766 vs. 348. Airbus loni v dodávkách nových letadel opět kraloval nad Boeingem

Nová výrobní hala na výrobu A320 v Toulouse. Foto: AirbusNová výrobní hala na výrobu A320 v Toulouse. Foto: Airbus

Zásadní roli v poklesu dodávek nových Boeingů hrála stávka zaměstnanců.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
RJD

No čekají nás docela zajímavé roky, které do jisté míry mohou přínést docela velkou proměnu letectví, aspoň tak jak ho zažíváme v ČR. Uvidíme, jesli XLR přinese ty benefity, v které asi všichni z našeho malého trhu doufáme. Uvidíme, jestli se podaří vyřešit problémy převodovaných turbín a ony přinesou dlouhodobě udržitelné snížení paliva i při spolehlivém výkonu. No a pak zastavení problémů s kvalitou a dodavateli u obou výrobců. To by se určitě hodilo.

MK

Kolik dodal Embraer? Nedostihne za chvilku Boeing?

EM*

Šikorotrupých letadel dodali téměř stejně.

Věděl by někdo, co se děje v Airbusu? Dodávky A350 jsou na polovině předcovidových čísel a přitom objenávek mají dostatek

lvy

Taky to nechápu, snad se to zlepší. Jinak by mě docela zajímaly informace o novinkách. Doufám, že nyní finalizují A350F a současně už pracují na něčem dalším, otázka je na čem to asi bude. Podle mě by to měla být náhrada za řadu A320 případně „facelift“ A220 po stránce vnitřního hluku, ale to asi bude spíše okrajovka a podle mě to řešit nebudou.

RJD

Kdyby se udělal facelift A220 včetně i využití alternativního motoru, tak by to bylo skvělé vylepšení už tak dobrého letadla (kromě těch zpropadených motorů).

Y.K.

Nemyslím si, že by teď dělali na náhradě A320, aktuálně to nedává ekonomický smyl. Boeing nic lepšího nemá, lepší motory také nejsou, prodává se jak housky na krámě. Takže se zatím věnují primárnímu výzkumu (křídlo, alternativní paliva) a určitě sledují co by mohl být motor nové generace, protože to bude stěžejní rozhodnutí pro nástupce. Až tohle nabere obrysy, tak bude čas navrhnout nový model. Druhá motivační možnost by byla, pokud by se Boeing vyhecoval konečně začít stavět nástupce 737, ale ten se zatím vymotává ze svých problémů a bude pro začátek rád, když se mu podaří koupit si zpět Spirit… Číst vice »

Air Traveller

dodavky a350 uz relativne dlouhodobe (v podstate od covidu) komplikuji nedostatek dilu a surovin (vzletne oznacovan jako problemy dodavatelskeho retezce).

v roce 2026 maj v planu dostat se zpatky k deseti a350 / mesic.

Lukáš

Nejdřív jsem myslel, že ty čísla v nadpisu mám číst jako 767-600 a 340-800. 😀