AAA Auto chce zvýšit nabídku na 20 tisíc vozů. O systém Start/Stop lidé nestojí
Skupina Aures Holdings, která provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna, chce letos zvýšit nabídku na 20 tisíc aut každý
Skupina Aures Holdings, která provozuje sítě autocenter AAA Auto a Mototechna, chce letos zvýšit nabídku na 20 tisíc aut každý den. To je o tisíc více než dnes. Expanze probíhá především v Polsku, v tuzemsku se buduje nové autocentrum v Liberci, v Čestlicích u Prahy pak firma poprvé zkouší navýšit prodejní plochu přístavbou patra. Na tiskové konferenci to dnes uvedla šéfka Aures Holdings Karolína Topolová.
Skupina loni prodala rekordních 86 tisíc aut (předloni 83 tisíc), z toho 47 tisíc v České republice. Růst prodejů v letošním roce předpokládá hlavně na polském trhu, kde buduje autocentra na pronajatých plochách u obchodních domů Makro/Metro. V Polsku předpokládá pro letošek prodej 20 tisíc aut (loni 15 tisíc), čímž bude překonáno Slovensko (18 tisíc).
Vedení společnosti dnes představilo i některé inovace a okomentovalo trendy v oboru. Skupina chce například nově s pomocí analýzy dat posuzovat i možnost prodeje vozidel na sousedních trzích a případně tak navýšit výkupní ceny. Skupina v průměru prodá auto za 39 dní od výkupu.
Ukazuje se, že u individuálních zákazníků příliš nefunguje prodej přes e-shop. Ten byl spuštěn loni a dosud jej využilo jen 39 fyzických osob. Naopak firmy přes e-shop koupily téměř 1900 aut. Součástí prodeje přes e-shop je i třicetidenní testovací období auta.
„Představa, že si během pár let budeme všechno kupovat online, je lichá. Lidé si auto rádi osahají,“ uvedl ředitel inovační laboratoře AuresLab Stanislav Gálik. Podle něj zásadním trendem není ani elektromobilita a sdílená ekonomika. „Zdaleka nejde o takové trendy, jak jsme mohli ještě před pár lety slyšet,“ uvedl Gálik. Elektromobilitu označil za kontroverzní, a to především kvůli ekologické náročnosti výroby elektroaut a fosilnímu původu elektřiny. Sdílení je pak podle něj obyčejné půjčování, které existovalo dávno před zavedením termínu „sdílená ekonomika“. A u aut podle Gálika tento trend končí s narozením prvního dítěte do rodiny.
Pokud jde o moderní vybavení automobilů, lidé podle AAA Auto příliš nestojí o antikolizní systémy, u kterých mají pocit, že jim příliš zasahují do řízení a komplikují jej, vesměs také odmítají systém Start/Stop. Naopak oceňují například parkovací senzory či kamery.
Aures Holdings má aktuálně 57 poboček ve čtyřech zemích: ČR, Polsku, Slovensku a Maďarsku.