Je to stále ta samá firma Pratt&Whitney na jejich perfektnich motorech odlétalo americké letectvo celou druhou světovou válku ???
David
3 dny
Rusi tisice letu a zaroven pronajima kde muze… tak co je pro ne priorita, vlastni lety nebo ne?
Avoda
4 dny
V té souvislosti vypadá toto tiskové prohlášení AirBaltic a P&W ze září 2024 jako vtip: airBaltic and RTX’s Pratt & Whitney Unveil Long-Term Engine Maintenance Deal „We are looking forward to many more years of successful cooperation with Pratt & Whitney.“. https://company.airbaltic.com/en/newsroom?press=2024/airbaltic-and-rtx-s-pratt-whitney-unveil-long-term-engine-maintenance-deal Evidentně ty problémy s motory Gaussovi nervou žíly. Táhne se to roky a stejně dál letadla objednávají. I proto bude zajímavé rozhodnutí LOTu, jestli nakoupí A220 nebo E2-195. A off topic LOT: před Vánocemi byla dokončena dálnice S7, která spojuje Krakow a Varšavu, kde končí de facto přímo na letišti Chopina. Přesto LOT na lince WAK-KRK od letního… Číst vice »
Možná jsem měl smůlu, ale Bombík, se kterým jsme do Krakova letěli měl zpoždění, protože se čekalo na několik letadel s tranzitujícími cestujícími. Nakonec to bylo plný po střechu, několik LOT letušek zklamaně odjelo směr pozemní doprava. Jestli tranzit ovlivní dálnice je k diskusi.
Nevím jestli je rozhodnutí LOTu mezi A220 nebo E2-195 zrovna jednoduché z hlediska motorů, protože motory mají takřka identické, rozhodně jsou ze úplně stejné rodiny (PW1500G vs PW1900G) a liší se jen v detailech. Všechny například softwarové úpravy co se dělaly na A220 se hned implementovaly na E2, i spalovací komory už se měnily na E2. Hodinové nálety jsou asi tři roky zpožděné oproti A220, což dává větší pravděpodobnost, že se závady objeví dříve na nejstarších A220 (první byly Swissu dodané ještě jako CS 300) jen kvůli většímu počtu naakumulovaných hodin, ale případné korekce se zřejmě E2 nevyhnou, minimálně těm… Číst vice »
To zaleží kde to chtějí nasazovat, já to hodnotil jen z pohledu zmíněných problémů s motory. A220 má jak větší dolet tak užitečné zatížení, ale podle mě je naivní si myslet, že to aerolinka hodnotí jen takto jednorozměrně. Určitě se zajímají třeba o slevy, o termíny dodání o cenu servisních kontaktů a další.
To ano, ale jak píšu níže, ta poruchovost je tam evidentně rozdílná.
Nejhorší je u PW1100G na A320/321, potom PW1500G na A220 a nakonec PW1900G na Embraer E-Jet E2.
Např. kanadské Porter Airlines mají 42 E195-E2 a doposud řešily pouze marginálie. Stejně jako Azul.
Uzemnit pár letadel musely pouze KLM.
Ono to není úplně jen otázka motorů ale také prostředí ve kterém jsou provozovány. V tomto ohledu je to taky porovnání prašnosti v destinacích v severní americe oproti letům air baltic kteří lítají i do pouštních destinací jako například Dubai.
Pavel
4 dny
Nechápu, že nadále aerolinky plánují nákup A220 s PW. Asi na to nemá jiný výrobce vyvinutý motor, třeba CFM?
Ne, jiná možnost tam není.
Bombardier CSeries byl designován přímo na PW1500G, stejně jako Embraer E-Jet E2 na PW1700G, resp. PW1900G.
Peeetr
4 dny
Pěkná prasárna nasadit nedovyvinutý motor globálně v takto širokém rozsahu.
Y.K.
4 dny
Celá řada problémů s motory s převodovaným dmychadlem rodiny PW1000 zdá se začíná být pro Pratt & Whitney velké spousto. Zejména velké inspekce PW1100G sundané z A320neo, které vyžadují údajně 250 – 300 dní na dílně, to jest zhruba třičvrtě roku – při počtu postižených motorů (tuším 3000) poněkud kritická zátěž servisu. Už si to začíná vybírat daň na provozovatelích s jejich A320neo stojícími na zemi. Vzhledem k počtu uzemněných letadel aerolinek se uvadí, že škoda už je daleko větší než bylo uzemnění 737Max (které v té době byly teprve v rozjezdu dodávek). Ještě uvidíme jak konkrétně k PW1500G na… Číst vice »
To je těžké zhodnotit. E2 má výhodu v tom, že přišla na trh o tři roky později a tak trochu jede v závěsu toho, co se vychytává na těch prvních generacích PW1500G dodaných na CS300 později rebrandovaných na A220. To je holt riziko kupování ranné techniky, pokud se ukáže systémová vada, dopadne nejvíc na ty první provozovatele. Což jsou v případě A220 Swiss a Air Baltic. Uzemnění většinou není totální, spíše souvisí s aktuálním náletem hodin na daných motorech. Pokud mají hodně hodin a bulletin je omezí, tak holt letoun musí uzemnit, pokud mají rezervu, mohou létat a servis rozplánovat… Číst vice »
Mat
4 dny
Vypadá to, že se to dotkne i nové linky Praha-Vilnius. Všechny přímé lety jsou teď na ceně přes 400€, nejspíš příprava na vymazání ze systému 🙁
Je to stále ta samá firma Pratt&Whitney na jejich perfektnich motorech odlétalo americké letectvo celou druhou světovou válku ???
Rusi tisice letu a zaroven pronajima kde muze… tak co je pro ne priorita, vlastni lety nebo ne?
V té souvislosti vypadá toto tiskové prohlášení AirBaltic a P&W ze září 2024 jako vtip: airBaltic and RTX’s Pratt & Whitney Unveil Long-Term Engine Maintenance Deal „We are looking forward to many more years of successful cooperation with Pratt & Whitney.“. https://company.airbaltic.com/en/newsroom?press=2024/airbaltic-and-rtx-s-pratt-whitney-unveil-long-term-engine-maintenance-deal Evidentně ty problémy s motory Gaussovi nervou žíly. Táhne se to roky a stejně dál letadla objednávají. I proto bude zajímavé rozhodnutí LOTu, jestli nakoupí A220 nebo E2-195. A off topic LOT: před Vánocemi byla dokončena dálnice S7, která spojuje Krakow a Varšavu, kde končí de facto přímo na letišti Chopina. Přesto LOT na lince WAK-KRK od letního… Číst vice »
Možná jsem měl smůlu, ale Bombík, se kterým jsme do Krakova letěli měl zpoždění, protože se čekalo na několik letadel s tranzitujícími cestujícími. Nakonec to bylo plný po střechu, několik LOT letušek zklamaně odjelo směr pozemní doprava. Jestli tranzit ovlivní dálnice je k diskusi.
Nevím jestli je rozhodnutí LOTu mezi A220 nebo E2-195 zrovna jednoduché z hlediska motorů, protože motory mají takřka identické, rozhodně jsou ze úplně stejné rodiny (PW1500G vs PW1900G) a liší se jen v detailech. Všechny například softwarové úpravy co se dělaly na A220 se hned implementovaly na E2, i spalovací komory už se měnily na E2. Hodinové nálety jsou asi tři roky zpožděné oproti A220, což dává větší pravděpodobnost, že se závady objeví dříve na nejstarších A220 (první byly Swissu dodané ještě jako CS 300) jen kvůli většímu počtu naakumulovaných hodin, ale případné korekce se zřejmě E2 nevyhnou, minimálně těm… Číst vice »
Neni vyhoda 220 vetsi dolet oproti Embraeru?
To zaleží kde to chtějí nasazovat, já to hodnotil jen z pohledu zmíněných problémů s motory. A220 má jak větší dolet tak užitečné zatížení, ale podle mě je naivní si myslet, že to aerolinka hodnotí jen takto jednorozměrně. Určitě se zajímají třeba o slevy, o termíny dodání o cenu servisních kontaktů a další.
Nevíte, ten Martin Gauss je Čech?
https://www.google.com/search?q=martin+gauss
🙂
Z hlediska motorů je to jedno, oba používají modifikaci stejného motoru od PW…
To ano, ale jak píšu níže, ta poruchovost je tam evidentně rozdílná.
Nejhorší je u PW1100G na A320/321, potom PW1500G na A220 a nakonec PW1900G na Embraer E-Jet E2.
Např. kanadské Porter Airlines mají 42 E195-E2 a doposud řešily pouze marginálie. Stejně jako Azul.
Uzemnit pár letadel musely pouze KLM.
Ono to není úplně jen otázka motorů ale také prostředí ve kterém jsou provozovány. V tomto ohledu je to taky porovnání prašnosti v destinacích v severní americe oproti letům air baltic kteří lítají i do pouštních destinací jako například Dubai.
Nechápu, že nadále aerolinky plánují nákup A220 s PW. Asi na to nemá jiný výrobce vyvinutý motor, třeba CFM?
Ne, jiná možnost tam není.
Bombardier CSeries byl designován přímo na PW1500G, stejně jako Embraer E-Jet E2 na PW1700G, resp. PW1900G.
Pěkná prasárna nasadit nedovyvinutý motor globálně v takto širokém rozsahu.
Celá řada problémů s motory s převodovaným dmychadlem rodiny PW1000 zdá se začíná být pro Pratt & Whitney velké spousto. Zejména velké inspekce PW1100G sundané z A320neo, které vyžadují údajně 250 – 300 dní na dílně, to jest zhruba třičvrtě roku – při počtu postižených motorů (tuším 3000) poněkud kritická zátěž servisu. Už si to začíná vybírat daň na provozovatelích s jejich A320neo stojícími na zemi. Vzhledem k počtu uzemněných letadel aerolinek se uvadí, že škoda už je daleko větší než bylo uzemnění 737Max (které v té době byly teprve v rozjezdu dodávek). Ještě uvidíme jak konkrétně k PW1500G na… Číst vice »
Je ale zajímavé, že Embraer takové problémy s těmi motory nemá.
Až na KLM myslím žádná další aerolinka nutné uzemnění nehlásila.
To je těžké zhodnotit. E2 má výhodu v tom, že přišla na trh o tři roky později a tak trochu jede v závěsu toho, co se vychytává na těch prvních generacích PW1500G dodaných na CS300 později rebrandovaných na A220. To je holt riziko kupování ranné techniky, pokud se ukáže systémová vada, dopadne nejvíc na ty první provozovatele. Což jsou v případě A220 Swiss a Air Baltic. Uzemnění většinou není totální, spíše souvisí s aktuálním náletem hodin na daných motorech. Pokud mají hodně hodin a bulletin je omezí, tak holt letoun musí uzemnit, pokud mají rezervu, mohou létat a servis rozplánovat… Číst vice »
Vypadá to, že se to dotkne i nové linky Praha-Vilnius. Všechny přímé lety jsou teď na ceně přes 400€, nejspíš příprava na vymazání ze systému 🙁
Já tam pořád vidím dost přímých letů za 68€
Na ceně přes 400€ je nedělní rotace. Čtvrteční na těch 60-80€.
Tak koukám, že tohle platí v červenci, tak to asi bude složitější. Tak uvidíme no.
Vilnius zrušeno, teda aspoň v dubnu.
Vilnius květen zatím nezrušen… RIX – HEL ranní let v červenci zrušen, odpolední zatím zůstávají…
Tak středeční lety v květnu 2025 PRG-RIX také zrušeny
úterky taky
vypadá to teď
riga po, ct, pa, so, ne
villnius ct, so
Už mi přišel mail se zrušením VNO-PRG 27.4.
tak PRG – VNO květen už také zrušen