Airbus přestaví první letadlo A380 na testování vodíkových motorů
Letadlo s pohonem na tekutý vodík má vzlétnout poprvé v polovině dekády.
Airbus našel nové využití pro největší osobní letadlo světa. S výrobcem motorů CFM (společný podnik GE a Safran Aircraft Engines) se dohodl na spolupráci na využití letounu A380 pro testování vodíkového pohonu.
Airbus očekává, že poprvé testovací letoun s pomocí vodíku vzlétne v polovině této dekády a do pravidelného provozu by se takový pohon mohl dostat v roce 2035. Jako palivo k pohánění spalovacího motoru chce Airbus použít tekutý vodík.
Součástí proměny letadla s výrobním číslem MSN001 bude instalace speciálních nádrží na vodík, které bude Airbus vyrábět ve svých závodech ve Francii a Německu. CFM má pak přijít s proměnou samotného palivového systému, spalovací komory i řídicího systému. Zjednodušeně řečeno, hlavní změnou bude, že letadlo bude namísto kerosinu létat na vodík.
„Je to největší krok, který jsme udělali k zavedení vodíkového pohonu v letectví,“ řekla Sabine Klauke, šéfka vývoje Airbusu. Podle ní jde o cestu, jak udělat z letecké dopravy zcela bezemisní odvětví.