Výroce letadel Airbus rozšíří svoji řadu takzvaných bizjetů, tedy letadel pro movité zákazníky pro přepravu řádově několika osob, o další typ. Nově pod značkou Airbus Corporate Jets (ACJ) začne nabízet model A220, pojmenovaný jako ACJ TwoTwenty.
Airbus podle tiskové zprávy s novým letadlem vytvoří zcela novou kategorii na trhu: Xtra Large Bizjet.
„Letadlo kombinuje velmi dlouhý dolet, velký osobní prostor a komfort pro cestujících. Jde o stroj s velmi dobrou spolehlivostí a provozními náklady,“ řekl Benoitt Defforge, prezident ACJ.
Podle Airbusu nové letadlo nabídne až třikrát větší prostor kabiny proti svým stejně velkým konkurentům a o třetinu nižší provozní náklady. Celková plocha prostoru pro cestující je 73 m², palubu lze rozděli na šest různých sekcí pro celkem až 18 cestujících. „Jde o nejtišší letadlo ve své kategorii,“ uvedla firma. Na tiskové konferenci Airbus uvedl, že na něj má šest prvních objednávek.
🎥 LIVE: Introducing the new Airbus Corporate Jets #ACJTwoTwenty 🛫https://t.co/vQqdGW92eQ
— Airbus (@Airbus) October 6, 2020
Letadlo vychází z modelu A220-100, podle Airbusu jde ale o prakticky nové letadlo. Dolet letadla je 10 500 km, zvládne tak například bez mezipřistání cestu z Paříže do Los Angeles. Letadlo se bude kompletovat u americké společnosti Comlux v Indianapolis. Samotné letadlo se vyrábí v Kanadě.
Už vím, co budu chtít od Ježíška
Toto je budoucnost létání – segment bizjetů. Jedině tento segment v následujících 10 letech významně poroste. Naopak prodej velkých dopravních letadel půjde do háje a to docela významně. Létání již nebude pro kohokoliv a ti, kdo si to budou moci dovolit, si rádi připlatí za komfort.
ETOPS?
A220 ma ETOPS 180, takze by to melo byt stejne.
Technicky skvělé, ale pro koho?
Bude se dá pronajmout třeba oslava narozenin na Bali s kamarády 🙂
Pro šest zákazníků. Možná přijdou další.
No pro Vás to zrovna není, to si přiznejme.
Hezká hračka, škoda, že mi neříká pane….
Třeba jednou bude. Nevěště hlavu. Kdo chce hledá způsob jak. Kdo nechce hledá výmluvy. 🙂
https://youtu.be/fTOqb-3u6rI
Zajimalo by me kolik dalsich pridavnych nadrzi to ma (ACT) a jestli se zvysila maximalni vzletova hmotnost (MTOW). Mohlo by to naznacit, jak bude vypadat pripadna verze A220lr/xlr. Nicmene, zadne informace jsem zatim nenasel, takze asi (zatim) neexistuji.
Bohužel, nejsou k tomu další informace, uvidíme, zda Airbus nepustí něco více při virtuální tiskové konferenci.
„Celková plocha prostoru pro cestující je 733 m².“
Nechybí tam desetinná čárka?
Tak 7330,0 m²
„Jsem se jenom přepsal v desetinný čárce“ 😀
Ne, jen tam jedna trojka byla navíc.