Absurdní hra kolem Bechyňky. Rekonstrukce je zrušena, SŽ znovu zkoušela změnu trakce
Lokomotiva 113, začátek Bechyňky v Táboře. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Jde o změnu přístupu, v minulosti podobné změny vedoucí k vyšším nákladům Správě železnic u centrální komise procházely.
Dva vozy 010. V Bechyni trvá přehození lokomotivy 15 minut. Po trati propady rychlostí až na 10 km/h. Křížení ve stanicích máváním praporem jak za C.K, do města z nádraží daleko… tohle jako obyčejný cestující nechcete.
Řešení oboustranné nízkopodlažní tramvaje a přeměna trati na časově separovaný provoz. Tzn. Přes den lehké tramvaje na 1500 V s dobrými dynamickými jízdními vlastnostmi, v noci manipuláky do fabrik. Ve dnech nostalgických jízd jen staré vlaky.
Než udržovat turistický skanzen, tak nejrozumnější bechyňku deelektrifikovat. Vyjde do nejekonomičtěji a nejsmysluplněji se zachováním.provozu v nezávislé trakci.
Hahaha, checheche, chochocho, chňa chňa chňa,
Tak v době kdy se elektrifikují aut a on navrhuje delektrifikovat vlak. No to mě podržte.
Ale on to je turistický skanzen.
A je třeba ho udržet.
Jen tak pro odlehčení:
Na Informačním portálu o veřejné dopravě „Dopraváček“ nazývají elektrický motorový vůz M400.001 elektrickou lokomotivou.
„OBRAZEM: Trať z Tábora do Bechyně oslavila 120 let, vyjela i legendární lokomotiva Elinka “ 🙂
https://dopravacek.eu/2023/06/25/obrazem-trat-z-tabora-do-bechyne-oslavila-120-let-vyjela-i-legendarni-lokomotiva-elinka/
Tak zřejmě laický portál. 😀
Líbí se mi komentář pana Šatavy, že SŽ na trať modernější vozidla nepustila. Chápu, že některá vozidla mohou mít na trati problémy (Panter), ale potom je řešení nakonstruovat motorový elektrický vůz přesně pro parametry tratě. Případně sehnat vozidlo jako je vlakotramvaj, aby se tam dalo jezdit. Dále nechápu jak mohou nákladní vagony vykolejit. (Zdá se mi to zas jako nějaký výmluva) Pokud mám udržovanou trať, tak by snad neměl být problém? A pokud dnešní 4nápravové 50 tunové nákladní vagony mají problém kvůli délce, či hmotnosti, tak je snad řešení vyrobit lehčí vagony a s nimi jezdit, hlavně, když to pár… Číst vice »
Omezení přechodnosti nákladních vozů bývalo (ze stejného důvodu ostrých oblouků) i na lipence. Když jsem v 90. letech měl profesně co dělat s nákladními přepravami do/z Loučovic, tak tam byl zákaz provozu 2nápravových vozů s pevným rozvorem > 6,5 m a podvozkových vozů se vzdáleností otočných bodů > 16 m. Tehdy běžné podvozkové nákladní vozy (Eas, Taes, Has apod.) tam přechodnost měly, ale Gbs (rozvor 8 m) a jim podobné nikoli. Fakt je, že později zavedené vozy pro přepravu lodí a kol byly Gbs, ale ty jezdily jen do Vyššího Brodu. Domnívám se, že zákaz provozu podvozkových nákladních vozů na… Číst vice »
ČR je unikátní v tom, že se tu nesmyslně investuje do tratí, které jsou nesmyslné. 420 míčů do trakce 1,5kV je neskutečný nesmysl. Kdyby raději dali koridor do pořádku, kde je větší smysl.
A okresní muzeum, kam skoro nikdo nechodí je také nesmyslné? Nebo dětské hřiště, kde se nevybírá vstupné? A co kozí plácky, kde dotovaná mužstva hrají fotbal? Nebylo by lepší investovat do Národního muzea nebo do fotbalového stadionu pro 50 000 diváků?
Jo, bylo by to lepší.
Využití lepší, než trať pro pár šotoušů na Bechyňce. Stejně jak kozí dráha.
Dost státu ve světě to pochopilo, že investovat do těchto tras nemá smysl. Když je autobusová i kamionová doprava na krátké trasy lepší, rychlejší a levnější.
Ale chápu, že fanoušek vlaků bude nadávat.
Doufám, že nevyužíváte, žádný elektromotor, protože je 100 let starý a takové krámy se už dnes nevyplatí používat. Takže vyhodit, pračku, vrtačku, vysavač, fén, ventilátory.
A směji se vaším pomateným tezím o autobusové a kamionové dopravě, když se dnes pořád řeší převrácené kamiony, ucpané dálnice a autobusy v příkopech. A to jsem nezmínil, zničené silnice, zplodiny a hluk.
Dokud se bude v dopravě angažovat banda silničních fanatiků, kteří odmítají vidět negativa jejich ultraperfektního konceptu, tak jen těžko budou normální lidi tlačit na people and energy friendly dopravní systém.
Zeleznice je mozna energeticky a lidský přátelská, ale silnice umí jednu důležitou věc navíc,: dopravu ode dveří ke dveřím. Chcete-li tohle po železnici v zemi, kde jsou nejvzdálenější dveře nějakých 600km čili jednu pracovní směnu od sebe a vozite-li navíc malé náklady, začne to se vším překládáním a spojováním a rozpojováním vlaku a cekanim na dalsi naklady danym smerem trvat natolik dlouho, že výhody zeleznice nebudou dostatečné. Vezměte si jen tuhle vec: den co den potřebujete přepravit vagon za milión. Vlak nechť je efektivní při deseti vagonech. Jede-li náklad denně, máte neustále na trase milión. Jede-li co deset dní, máte… Číst vice »
Není mi přesně jasné, co tím chtěl autor říct. Odpovím, tím, že místo 8 kamionů za den lze také vypravit z firmy 4 vagony v jednom vlaku, třeba odpoledne po konci směny. A účel se taky splní. Poslední míle je jistě problém, ale díky tomu, že přepravní proudy jdou do firem, tak lze poslední míli zrealizovat prodloužením vlečky přímo do haly ke složení. Vše další jsou hloupé výmluvy, proč to nejde. Vlaky nikdy nebyly projektovány JENOM na ucelené přepravy na dlouhé vzdálenosti. Proto dříve byli menší vagony, kdežto dnes jsou mnohem větší a často i zdvojené (kontejnery). V silničním fantaskním… Číst vice »
Ještě nezvládne dopravu s postele na záchod.
Mluvíš dost mimo.
Trend je rušit vlaky a nahradit je vždy.
Pro kraj je to levnější a můžeš udělat víc zastávek v lepší obslužnosti obyvatel.
Tak to je komentář jak z jiného vesmíru. V jhm kraji se sice zastavilo pár lokálek, ale jinak je trend přestně opačný. Nakoupily se nové Ibalginy, elektrifikuje se trať do Zastávky, v plánu je VRT, trať Brno- Přerov, Boskovická spojka, nová trať na Znojmo, elektrifikace Vláry. Lidí ve vlacích rok od roku přibývá.
Jestli si spadl z Marsu, tam je možný, že je to jinak. Tady na zemi se musíš ještě seznámit s místními trendy. A marťany si viděl?
Dávno se ví, že na kráké trasy je nejekonomičtější silniční doprava. Nepotřebuje traťové a staniční zab. Zař ani žádné zaměstnance pro řízení provozu. Ale naa argumenty fanatické šotouštvo nikdy neslyší, což je vidět ve zdejších diskuzích.
Krátkou trasu si představuji 1-6 km. Ano, tam by se dalo souhlasit, že automobily jsou efektivnější.
Je to tak. Utratila by se půl miliarda a přínos by byl skoro nula.
Lépe nasypat do dálnice a za 2 roky znovu do oprav, že?
Takze ked sa nasype 450 mil do bechynky, tak dialnice zrazu zacnu zivat prazdnotou ?
Ze nieco zle urobi, tak to sa na zeleznici nemoze stat a je to priam zakonnom stanovene, ze sa to deje len na dialniciach ?
Prosím všechny silniční a dálniční fanatiky aby mě netahali za slovo a nevymýšleli absurdní scénáře jako z Barona Prášila. Děkuji.
Ne. Když se někam plánuje nasypat půl miliardy, mělo by se taky řešit jaký užitek z toho bude.
Co přinese cestujícím rekonstrukce napájecí soustavy se zachováním 1,5 kV? Nic. Na trati budou jezdit pořád ty samý žehličky s krabičkama pořád stejně pomalu.
Kdyby se za ty prachy dala udělat konverze na 25kV a současně narovnat oblouky alespoň tak, aby trať byla sjízdná pro Pantery, to by bylo o něčem jiným.
S narovnání oblouků bych souhlasil, ale pantery bych tam necpal. Ty se dají využít i jinde.
Jaká by byla výhoda Panterů proti vlakotramvaji?
Koridor dávají do pořádku jako by pořád, neustále a navždy, žere to peníze, otravují výlukami a stejně na prd. SprŽel umí jen otravovat cestující, dopravce… neumí udržovat síť za provozu a nebo za výluk, které by měly minimum následků – do dnes se nenaučilo těch jejich stopově pár zaměstnanců, co tratě opravují – chodit do práce taky v noci. Pořád nějaké výmluvy. Na tmu, na hluk… apod. Zajímavé, že za „plotem“ se většina velkých věcí dělá právě v noci. Do NAD jdou poslední dva vlaky a první ranní …a za noc je udělaný tolik práce…a téměř nikoho neomezí. Nákladní dopravci… Číst vice »
Tam už dávno měly jezdit tramvaje.
Vlakotramvaje.
Kam by jezdily z Tábora na druhou stranu? Ta trať nemá žádné perspektivy v nákladní dopravě a tak je mnohem lepší ji změnit na tramvajovou a protáhnout Táborem i Bechyní, aby tam sloužila jako městská doprava. Podívejte se, za kolik se rekonstruují tratě tramvajové a za kolik železniční. Stejně tak by měly na tramvajové být změněny i horské lokálky (Rokytnice apod.) Bylo by pak mnohem snazší je přiblížit sídlům, vozidla jsou také levnější a hlavně lehčí a dojedou tedy dál na baterie atd.
To samé jde udělat s vlakotramvají, navíc jde pak jezdit až do Chotovin. Zato přestavba na tramvaj a nová tramvajová trať mimo město v táboře a v Bechyni by byla drahá jako prase a s minimálním přínosem.
Jak pravil pan Suchan. A jestli keramička JiKA, dřevařská firma v Bechyni-staré nádraží, či vojenské letiště nemá nákladní perspektivu, tak je to jen proto, že se nechce, aby měla perspektivu a uměle se bojuje za kamionovou dopravu. Jako vždy. Kdo nechce hledá důvody, kdo chce hledá možnosti.
Mnoho lokálek, které by ve formě změny na tramvajové tratě mohly přežít, bude právě pro tento bezduchý fanatismus zrušeno. Nakonec je do správy převezmou kraje a ty je při prvním problému s rozpočtem nebo po změně politické reprezentace zruší tak jako Středočeský kraj ze dne na den zařízl provoz na nesmyslně vedených tratích nedávno. Stát není bezedná díra na peníze ani v Německu. I tam mají železniční infrastrukturu podfinancovanou. Žádná země nemá na to, aby provozovala VRT a spolu s nimi tratě, kde vlaky vozí vítr. V Nizozemsku staví nové tratě jen díky tomu, že ty přežilé nemilosrdně ruší. A… Číst vice »
VRT nemáme, do silnic se taky mohutně investuje.
A váš komentář má vadu v tom, že kdyby na trati jezdil náklad, tak si na tu reko vydělá. To je jasná věc. A my ty náklady přece tak nechceme. #19.stol.
Rekonstrukce je jasná, až na to, že předělat na dvoukolejnou tram trať mezi poli je nesmysl. Pro budoucí provoz se zvažuje vlakotramvaj (dohledejte si co to je) s tím, že by se nemusely upravovat oblouky, trať ani napájení. Pro upřesnění.
Nákladní vozy lze převážet i po dráze speciální i po dráze tramvajové. Nákladní vlak s více než dvěma vozy tam už nikdy nepojede. Nějaký delší vlak se snad nemůže zdát ani v tom nejvlhčím snu třináctiletého lokosexuála. Na to tam není rozhodně není potenciál. Dvojkolejnou? To je opravdu hloupá demagogie. Z Vratislavic do Jablonce nebo z Poruby do Zátiší jsou dvojkolejné tratě? Pokud vlakotramvaje pak jedině na 25 kV. Udržovat ostrůvek jiného napětí je ekonomický zločin. Křižíkova tramvaj holt skončí v muzeu stejně jako bobiny.
Vaše bláboly si zarámujte a připište si k nim nápis: výroky antitechnického antiekologického žvanila odmítající náklady na kolejích z důvodu osobní averze vůči železnici.
Pokud je v Bechyni velká fabrika, kterou bohužel zásobují kamiony, tak vždy lze danou zátěž odvozit po dráze. To jen kvůli osobním pohnutkám lidí jako vy, je železnice nekonkurenceschopná a nevyužívaná. Netěšilo mě číst ten váš komentář.
A VRT mít budeme. Na ničem není v parlamentu taková shoda.
Obnova vozového parku? Docela jednoduché: SNCF nasazuje vlakotramvaje Alstom Citadis Dualis a v Seattlu jezdí Siemens Avento (S70) na 1500V=. Výbava záchodem není problém a je i možnost vybavit vůz tak aby byli pohodlné. A bude klid pro dalších 40 let co se týká vozového parku….
* https://fr.wikipedia.org/wiki/Alstom_Citadis_Dualis
A u lokomotiv bude stačit modernizace žehliček tak jak to děla CZ Loko když a nebo až to bude nutné.
Souhlasim, je to jedno z reseni, dokonce by mohla jet i v Tabore i Bechyni primo v ulicich, pokud by chteli…
A stavajici hiostoricke vozy by byly vyuzivany jen v puvodni trati jen na historicke jizdy.
A kdyby chtěli je možná elektrifikace tratě do Písku na 25kV~. Údržba a provoz 4-5 jednotek je docela nepraktické.
Ideální případ pro prepinatelne napětí (buď Malsice 1500 nebo Chotoviny 25 000).
SŽ má bonusy za konverzi tratí, a měničovky posílají ekonomiku konverze do háje. Tady by to šlo docela bezbolestně, a prémie v kapse.
Vzkaz pro vedení ČD Peníze pro jednatelé vedení budou Jsou tak slepí že řeší trafo na 1500 Voltů? Pro Bechyňku ? Řeší! Nezbyde z toho lejna pro ně Chápu
Nutno přeložit do srozumitelné češtiny. Nebo se na to vykašlat.
Ta písmena se nějak motají
A proč tam vlastně jezdí regiokřápy, nebo 010!?? Vždyť tam dřív normálně jezdily kupíčkový vagóny!
A ještě předtím krátké Balmy. Ale to už tu bylo vysvětleno: Jednou se na svršku v péči Dobré správy jeden osobní vůz vykolejil, tak Správa promptně zakázala provoz všech podvozkových vozů.
Bylo to levnější a rychlejší než pátrat proč byla trať ve stavu v jakém byla?
To je zajímavé. Já bych laicky uvažoval, že lehký podvozkový vůz bude mít v ostrých obloucích lepší chodové vlastnosti, než dvounápravový s dlouhým rozvorem, jako 010. Navíc za žehličkou vypadají hrozně.
Už jsem to tu napsal jinde: Na bechyňce (a taky lipence) nejsou přechodné 2nápravové vozy s pevným rozvorem > 6,5 m a podvozkové vozy se vzdáleností otočných bodů > 16 m. Vozy Btax 780 jsou taky podvozkové – sedí na jednonápravových podvozcích o rozvoru 8 m, takže podmínky přechodnosti splňují.
Ještě jsem zapomněl na jednu důležitou podmínku: Otočné body nesmějí být od čelníků dál než 2,5 m. To splňují krátké Balmy, vozy 043 i nákladní vozy Taes a Has nebo modernější vozy jako Sgns, Tagpps apod., o Eas ani nemluvě.
Takže řešení následku a ne příčiny (zanedbaná údržba tratě)
Protože manící zodpovědní za provoz jsou potróblí a přece nebudou pod zadrátovanou tratí jezdit s elektrickým dopravním prostředkem. Pak by totiž provoz na trati dával smysl a byl by podložen zdravým rozumem. Ale v dnešní době jsou přece v módě absurdní řešení, které nemají s logikou nic společného. A navíc green deal je fuj, elektromobilita je nesmysl a klimatická změna neexistuje.
Za sto let budou psát v učebnicích, že byla doba, kdy elektrická auta vozila s sebou tunu baterek a neujela ani 500 km .
Za 20 let se bude psát, že jezdila pojízdná topidla, kde se 2/3 nádrže jen protáhly výfukem bez užitku a k těžbě a zpracování ropy se spotřebovalo 2× víc elektřiny než kolik by bylo potřeba na každých ujetých 500km. Asi tak.
na výrobu paliva na každých 500 km spotřebovalo 2× více elektřiny než na ujetí každých 500 km elmobilem.
Za sto let budou kroutit hlavama nad tak nebetyčným nesmyslem jako byla individuální automobilobá doprava.
Tak možná už bude i ta teleportace vzduchem. Něco ve stylu dnešního tryskového jetpacku.
Nebyla snaha dát na Bechyňku za žehličkou Btn753? Tedy připojné vozy od m.v. 843. To se taky nepovedlo?
Ty by podmínky přechodnosti splňovaly, jenže jich je pár a jsou potřeba jinde.
Nevím,na jaké výkony jsou vozy Btn 753 v Táboře nasazovány.Tento čtvrtek tam byly odstaveny hned 4 kousky.Na trati do Milevska tyto vozy nejezdí.Na koridoru také ne a do H.Cerekve jezdí regionovy.Podrobnosti neznám,ptám se.
Tak to zas nevím já, že tam jsou dislokované…
Právě, že se tam, už relativně dávno ty vozy přesouvaly do Tábora. S tím, že se maj vozit za žehličkou na Bechyni. Ale nějak vozy jsou ale jak vidno nejezdí…
Jezdí na té trati nějaká nákladní doprava a nebo jen osobní?
Nevím jak teď, ale bylo to velice sporadické. Sem tam jel manipulák se dřevem…
Plus občasný vojenský transport do kasáren ženijního vojska. Ten samozřejmě jezdí jen k odbočce u Bechyňské Smoleče a následně na vlečku na letiště. Dříve jezdily náklady do keramičky v Bechyni, dnes je vlečka zarostlá, nicméně nebyla zrušena a nový majitel keramičky prý snad jednu dobu uvažoval o obnově. Jak je to nyní těžko říct.
A co vlečka na vojenské letiště?
Já myslím, že to letiště už armáda nemá
Ano. V těch objektech teď sídlí ženisti a vojenská policie.
a vojáci jezdí v elektrické trakci? 🙂
Ne, do Tábora vše tahá tamní 742. Vlečka až na letiště zadrátovaná není, původní vedení vedlo jen do seřaďovacího nádraží vlečky u odbočky Dolina a to už také nefunguje.
Vida, až to TV celé spadne, tak budeme mít další uplatnění pro šukafony. 😜
Zjevně snaha nechat to zcela zpustnout, aby přestala trať vyhovovat bezpečnosti provozu a pak to zrušit, jako to udělali s tratí z Oldřichova do Děčína, protože autobusy jsou tak levnější. A že jde o historickou trať je tomu molochu SŽ zcela jedno. Jedině, kdyby se na tom takhle dalo něco pořádně odklonit, to by se pak rekonstruovalo! 🙁
Až na to, že tam mají vojáci vlečku. Takže nepřipadá v úvahu, že by SŽ mohla házet na kraj a Boreckého, že tam nehce objednat dopravu.
A to s tím odkloněním? Takže vám vadí odklonění a kdy ho CK zatrhne, tak … jsou všichni zlí?
To s tím Boreckým je ovšem úlet; až sem jeho pracky určitě nedosáhnou…
Ty ostatní vlečky už se neprovozují? Malšice, Slapy, Bechyně staré nádraží…?
To s tím Boreckým je narážka na to, že chce zrušit vlaky úplně všude.
Ty ostatní vlečky… vojáky jsem uvedl proto, že je Správa požádat o vyjádření musí a má povinnost ho respektovat. Ty ostatní … si udržuje vlečkař sám a psalo se něco o 50 nákladních vlacích ročně.
Dřevosklad využívající staré bechyňské nádraží byl před několika lety zrušen a kolejiště zlikvidováno,keramický závod v Bechyni přestal používat vlečku někdy před 20 lety.Jeden čas měl přepravce zájem o přepravu do Malšic v běžných 4nápravových vozech,ale to Dobrá správa nepovolila,neboť po mnoha letech provozu 4nápravových vozů v osobní dopravě tam jeden takový vykolejil a Dobrá zpráva zjistila,že tyto vozy na trať nesmějí a oblouky odmítla upravit.Takže nákladní doprava do Malšic byla odpískána a na osobní vlaky byly nasazeny 2nápravové přívěšáky k 810 s naftovým topením.Pokrok se na české železnici nedá zastavit…
Spíš pokrok proti proudu času a návrat k povozům a do jeskyní. Tedy zpětkrok.
Bechyně staré nádraží je už minulostí, bohužel
Tak si tu historickou trať kupte a provozujte.
Je opravdu atypická, a historická. A to stojí víc peněz, oproti standartnímu, všude přítomnému.
Standardnímu. Standarta je vlajka. Já vím, abych se nepo….. A atipická.
Se standartou/standardem máte pravdu, ale opravdu se píše atypický 😉
Máte pravdu. To jsem si nabjech.(Naběhl).
Trať z Oldřichova do Děčína je jedna z nejzbytečnějších v ČR. Už dávno měla být zrušena.
Jeden z nejzbytečnějších komentů v této diskuzi.
Bechyňka je unikát na který by měl být každý technicky založený čech hrdý stejně jako třeba na Národní divadlo. Měla by se považovat za technickou památku. Řešením by byla ne rekonstrukce ale restaurace stávajícího kolejového svršku i TV s tím, aby byla zachována maximálně autenticita – třeba tím, že se nenahradí dřevěné sloupy TV betonovými atd. Použije se dobová technologie napínání TV, zůstanou dřevěné pražce… Spodek může být klidně úplně nový dle nejnověších krterií. Provozně by se zde mohly chytnout tzv. vlakotramvaje o kterých se hodně mluví pro běžný provoz v pracovních dnech a o víkendu muzeální provoz s Elinkou… Číst vice »
Mohl bych poprosit mínusaře, aby třeba vysvětlili, proč? Děkuji 🙂
Zbytečná námaha…
„Mohl bych poprosit mínusaře, aby třeba vysvětlili, proč?“ Ale ano, sice nevím, k čemu to bude dobré, ale prosím – k službám: Já nechci ze svých daní platit žádné živé museum. Nechci. Nechci subvencovat něčí potřebu vozit si zadnici na dřevěné lavici, v „rybácích“ tažených paravozem. Nechci. Já jim to neberu, každému, co jeho jest, jenom to nechci platit, a ten paravoz nechci čichat na nádraží, navíc. Tady by to bylo na elektřinu, takže problém smradu odpadá, ale to, že budu nucen – chtě nechtě – platit živé museum zůstává. Jestli někdo tu potřebu má, tak ať si ji zaplatí.… Číst vice »
A já chci.
Na tyto bláboly se dá reagovat, jen tak, že navrhuji zrušení České Republiky, protože je její princip postavený na hlavu a já odmítám financovat daněmi tento 100 let starý zkostnatělý moloch.
Děkuji za vysvětlení,. Budu asi stručnější. Možná jsme se úplně nepochopili. Zkuste na to pohlédnout tak, že Vám, jako cestujícímu, který onu trať využíva denně k dojíždění do práce, dětem do škol apod, je úplně jedno jestli se jezdí po dřevěných pražcích a že je to napájeno soustavou 1500V DC. Navrhoval jsem pro běžný provoz klimatizované moderní vlakotramvaje, které zvládnou tuto velmi obtížnou trať zejména z důvodu ostrých oblouků. Hlavně, že to jezdí tehdy, kdy je třeba a že kultura cestování je v souladu s dobou. Na druhou stranu to může dělat o víkendech a svátcích dobrou službu regionu. Takže… Číst vice »
Já jsem Tě pochopil naprosto dokonale, obávám se, že Ty mne nikoli. Já to prostě nechci platit, nevidím v tom žádný racionální smysl. Dobře, pokud by ta trať, jako celek, byla původní, byly tam původní sloupy, původní svršek atp., a jako taková by byla historicky chráněná památkáři, no tak bohužel, to by se muselo nějak udělat, i když by to bylo drahé a neefektivní, ale taky by na to dal stát peníze, protože stát dává majitelům památek peníze na renovace památek, aby zůstaly památkami. Není. Trolleyové vedení je tam z let 1928 – 1938, na kovových sloupech, a asi nemá… Číst vice »
Já vám mínus nedal,ale opravdu trváte na rekonstrukci,teda pardon,restauraci trakčního vedení do původního stavu? Víte jak původně vypadalo?
A s čím byste tam pak jezdil?🤨😀
Já vám mínus nedal (ani plus) částečně s Vámi souhlasím…jsem pro nějakou vzhledem k tomu unikátu citlivou rekonstrukci…. ale myslím si, že ve svých úvahách jste až zbytečně moc militantní – např s „dobovou technologií napínání“… viděl jste na fotkách ty dědky jak sedí nahoře na sloupech? To dnes nikdo dělat takto opravdu nebude.🙂
A k těm odpovědím některých, že odmítají financovat skanzen bych snad dodal jen to – radši místo lehké a vkusné vlakotramvaje (pro kterou by určitě byl i Křižík) budeme dál financovat těžkou žehličku, která tahá šukafón (šukovlek) a té historii dáme na prdel totálně 😂
Vlakotramvaj není zapotřebí (a ani by nedávala smysl). Směrový oblouky 125 m zvládají i některé „obyčejné“ vlaky. Například některé modifikace Stadleru GTW.
Aktuální článek k tématu Bechyňka – Vlakotramvaj:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/vlakotramvaj-ceske-drahy-testovaci-okruh.A230623_131855_ekonomika_vebe
Vlakotramvaj je vynikající řešení pro spousty dnes rušených lokálek.
Přesně tak. Historické motorové vozy se mají nahradit novými elektrickými vozy. A ten provoz (i údržba) určitě vyjde levněji.
Můžete prosím uvést, co je na té trati 202 Tábor – Bechyně ještě původní – z Křižíkových časů?
Napájení to nebude, vozidla také ne. Takže zbývá trasa s parametry „horské dráhy“ – malé oblouky a velké sklony.
Raritní souběh trati a silnice na mostě je až z roku 1928.
Obyvatelé na spádovém území si také zaslouží moderní způsob cestování, aby měli důvod to používat.
Kdo normální by chtěl denně zabít 2 x 45 minut na 24 km štrece?
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%AD_tra%C5%A5_T%C3%A1bor%E2%80%93Bechyn%C4%9B
Ano, a vlakotramvaj je idealni, zvlada smerove oblouky, prevyseni trati, staci nizka nastupiste, ma odpovidajici kapacitu a slusnou rychlost. Rekonstrukci trat potrebuje a urcite lze vkusne ji provest tak, aby co nejvice zachovala puvodni raz, tim nemyslim, ze je nutne vse vracet do krizikovych casu nebo zachova vset co je zde dnes. Vlkakotramvaji staci nizke nastupiste, jsou lehke, maji dobre zrychleni i odbaveni, zvladnou parametry trati jako nizke oblouky i prevyseni, mohou byt na stejne napajeni 1.5kW DC i hybridy na jine napeti. Celkove i levnejsi reseni. Puvodni vozy lze vyuzivat na historicke jizdy, trat muze i nadale vyuzivat nakladni… Číst vice »
Zmuzejnění Bechyňky je hezká idea, jen nevím kdo by to zaplatil, když nejsou peníze ani na pořádnou údržbu „normálních“ dopravně potřebných tratí.
Takže zrušit Národní technické muzeum, válečná muzea v Británií a Francií, zbořit Eiffellovku, Tower Bridge, Schönbrunn ve Vídni.
Tyto kecy fakt nenávidím. Běžte někam a zbořte si svůj barák. Ušetřené peníze rozdejte lidem.
Technicky založený člověk (snad jsem) si položil dotazy:
a) jsou ty současné kolejnice vůbec původní? S49 se vyrábějí až od roku 1922 (de wiki)
b) a jejich uchycení?
c) púvodní maximálka byla 25 km/h a neznám nostnost
Takže vyjádřím obavu: Abychom se s tím restaurováním do původního stavu nestřelili do obou nohou. Aby se nám nestalo, že investujeme obří sumy do překonaných výrobních postupů a získáme prakticky nepoužitelnou trať a ty obmyšlené vlakotramvaje se nevejdou do limitu* 27 tun na 4 nápravy.
*) hmotnost Elinky: http://bluetrains.cz/galerie/historie-2/elektricke-vozy-a-jednotky/rada-em-400-0/
PS: dřevěné sloupy jsou mi jedno, klidně je tam dejte, jenom… to dřevo potřebuje vyzrát, jinak se pokroutí.
Budeš se divit, ale v tuzemsku pořád existují podniky, které si s technologií výroby nových dřevěných sloupů umějí poradit…
A tvrdím snad, že neexistují? Kdejaká dědina má dřevěné sloupy na betonových patkách pro rozvod NN. Jenom ať to nedělají hurá stylem kácení máje, podrž mi pivo.
😀
Kuře učí kohouta kokrhat?
https://www.impregnacesobeslav.cz/produkty-a-sluzby/drevene-sloupy-impregnovane
Máte pravdu. Moje myšlenka byla spíše rekonstruovat vizuál. Takže myslím, že neurazí nikoho, že kolejnice budou dle nejnovějších norem, ale asi osvětlení by mělo zůstat žárovkové a ne LED například…
A co takhle obnovit původní třívodičové vedení ? Sice to bude v provozu na h***o, ale bude to historickyý.
Přesně!
Navíc ten les trolejových bran – viz fotka ze Slap….
https://www.bejvavalo.cz/clanky.php?detail=21
a co trať co lince , nevrátíme na ni koně? pěkně původní pohon. jen tedy nevím, co na to bude říkat ŽESNAD…
Na tyto řeči bych odpověděl, že prapůvodní řešení tohoto úseku byly hluboké lesy, kde žili jen vlci a medvědi.
S příspěvkem souhlasím. Určitě ponechat původní napájení a původní zařízení. Jen bych k té přestavbě přistupoval trochu s rezervou a TV nechal v historizujícím vzhledu, ale nedával bych dřevěné brány. Elektrovýzbroj nemusí být tak nutně dokonale historická, rozvodny bych napojil nové ( historické zachovat).
Pro nákladní dopravu bych navrhl vhodné lehké vagony, které by tahala lehká el. lokomotiva. Špatný přístup, je když jeden typ vozu vykolejil, tak tam náklady vozit nebudeme žádné.
Turistický cíl určitě. Rušiče historických tratí a muzejních záležitostí bych vyhostil ze země. I historická trať může mít moderní využití, stačí používat mozek.
Nějak tahle jsem to myslel… Spojit užitečné /denní obslužnost/ a příjemné – turistický cíl
To je tak, když nevíte co chcete a tak celou přípravu odfláknete s tím, že se to pak předělá, předělá se i ta předělávka a když si vymyslíme ještě to a tamto…
Za neschopnost Správy opravdu nemůže celý ten svět okolo.
Ano, diskuze o napájení již proběhla, ale Ti, co se nesmířili s rozhodnutím, jí znovu otevírají. Stejně jako jí léta otevírali třeba ti, co se nesmířili s ozhodnutím o nebudování nové trati do Liberce.
Nebo ti co se nesmířili s přesunem nádraží v Brně.
A když jendou vrchnost rozhodla, tak se všichni musí smířit s nesmyslem a snášet urážky v tom smyslu, že zavazíme lidem!! v šalině. TO jsme snad podlidi, něco jako žídé pro nácka?
Ne. Spíš něco, jako náckové pro všechny slušné lidi. Zejména pro odpůrce nového brněnského nádraží toto platí stoprocentně 😛
Problém je, že nové hlavní nádraží v Brně vytváří pomalu více problémů, než by je řešilo (úvrať pro VRT od Prahy, minimální kapacita pro nákladní vlaky, nutnost tramvajového diametru, atd.)
A dnes je ten uzel bezproblémový?
Hlavně k tomu nepouštějte Šatavu:Jan Šatavu!!
Nebo to dopadne jako JHMD!
Jakýsi pan Martin v minulosti v diskusích plamenně obhajoval nejčistší úmysly pana Čajánka a výsledky jeho „manažerského“ působení v JHMD.
Váš dnešní výštěk do tohoto konceptu zcela zapadá.
Máte samozřejmě právo na to, nám ostatním, sdělit váš osobní názor na věc, ale asi zřejmě máte i silný žaludek.
Lze předpokládat, že valná část zdejších čtenářů bude mít na působení pana Šatavy v JHMD naprosto odlišný názor, než jste zde nyní publikoval vy.
https://zdopravy.cz/tag/insolvence-jhmd/
A hele Čajánkův právník vylezl…
Zřejmě, pod touto chuntou, to budou oslavy také jejího zrušení.
Aby pak tu trať nezrušili, u tech psychopatů byvh se tomu ani nedivil, klidně nechají zlikvidovat tratě starší více než 100 let.
Vážení minusáři. Jakkoli s nickem Jarda obvykle nesouhlasím, nyní uhodil hřebíček na hlavičku. Zanedbání údržby a nutných oprav, protože nebylo představám SŽ vyhověno. Tato metoda bohužel úspěšně funguje i v jiných organizacích. Ještě před pár lety byla oprava nutná a teď ne? Asi zázrak, či co.
Souhlasím s vámi až na jedno, tady ke zrušení netlačí SŽ ale MD
Před pár lety tady jela masivní diskuzní kampaň za přepnutí na 25 kV, kde různí experti tvrdili, že vozidla na 1,5 kV neexistují a nikdo je už ani neumí vyrobit.
Tak akorát tak něčí uražené ego a snaha shodit vlastní selhání na jiné, popřípadě msta … jako ten magor, co namazal kolejnice: Jeho názory nadřazené životům cestujících i kolegů.
Určitě? Já bych naopak řekl, že se konečně našel někdo, kdo má koule některým hovadinám z produkce SŽ účinně odporovat…
Zcela obecně, bez nějakého vztahu k trati Tábor – Bechyně:
Stáří trati, tak jak to pan Jarda zformuloval, ovšem není tím pravým kritériem pro rozhodnutí o její budoucnosti.
Některá trať může být mnohem „mladší“, než 100 let, ale pro současné poměry zdaleka důležitější, než to, co se postavilo před 100 a více lety, za mnohdy naprosto jiných přepravních vazeb v nákladní i osobní dopravě – viz různé lokálky, na kterých byla v poslední době zastavena osobní doprava (Opatovice, Kobylí)
„Stáří trati…není tím pravým kritériem pro rozhodnutí o její budoucnosti.“
Mě docela zaráží, že se taková trivialita musí zdůrazňovat.
Jistě, že je oprava stále nutná. Jen na ní rozhodnutím MD nedostane SŽ investiční peníze.
Já tomu rozumím tak, že nedostanou ty peníze, které si (svévolně?) vymysleli. Vždyť to je úplně stejné jako na kozině…
To, že je něco staré xy let neznamená, že je efektivní a správné dál udržovat, pokud je to zbytečné, nevyuzivane a ekonomicky neefektivní. Tím rozhodně nemyslím přímo Bechynku, ale obecný princip, kdy vás komentář zcela mimo útočí na to, že jsou rušeny některé tratě, které jsou sice staré, ale nikdo po nich nejezdí a dle vašeho komentáře a teorie bychom měli udržovat dinosaury a nevyuzivane cokoli jen proto, že je to staré a vyhazovat za to peníze z rozpočtu do wc ? A znovu pro jistotu zopakuji, že nejde o Bechynku, ale o obecný princip vašeho komentáře, který je zcela… Číst vice »