mediálního poradce.

Zdeněk

Jen ať se Germáni a Anglosasové pěkně naučí libozvučný latinský název! 🙂 Navíc jsme v Čechách, takže bych do toho cizácky znějící Elbe vůbec netahal. Labie, popř.Labia a šmytec! Pak se ještě zbývá jen shodnout na bodu G – to by mohla být třeba ta velká mimoúrovňová dálniční křižovatka u Opatovic n/L. 🙂 🙂

Pavel

Ta rivalita sem patří a já ji podporuju.😎Ale název Labie nezní vůbec špatně🤣.A myslím si že Pardubice se s Hk nespojí“doufám“(Pardubice jsou lepší)

faktická poznámka
Jiří Kocurek

Obec Pičín opravdu existuje, ale stavět tam mezinárodní letiště??

Kalanis

A nedaleko Pičína skutečně zpevněná ranvej je. Příbramská.

Papoušek 477.0

To je jak z filmu Adéla ještě nevečeřela. : ,, A kde to je ta Praha ? ale někde ve Vídni.´´

Dolfa

A co takhle Praha – Perníkov….

Karel

Hlasuji pro Prague Gingerbread Airport!

Dominik Šafařík

Spíš než zamýšlet se nad názvem letiště bych považoval za relevantní zamýšlet se nad jeho existencí. Dotovat něco tak neekonomického a zároveň neekologického mi přijde jako prostý nesmysl. Dovolenkáři si jednou za rok mohou na tu Ruzyň dojet.

Kulový blesk

Však si tam taky zajedou, výběr zájezdů s odletem z Pardubic je velmi omezený.

Filias

Řekl někdo Pardubičákům, že význam Londýna a Milána je poněkud jinde a kolik stojí sloty např. na Heathrow? Pokud by byla poptávka, tak se na Pardubice už létá dávno.

Gajda

Pak jsou taky letiště, který se jmenujou jen podle toho kde jsou, i když z velký části se tam lítá jen na přiblížení k jinému cílu – třeba tak ještě nedávno fungovala Bratislava než začal boj o Vídeň, kterej i tam dostal letenky na pár euro. Ale Pardubice i jako Praha východ nikoho nepřilákají

Kulový blesk

Pardubáci to dávno vědí, ale u koryt zatím zůstávají ti, kdo do bezedné díry jménem letiště nalili velké peníze z rozpočtů kraje a města. Kdyby teď přiznali, že to byly peníze vyhozené oknem, spáchají politickou sebevraždu.

Arimatejsky

To by se Jan Kašpar divil, že letěl hodinu z Prahy do Prahy.

Vítek

Pan Kolovratník ať zaleze do Pardubic a nevylejzá odtamtud.

libor

Super plán, dále bych zkusil rozjet debatu nad novým názvem pro jedno jihočeské letiště Munich-East Airport. Myslím si, že bych Němci mohli mít větší zájem, je tam Bosch a to se vyplatí 😀

Pražák

Pro Brno pak Vídeň – severozápad, Bratislava by mohla být Vídeň – severovýchod, Karlovy Vary Norimberk – severovýchod. Jen moc nevím co Ostravou, Katovice – Jih není úplně atraktivní název

rado p.

To by mohl byt Southpark 😀

Petr Šimral

To je „výborný“ nápad. A propojíme to s uvažovanou stanicí „Praha – východ“ na připravované vyskorychlostní trati. Jsou od sebe „jen“ 78 km přímou čarou : https://mapy.cz/s/coradacose

R2R2

A kdyby vzniklo „Praha Mosnov“, tak to ma dokonce tu vyhodu, ze by se rychle a bez velkych investic vyresil problem napojeni letiste na zeleznici. 😉

Frantisek

Nu, v Pardubicích vedla trať přímo přes letiště, ale podobně jako v Praze ji namísto zakomponování odklonili, a teď se to marně pokoušejí dohonit. Akorát z hlavního už jim tam překáží vybetonovaný podstavec se silnicí…

Eduard

Raději kdyby navrhl aby se letiště jmenovalo zase Praha Ruzyň, udělal by lépe. I když chápu, že ve světě lidé spíše znají Prahu jak Pardubice. Na druhou stranu jen změna názvu letiště nové cestující do Pardubic nepřivede.

Jen tak

Vysvětlil panu Kolovratníkovi taky ještě jednu věc? Pokud z Prahy jedu na Ruzyň, a mám odlet v 10:00, tak pojedu tak, abych na letišti byl tak v 9:15 (pokud vezu kufr k odbavení tak tak cca na 9). Pokud po cestě nastane problém, je velmi snadné vyřešit dopravu na letiště alternativní cestou. Pokud bych ale měl jet na letadlo z Prahy do Pardubic, tak pojedu na podstatně dřívější čas (třeba 8-30) abych měl rezervu pro případ problému. Ono totiž pokud autobus někde zkysne (nebo vlak), tak alternativní doprava na letiště v Pardubicích bude o něco komplikovanější. Takže ta doba do… Číst vice »

Jen tak

k tomu připočtěmě, že do pardubic se dostanu (vlakem, cca) jednou za hodinu – takže další ztráta. při příletu (a následně cestě do Prahy … to může znamenat klidně hodinu navíc).

nebojím se říct, že pro pražáka je cesta z prahy do pardubic asi tak o hodinu delší, než na ruzyň.

Zbyněk

Z Pardubic do Prahy jede vlak cca 6x za hodinu po celý den kromě noci. 10 minut autobusem z letiště na nádraží, max 10 minut čekání na první vlak do Prahy a 55 minut vlakem. Časově asi jako cesta z Beauvais do Paříže ve srovnání s CDG, a jaký má BVA úspěch, já bych to zas tak nereálně neviděl.

Jen tak

Ok .. uznavam .. trošku jsem to přehnal .. těch 5 vlaků tam za tu hodinu projede… nicméně … opět .. ony ty minuty dají dohromady spoustu času.

tu deset minut čekání na vlak, tu deset minut na autobus… a hned mám dvacet minut jenom čekání. to už je v podstatě doba, za kterou jsem z prahy hln. na letišti .. a z pardubic jsem ještě nevyrazil

Josef

Jenom ty povinne mistenkove vlaky muzou byt plne, takze mate smulu. A v ty Praze asi taky nebudete chtit prespat na hlavaku, takze tu cestu do toho je potreba zapocitat taky

Petr

Jenomže Praha není Paříž a Pardubice nejsou Beauvais

Daniel Novák

Naštěstí. V prvém případě obzvláště.

Arimatejsky

No tak ono z Prahy je Pražáků mezi cestujicimi menšina a od Říčan na východ to už bude do Pardubic rychlejší, pokud tam bude levné parkování.

Jen tak

Ano, samozřejmě, cestující ze středních čech (hlavně ti směrem východ, jihovýchod) to mají blíž… ale .. ti jaksi nepotřebují označení letiště „Praha / Pardubice“ …

Josef

Turisti jedouci do Prahy asi nebudou mit zajem jet kamsi od Rican na vychod, ani do tech Pardubic nepojedou jak si pan Kolovratnik slibuje.

Hans

Chlapče , vlakem 1 za hodinu ???
Není žádné jiné nádraží mimo Prahu , kde by stavělo více rychlých vlaků/ hodinu .
Až zas budes psát další hodnotný příspěvek k dopravě , tak prosím trosku přípravy předem

Petr Nick

A co Letiště Smila Flašky z Pardubic ? To u nás teď frčí, dát do názvu betonové plochy s halama jméno osobnosti, nevnucuji, jen ukazuji směr 🙂

patology_chef

A já bych vzpomněl bližšího příkladu Flughafen Leipzig/Halle a přejmenoval bych to na Letiště Pardubice/Chrudim. Anebo ještě blběji – Východočeský Airport u Prahy!

Martin

U letiste to docela chapu… ale uprime, kazde letiste v Cechach by pak mohlo mit v nazvu Prahu (v souvislosti s VRT je totiz blizko kazde krajske mesto)…

JménoJeštěNevymyslel

Jako skoro-Brňák dávám přednost názvu Vídeň sever.

Vojta

Však on mluvil o letištích v Čechách, ne na Moravě 😉

Radek Janata

Až bude VRT do každého krajského města, tak tamní letiště budou zbytečná.

Význam letiště ve Strasbourgu poklesl po otevření LGV-Est s přímými spoji na CDG.
Podobně z letiště v Linci létá méně lidí od zavedení přímých Railjetů na VIE.

Petr

Až bude VRT do každého krajského města, tak tamní letiště budou zbytečná.

Až budou v čechách VRT do každého krajského města tak se budeme teteportovat a matrix bude film pro pamětníky .

Sch

Ano, pan Kolovratník je čučkař. Praha je světová, proto Prague-Carlsbad, Prague-Budweis, Prague-Pardubice a Václav Havel Airport Prague. Které by jste si jako turista vybrali vy? Já Prague-Carlsbad, protože Karlovy lázně jsou hned u Vltavy, tak to určitě bude nejblíž.

Armin

Managment letiště Praha jih v tom třeba taky najede příležitost. Dokonce s možností přestupu na přípojnou linku Praha jih – Praha Ruzyně. 🙂

Martin

„Loni odbavilo 102 045 cestujících, což v meziročním porovnání představuje pokles o více než třicet.“

Předloni cestujících bylo tedy alespoň 102 076 (aby to bylo více než 30), nebo šlo o pokles o více než 30 %? 😉

A teď bez legrace, pravděpodobně v textu chybí procenta.

Jarda

Kráteru a měsíční krajině by slušel název „Brno – Severozápad“

AAA

Tak a Vary můžem nazvat Praha – západ a Budějovice Praha – jih a problém s nedostatkem klientely bude vyřešen. I kdyz jen tak náhodou Praha – východ to není Brno?

Martin

S VRT, kdy by cesta z Prahy do Brna trvala 1h, pripadne i mene, tak defacto ano…

Petr

Praha-jih, mělo být pro vnitrostátní a soukromé lety letiště Příbram. Nějak to nevyšlo.

Kulové

Brno vždy patřilo k Vídni, a tak to bude i v budoucnosti. Najdi si, jaká první vlaková trať vedla přes Moravu, kdy bylo postaveno nádraží v Brně a kdy v Praze. A pak mudruj!

Petr Nováček

Wien-Schalingrad, to zní celkem německy.

Aleš Stuchlík

Brno by mělo být Vídeň-sever.

Jen tak

Heh .. vzhledem k tomu, že výsledek ankety (zatím) těžce nekoresponduje s názory, které zde ohledně regionálních letišt převažuijí … by mě zajímalo, jestli je to náhoda, nebo ano-úderka už dostala za úkol hlasovat .)

Petr

Je to asi správně. Do diskusí se šotouši s leteckým hendikepem se pouští málokdo .

Lesan

„A s příchodem vysokorychlostních tratí budeme v centru podstatně rychleji“

Jo, zrovna z Pardubic do Prahy se to zrychlí přímo neskutečně, za 10 let se na kousku této trasy možná místo 160 svezeme dvoustovkou.. 😉

AAA

Ale ne za každou cenu!

Jakub

Dobrej postřeh.

Martin

No ano, bohuzel planovana VRT Praha-H.Kralove s odbockou do Pardubic je spise za desitky let, pokud se neco zasadniho nezmeni…

Petr

Do Hradce u Pardubic pojede VRT ? Tam nezvládli deset let ani dálnici . Spíš přes Pardubice a do HK dojdeš.

Nekdo

nezáviď mechovákům, človíčku!

Speedy

ANO, je to klasická pohádka téhle party. A 30% hlasujících jim to furt žere.

Tomáš

Pan Kolovratník ať se už, prosím, k ničemu nevyjadřuje. Přejmenování správce železnic přijde na několik milionů, vysokorychlostní železnice nemá vést přes Pardubice, takže to spojení centra Prahy s letištěm Pardubice se jen tak nezrychlí, navíc letiště v Pardubicích rozhodně taky neleží hned vedle nádraží.

Radek Janata

VRT Běchovice-Poříčany vám hodí asi 8 minut.

Rossec

Pardubice u Hradce by nešlo? V Hradci by byli rádi, zato v Pardubicích by to neprošlo.

Potěmkin

Když už,tak Pardubice u Mechova 🤣🤣

Arimatejsky

Pardubice /Hradec u Prahy jako Bonn/Koln a. R

Nicky

To nepomůže.

Jiří

Díra u Prahy by bylo lepší, a celým názvem Letiště Díra u Prahy, Pardubice. 🤪

Hodně štěstí

Co tak zblbnout cizince a nazvat to letiště München – Pardubice. Myslím, že pan Kolovratník hází do placu jednu perlu za druhou.

Jen tak

Mohl by pan Kolovratnik osvetlit, jak se z pardubickeho letiste dostanu na hlavni nadrazi v Praze rychleji, nez z ruzyne?

Bohapustá lež

Dushan

Nic takového, že se dostanete z pardubického letiště rychleji do Prahy než z Ruzyně, ovšem nepsal.

Jen tak

Dobře .. poopravím.

Mohl by pan Kolovratník osvětlit, jak se z Pardubického letiště dostanu na hlavní nádraží v Praze +/- stejně rychle, jako z Ruzyně?

Petr

Rozdíl minimální . Z PU /bus , vlak/ anebo z Ruzyně /bus, metro/ je zanedbatelný . A pohodlnější , pro mě , osobní zkušenost . Nikdy jsem nejel tím airport busem .

Marek

Při vší úctě, Vy to dáte pod 35 minut z pardubického nádraží na pražské hlavní? Protože tolik to je z Ruzyně na Můstek. Jak podle jízdního řádu, tak z vlastní, dlouhodobé, zkušenosti.

Josef

Zalezi co berete jako minimalni rozdil, kdyz vezmu teda jako cilovou destinaci hlavni nadrazi, tak vlakem je to cca 52minut z Pardubic. Autobusem z letiste 37minut. To mi neprijde jako minimalni rozdil. A to jeste nepocitam, ze na to nadrazi v Pardubicich se musite z toho letiste nejak dostat a mit stesti, ze ve vlaku bude misto. A je dobry, ze pan z ANO zminuje tu VRT, na ktery ta jejich vlada tak skvele pracuje, ze se ji dockame tak za 50 let

Petr

Počítejte ale čas z pardubického letiště na pražské nádraží. Ne z nádraží v Pardubicích na nádraží v Praze.

A nezapomeňte připočítat ceny jízdenek.

Petr

Létám jenom na výlety , ne pracovně . V PU jede bus od letadla hned .Pro mě je to pohodlnější . Půl hodiny neřeším , to je pro mě doba než to v Praze najdu a zorientuji se . V PU jsem tento drobný problém neměl . Navíc v PU jede taxi 4 lidi za osmdesát . Ale co zrušili španělsko a Londýn tak už jenom ukrajina . Našetřím a už se těším .

Jen tak

Rozdíl je dost dramatický.

pony

rozdíl je značný, ale pravda je, že to tak šíleně daleko zase není, kdyby náhodou bylo pardubické letiště o hodně levnější než to pražské, které je i tak dost levné, uhm… no, je to blbost, no

Jen tak

No .. připočti k tomu ještě jednu věc (už to zminuji nahoře). Kdyz jede pražák na ruzyň, tak .. jede po praze. MHD je hustá, intervaly krátké, taxíků tři zadele. když bude nejhůř, vezme si uber a je na ruzyni s minimálním zpožděním. pokud pojede pražák do Pardubic, tak si vezme další půl hodinu (třičtvrtě) hodinu fóra, protože jede dál – a v případě jakékoli komplikace je snažší se dostat na letiště fajn. k tomu připočtěmě, že do pardubic se dostaneš jednou za hodinu – takže další ztráta. atd atd. nebojím se říct, že pro pražáka je cesta z prahy… Číst vice »

vlado

a nemini se tim spis to, ze by v Pardubicich vrostl pocet cestujicich diky tomu, ze by nemuseli kvuli odletum/ priletum az do Prahy? viz Londyn treba. Letecke linky letaji jak na Heathrow ( prestupy do vzdalenejsich destinaci ve svete) tak na satelitni letiste pro cestu jenom do UK. Podobne by se mohlo letat odtud. Jedna linka Heathrow, jedna na nektery ze saletitu. Argument “ prazak do Pardubic“ by tim odpadl – ten by stejne letel jako dosud z PRG. Ale cestujicim z vychodni casti zeme by se cestovano odletem z Pardubic zrychlilo. Samotna zmena nazvu ale nepomuze, muselo by… Číst vice »

Jen tak

To je takový „mokrý sen“… velkou část (nadpoloviční?) cestujících v praze dělají cizinci. Ti na Pardubice nejsou zvědaví.

Pak Pražáci (ti se do Pardubic kodrcat nebudou)

A pak ten zbytek … toho ale není tolik, aby naplnili nějaké smysluplné spojení (kdyby ano, tak už se do Pardubic dávno létá).

a pak nastává vlastnost „kanibalizace“. Pokud opravdu LOT rozlítá ostravu, tak pro „ne-leisure“ cestující bude zajímavější ostrava. Brno se taky snaží, navíc brnáci maj za rohem vídeň a blavu.

takže nám pro pardubice zbývá pardubicko, hradecko .. no .. možná kousek vysočiny. a tím nenaplníš ani londýn / paříž 3x týdně.

Jiří Kouba

Ten Londýn už celkem naplňovali.

Josef

Jenze ten Londyn je malinko vetsi aglomerace, takze tam se uzivi lety jak na LHR, tak na ony “satelity”. Nedovedu si ale predstavit, ze by nekdo provozoval linku ja nevim treba z Frankfurtu a to jednu do Prahy a druhou do “satelitu” v Pardubicich. Tu v “satelitu” totiz nikdo nenaplni, pro cestujici z vychodni casti uz pak bude vyhodnejsi jet do Vidne, nez do toho “satelitu”

Daniel Novák

Zcela pomíjíte dvě věci. Většina cestujících odbavených v PRG přilétá že zahraničí a zase se tam vrací.
Metropolitní oblast Londýna má 15,000,000 obyvatel.