egoe-plus
Letectví

Airbus ukončil objednávkový půst, zákazníci si objednali čtyři letadla

Finnair a jeho Airbus A350-900. Foto: Finnair
Finnair a jeho Airbus A350-900. Foto: Finnair
Pozitivní čísla přichází krátce poté, co firma oznámila omezení výroby.

Výrobce letadel Airbus zaznamenal po více než třech měsících bez jediné nové zakázky objednávky na své stroje. Dvěma zákazníkům má dodat celkem čtyři letadla.

Vyplývá to z dnes zveřejněných dat o stavu objednávek a dodávek ze červenec. Sedmý měsíc přinesl optimističtější čísla i z pohledu dodávek letadel: Airbus dodal za červenec 49 letadel, o 13 více než v červnu.

Airbus dodá jednomu neznámému zákazníkovi dva letouny A320neo a dvě letadla A321neo pro Lufthansa Technik. Dceřiná společnost Lufthansy je má proměnit na víceúčelová letadla pro německou armádu.

Airbus za prvních sedm měsíců dodal 245 letadel, prodal zatím 362 strojů. Po započtení zrušených zakázek si letos firma připsala celkem 302 objednávek. Airbus tak v počtu dodaných i objednaných strojů výrazně vede nad Boeingem. Ten dosud čísla za červenec nezveřejnil, nečeká se ale žádné zásadní zlepšení proti červnu.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Roman

První vlaštovička. Snad se kšefty zase roztočí.

VíKo

Porad si myslim, ze obecne predikce velkych aerolinek jsou pesimistictejsi, nez bude realita. Za ceny letenek, ktere ted panuji na trhu, se mnohdy vylet letadlem vyplati vic, nez pobyt v Krkonosich. Minimalne na kontinentalni urovni to snad brzy chytne a roztoci se to. Nastartovani mezikontinrntalnich letu bude trvat dele, ale zlomi se to. Myslim, ze jaro pristiho roku to pujde i do USA a Asie. Ten vir bud zvladneme vakcinou, nebo se s nim naucime zit. Hygienicka pravidla nejsou nijak drasticka. Rousky jsou neprijemny, ale da se to zvladnout. Az opadnou ibrousky, bude to super. Prognozy, ze se cestovni ruch… Číst vice »

poletucha15

bohuzel zdani klame, naopak media a lidi jsou znacne velky optimisti. Ty skody jsou obrovsky, lidi jsou porad hodne nachytlny na zpravy o covidu a je schopny bejt klidne az 100 noshow na let, kdyz na to dojde. Neustale zmeny opatreni, karanteny atd. je neco co lidi odrazuje i za nizke ceny… nemluve o tom ze pokud aerolinky prodavaji letenky pod cenou poplatku – tezko na tom mohou neco vydelat. Pulka aerolinek tohle neda a ta druha co to da si bude rany lizat tak dlouho, ze objednavani novejch letadel bude pomerne dost daleko. Vyjimka budou nase oblibene tri nizko… Číst vice »

VíKo

Pokud panuje optimismus mezi lidmi, pak se brzy prenese i do realny podoby. Jiste, jsou tu skupiny sledujici deni v EU co nepoleti, ale brzy zjisti, ze v CR je sance na nakazu mozna i vyssi, nez ve Spanelsku. Tam s tim bojujou opravdu disciplinovane.

poletucha15

opravdu si to myslite? Kolik lidi co rekne ze by letelo na dovolenou na ni realne poleti? Ty pocty s tim co ocekava verejnost a odhady jsou znacne rozdilne. Osobne jsem byl svedkem toho, kdy tato saskarna stala praci stovky lidi v ceskem letectvi. A v dalsich mesicich to bude minimalne autoprumysl kdo to odskace jako dalsi, opravdu si myslite ze takovyto stop ekonomiky mel smysl kvuli nemoci kterou ma zdravej jedinej sanci bez problemu prezit? Ano je nakazliva, ale to je asi tak vsechno. Media a serie pofidernich vyzkumu, kteri prisuzuji coronaviru naprosto vsechno od infarktu na nasledujici tri… Číst vice »

VíKo

Ale ja nikde nepsal, ze corona je smrtici pandemicky virus. Apokalypsu v nem vidi politici, kteri za ni nadherne schovaji vsechny problemy s ekonomikou. Smrtnost v USA je tak vysoka, protoze jejich zdravotnictvi rozhodne neni svetova velmoc, jak se tvari. Nemas pojistku? Tak tady mas paralen. Bida. Ze to bude mit nasledky na ekonomiku uz vidi vsichni. Ale z toho marastu je ve vzduchu obrovskej rustovej potencial. Cestovani i autoprumysl se urcite srovna. Letectvi sleduju. Mam znamou, co skoncila v SW kvuli stavu letadel a frustraci z tlaku na vsechny. Vypovedi jsou neprijemny, ale jsou mezi nimi i ti, kteri… Číst vice »

Jakub P

Takže Španělsko může každou chvíli lety z ČR zakázat, protože budem příliš rizikoví. A kdo bude mít na tu dobu letenku, může se s penězma za ni nejspíš rozloučit…

VíKo

Ale to prece neni pravda. 🙂 penize vam RYR prevede jako ktedit a muzete je bezplatne prehodit na jinou destinaci, nebo uplatnit jindy. Je to proste marketing, aby se lidi nebali letenku koupit. WIZZ dtto.

Petr

To platí v případě, že Španělsko opravdu zakáže lety z ČR. To se ale na 99 % nestane. Stane se jen to, že zakáže přijíždět Čechům. Tedy – letadlo poletí, tudíž pro aerolinky nebude žádná povinnost vracet peníze cestujícím, kteří nechtějí podstupovat karanténu nebo testy.

Ondřej

Na jednu stranu souhlasím, na druhou stranu velké korporace totálně omezily služební cesty, a minimálně v korporaci, dke pracuju už se to nikdy na předcorona úroveň nevrátí, protože se ukázalo, že spousta těch cest byla zbytečná a že ti lidi si mohou zavolat přes video a ukázalo se, že to v naprostě většině případů stačí (a ušetří se tím hromada peněz, což je v korporátu samozřejmě nejdůležitější))

VíKo

Jsem v podobne korporaci a jsou veci, ktere se i pred koronou resily pres teamsy od MS. Nicmene ty nenahradi realne schuze, kde se vzdy udelalo vic prace, nez pres teamsy. U nas asi k dojde k plnemu navratu sluzebnich cest. Driv nebo pozdeji urcite.

Janina

U nás máme úplný stop stav na cesty letadlem. Kam se nedá dojet autem/dodávkou po Evropě, tam služebky vedení prostě nepovolí. Zatím to řešíme maximálně operativně, schůzky přes teamsy, lehčí instalace buď si dělá zákazník po poučení sám nebo se dohodneme s místní firmou nebo techniky z našeho zastoupení. Ovšem třeba v Číně nám stojí už půl roku několik rozdělaných velkých věcí, kdy doufáme, že se svět vrátí do normálu. Pokud se tak stane, tak se objem služebních cest zřejmě vrátí na původní objem.

Viki

Neroztočí.