Alstom dodá 35 jednotek do Bulharska, miliardový kontrakt řeší i patnáct let servisu

Jednotka Alstom Coradia Stream pro Rumunsko. Foto: AlstomJednotka Alstom Coradia Stream pro Rumunsko. Foto: Alstom

Nové jednotky zamíří hlavně na dálkové spoje.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal82

Hezke vlaky. Bulhari se pomalu zvedají.

Pavel Vavříček

Je to tak. Rozhodně to bude lepší než soupravy lokomotiva+osobní vozy a Desira

Kubrt

Bulharské streamy už budou mít nový, dle mého hezčí a elegantnější, design čela.

Automatic

Tak i rumunské železnice se pomalu ale jistě zvedají i když bulharské na tom jsou stále o poznání hůře. Pamatuji si stav nádraží v Burgasu a to i když je jeho budova krásně opravena a to včetně přednádražního prostoru. Cesta vlakem byla asi nevšední zážitek. Nemůžu si ale trochu pomoct v tom, že modernizací ztrácí balkánské železnice trochu to své kouzlo a nastupuje globalizace ve smyslu že ve stejné jednotce člověk jede ve Francii a pak v Bulharsku nastoupí to té téměř stejné a nakonec i v Rumunsku. Balkán mám rád proto, že je to sice Evropa ale ta „méně… Číst vice »

Twix

On dříve Balkán také nebyl kdovíjak pestrý – osobní vozy samá Goša nebo něco jako Béčko, lokomotivy licenční Asey, elektrické jednotky z Rigy… Je pravda, že časem tam budeme vídat v podstatě stejná vozidla jako jinde v Evropě, ale pořád se tam dají zastihnout určité „domácké“ typy – chorvatské Končary, srbské Marfuši, makedonské CRRC jednotky, rumunské ojetiny a modernizace všeho druhu…

Kubrt

No jo, ale setrvávání na službách „tady je svět ještě v pořádku“ ve stylu albánských/bosenských železnic vede jen k další marginalizaci (už teď marginální) role železnice v těchto zemích a tedy k zániku (malý význam železnice = malá ochota do ní investovat veřejné prostředky). Cesta k přežití je jen nabízet použitelné služby a snažit se sehnat/udržet zákazníky pro nákladní i osobní dopravu.

automatic

to je jasné, je super, že jak Bulhaři tak Rumuni kupují vozidla světové úrovně a to rovnou od Alstomu (i když něco málo dodá do Bulharska i Škoda i když je lepšího Pantera, který ale vypadá vedle Coradia Steam jako chudý příbuzný). Spíš mi šlo o trochu nostalgií vlaků z Bělehradu do Baru, nebo moje zkušenosti v cestování ze Sarajeva Talgem na prakticky příměstském vlaku co nejede snad rychleji než 60 km/h, ale je to vlastně rychlovlak Talgo. Tohle člověk nikde jinde nezažije. Jenže mnou zmíněná Albánie a Bosna, či ještě Černá Hora, mají v železniční dopravě ten problém, že… Číst vice »

Twix

U té Bosny už 15 let v kuse tak trochu žasnu, že se to tam prakticky vůbec nemění, tj. že se to ani nijak nerozvíjí (chápu, nemá to moc politickou motivaci, jak je to území rozkouskované, covid tomu dal poslední ránu) a zároveň to ani nezanikne (chápu, je na to navázaná spousta pracovních míst a samozřejmě nákladní dopravu nikdo neruší). Albánie, přes jakousi modernizaci určitých míst to má už podle mě za sebou.