Agonie úzkokolejek trvá, Gepard Express nezaplatil v termínu
JHMD, přípojný vůz Balm/ú. Autor: Dalibor Palko

Pokud by se nepodařilo úzkokolejky prodat jako celek, nastal by rozprodej po částech.
Pokud by se nepodařilo úzkokolejky prodat jako celek, nastal by rozprodej po částech.
Při prvním kroku, který není fandovstvím ale reálným businessem nastal vcelku zásadní problém. To o něčem svědčí. Tak tedy: 1.) aktiva která jsou předmětem převodu na nového nabyvatele musí být zásadně podfinancovaná a logicky podle toho fakticky musí vypadat jejich stav. Doprava byla 2010-2022 na kompenzacích podfinacována o cca 40 %, tedy fungovalo se s problémy na provozní cash, nikoliv na přiměřený zisk, infrastruktura na tom byla snad o drobet lépe. 2.) majetek asi nejspíše v nějakém tomu odpovídajícím stavu přebírá nový nabyvatel, který nemá ani na úhradu za jeho nabytí; 3.) kde tedy má zdroje na rozhýbání? 4.) Především… Číst vice »
V té situaci bych nechtěl být, úplně chápu, jak se teď AF cítí. Proti tomu bych za žádné okolnosti nešel do byznysu, kde nemám 100% jistotu, že to utáhnu sám, ať už kupní cenu či další náklady.
AF se neustále ohrazuje, že ho lidé nazývají dobrodruhem a pábitelem. No ale – tohle je přesně důvod, proč ho tak nazývají.
P.S.: Na svém FB má vyjádření k situaci, má tam i nějaké termíny následného rozježdění provozu. No, to teda taky za mne z říše snů. Bohužel.
Už to tu určitě bylo mnohokrát napsané. Ale co se u JHMD pokazilo, že to skončilo dluhem 100 mega?
Vím, že se pár let zpět řešili platby od kraje.
Omyl, skončilo to dluhem asi 350 mega, těch 100 byl pouze první nástřel kupní ceny. Udělat na této drážce dluh hodně převyšující čtvrt miliardy korun, to už vyžaduje také nějakou odbornost.
Laik by „zavřel krám“ třeba už při 20 – 30 mil. Kč.
Vlaky Jindřichohradecké úzkokolejky pravděpodobně vjíždějí do dalšího tunelu.
Tak nějak nerozumím z hlediska té obrovské sumy, kde vlastně na to chtěl vzít. Ano prodal něco okolo autobusů nebo dodávek, ale to v součtu možná nebude ani to co složil jako zálohu. Od města si vzal půjčku 20 mil. CZK a z čeho měl být ten zbytek?
„partneři“… asi Jančura nezaplatil včas… kdoví
Píše se o převodu na účet insolvenčního správce. Takže spíš advokát z advokátní úschovy, nebo banka.
Co se stane, pokud to po termínu doplatí?
Bude na něj pohlíženo jako na někoho, kdo vysoutěženou částku nezaplatil. Z pohledu uspokojení věřitelů by pak bylo nejlepším řešením obrátit se na druhého v pořadí. Opakováním soutěže se už ví, že se jedná o těžko prodejné zboží a lze očekávat nižší nabídkové ceny, případně dalšího výherce, který zase nezaplatí. Jak je to konkrétně v tomto případě by musel zodpovědět někdo s lepší právní erudicí.
A ještě bude zajímavé čím teď teda ručí Jindřichovu Hradci – nemovitostma které zatím nezískal?
Jindřichův Hradec složil peníze přímo insolvenčnímu správci, pokud tedy k prodeji nedojde, lze rozumně předpokládat, že správce vrátí celou částku zpět městu. Za společností, jenž se o odkup pokusila, by pak šel úrok, což vzhledem ke krátké době zápůjčky a výši sazby jedno procento nebude nijak závratná částka.
Musí rozhodnout věřitelský výbor.
Jako naprostý nepodnikatelský analfabet jsem tady někdy na začátku léta vyjádřil názor, že zájemce o JHMD by měl mít nejen peníze na koupi, ale i dalších minimálně 50 mil. Kč na obnovení provozu ve formě turistické atrakce na nějakém kratším úseku.
Překvapuje mně, že pan podnikatel Fikáček byl poněkud jiného názoru a šel do koupě s větším množstvím euforie, než peněz.
Jiným vysvětlením by mohla být třeba domněnka, jestli tato prozatím poslední epizoda nekonečného seriálu s názvem „JHMD“ náhodou není součástí nějakého většího, neveřejného scénáře.
On zájemce nemá žádnou povinnost tu dopravu pak provozovat, takže těch 50 milionů je sice rozumných, ale nikdo to nemůže chtít…
Samozřejmě, ale zájemce učinil různá prohlášení v době před koupí. Pochopitelně tato veřejná prohlášení nebyla nijak právně závazná, ale pokud by nechtěl provoz v nějaké formě zachovat, asi by se jich nedopustil.
Pokud by pan Fikáček chtěl pouze uložit svých 83 mil. Kč do nemovitostí, tak by se našlo mnoho jiných,výhodnějších řešení.
Napsal jste to hezky eufemisticky, takže natvrdo: Možná to je předem domluvený scénář, jak to dostat do kopru ještě hlouběji, aby se to cenné dalo později koupit samostatně a ještě levněji.
To je pěkná konspirační teorie, ale teď mi ještě prosím prozraďte, co je “to cenné” co se má koupit samostatně a levněj.
neposlal ani korunu
ach jo
🙂 🙂 🙂
Tenhle „projekt“ už zachrání snad jedině kdyby tam za jízdy zpívala Bobina Ulrichová. I tak bych tomu ale na směnku nepůjčil ani 20 korun.
Kdo má srdce udělá něco i pro ostatní, legenda naší populární hudby Bobina Ulrichová uspořádá koncert na podporu úzkokolejky. Odhaduje se, že koncert potrvá do poloviny letošního listopadu.
Legenda
https://youtu.be/fgsscDSFQro?si=LN2xWUlsmjNmrXos
To vypadá, jak ukázka z 1. dílu z československé verze pěvecké reality show „Tvoje tvář má známý hlas“. 🙂
To je ze starší a neméně populární reality show “Tvoje tvář ukradla populární západní melodii a my na ni dobastlili text” vysílalo se to v letech 48 až 89 a spostě lidí se po tom stýská.
No, znám jeden případ, kdy to dopadlo vcelku excelentně:
https://www.youtube.com/watch?v=1LaAMX_u4iI
Obratem ale dodávám, že na jeden takový úspěšný počin připadlo min. 30 hrůz, které bych určitě už nechtěl slyšet. Takovým děsem je třeba „Mimořádná linka Praha – Tokio“ od Zagorové, nebo „Prázdný expres“ od Urbánkové. Obě skladby mají cosi s dopravou, tak snad to tady nikdo nevezme osobně. 🙂
A stvární utrpení Kosovského lidu.
Šotoušská komedie. Tady už začal byznys,a ne brigádní činnost. V bance nikoho nezajímá, že nemáte prachy,ale nadšení.
Velice správně řečeno. Když sotousi to vidí jinak a zdroje jsou…… Tedy jen v jejich snech.
Bez peněz i kdyby se k tomu dostal s tím nic neudělá. Max tak pochod do Střížovic a tam dát za námahu každému burta na opečení.
Takže to, jak se prakticky ze dne na den vykašlali na lidi kolem busů bude naprosto k ničemu?
Jde to nějak přeložit?
Autor se ptá, zda pan Fikáček neprodal autobusovou divizi zbytečně 😉
Wow, kolik lidí tady umí od klávesnice slibovat, ale přitom by nebyla schopna zajistit ani 10000,- kč, kdyby to chtěli rozjet…
Takové typické české. Místo podpory jen hejt na to, jak je ta druhá strana úplně blbá… Už aby bylo zase nějaké mistrovství, tam se většina diskutujících tady zase vyřádí 🎉
Až budete shánět milióny, tak se podívejte na youtubový kanál Alberta Čuby. Ten shání 400 mega. Není to žádná sranda. A to podnikání v kultuře má lepší návratnost.
jako hezké, ale jak již mnohokrát řečeno, když nemá nebo jentaktak na nákup něčeho takového, jak pak chce platit rozjezd a fungování?
Projekt GE od počátku odsouzený k neúspěchu. Je mi to líto, ale bez bohatého investora, který bude mít dráhu jako hobby, to nepůjde.
Celé je to opravdu divné, pokud nemá peníze na odkup, jak to potom chce celé rozhýbat ? Kupní cena je ta nejmenší část, zprovznit to bude chtít mimálně dalších 100 milionů. Dobrovolnictví je krásns věc, ale na tom se to bohužel nerozhýbe do nějaké rozumného stavu.
Ono je taky otázka, kolik ještě nedoplatil a kolik už ano? Ono přetavit vagony a autobusy v hodnotě kolem 80mega na keš za cca měsíc taky není sranda.
proto si snad půjčoval do města JH, aby překlenul
To mělo být nějak na vagony ať je neprodává ve spěchu (kolik to bylo 20 mega?), dál snad rozprodal ještě nejaký busy a firmy co vlastnil. Jako předpokládám, že když se zavázal k 80 mega, musí mít někde protihodnotu v majetku/firmách a úsporách. Asi by mu nikdo nepůjčil s holým zadkem 80 míčů na úsměv. Teď je otázka kde mu to zůstalo viset, město stihlo už poslat tu zápujčku, stihl už rozprodat co měl? Nikde zatím nic, třeba mu tam opravdu zbývá jen nějaká pár milionová drobnost a řeší se tu pitomosti?
Mohl by někdo s právním vzděláním okomentovat velmi zajímavou situaci ohledně tzv. „zástavy“ na překlenovací úvěr 20 mil. Kč od Jindřichohradecké radnice, protože zástavu tvoří část majetku, který pan Fikáček vlastně ještě ani nenabyl, protože kupní cenu nezaplatil.
Město finance poslalo rovnou na účet konkurzního správce… Ten je případně pri neúspěchu vrátí městu.
Ten dědeček s tříkolkou vystihuje situaci nádherně…. Znuděný unavený vším okolo toho… Proboha zrušte tuto zartaralost a bude klid
Je otázka o „kolik nezaplatil“. Jestli se bavíme o jednotkách nebo o desítkách mil. Kč
Takhle otázka nestojí. Otázka zní: proč si nepohlídal partnery (včetně dotazu u insolvenčního správce), když věděl, kdy je deadline.
Je to celé nějaké divné…
Protože jak jsem ho poznal (na jídeláku i osobně), je to srdcař a fanda železnic, ovšem tady poněkud přecenil své možnosti a jel na finanční výpary… No a pokud mu do té napjaté finanční situace fakt nějaký slibotechnický rádobypartner hodil vidle, tak co s tím chcete ze dne na den udělat…
No, myslím, že většině normálních lidí, co se podívali na finanční uzávěrky a majetek muselo být jasné, že to bude lepit kde se dá a že to každá drobná komplikace nejspíš pošle do neúspěchu.
Srdcař je v této situaci na škodu.
Tak často se nezaplatí aby propadla smlouva a vycouvalo se. Často je to jen hra
Pokud tam ale není slušná smluvní pokuta tak to oak je divné a nedá se divit že se process zneužívá.
Daji nabídku jen aby získali víc času ohodnotit co se tam dá vlastně rozprodat a pokud to nevychází tak to nechají propadnout.
Pokuta … propadne mu kauce za účast ve výběrovém řízení, 5MKč.
Ta otázka je dobrá, ale ve výsledku k ničemu.
Hlavní otázka spíše je, jestli dostane druhý v pořadí šanci a jestli bude mít ještě zájem.
Jestli něco vysoutěžil za nějakou částku, tak ji lze buď do sjednaného termínu zaplatit (v plné výši) nebo nezaplatit. To by popíralo smysl soutěže, kdyby vítěz mohl zaplatit část a zbytek pak až to někdy v budoucnu půjde. Jen na vysvětlení, kdyby to nebylo jasné.
Pan Fikáček by se měl maximálně snažit vyvarovat „překvapení“ toho typu, že dobrovolníci dobrovolničí a náhle vyjde najevo jako že raky může jejich snaha vyznít vniveč
taky
Komunikuje to s nimi…
To je vocas ten Fikacek, další nabídka v pořadí bere vše? Ps. Vždy, když vidím tuto fotku, jdu kolen smíchem . Zdraví rodák z JH
Jak si vůbec můžeš dovolit nazvat někoho vocasem, ty chudáku??? Nota Bene pana Fikáčka, který je pro mě novodobý hrdina?!
Můžete být klidně i Dalajláma, ale stejně vždycky pro někoho budete vocas 💁♂️
Samo hrdinství či brigády to fakt nerozejdou. Chce to dvě věci: zkušenosti s krizovym řízením, tedy jak to dostat na nohy a kapitál. Při vší úctě ani jedním zájemce nedisponujeme. Proboha, z čeho to chce rozjet, když nezaplatí ani kupní cenu, přičemž mu veřejné rozpočty dají úvěr na 25% pořizovací hodnoty. To je fakt cesta nikam.
Chce to jenom jednu věc a to zázrak, nic jiného nepomůže.
tady už asi ani zázrak nepomůže…
Pomůže. Jmenuje se to Moťka.
Nebavili jsme se tady o tom spolu před týdnem? Psal jsem, že i nadále jsem skeptický…
Ano bavili. I kdyby to nějak teď vykryl, je to při vší úctě cesta, kterou exministr Strráský v roce 1993 nazval „postupné chátrání“. Není love, není investice.
Už se ví kolik dal dohromady a kolik mu chybělo? Je velice jednoduché kritizovat a přitom neudělat nic.
Brigádníkům patří alespoň poděkování, že se na to nevykašlali.
průser je, že když nemá na nákup, jak chce mít na rozjezd? prodá šrot? nebo…?
Zdalipak pan Fikáček není fikanej…..
…..A plačící děda na tříkolce.
Skvělé by bylo, kdyby společnost Fexlin majetkově vstoupila do toho Albertova spolku nadšenců a společně to dovedi do úspěčného cíle. Každá lokálka sice nezaslouží zachránit, ale tahle je přeci jen vyjímečná a záchrana by jí i regionu hodně prospěla.
Jako podnikatel bych myšlenku, že pro každé rozhodnutí budu muset hledat shodu s tlupou koníčkářů, považoval za extrémně depresivní noční můru.
Jako podnikatel můžete podnikat v něčem úplně jiném.
Jenže Motka je podnikatel, vite?
Jak tomu regionu přispívala minula desetiletí? Jako nějaká drahá pro děti skoro všude, Mladějov, Kolín a řepa. Fakt to nemusí byt všude a ještě dotovaný z eráru.
Nemotejte hrušky s jablky – JHMD jsou dráhy železniční, Mladějovska průmyslová, a v Kolíně řepařka a jí podobné jsou jen novostavby připomínající nějakou minulost.
Mladějovska průmyslová je novostavba připomínající minulost???
To jste se pokakal v biografu?! Je dochovaná tak, jak byla v roce 1918 postavena a i lokomotivy, které nesou hlavní tíhu provozu, jsou původní.
Poposedněte si a přečtěte si to znovu. Dovoluji si upozornit na čárku za Mladějovská průmyslová;-) To dává textu hned jiný význam. Ten by tam ostatně byl i bez čárky.
Co to je železniční dráha prosím.
JHMD musí být provozovány v souladu se zákonem o drahách, v gesci Drážního úřadu atd, zatímco jmenované drážky dle jiných resp.civilních předpisů řečeno zjednodušeně.
Byl by někde odkaz podporující toto tvrzení, že by snad KŘD nebo Mladějov nebyly v gesci Drážního úřadu a nemusely se řídit Zákonem o drahách?
Odkaz na nějaký blábol by se možná našel, ale Aleš zjevně neviděl zákon o drahách ani z Pendolína jedoucího 200 km/h.
Neželezniční dráha je například trolejbus nebo lanovka.
U té Kolínské řepné dráhy jde v podstatě o fénixe: „“V roce 2000 vzniklo občanské sdružení Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky, nynější zapsaný spolek Kolínská řepařská drážka z.s., jehož cílem bylo obnovit část nejstarší řepné malodráhy. S finanční podporou EU, Středočeského kraje, Města Kolína a TPCA a celé řady dalších dárců se podařilo během 10 let znovu postavit 4,5 km úzkorozchodné dráhy, areál nádraží v Kolíně-Sendražicích a koncovou stanici v Býchorech. “ Jakkoli hnaného dobrovolnickým týmem s dlouhodobou jasnou vizí (viz: https://www.reparskadrazka.cz/o-nas/#historie) Nemyslím, že lze spravedlivě srovnávat železniční trať, ač úzkou a projekt řešený podle jiného právního titulu s… Číst vice »
Tak to těm drahám (JHMD) dost křivdíte. K mému překvapení tam panoval dost hustý nákladní provoz. A to tak hustý, že byla na čas zrušena i osobní doprava. Ale tamní nakládka brambor, sena a slámy pro Prahu se už těžko vrátí.
Jako podnikatel, který do toho dá zdroje, bych sotouse nechtěl potkat ani na posledni zastavce, natož ve firmě. Aby bezmyšlenkovitě a nekoncepčně rozhazoval peníze nebo organizoval roztodivny cirkus a přemýšlel tak max. o taktové nule.
Je to tak… Já mám úzkou v JH v krvi (praděda v kovářské dílně, strejda mašinfíra, táta u nafty a natápění páry, já jako dítě „odřídi“ soupravu z JH do NB), takže to pořád docela prožívám. Ale jak se teď v krizi vyrojili spasitelé a mesiáši a dobrodruzi, tak už záchraně nevěřím. Koupit ji, opravit a provozovat, a to tak, aby lístek nestál raketu, to je prostě úkol jen pro někoho, komu nesejde na penězích:-)
Já myslím že podnikatel a vizionář (zde šotouš) se můžou velice dobře doplňovat a právě spolu tvořit silný a úspěšný tým. Je to hlavně otázka nastavení rovnováhy mezi oběma pohledy
A já myslím, že budova nádraží v Ústí nad Orlicí je dostatečně odpuzujícím příkladem. Tam to jsou 3 hlavy se dvěma názory a budova jde do kytek.
Teď už jenom sehnat toho podnikatele…co dá prachy do projektu,do kterého mu bude kecat spolek vizionářů. Ty dva břehy nikdo nespojí,to je iluze.
Mohl byste nějak vysvětlit myšlenku „majetkově vstoupit do spolku“? Máte na mysli poslat tam 100 mega a pak tam jako člen mít jeden hlas třeba ze 150?