Alstom ukázal nové vlaky pro příměstskou dopravu v Paříži. Svařují se v České Lípě
Jde o největší kontrakt v historii francouzské železnice.
Příměstskou dopravu v okolí Paříže čeká v příštích letech velká proměna. Do systému linek RER začne Île-de-France Mobilités, tedy objednatel dopravy v Paříži a okolí, v příštích měsících nasazovat nové jednotky RER Nouvelle Génération (NG). Jednotky mají výraznou českou stopu: svařují se v České Lípě.
Finální podobu představil výrobce minulý týden během slavnosti v závodě Valenciennes Petite-Forêt. Jde o mimořádně velký kontrakt na nová kolejová vozidla: rámcová smlouva z roku 2017 počítá s možností dodávky 225 souprav v hodnotě 3,75 miliardy eur. Smlouvu podepisovalo ještě sdružení Alstom-Bombardier, nově jde po fúzi již jen o Alstom.
První jednotka se dostane do provozu na lince E příští rok v létě. Závazná objednávka je zatím na 71 jednotek. Vlaky vycházejí z jednotek Regio 2N od Bombardieru a X’trapolis od Alstomu. Budou mít dva metry široké dveře, aby se usnadnil nástup a výstup lidí. Francouzské státní dráhy SNCF je nasadí postupně na linky D a E. První a koncový vůz jsou jednopodlažní a mezi nimi jsou vložené dvoupodlažní vozy.
Jsou vybaveny již technologií pro automatické řízení vlaku. Vyrábějí se ve dvou verzích, jedna měří 111 metrů, druhá 130 metrů. Kapacita souprav dosáhne až 1 800 cestujících. Umožní to i netradiční uspořádání sedaček ve verzi 3+2. První objednávka se týká 71 vlaků.