Alstom začíná se sériovou výrobou nového TGV M, potvrdil testy v Česku
Ve Velimi budou probíhat dynamické zkoušky na 200 km/h.
Společnost Alstom včera představila novou výrobní linku pro nové rychlovlaky TGV M (Avelia Horizon). Vznikla v závodě Alstomu ve francouzském La Rochelle. Bude zde spojovat hnací vozy s osobními.
Nové rychlovlaky budou mít i českou stopu. Alstom poprvé oficiálně potvrdil, že testování nové jednotky proběhne v Česku. Půjde hlavně o dynamické zkoušky ve zkušebním centru Velim Výzkumného Ústavu Železničního na rychlost 200 km/h. Poté začne testování na vyšší rychlostí.
Francouzské státní dráhy SNCF si objednaly celkem 115 těchto jednotek, stovka z nich bude pro vnitrostátní provoz. Jednotka bude devítivozová, dosud jezdí TGV s osmi vozy. Podle Alstomu nový vlak vzniká v intenzivní spolupráci s organizacemi sdružujícími cestující s omezenou mobilitou. Poprvé byli do vývoje začleněni i strojvedoucí, mohli tak ovlivnit podobu stanoviště.
Hlavní výroba běží v Belfortu (hnací vozidla) a v La Rochelle (ostatní vozy a spojení soupravy). Jednotky mají zvládnout čtyři různé systémy napájení, aby s nimi mohl dopravce zajíždět i do dalších evropských zemí. Avelia Horizon je čtvrtou generací rychlovlaků TGV. Od předchozích generací se liší nejen designem čela soupravy. Alstom uvádí, že vlak bude mít o zhruba dvacet procent nižší spotřebu, především díky lehčím materiálům i lepší aerodynamice, umožní také rekuperaci energie během brzdění.
Podle Alstomu bude možné flexibilně měnit počty vozů podle poptávky, stejně tak velmi rychle proměnit vůz 1. třídy na 2. třídu. Dvoupodlažní soupravy mají zvládnout přepravit 740 cestujících, dosud mají kapacitu 600 míst. Výrazně nižší mají být i náklady na údržbu.
Nová generace TGV má být zařazena do provozu v roce 2024, tedy v roce konání olympiády v Paříži.