AAA Auto čeká pokles prodejů o 15 procent, ceny ojetin během nákazy rostou

Pobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures HoldingsPobočka AAA Auto, ilustrační foto. Pramen: Aures Holdings

Síť autobazarů AAA Auto, která patří do skupiny Aures Holdings, očekává za celý letošní rok prodej 73 tisíc vozů. To

Síť autobazarů AAA Auto, která patří do skupiny Aures Holdings, očekává za celý letošní rok prodej 73 tisíc vozů. To je o 15 procent méně než loni, za což může především několikatýdenní uzavření autocenter kvůli pandemii v březnu a dubnu. Vedení společnosti to uvedlo na úterní tiskové konferenci.

„Přesto se nám následně podařilo opět obchodování poměrně rychle obnovit. V srpnu jsme již byli zhruba na devadesáti procentech výkonu a v září jsme se přiblížili sto procentům. To je velký rozdíl oproti trhu nových vozů, který poklesl o více než čtvrtinu,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva Aures Holdings. Podle ní půjde navzdory pandemii o pátý nejlepší prodejní výsledek za existenci firmy.

Největší prodejce ojetin prezentoval několik nových trendů na trhu. Podle firmy trh trpí nedostatkem ojetých vozů, což je dáno především dvěma faktory: omezením výroby a prodeje nových aut, takže nevznikají „čerstvé“ ojetiny, a omezením dovozů. „Důsledkem je růst cen ojetin, který začal během léta a během několika týdnů může dosáhnout až 10 procent,“ doplnila Topolová.

Provozní ředitel AAA Auto Petr Vaněček doplnil další trendy. Podle něj se v „covidové“ době výrazně zvětšila skupina zákazníků z řad starších řidičů, kteří si „na stará kolena“ pořizují svůj první automobil, nebo si ho kupují po dlouhé, často desítky let trvající řidičské pauze. „Děje se tak především ve větších městech, kde je vysoká koncentrace lidí,“ sdělil Vaněček. Druhou rostoucí skupinou jsou zájemci o velká combi a SUV.

„Skokanem“ léta byl v České republice VW Tiguan, výrazně vzrostl i zájem o Škodu Karoq nebo Kiu Ceed. Na Slovensku se ztrojnásobil zájem o VW Tiguan a o více než dvojnásobek vzrostla poptávka i po dalších SUV jako Honda CRV nebo Ford Kuga. V Polsku se trojnásobně zvýšil zájem o Škoda Superb a dvojnásobně pak o Opel Insignia nebo Škoda Octavia.

Trendem je i digitalizace. Kvůli nákaze musela společnost po uzavření poboček přejít na on-line prodej vozů. „To je model, který chceme rozvíjet i do budoucna a v digitalizaci je to jeden z našich hlavních směrů,“ uvedl šéf inovací Stanislav Gálik.

Skupina má aktuálně 44 výkupních a prodejních poboček ve čtyřech zemích: 22 v České republice, 9 v Polsku, 12 na Slovensku a 1 v Maďarsku. V příštích měsících chce pokračovat v expanzi především v Polsku, kde plány zbrzdila epidemie. „Ještě do konce tohoto roku chceme otevřít čtyři výkupní pobočky v městech nad 150 tisíc obyvatel a v závislosti na vývoji pandemie také jednu prodejní pobočku. V příštím roce bychom potom v Polsku rádi otevřeli tři až pět prodejních poboček v hlavních městech vojvodství,“ řekla Topolová.

Skupinu AAA Auto vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners. Za letošní tři čtvrtletí prodala síť AAA Auto 56 tisíc vozidel.

Top 5 nejprodávanějších značek v síti AAA AUTO za 9 měsíců 2020:

 

ČR

Slovensko

Polsko

Maďarsko

1.

Škoda

Škoda

Opel

Opel

2.

VW

VW

Ford

Ford

3.

Hyundai

Kia

Skoda

Suzuki

4.

Ford

Hyundai

VW

VW

5.

Renault

Renault

Renault

Renault

Tagy AAA Auto Aures Holdings prodeje za 3 čtvrtletí
8 komentářů