Automobily Elektromobilita

Alternativním pohonům stále vládnou LPG a CNG, nabídka ale klesá. AAA začaly s desinfekcí aut

Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings
Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings

Prodejům aut s alternativními pohony sice stále vládnou plynná paliva LPG a CNG, obě kategorie ale loni meziročně poklesly. Množství aut v inzertních nabídkách s pohonem na LPG pokleslo o 14 procent, vozů na stlačený zemní plyn bylo nabízeno o 4,5 procenta méně než v roce 2018. Naproti tomu výrazně přibylo hybridů a plně elektrických modelů. Na tiskové konferenci to uvedli zástupci sítě autobazarů AAA Auto.

„Český, respektive středoevropský trh, je v chování zákazníků celkově velmi konzervativní. Na druhou stranu dnes sledujeme odklon zákazníků od LPG, což byl dlouhá léta víceméně jediný alternativní pohon, který zákazníci ve větší míře kupovali. Nastupuje totiž generace, která si rozumí s technologiemi a nebojí se jich,“ uvedl provozní ředitel sítě autocenter AAA Auto Petr Vaněček.

V roce 2019 prodala síť AAA Auto v České republice 162 hybridů a 23 elektromobilů. U aut s hybridním pohonným ústrojím šlo o nárůst prodejů oproti předchozímu roku o 107 procent. Prodeje čistě elektrických aut narostly o 43 procent.

„Čistá elektromobilita české zákazníky netáhne. Pro většinovou populaci je elektromobil příliš drahý a jeho praktické využití neodpovídá nárokům spotřebitelů. Velká část zákazníků se zároveň obává nedostatečné infrastruktury a nutnosti přizpůsobovat se vlastnímu autu. Naopak hybridní vozy jsou v očích zákazníků přijatelným kompromisem,“ komentoval malý zájem o elektroauta Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AURESLAB.

Mezi nejprodávanějšími modely mezi hybridy v síti AAA Auto dominuje japonská Toyota s modely Yaris, RAV4, Auris a C-HR. Jediným zástupcem jiné značky v TOP 5 je Kia Niro. U elektromobilů je dominantní trojice BMW i3, Nissan Leaf a Volkswagen e-Golf.

Vedení AAA Auto se také vyjádřilo k aktuální situaci kolem koronavirové nákazy. Prodejce zavedl pravidelnou desinfekci vozů v nabídce všech svých poboček. Rovněž posílil svoje kapacity pro on-line prodej vozů.

„Současnou situaci bereme vážně a přijali jsme soubor opatření, která zákazníkům umožní bezpečný nákup vozu na všech našich pobočkách, které nadále fungují v neomezeném režimu, 7 dní v týdnu, od brzkých ranních hodin do pozdního večera,“ uvedla šéfka mateřské skupiny AURES Holdings Karolína Topolová.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Dorian

já bych do lídrů zařadil i povedeného ioniqa, v nabídce ale mají jen 2

Gogo

CNG nejde na odbyt protože je málo tankovacích míst oproti LPG.

Ketchup1970

Nesmysl; mám 5 let CNG a neměl jsem problém natankovat v žádném z krajů. Jsme po Německu a Itálii snad hned další nejproplynovanější zemí v Evropě. Určitě víc než taková Francie

Jan Sova

ale copak, copak…. Áčkům nejdou CNGéčka, sedá jim na to prach ?? No tak oprašovat, oprašovat….

Ketchup1970

No on totiž stát do toho hodil vidle se spotřební daní na CNG; při ceně 27-28 korun za kg je už Diesel rovnocenná alternativa cenově, zvlášť teď když nafta zlevnila . Přitom je co do tzv.skleníkových plynů na tom stlačený plyn dost dobře.

Gogo

Při téhle ceně je při mém nájezdu cca 15000 Km ročně a investici cca 60 000 Kč za přestavbu rovnocenná alternativa už i benzín který je teď za 30 Kč/L.

Alf

Nedá se to doma kompresůrkem natlačit z domovního rozvodu? Nevim, neznám to, jen se tak ptám.

dada

ale jo, dalo by se, jen ten kompúres§rek nebude nejjednodušší – CNG jede na 200 barech. No a taky by měl být hermetický….a dobře chlazenej.

Ketchup1970

Domácí plnička samozřejmě existuje , stačí se podívat na internety. Ale dlouho plní , na rozdíl od sítě pump a platíte spotřební daň jako z každého paliva. Není to pro každého , je to dost drahá sranda na jedno i dvě auta. Nejlevnější plyn je kousek od Galerie Butovice , při platbě hotově snad 22- 24Kč za kg Jinak je běžná cena 25,90 až 28,90

On.

Kupovat ojeté auto na LPG je větší hazard, než u spalovacího motoru. Autem na LPG jezdí nejvíce „spořivý“ člověk a ten bude šetřit ve všem, takže hrozí zanedbaná údržba, případně nejlevnější díly. Dobře nainstalovaný systém PLG nejlépe s přimazáváním ventilových sedel, nemá vliv na životnost motoru, naopak provoz jen LPG znamená málo až žádný karbon ve válcích.

Dáda

Auto na LPG nemá spalovací motor?

Partneři

Škoda transportation
RLP
CSCARGO