lot
Letecké společnosti Letectví

Aeroflot převezme první A350, otevírá novou linku do Singapuru

A350-900 v barvách Aeroflotu. Foto: @frenchpainter/twitter.com
A350-900 v barvách Aeroflotu. Foto: @frenchpainter/twitter.com

Nový Airbus A350-900 pro ruského dopravce Aeroflot má za sebou první let, na konci března ho čeká nasazení na pravidelné linky. Do roku 2023 ruské aerolinky převezmou celkem patnáct těchto letadel.

Před startem provozu už Aeroflot oznámil, kam bude s letadly létat. Zatím půjde o nasazení na linky do New Yorku, Pekingu, Soulu, Miami, Dillí, Havany a Ósaky. Dnes firma současně oznámila, že letadlo nasadí i na linku do Singapuru, kterou spustí od 25. října.

Před nasazením na dálkové linky se má stroj kvůli seznamování se posádek s letadlem objevit nejprve na lince z Moskvy do Petrohradu, provoz začne 6. března. Od 29. března bude letadlo nasazeno na let z Moskvy do New Yorku.

Aeroflot si objednal letadlo v konfiguraci pro 316 cestujících (28 byznys, 24 premium economy, 264 ekonomická třída).

Do Singapuru bude Aeroflot létat pětkrát týdně, odlet z Moskvy je v 19:40, ze Singapuru ve 12:30. Firma chce novou linkou posílit své postavení na trhu letů z Asie do Evropy a Severní Ameriky.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Generální mandatář

Proč cizí techniku? Je řada kvalitních ruských letadel (Tupolev, Iljušin).

Pražák

Konkrétně které modely máte na mysli? Ruská civilní produkce je zastaralá, ne úplně dobře vyrobená, neekonomická a mimo Rusko nemá servisní podporu. Ostatně i ten SSJ byl Aeroflotu vnucen z Kremlu. A ekvivalent A350 Rusové nikdy neměli a těžko kdy mít budou.

Jiří Kocurek

Asi má na mysli IL−96 z roku 1993. Což má ovšem nevýhody:
1) Motory jsou 4 a ne 2
2) Motory jsou Pratt & Whitney (Finlandia, vodka ruskaja!)
3) IL−96−400 je nákladní letadlo.

Pražák

Což je ovšem jen evoluce Il 86 z let osmdesátých. Tedy letadlo zcela zastaralé, vyrobené v mizivém počtu, silně neekonomické a s nulovou servisní podporou mimo Rusko.

Martin V.

Co mě nepřestává fascinovat je tempo výroby. IL-96 vyrábí už 30 let tempem 0-3 kusy ročně (celkem 30 kusů) https://en.wikipedia.org/wiki/Ilyushin_Il-96 a stále snad doufají, že má perspektivu. To stejné platí pro Tu-204 vyráběném tempem 1-10 kusů za rok (celkem 86 kusů za 30 let výroby). To se přece nemůže vyplatit…

Pražák

Vyplatit se to samozřejmě nemůže, ale pro Severní Asii je ztráta tváře způsobená přiznáním, že zase o něco víc zaostávají za tím nenaviděným Západem nepřijatelná. Takže to nějak za státní peníze pytlíkují, dokonce se snaží vyvíjet nové modely, ale úspěch se ne a ne dostavit. SSJ je ekonomický propadák (přitom to letadlo není špatné, jen Rusové nejsou schopni udržet kvalitu sériové výroby, o servisní podpoře ani nemluvě) a připravované MC 21 bude stejný příběh. Prostě jak to nestřílí a je to ruské, tak to stojí za pendrek.

GPGP

Tak Singapurci toto létají od 16.000 Kč, ale z Domod. tak uvidíme jaké ceny nasadí Rusové 🙂
Doba letu z Prahy by případně mohla být podobná, či mírně vyšší jako přes Německo tzn. okolo 15 hod. i s přestupem.

Zdeněk

LOT létá do Singapuru v některých termínech i za cenu kolem 13000,-Kč, jinak běžně do 15000. Pokud se na takovou cenu dostane i Aeroflot, hluboce před ním smeknu.

GPGP

Za podobnou cenu, okolo 16.000 se ze Singapurci dá dostat z Prahy až na Bali, část operuje LH přes Německo, a kdo je jednou zkusi už nechce měnit 🙂

mata

Taky mně hodně překvapilo to nový zbarvení mně se líbilo i to starší ale tohle je pecka , jen je škoda že z trupu zmizela stříbrná barva .

Zdeněk

To jejich zbarvení je na rozdíl od ČSA opravdu atraktivní, nápadité a vkusné, navíc respektuje národní barvy, což mi je sympatické.

mata

To by ho možná mohli nasadit i na linku do Prahy, jako to udělal i SWISS s boeingy 777.

Daniel Novák

Vypadá to jak cely na Lublance.

Eda

Vlastní zkušenost nebo jen deficit intelektu?

Jiří Kocurek

Asi jako Baťovy domky a Buchenwald.

Ota

Mám zkušenost s J class s SU nalince SVO-HKG a musím říct, že to byla špička. Obsazenost tedy byla jen cca 40% ale servis a pohodlí na vysoké úrovni. Operováno B773.
Ale tohle je zase o level výš… Na to že ty rusáky nemusím, tak J class v SU je prvotřídní.

Pražák

Boeing 773? To myslím dost těžko 😉

J.K.

Boeing 777-300
IATA Type Code: 773
ICAO Code B773

Ota

Dik, aspon sem to nemusel vysvetlovat 😉

Aleš

Minulý rok jsem letěl business class Moskva Seoul, a musím konstatovat, že to jejich C je bída v porovnání s jinými. Kdyby to nebylo za pár šupů v akci, tak bych se na to vybodl.

Ota

a byla to A333 nebo B773? V Boingu ta J class je trochu lepší. Nemyslím servisem, ale uspořádáním sedaček a pohodlí na letu.