egoe-plus
Letecké společnosti Letectví

AirBaltic oznámil dalších velkou expanzi, příští rok otevře třináct nových linek

Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus
Stý Airbus A220-300 odlétá z Mirabelu. Foto: Airbus

Lotyšský dopravce airBaltic s novým letním letovým řádem spustí celkem třináct nových spojení z hlavního města Rigy i litevského Vilniusu a estonského Tallinu. Posílí zejména spojení do Norska, nově začne létat také do Arménie.

Start nových linek oznámil airBaltic v tiskové zprávě.  „Pokračujeme v růstu a chceme nabídnout cestujícím co nejlepší spojení ze všech tří hlavních pobaltských měst,“ vysvětlil šéf airBaltic Martin Gauss. Podle něj nové trasy vybíraly hlavně podle poptávky místních obyvatel. Zatímco z Lotyšska bude dopravce nabízet už přes 70 přímých linek, z Litvy 11 a z Estonska 16.

V případě Tallinu začne dopravce létat do Říma, Curychu, Hamburku a Nice. Z Vilniusu firma otevře spojení do Hamburku, Göteborgu a Curychu, od května pak do Dubrovníku a Rijeky. Z Rigy nabídne dopravce nově spojení do Manchesteru, Jerevanu, Bergenu a Trondheimu.

Na většinu nových linek plánuje airBaltic nasadit Airbus A220-300, některé bude provozovat ještě s Boeingy 737 a turbovrtulovými stroji Bombardier Dash 8 Q400. Postupně ale mají tyto letouny z flotily zmizet a dopravce bude létat pouze s A220.

 

tagy
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Fanda 220

A220 s PW motory co se mění 1x ročně? ~~~~~~\_______

Vítek

Jakože mají dost velkou důvěr v A220, když budou mít flotilu postavenou jen na nich.

Jen tak

no a?

kakov

žeby problémy s motory?? sice nemusí zajímat cestujícího, ale ekonoma air baltic jistě

Jen tak

čekají, až jim poradíš 🙂

aerolinek, které jsou „single fleet“, nebo prakticky „single fleet“ je spousta, a zjevně jim to zas tak moc nevadí.

Vítek

No a pak se něco podělá a AirBaltic budou mít problém. Nemyslim si, že je úplně dobře aby měla aerolinka flotilu postavenou na jednom tipu.

Jen tak

Je spousta aerolinek, která má single type flotilu ….

… riziko problému tu sice je, ale aerolinkam je to zjevne docela jedno.

Y.K.

Mít flotilu postavenou na jednom typu (ve své kategorii) je dnes naprosto běžné a základ konkurenceschopnosti. Nebo snad kdyby ČSA svého času uzemnili Airbusy, tak byt o odlétala těmi pár ATR? Asi těžko, že. Lufthansa by také bez A319/320/321 měla po vnitroevrospké dopravě i když obecně provozuje typů kopec, bohužel je každý na něco jiného.

Mike

No a nebo se podívejme na takové drobné hráče jako Ryan nebo Southwest…

Y.K.

Easyjet atd…

Tom

Na jednom tipu určitě ne, s jedním tipem se chodí tak akorát sázet, aerolinky mají flotily postavené na typech:)))