dkv_obrazok

Agonie úzkokolejek trvá, Gepard Express nezaplatil v termínu

JHMD, přípojný vůz Balm/ú. Autor: Dalibor PalkoJHMD, přípojný vůz Balm/ú. Autor: Dalibor Palko

Pokud by se nepodařilo úzkokolejky prodat jako celek, nastal by rozprodej po částech. 

131 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Igor Mauricio

Je k dnešnímu dni (po dejme tomu týdnu) nějaká oficiálně sdělená změna? Děkuji

Petr Herbrik

Omlouvám se, ale za mne podobná šaškárna jako s Výtoňským mostem, jen je to o něčem jiném. Pořád ani náznak toho, že by se někdo snažil pohnat k zodpovědnosti viníka tohoto stavu. Hrajou se tu nějaké hry, které nikdo nemá zájem rozkrýt a ani žádná média se o merit problému nijak nezajímají. Tato dráha nikdy nemá žádnou šanci na to, že by byla výdělečná a tak jediná možnost záchrany je, že se o to postará stát anebo nějaký štědrý mecenáš, co bude mít radost, že jezdí vláčky. A takový snad na celém světě není. Jó kdyby to byl fotbalový klub… Číst vice »

Mysel

Spravne, vzdycky je treba najit vinika! :o)))
Kdo muze za to, ze turisticka atrakce neni dostatecne atraktivni, aby si vydelala na svuj provoz?
Kdo muze za to, ze most s zivotnosti X let po vice nez X letech opravdu doslouzil?
Kdysi byly doby, kdy univerzalni odpoved na takove otazky znela „tridni nepritel!“..

Petr Herbrik

A dneska je univerzální odpověď: byznys.
PS: zde je viník známý, jen není zájem ho pohnat k zodpovědnosti.

Petr Herbrik

Vaše mínusy mohu chápat tak, že podle Vás je správné, když někdo vytuneluje dráhu a daňový poplatník to zaplatí? Protože přesně to se tu stalo.

Dim

Zajímá mě pojede se vůbec festival Obratanka?

tomas.vachalec

Citát : “ Podle Gepard Expressu nedošlo k zaplacení celé částky „z důvodu neprovedení transakce ze strany jednoho z partnerů na účet insolvenčního správce včas“. Firma hodlá dál pomáhat s rozjetím provozu.

„Za výběr partnerů se cítím jako předseda představenstva osobně odpovědný. Neznám ještě důvody, které k tomu vedly, jedná se jinak o velice spolehlivého a solventního partnera.“ Kdo je ten “ partner “ který je nechal ve štichu?

vlachjan

Jedna paní povídala, že má rád žlutou barvu. Ale jestli je to pravda, to nevím.

M1M2

Při prvním kroku, který není fandovstvím ale reálným businessem nastal vcelku zásadní problém. To o něčem svědčí. Tak tedy: 1.) aktiva která jsou předmětem převodu na nového nabyvatele musí být zásadně podfinancovaná a logicky podle toho fakticky musí vypadat jejich stav. Doprava byla 2010-2022 na kompenzacích podfinacována o cca 40 %, tedy fungovalo se s problémy na provozní cash, nikoliv na přiměřený zisk, infrastruktura na tom byla snad o drobet lépe. 2.) majetek asi nejspíše v nějakém tomu odpovídajícím stavu přebírá nový nabyvatel, který nemá ani na úhradu za jeho nabytí; 3.) kde tedy má zdroje na rozhýbání? 4.) Především… Číst vice »

Oldřich Sládek

Ano. Není k Vašemu hodnocení co dodat, tečka. O velkých klucích tady píšu roky, je to prostě tak, jak píšete.

760 mm

Jen mezi těmi velkými kluky může být i ještě někdo další, kdo se zatím neprojevil – já vím, že je to spíš jen iluze, ale právě kvůli ní s vámi ani s M1M2 nemohu souhlasit úplně bez výhrad.

libor

Je to pravda, jenže tuto skutečnost většina lidí – nadšenců slyšet nechce…

Josef Kamiš

Jenom lehký náznak ohledně „druhého reálného zachránce na pásce“. Když přišel do Hradce na nádraží, tak jeho první otázky se týkaly ročního obratu firmy, poté vyslovil představu o deset až dvaceti procentech výdělku z obratu a nakonec se chtěl project úzkým vláčkem po okolí a byl překvapen, že nic nejezdí. Takže asi tak…

M1M2

No logické je shromáždit zdroje, zjistit jejich stav, dále zjistit reálná ekonomická data a na základě toho nastavit jak dále. Takže správně. A ne začít od sekání trávy a natírání namezniku a přejezdu. To až podle toho ze vím jak budu směřovat. Jak vidno z aktuálního stavu, sotousismus zde fakt není na místě a je na škodu. Stav krásné úzké je dnes na prvním místě věc ekonomická poté právní a roztočení kol, rozsvícení návěstidel a přestavování výhybek je jen a jen důsledek toho prvního. Navzdory sotousum, jež jsou názoru, že zdroje jsou a je třeba je vynakládat na pomatené sotousi… Číst vice »

760 mm

Ani s tím nemohu tak úplně souhlasit – vadí mi totiž to vaše nekritické odsuzování aktivit dobrovolníků: sám se do nich sice už dávno nikde nezapojuji, ale zkušeností z minulosti mám dost na to, abych mohl tvrdit, že úplný začátek, tedy uvedení do startovního stavu, o který se lze opřít, na brigádách nadšenců klidně být postaven může. Firma (majitel) ovšem musí už souběžně s tím zajistit především právní a návazně i ty personální a ekonomické náležitosti pro regulérní byznys, protože ten už pouze na nadšení brigádníků a jejich práci jen za možnost volných jízd stavět nelze.

Josef Kamiš

Nepochopil jste…ten člověk o vlacích ví tak maximálně, že jezdí po kolejích. Tím to končí. A takový „Čajánek“ už tam jednou byl. Pokud by dotyčný zjistil reálná ekonomická data, tak by to pro něj byla ještě větší ťafka , než zjištění až na místě, že tam vlaky třetím rokem vůbec nejezdí. To za prvé…za druhé se mi líbí, jak tady v diskuzi vyskakují komentáře chytráků, kteří přesně vědí, jak se to má dělat. Možnost odkupu byla pro všechny stejná, ale i když spousta lidí přesně věděla a do dnes ví jak na to, nikdo do toho nešel. Takže nechme Alberta… Číst vice »

M1M2

Bojím se, že – při víš úctě – jste věc nepochopil Vy. Měl jsem tu čest být u restrukturalizace ČD, v poměrně významné pozici, je to již 20 let. Dnes mne doprava vůbec neživí. Na začátku procesu byla firma, která neměla na výplaty, neměla na nic, aby vůbec mohla fungovat měla otevřené dva kontokorenty na cca 6,5 mld CZK. Regionálku ČD jezdily za cca 50 CZK/vlkm a tudíž zdání o nových vozidlech bylo jen zdání. Prvním výkřikem byla Regionova, se všemi nedostatky ale postavená na tehdejších reálných možnostech. Na víc prostě nebylo. Čest v tomto Ing. Kloutvorovi. Měl jsem výhodu… Číst vice »

Josef Kamiš

To je sice super, co jste všechno prožil, nicméně opakuji, že člověk ve kterém by jste rád viděl spásu jakožto druhý uchazeč sice peníze má, evidentně mu jde je vydělávat, ale v úplně jiných odvětvích. O železniční dopravě neví naprosto nic. Business plán na pět let dopředu? I kdyby ho někdo někdy připravil , sestavil tak už za rok může být vše úplně jinak. Jako příklad stačí čerstvý návrh státního rozpočtu a jakékoliv bussines plány v odvětví dopravy s pětiletým výhledem můžou být rázem fuč.

M1M2

Lituji, ale zcela zjevně nechápete, že když něco chci nejprve musím vědět co chci a mít na to love. Tak ještě konkrétněji, když mám hlad jdu si koupit chléb a tím pádem než se do něj zakousnu musím ho zaplatit. Ne nevědět co o chci, pak se do chleba zakousnout a kdyz bych náhodou měl peníze tak dokonce i zaplatit.

Josef Kamiš

Tuhle poučku by jste mohl napsat např ministerstvu obrany, že k nákupu letounů je třeba mít love 🙂 vidíte? A také to jde… nemít peníze objednávat a dlužit. A takových případů, kdy se funguje na dluh jsou celé lány. Vaše teze je pravdivá a já s ní souhlasím, nicméně skutečnost je taková, že všude všichni dluží a dokonce je to bráno, jako standart. Fikáček se v dopravním oboru pohybuje přes dvacet let, takže jistě měl ponětí o tom, co to bude obnášet.

Karl vB.

Dáváte tady racionální osvětu základů hospodaření, což je jen dobře. Pro jistou část zdejších čtenářů to sice může znamenat pořádný „Dunaj“, který narušuje jejich romantické představy o tom, že „stát/ kraj musí…“.
Doporučuji k porovnání diskuse k článkům před takovými dvěma roky, tehdy byla četnost i vypjatost emotivních příspěvků mnohem vyšší, než nyní.

Jan

Gepard Express získal půjčku od Jindřichova Hradce na překlenutí doby mezi termínem splatnosti vysoutěžené částky (1.9.) a prodejem lehátkových vozů (do konce tohoto roku). Při diskusi před jednáním o této půjčce na zasedání zastupitelstva města Jindřichův Hradec pan Fikáček odpověděl, že tato půjčka není kritická pro splacení závazku. Pokud by Gepard Express prodal vagóny okamžitě, měl by dostatek hotovosti pro zaplacení nákupu JHMD, ale jelikož by to byl prodej pod cenou, chyběly by mu další peníze na opravy a provoz. Toto podcenění odkadl na 40 milionů korun. Tedy pro vás: Gepard Express má hotovost vázanou v mobiliáři normálněrozchodných vozů, kterých… Číst vice »

Igor Mauricio

V té situaci bych nechtěl být, úplně chápu, jak se teď AF cítí. Proti tomu bych za žádné okolnosti nešel do byznysu, kde nemám 100% jistotu, že to utáhnu sám, ať už kupní cenu či další náklady.

AF se neustále ohrazuje, že ho lidé nazývají dobrodruhem a pábitelem. No ale – tohle je přesně důvod, proč ho tak nazývají.

P.S.: Na svém FB má vyjádření k situaci, má tam i nějaké termíny následného rozježdění provozu. No, to teda taky za mne z říše snů. Bohužel.

Vojta

Už to tu určitě bylo mnohokrát napsané. Ale co se u JHMD pokazilo, že to skončilo dluhem 100 mega?
Vím, že se pár let zpět řešili platby od kraje.

Karl vB.

Omyl, skončilo to dluhem asi 350 mega, těch 100 byl pouze první nástřel kupní ceny. Udělat na této drážce dluh hodně převyšující čtvrt miliardy korun, to už vyžaduje také nějakou odbornost.
Laik by „zavřel krám“ třeba už při 20 – 30 mil. Kč.

vitapb

Spíš nechápu, kdo jim to všechno napůjčoval (ok asi se to dá dohledat, ale nechci s tim trávit čas..) Vždyť v našich ekonomických reáliích je tohle věc, která si na sebe prostě nedokáže vydělat. Natož, aby zbyly nějaký peníze na splácení dluhů a podobně.

Libor

Noví věřitelé 😉

Petr

Vlaky Jindřichohradecké úzkokolejky pravděpodobně vjíždějí do dalšího tunelu.

vitapb

Tak to prrr, tunel je to, že firmu vědomě oberete. Tady si myslim, že jde o to že pan Fikáček má sice úmysly ryzí, velké srdce, ještě větší nadšení, ale i kdyby kupní cenu uhradil, tak zřejmě zjistí, že má jednu kapsu prázdnou a druhou děravou. A ten provoz potřebuje prachy jako sůl.

zuza791994

A to si AF uvědomí až potom, nebo jak to myslíte? Kde chtěli vzít kapitál na provoz? Z jízdenek? Dráhy nejsou apriori zisková věc.

Tomáš

Tak nějak nerozumím z hlediska té obrovské sumy, kde vlastně na to chtěl vzít. Ano prodal něco okolo autobusů nebo dodávek, ale to v součtu možná nebude ani to co složil jako zálohu. Od města si vzal půjčku 20 mil. CZK a z čeho měl být ten zbytek?

libor

„partneři“… asi Jančura nezaplatil včas… kdoví

A. O.

Píše se o převodu na účet insolvenčního správce. Takže spíš advokát z advokátní úschovy, nebo banka.

Libor

Píšou partneři, ale třeba z nich časem budou věřitelé…

A. O.

Cituji: „z důvodu neprovedení transakce ze strany jednoho z partnerů na účet insolvenčního správce včas“.
Nevím jak vy, ale já tam čtu jenom o jednom partnerovi…

xtomasr

Píšete hlouposti. Jančura není partner, jeho nákup autobusů se JHMD vůbec netýká. Samozřejmě za ně neplatil ani platit nemohl insolvenčnímu správci, není s ním v žádném právním vztahu.
Je lepší nepsat, než psát pitomosti.

Hasler

Klidně můžete mít ve smlouvě uvedný účet insolvenčního správce to opravdu není problém.

N.N.

Předvádíte ukázkové pletení biče z ničeho.

Tomáš Záruba

Co se stane, pokud to po termínu doplatí?

Victory orBan

Bude na něj pohlíženo jako na někoho, kdo vysoutěženou částku nezaplatil. Z pohledu uspokojení věřitelů by pak bylo nejlepším řešením obrátit se na druhého v pořadí. Opakováním soutěže se už ví, že se jedná o těžko prodejné zboží a lze očekávat nižší nabídkové ceny, případně dalšího výherce, který zase nezaplatí. Jak je to konkrétně v tomto případě by musel zodpovědět někdo s lepší právní erudicí.

Garyn

A ještě bude zajímavé čím teď teda ručí Jindřichovu Hradci – nemovitostma které zatím nezískal?

vlachjan

Jindřichův Hradec složil peníze přímo insolvenčnímu správci, pokud tedy k prodeji nedojde, lze rozumně předpokládat, že správce vrátí celou částku zpět městu. Za společností, jenž se o odkup pokusila, by pak šel úrok, což vzhledem ke krátké době zápůjčky a výši sazby jedno procento nebude nijak závratná částka.

M1M2

Musí rozhodnout věřitelský výbor.

Karl vB.

Jako naprostý nepodnikatelský analfabet jsem tady někdy na začátku léta vyjádřil názor, že zájemce o JHMD by měl mít nejen peníze na koupi, ale i dalších minimálně 50 mil. Kč na obnovení provozu ve formě turistické atrakce na nějakém kratším úseku.
Překvapuje mně, že pan podnikatel Fikáček byl poněkud jiného názoru a šel do koupě s větším množstvím euforie, než peněz.
Jiným vysvětlením by mohla být třeba domněnka, jestli tato prozatím poslední epizoda nekonečného seriálu s názvem „JHMD“ náhodou není součástí nějakého většího, neveřejného scénáře.

Zdeněk

On zájemce nemá žádnou povinnost tu dopravu pak provozovat, takže těch 50 milionů je sice rozumných, ale nikdo to nemůže chtít…

Karl vB.

Samozřejmě, ale zájemce učinil různá prohlášení v době před koupí. Pochopitelně tato veřejná prohlášení nebyla nijak právně závazná, ale pokud by nechtěl provoz v nějaké formě zachovat, asi by se jich nedopustil.
Pokud by pan Fikáček chtěl pouze uložit svých 83 mil. Kč do nemovitostí, tak by se našlo mnoho jiných,výhodnějších řešení.

fous55

Napsal jste to hezky eufemisticky, takže natvrdo: Možná to je předem domluvený scénář, jak to dostat do kopru ještě hlouběji, aby se to cenné dalo později koupit samostatně a ještě levněji.

vlachjan

To je pěkná konspirační teorie, ale teď mi ještě prosím prozraďte, co je “to cenné” co se má koupit samostatně a levněj.

Redaktor

no tak každý takový pokus riskuje, že se k tomu příště už nedostanete, a při ceně 5 mil. Kč nevratné zálohy je taková taktika dost hloupá a při vší úctě, až takový blb Fikáček není. Druhý zájemce nemá ze své nevítězné nabídky žádnou povinnost. Takže jedině pro něj může být nová soutěž výhoda, protože do ní logicky půjde s nižší nabídkou, když ví, že jeho jediný minulý konkurent pohořel na plné čáře.

JiVe

neposlal ani korunu

Marek Janík

ach jo

zuza791994

Dalo se to čekat, já mám dojem, že poslední dobou GE nedotáhne do konce nic.

Victory orBan

🙂 🙂 🙂

Victory orBan

Tenhle „projekt“ už zachrání snad jedině kdyby tam za jízdy zpívala Bobina Ulrichová. I tak bych tomu ale na směnku nepůjčil ani 20 korun.

126975

Kdo má srdce udělá něco i pro ostatní, legenda naší populární hudby Bobina Ulrichová uspořádá koncert na podporu úzkokolejky. Odhaduje se, že koncert potrvá do poloviny letošního listopadu.

Pájin
Karl vB.

To vypadá, jak ukázka z 1. dílu z československé verze pěvecké reality show „Tvoje tvář má známý hlas“. 🙂

vlachjan

To je ze starší a neméně populární reality show “Tvoje tvář ukradla populární západní melodii a my na ni dobastlili text” vysílalo se to v letech 48 až 89 a spostě lidí se po tom stýská.

Karl vB.

No, znám jeden případ, kdy to dopadlo vcelku excelentně:
https://www.youtube.com/watch?v=1LaAMX_u4iI
Obratem ale dodávám, že na jeden takový úspěšný počin připadlo min. 30 hrůz, které bych určitě už nechtěl slyšet. Takovým děsem je třeba „Mimořádná linka Praha – Tokio“ od Zagorové, nebo „Prázdný expres“ od Urbánkové. Obě skladby mají cosi s dopravou, tak snad to tady nikdo nevezme osobně. 🙂

Okoloidúci

A stvární utrpení Kosovského lidu.

Chronosphere

Šotoušská komedie. Tady už začal byznys,a ne brigádní činnost. V bance nikoho nezajímá, že nemáte prachy,ale nadšení.

M1M2

Velice správně řečeno. Když sotousi to vidí jinak a zdroje jsou…… Tedy jen v jejich snech.
Bez peněz i kdyby se k tomu dostal s tím nic neudělá. Max tak pochod do Střížovic a tam dát za námahu každému burta na opečení.

Vozka

Takže to, jak se prakticky ze dne na den vykašlali na lidi kolem busů bude naprosto k ničemu?

Svojšín

Jde to nějak přeložit?

Jozo_cz

Autor se ptá, zda pan Fikáček neprodal autobusovou divizi zbytečně 😉

Vít

Wow, kolik lidí tady umí od klávesnice slibovat, ale přitom by nebyla schopna zajistit ani 10000,- kč, kdyby to chtěli rozjet…

Takové typické české. Místo podpory jen hejt na to, jak je ta druhá strana úplně blbá… Už aby bylo zase nějaké mistrovství, tam se většina diskutujících tady zase vyřádí 🎉

Jozo_cz

Až budete shánět milióny, tak se podívejte na youtubový kanál Alberta Čuby. Ten shání 400 mega. Není to žádná sranda. A to podnikání v kultuře má lepší návratnost.

libor

jako hezké, ale jak již mnohokrát řečeno, když nemá nebo jentaktak na nákup něčeho takového, jak pak chce platit rozjezd a fungování?

Vít

A kdo říkal, že na to nemá? Na nákupní cenu má, resp. je to otázka cash-flow, jestli vám tento pojem něco říká 🫠

Chronosphere

Nějaké cash-flow insolvenčního správce vůbec nezajímá. Nezaplaceno v termínu. Věc se vrací na věřitelský výbor.
A kdyby na to měl,tak snad zaplatil,ne?

Dave

Projekt GE od počátku odsouzený k neúspěchu. Je mi to líto, ale bez bohatého investora, který bude mít dráhu jako hobby, to nepůjde.

Cargo

Celé je to opravdu divné, pokud nemá peníze na odkup, jak to potom chce celé rozhýbat ? Kupní cena je ta nejmenší část, zprovznit to bude chtít mimálně dalších 100 milionů. Dobrovolnictví je krásns věc, ale na tom se to bohužel nerozhýbe do nějaké rozumného stavu.

Tuzemák

Ono je taky otázka, kolik ještě nedoplatil a kolik už ano? Ono přetavit vagony a autobusy v hodnotě kolem 80mega na keš za cca měsíc taky není sranda.

libor

proto si snad půjčoval do města JH, aby překlenul

Tuzemák

To mělo být nějak na vagony ať je neprodává ve spěchu (kolik to bylo 20 mega?), dál snad rozprodal ještě nejaký busy a firmy co vlastnil. Jako předpokládám, že když se zavázal k 80 mega, musí mít někde protihodnotu v majetku/firmách a úsporách. Asi by mu nikdo nepůjčil s holým zadkem 80 míčů na úsměv. Teď je otázka kde mu to zůstalo viset, město stihlo už poslat tu zápujčku, stihl už rozprodat co měl? Nikde zatím nic, třeba mu tam opravdu zbývá jen nějaká pár milionová drobnost a řeší se tu pitomosti?

Karl vB.

Mohl by někdo s právním vzděláním okomentovat velmi zajímavou situaci ohledně tzv. „zástavy“ na překlenovací úvěr 20 mil. Kč od Jindřichohradecké radnice, protože zástavu tvoří část majetku, který pan Fikáček vlastně ještě ani nenabyl, protože kupní cenu nezaplatil.

Davidl

Město finance poslalo rovnou na účet konkurzního správce… Ten je případně pri neúspěchu vrátí městu.

koriandr

Ten dědeček s tříkolkou vystihuje situaci nádherně…. Znuděný unavený vším okolo toho… Proboha zrušte tuto zartaralost a bude klid

Pavel

Je otázka o „kolik nezaplatil“. Jestli se bavíme o jednotkách nebo o desítkách mil. Kč

Jiří Melich

Takhle otázka nestojí. Otázka zní: proč si nepohlídal partnery (včetně dotazu u insolvenčního správce), když věděl, kdy je deadline.
Je to celé nějaké divné…

Marťas

Protože jak jsem ho poznal (na jídeláku i osobně), je to srdcař a fanda železnic, ovšem tady poněkud přecenil své možnosti a jel na finanční výpary… No a pokud mu do té napjaté finanční situace fakt nějaký slibotechnický rádobypartner hodil vidle, tak co s tím chcete ze dne na den udělat…

Vozka

No, myslím, že většině normálních lidí, co se podívali na finanční uzávěrky a majetek muselo být jasné, že to bude lepit kde se dá a že to každá drobná komplikace nejspíš pošle do neúspěchu.

M1M2

Srdcař je v této situaci na škodu.

Zadarmo

Tak často se nezaplatí aby propadla smlouva a vycouvalo se. Často je to jen hra

Pokud tam ale není slušná smluvní pokuta tak to oak je divné a nedá se divit že se process zneužívá.

Daji nabídku jen aby získali víc času ohodnotit co se tam dá vlastně rozprodat a pokud to nevychází tak to nechají propadnout.

watslaw

Pokuta … propadne mu kauce za účast ve výběrovém řízení, 5MKč.

Jirka

Ta otázka je dobrá, ale ve výsledku k ničemu.
Hlavní otázka spíše je, jestli dostane druhý v pořadí šanci a jestli bude mít ještě zájem.

Victory orBan

Jestli něco vysoutěžil za nějakou částku, tak ji lze buď do sjednaného termínu zaplatit (v plné výši) nebo nezaplatit. To by popíralo smysl soutěže, kdyby vítěz mohl zaplatit část a zbytek pak až to někdy v budoucnu půjde. Jen na vysvětlení, kdyby to nebylo jasné.

Leinad

Pravidla by se dala napsat různě. 😀
Třeba když to není zaplaceno při deadline, dát zprávu druhému. A pak nechat běžet závod, zaplatí to první(kterému narůstají úroky) nebo druhý. 😀 Jenom nevím jak by se banky tvářily na požadavek „chceme časové razítko na transakce, kvůli závodu“

Chronosphere

Insolvence má svá pravidla. Nezaplatíš plnou částku v termínu,končíš.
Nějaké závody…ins.správce je vázán zákonem.

diem72

Pan Fikáček by se měl maximálně snažit vyvarovat „překvapení“ toho typu, že dobrovolníci dobrovolničí a náhle vyjde najevo jako že raky může jejich snaha vyznít vniveč

diem72

taky

maaaca

Komunikuje to s nimi…

Libor

To je vocas ten Fikacek, další nabídka v pořadí bere vše? Ps. Vždy, když vidím tuto fotku, jdu kolen smíchem . Zdraví rodák z JH

David

Jak si vůbec můžeš dovolit nazvat někoho vocasem, ty chudáku??? Nota Bene pana Fikáčka, který je pro mě novodobý hrdina?!

Nemel

Můžete být klidně i Dalajláma, ale stejně vždycky pro někoho budete vocas 💁‍♂️

M1M2

Samo hrdinství či brigády to fakt nerozejdou. Chce to dvě věci: zkušenosti s krizovym řízením, tedy jak to dostat na nohy a kapitál. Při vší úctě ani jedním zájemce nedisponujeme. Proboha, z čeho to chce rozjet, když nezaplatí ani kupní cenu, přičemž mu veřejné rozpočty dají úvěr na 25% pořizovací hodnoty. To je fakt cesta nikam.

Stráťa

Chce to jenom jednu věc a to zázrak, nic jiného nepomůže.

libor

tady už asi ani zázrak nepomůže…

Oldřich Sládek

Pomůže. Jmenuje se to Moťka.

hobbysta

V současné situaci bych si něčím takovým už vůbec nebyl jistý, resp. nedával bych tomu skoro žádnou naději.

Karl vB.

Myslíte, že Panenka Marie Podsrpenská by to vyřešila?

Oldřich Sládek

Nebavili jsme se tady o tom spolu před týdnem? Psal jsem, že i nadále jsem skeptický…

M1M2

Ano bavili. I kdyby to nějak teď vykryl, je to při vší úctě cesta, kterou exministr Strráský v roce 1993 nazval „postupné chátrání“. Není love, není investice.

N.N.

Už se ví kolik dal dohromady a kolik mu chybělo? Je velice jednoduché kritizovat a přitom neudělat nic.

Brigádníkům patří alespoň poděkování, že se na to nevykašlali.

libor

průser je, že když nemá na nákup, jak chce mít na rozjezd? prodá šrot? nebo…?

MOS

Zdalipak pan Fikáček není fikanej…..

MOS

…..A plačící děda na tříkolce.

Martin Hanzal

Skvělé by bylo, kdyby společnost Fexlin majetkově vstoupila do toho Albertova spolku nadšenců a společně to dovedi do úspěčného cíle. Každá lokálka sice nezaslouží zachránit, ale tahle je přeci jen vyjímečná a záchrana by jí i regionu hodně prospěla.

Zahn

Jako podnikatel bych myšlenku, že pro každé rozhodnutí budu muset hledat shodu s tlupou koníčkářů, považoval za extrémně depresivní noční můru.

Petr David

Jako podnikatel můžete podnikat v něčem úplně jiném.

diem72

Jenže Motka je podnikatel, vite?

David

Jak tomu regionu přispívala minula desetiletí? Jako nějaká drahá pro děti skoro všude, Mladějov, Kolín a řepa. Fakt to nemusí byt všude a ještě dotovaný z eráru.

Milan

Nemotejte hrušky s jablky – JHMD jsou dráhy železniční, Mladějovska průmyslová, a v Kolíně řepařka a jí podobné jsou jen novostavby připomínající nějakou minulost.

Moravák

Mladějovska průmyslová je novostavba připomínající minulost???
To jste se pokakal v biografu?! Je dochovaná tak, jak byla v roce 1918 postavena a i lokomotivy, které nesou hlavní tíhu provozu, jsou původní.

Jozo_cz

Poposedněte si a přečtěte si to znovu. Dovoluji si upozornit na čárku za Mladějovská průmyslová;-) To dává textu hned jiný význam. Ten by tam ostatně byl i bez čárky.

Chronosphere

Co to je železniční dráha prosím.

Aleš

JHMD musí být provozovány v souladu se zákonem o drahách, v gesci Drážního úřadu atd, zatímco jmenované drážky dle jiných resp.civilních předpisů řečeno zjednodušeně.

watslaw

Byl by někde odkaz podporující toto tvrzení, že by snad KŘD nebo Mladějov nebyly v gesci Drážního úřadu a nemusely se řídit Zákonem o drahách?

fous55

Odkaz na nějaký blábol by se možná našel, ale Aleš zjevně neviděl zákon o drahách ani z Pendolína jedoucího 200 km/h.

hobbysta

Budete se divit, ale Mladějovská dráha šla do vežejného osobního provozu jako „kolotoč“ (zábavná pouťová atrakce), ale ani předtím nefungovala podle zákona o drahách, ale podle báňského zákona.

fous55

Neželezniční dráha je například trolejbus nebo lanovka.

nedulezite

U té Kolínské řepné dráhy jde v podstatě o fénixe: „“V roce 2000 vzniklo občanské sdružení Klub pro obnovu Kolínské řepařské drážky, nynější zapsaný spolek Kolínská řepařská drážka z.s., jehož cílem bylo obnovit část nejstarší řepné malodráhy. S finanční podporou EU, Středočeského kraje, Města Kolína a TPCA a celé řady dalších dárců se podařilo během 10 let znovu postavit 4,5 km úzkorozchodné dráhy, areál nádraží v Kolíně-Sendražicích a koncovou stanici v Býchorech. “ Jakkoli hnaného dobrovolnickým týmem s dlouhodobou jasnou vizí (viz: https://www.reparskadrazka.cz/o-nas/#historie) Nemyslím, že lze spravedlivě srovnávat železniční trať, ač úzkou a projekt řešený podle jiného právního titulu s… Číst vice »

Jozo_cz

Tak to těm drahám (JHMD) dost křivdíte. K mému překvapení tam panoval dost hustý nákladní provoz. A to tak hustý, že byla na čas zrušena i osobní doprava. Ale tamní nakládka brambor, sena a slámy pro Prahu se už těžko vrátí.

M1M2

Jako podnikatel, který do toho dá zdroje, bych sotouse nechtěl potkat ani na posledni zastavce, natož ve firmě. Aby bezmyšlenkovitě a nekoncepčně rozhazoval peníze nebo organizoval roztodivny cirkus a přemýšlel tak max. o taktové nule.

vik

Je to tak… Já mám úzkou v JH v krvi (praděda v kovářské dílně, strejda mašinfíra, táta u nafty a natápění páry, já jako dítě „odřídi“ soupravu z JH do NB), takže to pořád docela prožívám. Ale jak se teď v krizi vyrojili spasitelé a mesiáši a dobrodruzi, tak už záchraně nevěřím. Koupit ji, opravit a provozovat, a to tak, aby lístek nestál raketu, to je prostě úkol jen pro někoho, komu nesejde na penězích:-)

diem72

Já myslím že podnikatel a vizionář (zde šotouš) se můžou velice dobře doplňovat a právě spolu tvořit silný a úspěšný tým. Je to hlavně otázka nastavení rovnováhy mezi oběma pohledy

Jozo_cz

A já myslím, že budova nádraží v Ústí nad Orlicí je dostatečně odpuzujícím příkladem. Tam to jsou 3 hlavy se dvěma názory a budova jde do kytek.

Chronosphere

Teď už jenom sehnat toho podnikatele…co dá prachy do projektu,do kterého mu bude kecat spolek vizionářů. Ty dva břehy nikdo nespojí,to je iluze.

Leinad

Asi tak. S tím že podnikatel má hlavní slovo (když peníze neuvolní tak nejsou). Ale provoz úzké není vlastnění banky, se srdcařem to může být lepší.

fous55

Mohl byste nějak vysvětlit myšlenku „majetkově vstoupit do spolku“? Máte na mysli poslat tam 100 mega a pak tam jako člen mít jeden hlas třeba ze 150?

zuza791994

Tím hůř, že se toho chopí nějaký nedšený extremista místo slušného investora.