Dopravci Železnice Železniční průmysl

Alstom získal v Německu další zakázku na Linty. Hesenský dopravce zůstane u nafty

Jednotky Alstom Coradia Lint v barvách HLB. Foto: High Contrast / Wikimedia Commons
Jednotky Alstom Coradia Lint v barvách HLB. Foto: High Contrast / Wikimedia Commons

Výrobce vlaků Alstom uspěl v Německu s další zakázkou na dodávku motorových jednotek Coradia Lint. Společnosti Hessische Landesbahn (HLB), která patří spolkové zemi Hesensko, jich dodá celkem třicet. Jezdit mají v regionu Wetterau.

Zatímco v Německu v poslední době u řady objednatelů převažují nákupy bateriových nebo vodíkových vlaků, hesenský dopravce se rozhodl pro čistě dieselové vlaky, jejichž motory splňují normy Stage V. Hodnota zakázky je 120 milionů eur.

Pro HLB jde o nákup vozidel, která už dobře znají. „Používáme je úspěšně už několik let. Jsme rádi, že naše spolupráce s Alstomem bude pokračovat a jejich vozy budou úspěšné i na dalších tratích,“ řekl šéf HLB Veit Salzmann. Firma kromě motorových jednotek používá také elektrické jednotky Coradia Continental.

Alstom dodá HLB verzi Coradia Lint 41. Ve vlaku budou dva vyhrazené prostory pro vozíčkáře, cyklisty a kočárky, vlak bude mít bezbariérové toalety či wi-fi nebo zásuvky. Výroba poběží v závodě Alstomu v dolnosaském Salzgitteru.

Vlaky budou mít maximální rychlost 140 kilometrů za hodinu. Dopravce počítá s jejich nasazením na tratě Gießen – Gelnhausen, Wölfersheim-Södel – Friedberg (- Frankfurt), Nidda – Friedberg (- Frankfurt) a na Horlofftalbahn (Wölfersheim-Södel – Hungen). V Hesensku se mluví o vzkříšení provozu osobních vlaků na Lumdatalbahn, i na ní by se měly tyto vlaky objevit.

Alstom má od roku 2000, kdy je začal vyrábět, na jednotky Coradia Lint už téměř 1100 objedávek.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jedine vlaky

Jak to že tu ještě není komentář odborníka Pana X, ten vám za chvíli napíše, jak je tohle neefektivní, drahý, zbytečný..a další velmi chytré odborné znalosti o železnici. Nezapomeńte, ten umí radit i němcům. Pokud je schopen nahrazovat silně vytížené příměstské vlaky autobusy, tak tohle je pro něho nic. Železnice je přece nesmysl, nikdo tím nejezdí a je to velmi nemoderní způsob dopravy. Západní země jsou tedy silně zaostalé, nemoderní a lidé tam denně využívají přežitek z 19.století. Mají co závidět, hlavně takové demagogy typu Pan X.

ythomas_ct

No, nevím. Spíš mám dojem, že zatím je tu jediný úplně mimózní příspěvek od Vás… : – /

Jedine vlaky

Omlouvám se, ale takového odborníka by měl znát opravdu každý, má opravdu skvělé plány.

dada

Stage V – to z toho leze pomalu čistší luft, než kterej to nasává!

ythomas_ct

Stage V je z hlediska dovolených limitů sledovaných látek prakticky shodná se Stage IIIB. Pouze u motorových vozů tam přibylo sledování absolutního počtu pevných částic. A také se to nově sleduje – pokud se nepletu – nejen na začátku (při homologaci), ale i po určitém počtu nakroucených motohodin v provozu…

Iva D.

Které jednotky nahradí?

Kubrt

Údajně zejména starší Linty (a asi i zbývající vysokopodlažní VT2E).

Pezos

Nene, na Taunusbahn a spol. (kde dožívají VT2E) mají jezdit vodíkové jednotky.

Pezos

Na tratích, které jsou v článku, jezdí Stadler GTW.

M H

Zajímavé srovnání ceny…
1 nový Lint cca 105 milionů Kč,
1 ojetý Stadler po DB cca 16 milionů Kč (+ 25? milionů Kč modernizace)
1 motorová jednotka v loňském výběrku ČD předpoklad necelých 90 milionů Kč
1 RegioShark před necelými 10 lety cca 64 milionů Kč
1 Regionova před cca 10 lety 20-25 milionů Kč

Jerry

A u nás nic nového..aspoň kdyby se nakoupila další série regiosharku.vecne tu ty regionovy být nemůžou.

Bram

Tak regionovy tu budou tak ještě dvacet let. Ostatně na lokálky, kde je maximální rychlost 60 km/h, naprosto vyhovují. A mohou jet až 80 km/h, což je vyhovující i pro málo zatížené bývalé hlavní tratě. A po konci regionov bude povětšinou i konec provozu osobní dopravy na tratích, kde regionovy jezdí. To je bohužel smutný fakt, se kterým asi nic nepůjde udělat. Pravda, pro některé tratě, kde budou chtít kraje osobní dopravu zachovat a rozvíjet, bude třeba koupit nová vozidla, ale to bude menšina tratí.

Gajda

Ono to tak zlý nebude, Regionovy jsou ČD, ale ty budou postupně o nějaké tratě přicházet a je otázka, co si pak ve výběrkách kdo naporučí. Ale rozhodně konec Regionov nebude konec tratí, i když už dnes jsou tratě, kde ta Regionova veze 5 lidí, a to pak je autobus ekologičtější a ekonomičtější. A bohužel u Regionovy neplatí ani to, že v zimě jede, autobus ne. Tudle zimu jezdily, nebyl sníh, ale pamatuju, kdy nevyjely stoupání a byla zavedena NAD.

M H

Tak ono je taky vidět, že výběrko od ČD bylo naceněné poměrně dobře. Takže na straně ČD bych problém spíš neviděl.

Ono v zásadě stačí jediné: Ochota objednatele zaplatit víc a odvaha vypsat soutěž zavčas (tj. mezi podepsánim smlouvy a nasazením jednotek mít dost času na jejich výrobu) a na dlouhou dobu a striktně požadovat nové jednotky.

Akorát při soutěžích na poslední chvíli, na krátkou dobu a na co nejnižší cenu se toho jen tak nedočkáme.

Pavel

A ony Linty vyhovují z bezpečnostího hlediska současné době? Viz nehoda na přejezdu v Šenově. 50 km/hod, stanoviště na padrť, těžce zraněný strojvedoucí.

M H

Řekl bych, že když se nyní budou dodávat pro provoz v Něměcku, tak evropské bezpečnostní normy splňují tak, že je lze dodat jako novou jednotku. Otázkou je, jestli je to dřívě homologovaný model, jehož výroba a prodej běží ze setrvačnosti a obejde se tak bez poslední certifikace TSI, nebo jestli probíhá nějaký mezigenerační vývoj a vyztužení v současnosti vyráběných vozidel. Ale to je otázka na někoho z oboru.

Apollo17

Již nové LINTy 41,které jezdí na trati Hof-Aš-Cheb-Markt. mají zesílená čela a splňují normu TSI.Jsou ovšem asi o 8-10 tun těžší,než stejně velká Desira,které nové TSI nesplňují.Stejně velký Šark se stejným pohonným ústrojím,ale ocelovou skříni je o 8 tun těžší,než hliníkový LINT 41.Oba již nárazové normy TSI splňují.