Airbus výrazně ztrácí v počtu objednávek na Boeing, vyměnil šéfa prodejů

Výrobce letadel Airbus mění nečekaně brzy obchodního ředitele. Eric Schulz včera oznámil konec v Airbusu a na jeho postu ho
Výrobce letadel Airbus mění nečekaně brzy obchodního ředitele. Eric Schulz včera oznámil konec v Airbusu a na jeho postu ho vystřídal Christian Scherer, dosavadní ředitel výrobce turbovrtulových letadel ATR, který v Airbusu dříve dlouhé roky působil.
Airbus změnu oznámil v tiskové zprávě. Podle ní Schulz odešel z „osobních důvodů“. Důvodem jsou ale spíše jeho výsledky: Airbus letos výrazně ztrácí na Boeing v počtu objednávek. Od ledna do konce července jich získal 214, zatímco Boeing 487. Tak výraznou ztrátu na svého rivala Airbus dlouho neměl, dlouhodobě je souboj o nové objednávky spíše vyrovnaný. Od roku 2013 do loňského roku Airbus vždy roční souboj o počet nových zakázek vyhrával.

Schulz nastoupil na nový post v únoru letošního roku poté, co odešel John Leahy. Ten u Airbusu strávil dvacet let a výrazně přispěl k jeho velkému růstu a v některých letech předehnání Boeingu v počtu objednávek nových letadel. Schulz tak přicházel na post, který se uvolnil po zkušeném a úspěšném manažerovi a matadorovi leteckého průmyslu.
Agentura Reuters upozorňuje na zajímavější pozadí celé personální výměny: Schulz do Airbusu přišel z postu šéfa výrobce motorů Rolls-Royce. Ten ale bojuje s velkými problémy kvůli závadám nového motoru. Potíže výrazně komplikují byznys řadě aerolinek, protože musí častěji odstavovat na kontrolu svá letadla. Jinými slovy, vztah řady manažerů právě k Schulzovi není ve světle problémů jeho dřívějšího zaměstnavatele úplně ideální.
Podle Reuters bylo ale Schulzovo rozhodnutí stejně překvapením, nejužší vedení informoval o svém plánu odejít teprve minulý týden. Agentura mezi důvody uvádí i spory mezi Schulzem a šéfem divize komerčních letadel Airbusu Guillaume Faurym.
Šestapadesátiletý Scherer působil v Airbusu od roku 1984 na různých pozicích, v roce 2016 odešel vést výrobce turbovrtulových letadel ATR, v kterém má Airbus podíl. Pod jeho vedením se firmě loni podařilo ztrojnásobit nové objednávky. Dříve prosazoval v Airbusu stavbu závodu v Alabamě či start úspěšného programu A320neo.