American Airlines nebo Etihad. Letiště Krakov neskrývá velké ambice

Na seznamu žádaných dopravců jsou i další zvučná jména.
Krakovské letiště je dnes jedním z nejrychleji rostoucích letišť v Evropě. Přes léto nabídne spojení do 163 destinací ve 36 zemích. Ani to však jeho vedení nestačí. Jak informovala Gazeta Wyborcza, letiště se snaží o další nové dopravce i trasy.
„Není tajemstvím, že se snažíme o Etihad Airways, stejně jako o návrat Krakova do sítě American Airlines. Bojujeme také o více španělských a francouzských tras,“ řekl deníku Gazeta Wyborcza šéf leteckého obchodu krakovského letiště Paweł Galiak. Již dnes se z Krakova létá do Chicaga či New Yorku.
Krakov by rád přilákal i více tradičních dopravců, kteří by u něj oproti jiným polským regionálním letištím nebyly novinkou. Jmenovitě letiště láká například španělskou Iberii či portugalský TAP. Dalším cílem je posílení frekvencí u již existujících linek, například na trase Air France do Paříže.
Posílení pozice lídra
V roce 2024 krakovské letiště poprvé překonalo hranici 11 milionů cestujících a ve stoupajícím trendu pokračuje. Jen za květen letošního roku odbavilo 1,16 milionu cestujících, což představuje meziroční nárůst o 15 procent. Skutečný vrchol sezony navíc teprve přichází.
Například díky nové přímé lince flynas do Rijádu se letiště stalo bránou do Evropy i pro Blízký východ. Jen z tohoto regionu může letos letiště přivítat přes 200 tisíc cestujících.
Jak již deník Zdopravy.cz informoval, do budoucna chce navíc letiště svou pozici lídra mezi polskými regionálními letišti ještě více posílit. Do roku 2031 počítá s vybudováním nového terminálu pro cestující a nové přistávací a vzletové dráhy. Návrh přestavby a rozšíření počítá s kapacitou terminálu přibližně 19 milionů pasažérů ročně.