Alstom má po letech schválené nové ETCS. RegioJet a ČD Cargo mohou s Traxxy bez omezení do zahraničí
Lokomotiva Alstom Traxx Universal v barvách RegioJetu. Foto: RegioJet

RegioJet se díky schválení mohl zbavit pro výkony do Rakouska pronajatých Vectronů.
Takže už konečně budete mít v Alstomu čas řešit 2 roky trvající problémy vašeho ETCS na lokomotivách Vectron, potažmo i Taurech a Esech? Nefunkční antény, které fungujou tak nějak jako náhodný generátor čísel? Nebo situace, kdy se není vaše ETCS schopné připojit k RBC poté, co lokomotiva opustí dosah signálu GSM-R?
Už s tím konečně něco budete dělat nebo budete dál za neschopné lemply, kteří se tváří, že se nic neděje a že se vaše ETCS chová bezpečně dle specifikací?
Chtěl bych vidět tu mobilku schopnou se připojit na RBC pokud je mimo dosah signálu GSM-R.
Nebo jste to myslel jinak? Že neumí obnovit spojení ani poté co se vrátí do pokrytého území?
To dělají Vectrony, pokud OBU určitou dobu není v provozu pod GSM-R připojené k RBC, tak už se nezvládnou zaregistrovat a musí se proto udělat manuální restart.
Přesně tak to myslím. Moje chyba, napsal jsem to poněkud nešťastně. 🙂
Ne Jiřino, provoz Ebicabu opravdu není bezproblémový. Stačí pár kapek, a zvláště verze 1.5 a její odometrie umí udělat divy. Ebicab je naprosto nejhorší mobilka co znám. Není divu, že CZ Loko začlo do řady 742.7 a 744 montovat CAF.
CZ Loku se nedivím, že Alstom vyhodili zavřenými dveřmi a začali tam raději dávat CAF. Už jen za tu patálii s náhradními díly minulý rok, kdy Alstom prohlásí, že je to problém CZ Loka, že si neobjednalo náhradní díly pro palubní jednotky Alstomu, které byly tou dobou ani ne půl roku staré. Kvalitní garance hadr.
Obecně přístup Alstomu k problémům s jejich OBU ETCS je, diplomaticky a hodně slušně řečeno, poněkud zvláštní… 🙂
Nejhorší mobilka je v řadě 130, nebo spíš její instalace
Tak o tom bych si rád něco přečetl.
Neví někdo co s 388.205? Havarovaná loko v Pardubicích?
Byli zvěsti ze půjde opravit, ale to by asi už dávno jezdila
Já asi někde ve zdejších diskuzích četl, že ji dotáhli do Kasselu a tam zlikvidovali.
A co ten osobák z Moravan, ten vás nezajímá?
Přejeme v zahraničí mnoho kilometrů s odometrií (SW 1.5), která Vám zajistí nejedno tvrdé zastavení bez vlivu obsluhy lokomotivy “z wishe”
Není náhodou ETCS jednotný evropský zabezpečovač? Proč se jednotný systém musí v každé zemi samostatně formálně schvalovat?
Protože každá země má navíc spoustu národních specifik…
Takže se v podstatě o jednotný systém nejedná.
ETCS je jednotné do té míry co může být, ale není jeho vinou jaká opatření v jednotlivých zemích platila a platí.
Píše se tam že Evropská agentura ERA schválila Ebicab 2000 na (dříve) TRAXXech 3MS, s ČR specificky to tedy nemá nic konkrétně společného, tedy kromě toho že je tady dost nových TRAXXů u RJ a ČD Cargo. Alstom zdědil TRAXX i Ebicab 2000 po Bombardieru.
Na to se ptám v jednom kuse také a nikdy z nikoho nevypadla smysluplná odpověď. XYZ výrobců, xyz verzí softwaru, xyz verzí fungování v xyz zemích.
Taky nějak postrádám onu jednotnost tohoto systému. A co se spolehlivosti týče…no… nechci si kazit večer.
Protože „nádražáci“ upřednostňují svoje národní zájmy před zájmy funkční mezinárodní evropské železnice.
Mezinárodní letecká a silniční doprava se tomuto musí vyloženě smát.
XYZ výrobců je v naprostém pořádku. Má to snad být monopol? Verze software jsou také v pořádku, musí být nějaký způsob jak registrovat zásahy do software. Poněkud by mohli ubrat na tempu přidávání nových specifikací (což ovšem není nějaká úředničina, ale různé národní zájmy snažící se do specifikací prosadit nějaké jim vyhovující chování).