Americký konkurent L410 získal další důležité razítko. SkyCourier má povolení pro verzi Combi
Cessna SkyCourier. Foto: Textron Aviation
Nová verze má nabídnout dopravcům ještě univerzálnější využití.
Nová verze má nabídnout dopravcům ještě univerzálnější využití.
Cessna 408 Ski Courier není pro L-410 (NG včetně) vůbec žádná konkurence. Je ve všem lepší, včetně prodejní ceny a provozních nákladů. Je úplně někde jinde.
Úplná konkurence to není, přeci jen se v některých specifikací liší výrazněji, což už mění orientaci trhu. Ovšem je to určitě další komplikace pro čtyřistadesítku.
Škoda, že se někde nedá porovnat zážitek z letu…
…motory PW6 nejsou zrovna bezúdržbové, spalovací komora musí každých 600 hodin na kontrolu a zákazník kupuje pouze oholený motor, vše ostatní musí přikoupit…
U small PT6 series je hot section inspection 1800 hodin.U large series to bude podobne.Kazdy dostane,co zaplati.U PT6 motoru je normalni,ze spousta veci je drakova cast.Mozna je tam vic udrzby,ale taky je delsi doba do generalky.Vyhoda ge motoru byla cena.To uz neplati.
800 Km kratší dolet…dobrá konkurence.
Jo, ale maji objednavku na 60+ kusu … L410 NG melo jen neco malo do Ruska/kazachstanu a nevidel jsem zpravy o nicem jinem.
Do Ruska už vyvážet nesmí. Aktuálně se dodávají L410 NG pro Air Senegal, dále jsou objednané nějaké do Indonésie, Uzbekistánu. Pravda je, že po odepsání ruského trhu se musí obchodní oddělení Aircraft Industries o dost více snažit, ale podle toho, co já osobně čtu jim to celkem vychází.
Vycházet jim to bude, až budou mít těch 60+ kusů, zatím jim to nevychází…
Jenže i s tím Ruskem, vyráběli +- 15- 20 letadel ročně.
Tak Aircraft Industries mají od doby, co vstoupil do společnosti Omnipol absolutně nejhorší prodejní výsledky od rozpadu sovětského trhu, tedy od roku 1991. Oblétaný celý svět po veletrzích a výsledky doslova hrůzné – za více jak dva roky jen dvě letadla do Senegalu, dvě do Kazachstánu a to vše. Obrovské plány, velkodušná prohlašování o zájmu o L410 a firma jede dlouhodobě silně z kopce. Za každý jeden rok Rusáci (původní majitelé) prodávali běžně do Ruska 18 mašin…prostě o L410 není už nikde zájem, i doposud létající flotila těchto letadel silně řídne. Ale když to Omnipol financuje, proč ne?:) Sky Courier… Číst vice »
Dlouhodobě prodávali více méně jen do Ruska. Po zavedení sankcí na export letadel se nelze divit poklesu prodejů.
Vida jak sankce nádherně fungují…na nás.
Kunovice už mají jenom dvě možnosti. Buď dokončit výrobu objednaných strojů a pak přejít na subdodávky a kooperace nebo to zavřít úplně.
Máte trochu chybná data. V aktuálním Letectví a Kosmonautice je článek o dodávce 6 letadel pro Air Senegal. Kazachstán nevím. Já si ale celkově nemyslím, že obchoďáci Aircraft Industries/Omnipolu se Vám budou svěřovat, kde a co dohodli.
Nesmysl, žádných 6 letadel., nicméně dlouhodobě je AI na zavření, odbyt zcela podprůměrný, pouze obrovské náklady. Ale když to Omnipol financuje, tak v pořádku. At´ financuje dál.
Takže mi chcete říct, že jste lépe informovaný než Letectví a Kosmonautika?
Do Ruska šly L-410 UVP-E20 (a dříve jeho předchozí verze), nikoliv modernizovaná verze NG. Ta se prodává až nyní do Senegalu aj. – viz příspěvek od Jirky.
Vy znate nekoho,kdo ten dolet u 410 vyuzije s cestujicima?Je ten dolet s 19 lidma nebo max.dolet?
Není reálné to využít na cesty na letiště bez spolehlivé palivové infrastruktury bez nutnosti tam tankovat? Tzn, dolet děleno dvěma?
Presne tak. Sedet v L410 dele nez hodinu je masochismus.
A to si nyní všelijací muslimáci objednávají modífikace s VIP salony (s TV a pod.) :-))))
Ne. 🙂 Uváděný dolet je pouze s 2 piloty (ferry-flight). S 19 cestujícími se zavadly (nebo s max. nákladem) je tomu úplně jinak. 🙂