egoe-plus
Letectví

Airbus rozšíří svůj závod v USA, aby se vyhnul clům

Výroba Airbusu A220 v závodě v Mobile v USA. Foto: Airbus
Výroba Airbusu A220 v závodě v Mobile v USA. Foto: Airbus

Airbus od konce roku 2021 významně rozšíří kapacitu svého závodu ve městě Mobile v USA. V Alabamě bude nově namísto pěti letadel vyrábět sedm kusů za měsíc.

Investici do rozšíření závodu v Mobile oznámil Airbus v tiskové zprávě.  V Alabamě Airbus vytvoří dalších 275 pracovních míst, firma investuje do rozšíření výroby 40 milionů dolarů. Airbus v Mobile investoval již přes miliardu dolarů.

Svůj závod v USA přitom firma rozšířila už loni, když vytvořila nové prostory pro montáž letadel A220. Práci zde najde až 600 lidí, ke slavnostnímu zahájení výroby dojde na jaře. Kapacita je 4 A220 za měsíc. Celkem chce Airbus vyrobit v USA 130 letadel za rok. Airbus rozšiřování označil za pozitivní zprávu pro celý americký letecký průmysl. Kromě Mobile má Airbus celkem 4000 zaměstnanců v USA na 38 různých místech po celé zemi: jde například o vývojové centrum v Kansasu, výrobu vrtulníků v Texasu a Mississippi nebo centrum pro analýzu dat z dronů v Georgii.

Airbusu výroba v Mobile umožní bojovat proti clům, které na ně uvalila vláda Spojených států amerických. Jde o deset procent. Airbus v poslední době získal řadu velkých zakázek od amerických dopravců, naposledy od Spirit Airlines.

tagy
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nicky

Možná by Airbus mohl převzít v USA nějakou fabriku od Boeingu i se zaměstnanci…

GPGP

Fabriku asi ne, ale nějaký mechanik co psal ty maily proti Boeingu a sám tam pracuje, by mohl dělat pro Airbus v USA 🙂

jozka

Vcetne klaunu a opic?

Sch

A o to vládě USA šlo, pokud chcete konkurenceschopně působit na našem trhu musíte tu vyrábět.

MildaIV

Tahle taktika má jedinou drobnou nevýhodu. Protistana obvykle reaguje stejně.

mimoň

ta naše to rozhodně nebude.

Martin V.

Ještě je u WTO druhý spor o nedovolenou podporu, tentokráte Boeingu. Ten by měl do půl roku skončit a pak nejspíš půjdou cla proti sobě…

Lukáš F.

Hlavně tahle taktika funguje jen pro státy, které mají velký domácí trh.

Y.K.

Třeba EU je docela velký trh.

bohyn

A pak se začnou divit, že aerolinky začnou registrovat letadla v EU a ne doma v USA.

Filias

Pokud by registrovali letadla v EU, nemohli by pak létat vnitrostátní linky.

bohyn

vnistrostatni linky si podrzi materska spolecnost, ale letat pro ni bude evropska pobocka. Vlk se nazere a koza zustane cela.

bohyn

BTW, jak je to s nahradnimi dily? Evropske letadlo v USA, ktere potrebuje vymenit treba pneumatiku? Vztahuje se na to clo nebo ne?