Automobily

AAA Auto chce zvýšit nabídku na 20 tisíc vozů. O systém Start/Stop lidé nestojí

Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings
Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings

Skupina Aures Holdings, která provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna, chce letos zvýšit nabídku na 20 tisíc aut každý den. To je o tisíc více než dnes. Expanze probíhá především v Polsku, v tuzemsku se buduje nové autocentrum v Liberci, v Čestlicích u Prahy pak firma poprvé zkouší navýšit prodejní plochu přístavbou patra. Na tiskové konferenci to dnes uvedla šéfka Aures Holdings Karolína Topolová.

Skupina loni prodala rekordních 86 tisíc aut (předloni 83 tisíc), z toho 47 tisíc v České republice. Růst prodejů v letošním roce předpokládá hlavně na polském trhu, kde buduje autocentra na pronajatých plochách u obchodních domů Makro/Metro. V Polsku předpokládá pro letošek prodej 20 tisíc aut (loni 15 tisíc), čímž bude překonáno Slovensko (18 tisíc).

Vedení společnosti dnes představilo i některé inovace a okomentovalo trendy v oboru. Skupina chce například nově s pomocí analýzy dat posuzovat i možnost prodeje vozidel na sousedních trzích a případně tak navýšit výkupní ceny. Skupina v průměru prodá auto za 39 dní od výkupu.

Ukazuje se, že u individuálních zákazníků příliš nefunguje prodej přes e-shop. Ten byl spuštěn loni a dosud jej využilo jen 39 fyzických osob. Naopak firmy přes e-shop koupily téměř 1900 aut. Součástí prodeje přes e-shop je i třicetidenní testovací období auta.

„Představa, že si během pár let budeme všechno kupovat online, je lichá. Lidé si auto rádi osahají,“ uvedl ředitel inovační laboratoře AuresLab Stanislav Gálik. Podle něj zásadním trendem není ani elektromobilita a sdílená ekonomika. „Zdaleka nejde o takové trendy, jak jsme mohli ještě před pár lety slyšet,“ uvedl Gálik. Elektromobilitu označil za kontroverzní, a to především kvůli ekologické náročnosti výroby elektroaut a fosilnímu původu elektřiny. Sdílení je pak podle něj obyčejné půjčování, které existovalo dávno před zavedením termínu „sdílená ekonomika“. A u aut podle Gálika tento trend končí s narozením prvního dítěte do rodiny.

Pokud jde o moderní vybavení automobilů, lidé podle AAA Auto příliš nestojí o antikolizní systémy, u kterých mají pocit, že jim příliš zasahují do řízení a komplikují jej, vesměs také odmítají systém Start/Stop. Naopak oceňují například parkovací senzory či kamery.

Aures Holdings má aktuálně 57 poboček ve čtyřech zemích: ČR, Polsku, Slovensku a Maďarsku.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Milda
Host
Milda

Ta jejich nabídka je opravdu něco. Sám jsem byl na Pražské pobočce a tolik aut pohromadě jsem snad ještě neviděl. Je dobře, že nabídka neustále roste.

Snovi
Host
Snovi

Už tak mají velkou nabídku a to ji chtějí ještě zvýšit? No proč ne. Čím víc, tím líp. Sám od nich mám dvojkovou octavku a nestěžuju si.

Péťa Svojtová
Host
Péťa Svojtová

Jako autobazar jsou v pohodě, to musím uznat. Co se týče nabídky a cen, tak dle mého nemají konkurenci 🙂

Káťa
Host
Káťa

Naprosto souhlasím s vaším komentářem. Není divu, že plánují zvýšit nabídku, když k nim chodí stále více lidí.

Kopr51
Host
Kopr51

Á … tady je to Á-Á-Á aut tu stojí celé řady vystavují svoje vnady naleštěné nablýskané uvnitř ale sakra vady tachec camrá se jen 1 kilcem šaltrpáka oleštěná filcem? výfuk černočerný sazí aspoň že jste tolik drazí počkat, co tu vidím však nově přivezený vrak že nic není přikrášleno ukazuje sešlý lak koukám dovnitř, mrknu spodek přes díru i na motorek pravé zrcátko se bloncá nedostatky nemaj konca přichází pán v montérkách a hned říká ach ach ach (to má asi z těch 3 áček v tom bude ten achjo háček) milý pane povídá mi bodře nesahejte, ještě se to… Číst vice »

Joseph
Host
Joseph

Já mám raději jiné pohádky… třeba Strach má velké oči.

Jaroslav
Host
Jaroslav

Start stop je nesmysl preci. No tak alespon kdyz prodaji tolik aut muzou pak vyhodnocovat to co lidi chteji nejvice, jak jsou na tom asi elektroauta a hybridy? Chtel bych si poridit domaci solarni elektrarnu a nabijet si auto, hrozne rad bych se toho dožil.

BND30
Host
BND30

A ta slečna na fotce … je také po prvním majiteli z ČR nebo D, není stočená, používaná hlavně o víkendu (kostel a ALDI asi tentokrát nepoužijeme), není po nehodě, všechno původní výbava, se serviskou…. ?

Vojta
Host
Vojta

Že využívání carsharingu končí s narozením prvního dítěte jsou kecy. Např. Autonapůl nedávno vybavil některé vozy autosedačkami, proč asi. My to využíváme 6 let, z toho 2 roky s dítětem. Mnohem lepší než věčně řešit parkování a další auto opruz.

Jirka B.
Host
Jirka B.

No vidíte, u Vás to funguje, služba si tedy našla zákazníka, ale očividně jste (zatím) jeden z mála. Mě se zase, vzhledem k účelu, ke kterému auto potřebuji, vyplatí jej vlastnit a servisovat a mít tzv. „ihned po ruce“, na který se mohu spolehnout. Každý si najde to své řešení a podle mě se není potřeba dívat přes prsty ani na jednu skupinu, či něco přikazovat, zakazovat, jak je v dnešní době bohužel zvykem.

P73
Host
P73

Mám to podobně, ale sedačku mám vlastní. Otázkou je, jestli to tak půjde i s druhým, ale s jedním v klidu.

Tuzemák
Host
Tuzemák

Když budu s někým chtít sdílet bacily, můžu jet i hromadnou dopravou nebo tágem . 🙂

zemiak
Host
zemiak

Na ulici máte přes obličej igelit?

Dalibor
Host
Dalibor

Koupit ojetý auto online v Áčkách = ekonomická sebevražda. Kupoval jsem s kámošem tam auto a druhý den jsme ho vraceli. Sice ho prodali s čistým techničákem, ale předtím mělo několik majitelů a bylo bouraný, což prodejce „taktně“ zamlčel. O peníze jsme se tahali skoro měsíc až hrozba právníkem a soudem pomohla. Do Áček už nikdy. Auto je dobré důkladně prohlédnout, zjisdtit dle VIN u autorizovanýho servisu co oněm mají případně v databázi, kouknout na včásti co jsou „sntandartně“ ukrytý pod plasty, a pučit si tloušťkoměr na lak (dá se změřit kolikrát bylo auto kytovaný a stříkaný) a hlavně startovat… Číst vice »

Šimon Sládek
Host
Šimon Sládek

Tomu se mi snad nechce ani věřit. Já i plno mých známých nakoupilo u nich a o žádném tak hrozném problému jsem nikdy neslyšel, ba naopak nikdo si na ně nestěžoval. Bůh ví, zda je Váš komentář vůbec pravda 🙁

navratp
Host
navratp

Na jaké pozici „tam“ pracujete?

Dáda
Host
Dáda

Renault Laguna III, prověřovali nám ji v Auto Pokorný, mohu kdykoliv doložit. Fotky protokol z prohlídky, komunikaci s AAA, pověření advokátovi o zastupování. událo se v r. 2016.

MiKi
Host
MiKi

AAA auto a jejich analýzy. Hahaha…. Už 8 měsíců se pokouším koupit Škodu Octavii 3 kombi 1,6TDi s 34000 km v šedé barvě. Každý týden mě prodejce na infolince překvapí informací, že se zrovna auto prodalo. Tento týden jej prý naložili na valník a vezou na Slovenskou pobočku.

Palo
Host
Palo

Já měl tedy také dost specifické požadavky na vůz a do týdne jsem vůz u nich sehnal, zarezervoval a po příjezdu na pobočku prohlédl, projel a koupil. To že plánuji ještě zvýšit nabídku je jedině dobře!

MiKi
Host
MiKi

Že bych věděl, kdo je vaším zaměstnavatelem ?

Dalibor
Host
Dalibor

Co třeba být konkrétní? Já se teda v Áčkách dost spálil. skončilo to vrácením auta a tahanicema o peníze. Pradali nabořený polovrak, vyvařenej s vagónem kytu. Laguna III dostala náraz na L přední roh, podle info z Renaultu, měnily se díly, ale podélný nosník byl vařenej, tj při dalším nárazu nebude mít funkci absorbéru, ale rupne a pak už je rovnou kabina s lidmi. Ten svar se při nárazu chová nepředvídatelně. V renaultu mi k tomu řekli, že pokud by to bylo spravovaný jak má být vymění se celý díl a ne že se svařuje na něm.

Palo
Host
Palo

Pardon, sháněl jsem b6 2.0 125KW v manuálu v plné výbavě s nájezdem pod 100 tisíc. Sehnal jsem právě u nich a už mi slouží 4 roky. Velkou výhodou bylo, že auto bylo servisované pouze ve škodovce, takže plná servisní historie a to je dle mého hodně dobrá koupě 🙂

MiKi
Host
MiKi

BMW a servisováno pouze v servisech Škoda. A teď tu o Červené Karkulce.

P73
Host
P73

Nemyslí spíš Passata?

Vojtěch Záhorka
Host
Vojtěch Záhorka

Taky bych řekl, že b6 je passat teda a ne BMW :D. Pan MiKi má asi za úkol nesmyslně hanit AAA, jinak si to nedovedu představit dle jeho komentářů. Přitom to není vůbec špatný autobazar, alespoň podle mě.

Josef
Host
Josef

To je jejich klasická odpověď na to, že jste si vybral neexistující auto z nabídky. Pracoval jsem tam dva roky. Takových volavek mají na webu stovky.

náhodný kolemjdoucí
Host
náhodný kolemjdoucí

Bohužel, při tom co se dnes vyrábí, je někdy i lepší kupovat rovnou v bazaru.
Prý je výhra, pokud člověk sežene např. transportera T4 (vyráběn do 2003) – tedy pokud nemá najeto milion. Na rozdíl od těch dnešních silný, spolehlivý, snadno opravitelný, jezdí dokud neprorezne.

Ten_z_Bíliny
Host
Ten_z_Bíliny

Start-stop bylo první, co jsem u svých aut vypnul. Ne nadarmo se start stopu přezdívá turbo killer 🙂

666
Host
666

Turbo killer je hlavně velké zatěžování za studena, používání levných olejů bez syntetické složky a nekvalitní výměny oleje…..dlouho nic až pak start stop.

Eduard
Host
Eduard

To máte samozřejmě pravdu, jenže start stop vám vypne motor, včetně turba bez ohledu na to jaké otáčky má turbo, takže nic co by mu prospělo. Stejně jako nyní populární dlouhé výměny oleje. Kdo má motor rád tak mění každých 15-20 kKm, kdo jezdí často po městě či v terénu tak i dříve.

666
Host
666

Kdo má rád motor, tak mění olej a i ostatní věci (svíčky, filtry atd.) podle doporučení výrobce podle podmínek, ve kterých jezdí…..tj. ve většině případů v návodu označené jako „ztížené“.

Pokud má motor elektrické čerpadlo oleje, tak turbo je stále zásobéné olejem. Navíc nastavení programu start stop je jiné u každého výrobce.

Eduard
Host
Eduard

Na výrobce bych moc nedal. Protože Ti klidně mění olej v motoru po 30 000 km a v převodovce po 120 000. Co to udělá s motorem či převodovkou je všem jasné. Výrobci nemají zájem na tom, aby jejich produkty sloužily bez problémů dlouhá léta, ale aby vydrželi záruku. Bohužel.

666
Host
666

Samozřejmě, pokud jezdíte ve „ztížených“ podmínkách a měníte podle plánu pro „ideální“ jako většina Čechů. Pak to ještě třeba osolíte tankovaním neaditivované 95 do přímovstřikového turbomotru a levným olejem, tak spláčete nad výdělkem.

Alibaba
Host
Alibaba

Co je to za jednotku kilo kelvin metr?

Dalibor
Host
Dalibor

předpona kilo použitá 2x po sobě. Troch neortodoxní… kilo kilo metr, takže něco jako mega metr.

Pavel P.
Host
Pavel P.

To by bylo kkm. Kilo je malé k. 😉
Běžně se používá tkm – tisíc km. Nevím, jestli by někdo Mm pochopil.

Alibaba
Host
Alibaba

Já bych to pochopil, protože je to fyzikálně správně. Jen se to nepoužívá.

Dalibor
Host
Dalibor

Co myslíte tou syntetickou složkou?

666
Host
666

PAO, oleje skupiny IV. Většina levných výrobků s nápisem plná syntetika je obyčejný minerál.
https://www.machinerylubrication.com/Read/29113/base-oil-groups

GPGP
Host
GPGP

Bohužel auto má vždy spíše start stop, než kameru, ta je buď za příplatek nebo u vozů okolo 1 mil., start stop se dá vypnout, ale sw auta si to nepamatuje, třeba u korejského passatu Kia Optima to tak je 🙂

Michal M
Host
Michal M

Toyota má kamery i aut pod milion. Od Yarise počínaje. Řekl bych že v základu. Každopádně ke dobré k tomu mít i senzory

Dalibor
Host
Dalibor

vypnout start/stop u jakého koliv vozidla je 10. minutová záležitost 😀

Petr-666
Host
Petr-666

následné odebrání osvědčení o TK taky

Dalibor
Host
Dalibor

Myslíte? Že nám ještě nikdo osvětčení TK ani u jednoho auta „neodebral“. Na všech firemních máme sart/stop zrušený trvale. STK procházíme opakovaně. Nikdy nebyl žádný problém. Jen se na to musí jít správně. Říká se tomu chytrý vypínač.

Jan Sova
Host
Jan Sova

Možná tím chytře ošálíte tehniky STK a CML vozidla, ale nutně montované „moderní“ (čti nanicovaté) baterie tím o moc déle nevydrží…. Nebo snad se jim tím prodlouží životnost o několik let ?

Jackub
Host
Jackub

Kde jsou ty časy, kdy výrobci vyráběli podle přání zákazníků a nechtěli je vychovávat!

Eduard
Host
Eduard

Oni je nevychovávají, pouze plní přání Bruselu. Ekonormy nejsou z hlav výrobců hlav, ale jiných námi volených.

Leinad
Host
Leinad

Ekonomy někdo lobuje.
Bude v tom pár idealistů, ale hlavně výrobci kteří každých pár let potřebují něco prodat. Zákaz vjezdu starých aut do měst se hodí hlavně výrobcům.
(Sranda je, když auto vyrobené před tím než norma vstoupila v platnost, fakticky normu splňuje ale formálně ji nemá v papírech= do města taky nesmí. Zelený idealista by nechtěl vyrobit nové)

Nekdo
Host
Nekdo

jj, zeleni idealiste, kteri v Nemecku prolamuji limity tezby uhli a zvysuji produkci CO2…

Pavel P.
Host
Pavel P.

Nejen, ekonormy podporují i automobilky, byť na oko proti nim bojují. Ekonormy jsou jedna z mála věcí, co momentálně drží čínské automobilky mimo EU. Proč myslíte, že mají všichni takový strach z elektroaut?

Eduard
Host
Eduard

Z elektroaut nemá strach nikdo. Lidé v automotive se bojí, že díky pokutám za CO2 budou mnohé vozy, zvláště pak SUV neprodejné. A teď je největší prodejní hit právě SUV v naftě. Pokud by nebyli dotace, resp. v některých zemích vysoké zdanění klasických aut, tak by se těch elektro a hybridů zas tak moc neprodalo. Takže elektro aut se nikdo nebojí, ale chorých mozků, kteří jdou proti zdravému rozumu ano.

Adam H
Host
Adam H

Při jejich pověsti kdo by použil eshop….. přes eshop totiž nepoznám, že na 60tkm nájezd má volant nějak moc ošoupanou kůži, pedály jsou obroušené až na kov, sedačka vysezená a že v motoru někdo zapomenul štítek, že výměna oleje byla ve 217345 km a další bude 247345 km.

GPGP
Host
GPGP

A není u toho nějaká zkušební jízda, resp. by měla být možnost na základě zákona to auto vrátit do 30 dní , samozřejmě s odečtem amortizace, třeba 3 Kč za km….
Já si už 13 let kupuji jen auta nová, ale chápu že ne každý má takové možnosti 🙂
Resp. zákazník by měl mít vždy pravdu 🙂

Daniel Novák
Host
Daniel Novák

Jejich sliby jsou bohapusté lži. Zkuste v reálu AAA Auto vrátit zakoupený vůz, i když jste byl zjevně podveden aniž by to vyžadovalo mít s sebou televizní kamery.

https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1097429889-cerne-ovce/219452801080218/titulky

Dalibor
Host
Dalibor

Mám podpobnou zkušenost, vraceli jsem tam s kámošel „nabořenou“ Lagunu. Tahanice o peníze měsíc. a To jsem ji vraceli třetí den od koupě.