Airbus koupil část výroby svého klíčového dodavatele, převezme šest závodů

Výroba křídla pro A220 v Belfastu. Foto: BombardierVýroba křídla pro A220 v Belfastu. Foto: Bombardier

Další část Spirit AeroSystems převezme Boeing.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
lvy

Nezbývá než doufat, že to Airbus dá do pořádku a tím pádem zvedne výrobu.

Zlámalík

Nechci slevu zadarmo!

Gwann

Zjevne vydareny oursourcing…

Jarda

Oursourcing se teď podařil, předtím se nepodařil outsourcing 🙂

Herold

Teď je to spíš insourcing…

Y.K.

Nepodařený u Boeingu. Ten teď potřebuje Spirit Aerosystems zpět pod svou kontrolu, což byl trochu problém, protože Spirit se mezitím rozpřáhl a dodává i pro Airbus a ten by nebyl zrovna šťastný mít subdodávky pod přímou kontrolou konkurenta.

Takže už snad rok běží jednaní jak Spirit naporcovat tak, aby se mohl vrátit pod Boeing. Airbus si koupí to „svoje“, Boeing ten „zbytek“, teda jestli na to ještě má.

Náhodný Kolemjdoucí

„koupí“? Neplatí Spirit Airbusu, že to od nich převezmou?

Y.K.

Tak jako kopanec dobrý, ale nikdo vám nebude dávat výrobní kapitál za miliardy zadarmo, že jo. Ty fabriky co přebere Airbus, žádné veřejně známé potíže nemají.

a8n

Aspoň podle článku má platit Spirit Airbusu.

Y.K.

Aha, máte pravdu. Popravdě to je šílená právně korporátní hatmatilka, protože jde o kompenzaci 470 mil. USD Airbusu a opačným směrem půjčku 200 mil. USD Spiritu. Pořád mi tam něco uniká. Třeba Boeing má platit skoro 5 miliard USD za získání Spiritu, což je tak nějak očekavatelná cena na rozdíl od necelých 500 mil. za 6 fabrik či výrobních linek. – the site of Kinston, North Carolina, U.S. (A350 fuselage sections); – the site of St. Nazaire, France (A350 fuselage sections); – the site of Casablanca, Morocco (A321 and A220 components); – the production of A220 pylons in Wichita, Kansas,… Číst vice »