A vaše děti byste tam pustili? Další cyklopruh na čtyřproudé pražské výpadovce budí údiv

Nový cyklopruh na Chlumecké ulici. Foto: Petr Novák pro Zdopravy.czNový cyklopruh na Chlumecké ulici. Foto: Petr Novák pro Zdopravy.cz

Pokračování cyklopruhu na Chlumecké ulici doplnil netradiční cyklopřesmyk.

202 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Viktor

furt se všude protěžují cyklisti a musí mít své pruhy, stezky a chodníky – no prostě to tady asi jinak než takhle vyřešit nepůjde, když musí být privilegované cesty i v takových nehostinných místech…. popravdě mě osobně už jízda na kole ani v čím dál větším provozu neláká a nechápu, kdo zrovna tudy musí jet na kole s dětma na výlet

Jenda

Vy fakt tu hrůzu z článku považujete za protežování cyklistů?

„Zrovna tudy“ jede na kole každý, kdo se potřebuje dostat z Horních Počernic na Černý most, do Hloubětína atd. a zpět, protože jiná možnost jaksi neexistuje. A já tam teda jezdím i pro vzdálenější cíle, je to nejpřímější cesta z velké části Prahy (např. Libně) kamkoli na východ – Poděbrady, Kolín…

jcerman

Včera jsem tam na kole jel a úplně v pohodě.

Vladimír Kalivoda

Ukázka a potvrzení naprosté diletantnosti a neodbornosti určitých magistrátních úředníků, dopravních expertů a odborníků.

Enigma

Čtyřproudovka je pro cyklopruh zrovna nejnevhodnější místo, co existuje. Akorát se tím hezky nahoní počty kilometrů cyklostezek, jinak na pytel. Jak je ta čtyřproudová část od Motola do Stodůlek, je tam na pravé straně cyklokoridor a viděl jsem tam za celou jeho existenci (ca 10 let) jen dva cyklisty ho použít.

Eva

Na takové výpadovce nemá cyklopruh co dělat. Je to nebezpečné pro cyklisty a i pro automobilisty, protože zúžením jízdních pruhů mohou nastat nebezpečné situace – obzvláště zde, kde je opravdu silný provoz autobusů. Navíc k cčm se dá v pohodě dojet v klidu sídlištěm. Ano, jsem pro, aby jako první projeli takovouhle „cyklostezkou“ za plného provozu rodiny těch, kdo o tom rozhodli, včetně Satana. A dobro došli!

Hanz

Další hovadina. Cyklista nepatří mezi auta a už vůbec ne na takové komplikované úseky. Už si to jednou uvědomte!

Vladimír Kalivoda

Tak to řekněte Čižinskému, ten takhle zničil celé Holešovice a ničí dál dopravu v Praze 7.

Kuba Turek

Správně! Na tuhle silnici auta nepatří. Měl by se jim tam zakázat vjezd.

Y.K.

Úkol zněl jasně… nebyl čas se ptát, kdo je kdo.

M.Z.

Zrovna tady je 70km/h spíš „doporučením“ než realitou. Chápu když to bude stát zasekané až do Počernic, ale přejíždět na kole pruh, kde se běžně lítá 90-110km/h, z toho mi dobře po těle opravdu není…

Filip Jirsák

Ten přesmyk vede přes připojovací pruh a tam se fakt 90–110 km/h nelítá, protože těsně před tím úsekem, co je vidět na fotce č. 4, je poměrně ostrá zatáčka a před ní křižovatka. Takže na těch 90 km/h by někdo musel zrychlit v tom úseku, který je vidět na fotce.

Což nic nemění na tom, že přesmyk dává smysl v místě, které je stavebně udělané tak, že se tam jezdí 30 km/h a nikoho by nenapadlo je rychleji, a ne v místě, kde auta zrychlují na těch 90–110 km/h, i když tu rychlost ještě nemají.

Race Tiger

Nezlobte se pane Jirsaku, ale pokud to tam alespon trochu znate, tak to ze se tam nejezdi rychle je Vas omyl. Jedna se o odbocku z Chlumecke na napojeni okruhu smer HK/Bechovice, prvni odbocka k Nc, druha na okruh a treti vyjezd na MB, a nepletu-li se, je tam 70km/h a vzhledem k tomu ze ten vyjezd je pozvolny, tak ta rychlost je jasna. Proste a jasne, na ctyrpruh kola nepatri, zejmena ne na takto frekventovany. Mimochodem, cela tato trasa je nesmysl, nechapu proc neni vedeno za metrem, kolem byvaleho kina Sparta, prave mimo ctyrpruh. A argumentace ve clanku, ted… Číst vice »

Race Tiger

Neumim pocitat, mel jsem na mysli ze se odvolavate na foto jak je tam ta modra Skoda… Ale i tam vic zapadne se jezdi relativne rychleji

Filip Jirsák

Znám to tam celkem dost, spoustu let jsem tam denně jezdil. Ten překřížený pruh je výjezd z pod tubusu metra, z Ocelkovy, tedy z autobusového terminálu nebo ze sídliště na Chlumeckou směr Horní Počernice.

Přímo po Chlumecké se samozřejmě (bohužel) jezdí rychle, ale tady na tom nájezdu to snad nikdo nevytáhne na 150 metrech z nějakých 30–40 na 110.

Zdeněk

Snaha dobrá,ale dopadlo to jako obvykle..

Lukas S

No Otázkou je zda nemělo být rovnou až na okruh, protože zprovozně by to bylo asi stejný. Děti ani náhodou, ten kdo to navrhuje by se měl vážně zamyslet nad tím, zda dělá pro lidi nebo pro pouze pro peníze a proinvestování peněz.

Franta

Bože můj, co je tohle za zemi? Co jsme my za národ? Místo zvýšení bezpečnosti a pohodlí pro všechny se jen namalují čáry na silnici a ještě blbě. Takhle kombinace lidské blbosti a bezohlednosti všech zúčastněným zavání průšvihem.

Tom

Nebylo by lepší prostě udělat nějakou rampu na tubus namísto tohoto díla? 😀

Fanda

To je snad v plánu s přestavbou celé té stanice černý most, ale to bude na svatého Dindy

Petr H

Jsem chodec, cyklista a řidič. Snažím se chápat a být vstřícný ke všem způsobům přepravy. Věřím, že přestože Praha není placka jako jiná města, lze v budoucnu spoustu lidí přesvědčit, že kolo je správně i na cestu do práce či jen tak na přesun do centra. A k tomu vytvořit i podmínky. Ideálně oddělit různé druhy dopravy. Kde to nejde, udělat to chytře, rozumně. Ale dle mě tvůrci „cykloprůhu“ v Praze musí mít nějaký druh sadismu, nebo jsou úplní asociálové. Takže zde je stejná otázka jako v článku. Kdo normální by jel po podobné trase? Když o 10 metrů vedle… Číst vice »

Jakub P

Problém je, funkčnost té oddělené trasy. Která je dost pofidérní. Jenže zlepšit ji by dalo o něco víc práce, než alibisticky nakreslit cyklopruh.

Jan Sova

Dalo by se v obecné rovině ocenit, že to již na něco navazuje/propojuje atp. Jako volnočasový cyklista s již nabírajícími letokruhy musím ovšem kroutit hlavou nad tím „přesmykem“, jako dej přednost a pak cyklisto najeď do odbočováku do dalšího cyklopruhu. Tohle by moje steřelejší šíje nedala, potřeboval bych hlavu nasazenou na šroubovici…. Pokud je místní situace taková, že nedaleko vede pro cyklisty jiné dílo stejným směrem, pak je to ovšem do nebe volající.

Pepa

Tak jsem tam dnes ráno zahlédl dva cyklisty, podle nabalených kol možná cizinci, kteří právě najížděli na okruh směr Jižní spojka. Jsem zvědav kam asi dojeli.

Vojta

Cyklopruh na čtyřproudové silnici vedle slušné cyklostezky vedoucí po tubusu metra je fakt skvělý nápad. Myslím si, že by se to mělo ještě nějak zpestřit. Přijde mi to zbytečně bezpečné.

Neonym

To je běžný přístup k cyklistice v Praze během posledních let. V Letňanech u metra byly oddělené stezky vedle silnic, ale místo toho, aby se tyto opravily, načmáraly se cyklopruhy přímo na silnice. O bájném značení, které před zastávkou autobusu posílá chodce směrem na zastávku a cyklisty směrem za ni, kde ale nebyl udělán žádný povrch, ani nemluvím.

J.kopis

Humanizace komunikace? Takže kdo po té silinici jezdil doposud? Androidi? Opětně zvolená podprahová, společnostrozdělující hesla, tentokrát na téma řidiči (nehumánní) vs. cyklisté (humánní)

Martin

Autor tím patrně myslel rozplácnutí cyklistů na vozovku když je srazí auto

Michal

Co je to zase za blbost 😱. Všichni přece víme, že cyklisté (lidé na kolech) jsou vlastně chodci a ty mají přednost, ty nikdy nikomu dávat přednost nebudou i když na to budou mít značku. Jezdím každý den v Praze a vidím to !!! Vidím jak cyklisté nedávají přednost, ani se nepodivají při nájezdu na hlavní silnici. Červená na semaforu je přece jenom pro motorová vozidla. Každý den vidím několik raněných jedinců, kteří nedbají ničeho. Minule jsem se jednoho ptal jestli chce umřít pod mým autem. Tak prý bych mohl zkusit, prý bych platil jeho rodině několik milionů a pak… Číst vice »

Zdenek

Boze co to plantas. Jsem ridic i cyklista. V mem okoli je nas vice. Stale jezdime a uzivame vse ve zdravi. Chce to jen toleranci a rozum.

SYN

Cyklista je chodec jedině v okamžiku kdy z kola sesedne…

frank

frustrátova mantra ? Kdybych měl počítat kolikrát mě v Praze za dne na kole na hlavní nedá přednost někdo v autě nebo na motorce , či před mými zraky prosviští na červenou na těsno mě předjede aby hned přede mnou odbočil doprava a tím mě skoro zastavil , nebo mě předjede těsně před zpomalovacím prahem který následně předjede rychlostí chodce a tím mě prakticky zastaví , tak bych si musel najmout zapisovatele a ten by se upsal…

Bob

Propojen H. Počernic s metrem ČM je fakt tragické – nejhorší je ten úzký chodník s lampami, kde se při míjení chodce či cyklisty v protisměru musí téměř zastavit.

Martin Šubrt

Když už tam ten pruh být musí, proč nepokračuje normálně podél těch dvou průběžných pruhů dál za ta K+R? Vždyť o 100 metrů dále je už ve stejné poloze znovu. Normálně by se ten připojovák k němu přimknul a přes něj by se podélně auta připojila, jak to tu někdo vložil na té Modřanské. Ale rovnou si odpovím. Při projednání se objeví převažující a logický strach, že tam cyklisté nepatří vůbec. Takže se začne vymýšlet, jak průplet s připojovákem „nějak vyřešit“, aby tam třeba cyklistu bus neměl v mrtvém úhlu vedle sebe při tom připojení. No a vznikne tenhle strašnej… Číst vice »

Zbyněk

Já nerozumím, proč připojovací pruh z Ocelkovy neřešili jako na Modřanské. Tam to funguje pro cyklistu bez problému. https://mapy.com/s/bovuzafuho

Stepan

Špatný odkaz.

Zbyněk
Hafan

Ja rozumim. To na Modranske je jedno z tech nejnebezpecnejsich zpusobu pripojeni pres cyklopruh, rozhodne to neni bez problemu pro cyklistu. Cyklista je navic sviran mezi dvema jedoucimi proudy, z nichz jeden ho bude v rychlosti krizovat. Tady navic jsou dost jasne dany rozhledy, vedlo by to k uplne zbytecnym nehodam. A az tam (na Modranske) nekdy pojedete na kole, tak si dejte majzla uz v tom zacatku, protoze kvuli vadne geometrii provedeni vas muze hned nekdo sejmout, napriklad autobusy nebo nakladaky se do toho „sveho“ oblouku nevejdou vubec a zasah rohem karoserie do cyklopruhu je prakticky nevyhnutelny. Stavebni reseni… Číst vice »

David

Tenhle názor nesdílím. Stejný způsob je celkem běžný, a historicky zaužívaný u sjezdů i připojovacích pruhů. Viz třeba Prašný most, Argentinská, Bubenská, Kartouzská, Plzeňská, Dvořákovo nábřeží…
Rozhodně lepší, než bez něj „jet po čáře“, nebo křižovat kontinuální pruh odbočujících aut tak, jak to vzniklo tady na Chlumecké.

Jakub P

To je ale přesně seznam míst, kam si na kole drtivá většina lidí netroufne, právě kvůli takovým řešením… Tedy ne, že by ta Chlumecká byla v tomto lepší, co se týče odrazování od používání kola v Praze, bude to úplně stejné.

Zbynek

Jak jsem psal, modranskou na kole jezdím a nikdy nebyl problém s auty pripojujicimi se z BM, včetně autobusů.

Jinak díky za váš výkřik do tmy.

Hafan

Jak bych vam to slusne rekl… videl jsem puvodni stavebni dokumentaci, dokumentaci po cyklointegraci, jel jsem to nakladakem, pozoroval jsem tam vicekrat odbocovani ruznych typu autobusu, stopy kol na asfaltovem krytu mluvi samy za sebe, temhle vecem se navic odborne venuju, na kole dokazu jezdit prakticky v jakemkoli provozu s nebo bez cykloopatreni. Ze vy osobne problem nemate (dobre pro vas, snad vam to vydrzi) neznamena, ze tam realne neni pro jine ucastniky. Problem neni, ze tam je pripojovaci pruh pres vyhrazeny cyklopruh. Problem je jak je ten styk pruhu udelan a to je onen drobny ale kriticky detail, ktery… Číst vice »

Fiala

Na h…o jsou cyklostezky. Dokonce i pražáci se chovají slušně k cyklistům. Loni jsme se vraceli z cykovýletu do Benátek a zpět a největší strach jsme měli z cesty z hlavního nádraží do ulice U průhonu kde nás čekal odvoz. Nebyl jediný problém, všichni řidiči se chovali velice slušně a v pohodě jsme (po 1500km krásnou cestou) dojeli bez stresů na místo odvozu.Bez cyklostezky ….

Milan

V klidu. Denně tam jezdím a cyklistu jsem nikdy nepotkal. Ale firma co to maluje, ta vydělá miliardu. Není Hřiba?

g_swrk

Smutny pohled na realizaci teto “cyklostezky” a resenim v Bratislave z nedavne doby. To vazne nejde udelat jinak, bezpecneji?

g_swrk

By me zajimalo za co to minus, ze by od autoru reseni?

Tomáš

Lokalitu neznám, ale jiné (oddělené) řešení bylo možné nebo už by se tam jednoduše nevešlo? Ev. nešlo trasovat zcela jinudy? Vždycky si vzpomenu na Bucharovu ulici a „křížení“ s Rozvadovskou spojkou a paralelní stezku kolem pekárny.

Petr F.

Paralelně vede smíšená stezka na tubusu metra. Konec je ale končený do schodů a nebo do rampy široké cca 1.5 metru opět smíšený s chodci. Místo toho, aby se to tam upravilo, tak vymýšlejí řešení cyklopruhu ma 4 pruhové výpadovce.

Michal

Vypadá to že se nás někdo chce zbavit, ať už úplně, jako cyklistů a nebo dočasně, jako řidičů 🤨😡☹️

Bob

Pruh v široké Bucharově je super (je to výhoda i pro řidiče, že nemusí mít odstup 1,5 m), hlavně to křížení s Rozvadovskou spojkou oceňuji, konečně se tam jako cyklista nebojím jezdit (a dopad na řidiče je téměř nulový, protože těch cyklistů tam nejezdí moc, takže červená řidiči padne málokdy).
„Paralelní“ panelová zarostlá stezka kolem pekárny je pro cyklistu dost obtížně sjízdná (panely, křoví, štěrk, odpadky a rozbité lahve od bezdomovců bydlících za pekárnou), pro silniční kolo dokonce zcela nesjízdná.

Michal

Já si myslím že to není super, že cyklostezka je dělaná v jednom z jízdních pruhů těsně u dalších aut. Jak to navrhovali někde jinde, že by cyklostezka měla být oddělená od aut betonem. Auto může mít nějakou nahlou závadu a pak nekontrolovatelně může vybočit z jízdního pruhu !?! Stejně tak cyklistovi se může něco stát a náhle může vybočit Do jízdního pruhu auta. Každopádně v obou případech budou zraněný !? Ale hlavně že kolem chodníku máme zeleň, to je důležité. Se divím že nezloží chodníky a že chodci začnou chodit po silnici. Což tady od doby kdy dali značku… Číst vice »

Petr

Bohužel je to smutné, ale je to tak.Jet na kole rovně kde je odbočovací pruh jak to je na obrázku je hazard s životem.A díky sociálním inženýrům mají zkažený život cyklouši (pokud střed přežijí)a zároveň řidič, protože nikdo nechce žít s pocitem, že někoho přejel.Podobného sebevraha jsem sice nesejmul, ale jak se leknul tak spadnul, říjen, těsně před setměním, mrholilo a neosvětlený jedinec na kole, celý v černém bo jel z ryb..Toho mohl vidět tak možná bystrozraký.Ne toto je fanatismus ohrožující jak řidiče tak cyklisty.

Ladislav

A pořád se najdou jedinci , kteří budou volit pana Hřiba a spol.

Honza V.

Hřiba bych nepřeceňoval. Na práci úředníků nemá vliv.

Honza V.

„Cyklopřesmykem, kde lidé na kolech dávají přednost vozidlům z odbočovacího pruhu“? Autor téhle formulace neviděl pravidla provozu už alespoň 25 let. Ale je to přesně ten případ, kdy cyklista na hrobě může mít nápis „měl přednost“. Vozidlo ve vyhrazeném pruhu má přednost před odbočujícím vozidlem. Nesmyslnější značení je už roky třeba na Nových Butovicích, kde cyklopruh končí na stopčáře, ale kvůli nesmyslně vyznačeným řadícím pruhům se vozidla křižují, aniž by mezi nimi byla stanovena přednost. A na magistrátě o tom rozhodují úředníci, kteří nejsou schopni ani po upozornění pochopit, že za takovou místní úpravu provozu by měli jít do báně… Číst vice »

Filip Jirsák

Jenže tady je to právě udělané tak, aby auta cyklistům přednost dávat nemusela. Proto tam mají cyklisté namalovaný ten trojúhelník.

Jinak to pravidlo o dání přednosti vozidlům ve vyhrazeném pruhu se týká odbočování nebo výjezdu z vyhrazeného pruhu. Křížení jízdního pruhu a vyhrazeného jízdního pruhu se to pravidlo netýká, protože takový nesmysl si nedokázal představit ani zákonodárce.

Honza V.

§ 21 odst. 5 a 6 PSP, za takovouhle neznalost bych odebíral řidičák. A ty úředníky vyrazit a zavřít.

dave.mh

Z pohledu řidiče auta nějak nemohu pochopit, kam byste v tom namalovaném „koridoru“ chtěl odbočovat.

Stepan

Ty malůvky s tím jakoby přejezdem pro cyklisty uprostřed vozovky jsou z hlediska pravidel provozu naprostý nesmysl. Kdo to navrhl a schvaloval, měl by jít do basy nebo do ochranné léčby.

Filip Jirsák

Ta „malůvka“ je dopravní značka V 6a.

Stepan

Jako že hranice křižovatky? Tohle je křižovatka?

Filip Jirsák

Ano, snaží se tam z toho udělat křižovatku. Kdyby to nebyla křižovatka, nebyl by ten cyklopruh zahnutý kolmo na připojovací pruh, ale končil by tak, že by cyklisté pokračovali v tom připojovacím pruhu. Pak vy to byl výjezd z vyhrazeného pruhu a cyklisté by tam měli přednost. Čemuž se autoři toho řešení chtěli za každou cenu vyhnout – jednak přece nebudou v Praze auta dávat předost cyklistům, jednak by tam žádný soudný cyklista stejně nepočítal s tím, že přednost dostane.

Filip Jirsák

Nemusíte čekat, až vám někdo odebere řidičák, můžete ho sám vrátit. A přitom jsem vám to napsal, že se to týká odbočování nebo výjezdu z vyhrazeného pruhu. A vy to stejně nepochopíte.

Stepan

Umíte si ty odstavce v zákoně přečíst, proboha?

Filip Jirsák

Já ano. A vy? Ty odstavce v zákoně se týkají odbočování. Podívejte se do galerie fotografií v článku, najděte si fotografii číslo 4. Je tam stříbrné auto kousek pod středem fotografie. Máte pocit, že to auto v tom místě někam odbočuje? A odbočuje podle vás doleva nebo doprava? Podle toho, kam odbočuje, se totiž určuje, jestli se uplatňuje odstavec 5 nebo 6, takže pokud chcete některý z těch odstavců uplatnit, musíte určit, kam tam řidič auta odbočuje.

Michal

No a jako myslíte že pro cyklistu nějaký namalovaný trojúhelník něco znamená 🤨. Vidím to několikrát denně, že cyklisté v klidu jedou skrze křižovatku i na červenou, takže nějaký namalovaný trojúhelník je nebude tuplem zajímat 😱

Jan Sova

v daném případě to znamená, cyklisto, vykruť si hlavu o 180 stupňů, pokud to nedokážeš, spadni z kola…..

Aquinas

„Jenže tady je to právě udělané tak, aby auta cyklistům přednost dávat nemusela.“ Je to udělané úplně zcestně a na nic. Cyklista který zastaví okrostřed nějakého prostoru bez toho, aby byl tento prostor nějak oddělen od ze všech stran okolo něj projíždějících vozidlel si koleduje o to, aby ho některý z řidičů smetl. Jediné správné řešení by bylo, aby to bylo naopak a přednost by dával řidič automobilu cyklistovi čímž by mu umožnil urychlené opuštění nebezpečného prostoru. Řidič auta když zastaví svým vozidlem vytvoří překážku která může dost dobře zastavit vozidla jedoucí za ním. Ale to není jedinný problém. Další… Číst vice »

oldrichk77

Kdo od PČR se pod toto „dopravní opatření“ podepsal? Nebuďte slušní, řekněte jméno 😀
To vypadá zase na další „106ku“. Hošivole, toto jako fakt ne, komu jste tím prospěli?

Honza V.

Kdyby ministerstvo dopravy dělalo svou práci, tak byste si tu dopravní značku našel v centrální evidenci komunikací a jedním kliknutím byste se dostal na rozhodnutí i s podpisem úředníka. Jenže na ministerstvu je místo toho kupka čehosi.

Zbyněk

pasport komunikací má aspoň do nějaké míry veřejně přístupný Nová Paka. https://app.gisonline.cz/nova-paka

ohh

Nezbude fakt nic jiného jak volity Motoristy ten zeleno-levičáckej maras nikdo jiný už neodstraní

Točvolant1234

Jasně. Aby tady tomu vládli makakové, kterým devadesátky ještě neskončily a nejradši by historický centrum rozjezdily ve svým ojetým bávu.

Kolemjdoucí

Ten zeleno-levičáckej maras je teď s námi v místnosti?

PetrK

A hlavně progresivistický, to je teď mezi vámi dezoláty moderní slovo

troglj

Ano. Každý problém má jednoduché nesprávné řešení (Murphyho zákon).

PavelX

Jezdím tudy pravidelně, autem. Tedy bohužel. Za cca rok jsem viděl pouze jediného cyklistu, který projížděl po tomto psychocyklopruhu na Chlumecké. Naopak po tom zúžení a vytvoření omalovánek celá silnice působí nepřehledně a chaoticky. Jezdí tudy hodně dodávek, které teď mají problém se vejít do levého pruhu. Díky typicky pražské kvalitě provedení v noci za deště nelze rozeznat, kudy vedou pruhy. Takhle se nehumanizuje, ale terorizuje.

PavelX

Skutečná humanizace by znamenala doplnit nájezdy a sjezdy z luxusní cyklostezky na tubusu, vydláždit chodníky namísto 30letého stokrát látaného asfaltu, odstranit reklamy, které jsou jak plevel všude kolem (na mostech, lampách, domech, malých, velkých a obrovských billboardech), vyměnit hnusné socialistické sloupy lamp za něco aspoň s minimální estetikou, opravit rozbitý povrch silnice, zakrýt těch prvních 300m betonového tubusu metra třeba popínavou zelení nebo jakkoliv jinak, do středního dělícího pásu vysázet např. bezúdržbové květiny. Ale to si Praha, nejbohatší region ČR s přebytky v rozpočtu, nemůže dovolit.

J.J.

„Jeho vyznačení vzbuzovalo tehdy velkou nevoli řidičů, kteří se mylně domnívali, že získali cyklisté na výpadovce prostor na úkor automobilistů. Řidičům však i tam nadále zůstaly dva pruhy, které jsou však užší.“

Řidiči tedy měli pravdu, jaképak „mylně“? Zúžení pruhů je samozřejmě úbytek prostoru – nevidím důvod, proč to v článku nepřiznat.

Jakub P

Zúžily se jim tam průjezdní pruhy, ale přibyl parkovací. takže prostoru pro auta spíš přibylo. A i ten „cyklopruh“ je hlavně ochrana vystupujících řidičů z těch parkujících aut, takže tam by prostor musel být tak jako tak. Obrázky kol to jen šikovně umožnily na někoho hodit…

Marek

Aha a cyklistu ochrání kdo? Parkujicí otevře dveře a cyklistu hodí rovnou pod auto.

Jakub P

This is Prahaaaaa!

tm2

Jéé, další sebevražedný pruh. Na tomhle by nikdo normální nejel.

David

Jezdil jsem tam na kole když tam pruh nabyl, budu tam jezdit i s pruhem…

Milan2

Je potřeba si opět a znovu položit základní otázku: Co jako hlavní požadujeme od dopravy? 1) Plynulost (schválně nepíšu rychlost, protože o kvalitě přesunu z A do B nerozhoduje nějaký dílčí rychlý úsek, ale eliminace úzkých hrdel a čekání v koloně nebo na přestup) 2) Bezpečnost A to je vše. Už před mnoha lety se zjistilo, že při určitém dominantním charakteru dopravy je potřeba segregace. Tak jako nám nebudou letadla startovat z dálnice a auta se vyhýbat s vlakem, tak pokud chceme bezpečně jezdit s auty a koly nemohou při určité intenzitě jedné z těchto doprav sdílet společný prostor. Proti… Číst vice »

Kolemjdoucí

Ti vaši “zelení aktivisté” chtějí souvislou oddělenou infrastrukturu pro kola, jako je běžná v Holandsku či Dánsku.

Ty nesmyslné kombinace jsou výsledkem vlády těch, kterým je cykloinfrastruktura zcela u zadku, ale chtějí si každý rok odškrtnout kilometry cyklostezek.

autobusik2

Kdyby jen Dánsko a Holandsko. Podstatně lepší cykloinfrastrukturu mají už leckde i v Albánií nebo Rumunsku…

Bob

To můžu potvrdit.

Frantík

Takže za toto provedení si můžou připsat 0 km cyklostezeek.

A pokud jde o čistokrevné cyklostezky, tak myslím, že těch se tento rok neudělalo ani 10 kilometrů.

Toada

Souhlasím se vším, akorát nemáte pravdu s těmi „zelenými aktivisty“. Nikdo nic takového nepožaduje, naopak by si ti vaši aktivisté přáli oddělenou bezpečnou infrastrukturu podobnou dánské nebo nizozemské. Toto opravdu nechce nikdo a jen to škodí.

Zlámalík

Zajeďte si třeba do Regensburgu a uvidíte, jak se dá město projet na kole absolutně hladce a bezpečně. Lidi to tam normálně používají, protože se nebojí. A protože cyklostezky tvoří ucelený navazující systém, s minimem kolizních míst. Primárně je to půlka chodníku s jiným – hladkým – povrchem, ne proužek urvaný ze silnice. A jde to.

Jan Sova

ježiši hlavně ne cyklostezky v půlce na chodníku. To neznáte chodce v ČR….

Frantík

To je úplně klasická stezka pro chodce a cyklisty dělená, jenom samozřejmě má větší šířku než normovaný chodník.

JiVe

Při předjíždění je nutné mít odstup 1,5 metru, ale tady budou auta bokem drhnout o šlapky

ohh

POkud je tam cyklopruh tak 1,5m samozřejmě neplatí!!!

JiVe

Ale to já vím. Poukazují na bezpečnost

Tomáš

A všiml jste si, že cyklopruh má jistou šířku, že jo? Tedy po celé trase je cyklista dostatečně daleko od aut.
Něco jiného je jizda bez pruhu, kde jede za cyklistou a musíte to tedy objet a nikoli jednoduše minout ve svém pruhu.

Zaslepenost některých vůči cyklistům je taková, že vymyslí jakoukoli blbost jen když si budou moc kopnout :/

Jakub P

No podél těch K+R to nijak luxusní šířka není, tam nejspíš nezbude, než jet po levým okraji toho pruhu a tědy těsně vedle těch projíždějících aut.

Honza V.

Oba máte pravdu.

Mysel

JJ, cara na silnici najednou udela bezpecnym i mensi odstup. Kouzlo1

Stepan

Největší absurdita je společný pruh pro autobusy a cyklisty.

Jakub P

Ona ta cara totiz magicky chyta tlakovou vlnu od busu nebo nakladaku…

Mysel

A ze ta tlakova vlna je fakt silna, kdyz ten bus cyklistu miji ve 20km/hod. Proste zazrak!

Jakub P

V těch místech má být povoleno 50 km/h, realita nejspíš bude i výš. 20 km/h možná jezděj busy uvnitř toho terminálu, ale to těsně kolem toho cyklopruhu není.

Martin

Nebudou, žádní cyklisti po Chlumecké nejezdí a ani po této nové příšernosti dozajista jezdit nebudou…

Sebastian

Jezdím po Praze pravidelně (cca 85% MHD, 10% kolo, 5% auto) a musím říct, že i naznačené cyklo pruhy pocitově zvyšují bezpečnost. Auta si drží větší boční odstup.
Situaci na Chlumecké neznám. Každopádně, zde to nebude určeno pro cyklovýlety nebo ježdění na kole, ale pro rychlou přepravu na kolech.

Obecně v Praze na trasách, které jezdím je největší problém, že Praha neřeší „hotspots“ – problematická místa. Příkladem takového hotspotu je úsek Národní divadlo – Mánes. Jinak se dají najít rychlé trase, kde cyklista nepřekáží autům ani chodcům.

Filip Jirsák

A teď si představte, že by to cyklopruhy byly dokonce podbarvené v celé ploše. To by byl na Prahu pokrok!

Milivoj Niklíček

Hřiba zpátky do Slavičína, tam ať se realizuje.

MP22

Nechte si tyhle kecy. Copak vy bydlíte celý život na jednom místě? A jestli ano, máte to tak v celém rodokmenu?

PetrH

Myslím, že by to Hřib rád udělal jinak, mít na to finance.

Točvolant1234

Jojo, ten za to určitě může, sám Hřib to kreslil, byl jsem jeho tužka, tak to vím.

Vytáhněte už hlavy z prdele, Hřib opravdu nemůže za všechno špatný, co se v Praze s dopravou děje. Naopak jeho kroky šly většinou správným směrem, jen to často skončilo na nesouhlasu ostatních.

Jakub P

Na druhou stranu to, ze tohle nevetoval, mu klidne zazlivat muzem.

Zbyněk

Nemůžete. Protože jinak by nevzniklo nic. Vůbec nic. Já jsem rád aspoň za něco.

Jo a Chlumeckou občas jezdím, jen bohužel opačným směrem, kde není vůbec nic.

Jakub P

Jo. Nic by v tomto pripade bylo lepsi.

Andrej

Z takových nápadů je mi opravdu smutno a úzko.

Nebezpečnost a nepřívětivost cyklistické dopravy v Praze (a bohužel taky v Brně) se dnes vymyká nejenom v evropském, ale řekl bych dokonce už i ve východoevropském srovnání.

Je u nás opravdu až tak nemyslitelné a nemožné vybudovat alespoň několik souvislých páteřných bezpečných cyklostezek?

Venca

Prosím autora, aby si příště dával pozor na nadužívání slova „však“, byl schopen ho natřískat i dvakrát do jednoho souvětí, bije to do očí i uší 🙂
Díky za Vaši práci.

Karel 2

A další krok budou cyklopruhy na dálnicích. Obzvlášť, pokud se do sněmovny dostanou piráti a jejich dopravní guru Zdenda Hřib.

Bob

Jojo, já ho viděl, jak to tam v noci tajně maloval. A ani odsouhlasené od policie to neměl.
Dědek Svoboda tam chtěl normální cyklostezku, jak se staví v zahraničí, ale Hřib to chtěl takto, tak to tam sám namaloval.

km213393

Je typické, jak se nebezpečí, které na silnicích hrozí, připisuje jakýmsi magickým přírodním silám. Ne, důvodem je především blbost a bezohlednost, plus minus pochybení. V západní Evropě jsou takové přesmyky běžné. Lidi je tam ale berou jako fakt, ne zlovolný ekoteror vulgo nedostatečné obrnění.Pokud by dopravní infrastruktura měla v Česku ochránit všechno, co nedokážeme zvládnout prostou ohleduplností, budou na silnicích zátarasy, abychom se na ně vůbec nedostali. Kolik miliard bychom ušetřili například za světelné přechody mimo křižovatky, kdyby idioti u přechodů zastavovali a ti, co ne, už neměli řidičák. Tak a šup sem zase s palci dolů.

Air Traveller

ten presmyk je asi snad i ten nejmensi proboem.

ja vnimam jako nejvetsi problem to, na jakych silnicich se tyhle cyklopruhy malujou.

jako cyklista nych se tam bal jet. i kdyby ridici byli superpozorni.

asi nebude nahoda, ze na pruzich na techto druzich silnic uvidite cyklistu zridkakdy.

km213393

Mám v paměti jednu křižovatku v Bruselu, o které by se dalo říct totéž. A přesto tam cyklisti svištěli a auta jela krokem. V Lisabonu chodí chodci i na červenou a auta stojí. Tak neuvěřitelně pro nás je možno nazírat soužití na silnici. Vámi popsaný strach chápu, ale pouze dokazuje, o čem píšu.

Krouzek

Brusel neznám, ale v Lisabonu Vás auto na Vaši červenou pustí maximálně ve chvíli, kdy stojí v koloně. A že jich v centru je. Mimochodem na dálničních přivaděčích, ani na Circunvalação de Lisboa žádné cyklostezky nenajdete. A těch cyklistů je v Portugalsku jak máku (většinou expati a turisté).

Jan Sova

Já to cítím naopak. Jako cyklista se nebojím čtyřpruhu, ale těch nepřehledných „přesmyků“ s dávání přednosti různým vozidlům okolo mne se teda bojím….

pavel.hosek.cz

Zrovna ten presmyk je nejlepsi z moznych spatnych reseni. Kritiku si zaslouzi cpani cyklistu do privadece na dalnici, to ano, ale kdyz uz to vzniklo, tak rozhodne lepsi tohle nez cyklistu vyplivnout mezi auta zleva zprava bez moznosti vubec nejak zareagovat (Vltavska, drivejsi Bucharova).

Kdyz je tam ten vychvalovany tubus nad metrem, tak by bylo taky dobre jej nekam napojit, aby se dal vyuzit k prujezdu odnekud nekam a ne jen jako slepa promenada se schodistem na konci.

Dachs

Chápu správně, že „přesmyk“ je v místě, kde autobusy jeden za druhým se finálně vymotávají od terminálu? Potěškoště. Anebo se „křižuje“ v místě, kde odbočuje jedno auto za druhým za účelem shopování v tamním hypersuper?
Jestli tomuhle někdo říká příspěvek k cykloinfrastruktuře, tak má opravdu zajímavé vidění věci. Bucharova, myslím, tímto překonána 😛 Nemusím cyklisty úplně milovat, ale taková řešení jim nepřeju. Příklad, kde v civilizovaných zemích mají cyklomalůvky na výpadovkách, byl by?

Jakub P

Je pres ten vyjezd z terminalu. A nikde v civilizaci, tam maji na vypadovkach cykloinfra bezpecne oddelenou paralelne, jak to tady chceme.

Jindřich

Proč tam není přechod pro kola, kde by měli cyklisti přednost? Stejně tam žádný jezdit nebudou.

Koro

To zas bude „PČR to schválila, tak je vše ok“. Ale že u PČR pracuje takových hlupců, už nikoho nezajímá.

Studý Chudent

“Oddělení dopravních inženýrů DI” je z mé zkušenosti nejvíc ACAB oddělení ze všech

Toada

Oproti nedávnému článku o projektu v Bratislavě je tohle fakt výsměch. To snad nejde popsat slušně, že tohle někdo postaví a nazývá cykloinfrastruktura.

Pavel

Naprostý souhlas. A nejhorší, že tady se ani nikdo nepokusil nic postavit, jenom vylil barvu. Praha je v tomhle pořád strašně na východě…teď v krátkém sledu Sekaninova, tohle a nikdy se nevymyslí hezké řešení. K tomu pro kola naprosto neprůjezdné centrum nějakým bezpečným způsobem, hlavně že všude parkují auta po obou stranách úzkých ulic hned vedle historických památek.

none

Když se s tím nepočítalo na začátku, půjde to pomalu a dost bude záležet na tom, jakou bude mít cyklistika podporu. Třeba jednou začne přibývat lidí, kteří na cestu Praha – Praha nebudou auto potřebovat.

Milan2

Počet cyklistů je limitován fyzickými schopnostmi obyvatelstva. Mladí lidé sedí u počítačů a tloustnou, starých přibývá. Opravdu se tady dá čekat nějaký cyklistický boom?

Jakub P

Sedi u pocitacu a tloustnou a proto se nehybou, nebo jsme jim udelali z pohybu vlastni silou venku takovej problem, ze sedi u pocitacu a tloustnou. Vejce nebo slepice?

Milan2

My jsme neměli žádné cyklostezky ani cyklopruhy a jezdili na kole od rána do večera. Tedy s výjimkou pobytu ve škole. Kam jsme taky dojeli na kole. Protože bylo spousty cest a cestiček mimo silnice. To se vše zastavělo developery za úplateček a cyklisté jsou lákáni na nebezpečný hazard mezi auty.

Jakub P

A taky byl úplně jinej provoz. Ulicemi, kterými jsem v Praze běžně jezdil na kole do školy, si dneska na kole jako dospělej netroufnu. Pointa je v tom, že těžko chtít po někom, ať si jde hrát ven, když to venku je tak nehostinný, jako dnes v Praze….

PetrH

To taky nebylo úplně všude. Z našeho sídliště na maloměstě vedly pouze dvě silnice bez chodníku, jinak zástavba. Na jedné z nich má 10letý kluk z baráku pomníček.

PetrH

Ale i přesto jsem celá 90. léta na kole jezdil, i do školy. Jenže ten provoz byl mnohem menší.
Překvapivě bych řekl, že dnes je těch cest mimo silnice víc. V Praze jsem jezdil do práce prakticky úplně bez aut, na dvě různá místa. S trochou štěstí (a když netrváte na jízdě tou úplně nejkratší trasou) to jde.

asfalter

Tam kde jsem si dříve hrál na cestě si teď nemohu ani dovolit zastavit. Tam kde jsme dříve kreslili panáka, stavěli brány a hráli hokej nemůžu ani projít, páč v tom vnitrobloku stojí x desítek aut jak jim anarchie dovolí. Pokud nepovedu své děti ke sportu a pohybu, budou pohlceni internetem a tiktoky…. Je to o přístupu generací a o konceptu těch věcí. Sám mám práci v dojezdové vzdálenosti na kole, ale protože je to nebezpečný úsek, odmítám tam vjet na kole. I v autě tam mám respekt. A jak to zlepšit? Koncepně. Souběh liniových staveb je výborný nápad. Cyklostezka… Číst vice »

Jindřich

Jsou elektrokola. Spíš bych viděl jako nereálné, že někdo bude dojíždět 45 minut z Černého mostu do centra na kole.

Jakub P

A co treba ze sidliste na Hloubetine nebo v Pocernicich do obchodu na Cernaku? Z Pocernic na Cernak a dal do centra metrem? Tech moznosti je…

Pavel

Může mi někdo z těch, kdo dává mínusy, vysvětlit aspoň něco z tohohle? – považujete kolo za nelegitimní způsob dopravy? – přijde vám v dnešní době normální, že každý člověk z každého koutu světa může vzít auto a dojet jím na Staroměstské náměstí a odstavit ho tam? – přijde vám normální nebo estetické, že auta hyzdí centrum, že třeba Pařížská je jimi obsypaná a nikdo z řidičů v ní přitom nebydlí? – líbí se vám současný stav města, kde ani jako chodec v centru nemáte bezpečný prostor pro pohyb, protože tam musí exhibovat osmiválce a třeba i prijíždět jednosměrkami a… Číst vice »

Pavel

Takze -7 a odpoved zadna. My si asi ty macho devadestakovy mafiany z motoristu zaslouzime 🙁

tanzen90

Já fakt nechápu, jak může takovýhle komentář palec dolů.

MP22

Ale auta jsou součástí památkové ochrany a vždycky to tak bylo! Památkář je radši pro hradbu vozidel, nežli by povolil cykrpruh a změnu uspořádání ulice.

Dálnice

Z principu se takovým úchylárnám vyhýbám. Radši jedu na kole delší cestu bočnimi ulicemi než se vrhnout mezi proudy aut do hlavní kapacitní ulice. Nikdo soudný a příčetný nepůjde s dětmi na procházku po drážním tělese, pouštět draka na ranvej letiště nebo si zaplavat do plavební komory ale z nějakého důvodu by se pustil s dětmi na kole na rušnou 4proudovku?

Jakub P

Tady je ovšem problém tu vedlejší, po které se dostanete z Horních Počernic na Čerňák nebo naopak najít… Což je v Praze na poměrně mnoha místech. Taky si vybírám klidné vedlejší, když to jde. Zejména když jedu s dětmi. Ale bohužel, v Praze nejsou vůbec vzácné případy, kdy ta kapacitní komunikace je jediná spojnice. Ať už fyzicky, nebo jsou ty vedlejší zjednosměrněné (i pro kola) tak, aby tudy projet nešlo… A druhý problém pak je, že spousta obchodů a služeb bývá na těch hlavních. Takže z těch vedlejších se do nich nedostanete. Taková vedlejší klidně vede podél parkoviště obchoďáku, ale… Číst vice »

Jan Sova

No tak kvůli nákupu v obchoďáku bych po této hrůze fakt na kole nejel….

Frantisek X

Cyklisté jezdí i bez dětí. Pokud by tam nebylo to přímé křížení odbočovacího pruhu, nebál bych se až tak to použít. Křížení by ovšem bylo lépe nahradit odbočením a překonáním kolizního směru někde bokem. Nerad bych riskoval, že mě odbočující v tom místě přehlédne. U připojování je to ještě horší, pokud má nabrat rychlost. Na druhou stranu, nemá to být dálnice, nýbrž jen rušná městská třída. Chtělo by to ale třeba i patřičné úpravy okolí, aby to tak působilo.

Dálnice

S dětmi nebo bez dětí, je to nesmysl. Taky na takové komunikaci cyklistu neuvidíte jak je rok dlouhý…

micat1

Sdělil by mi někdo znalejší, proč je v Praze fakticky nemožné vybudovat normální cyklostezku i tam, kde je pro ni více než dost prostoru? Vždyť tam stačí vybudovat obrubník a hned to bude o řád bezpečnější a příjemnější cesta.

Pat

ODS

David

Na „cykloinfrastrukturu“ jsou vyčleněny finance, které maximálně dokáží pokrýt několik kýblů barvy.

MP22

To se pletete, na cykloinfra strukturu se vynaloží desítky až stovky milionů, problém je, že se do toho nahází výměna asfaltu na chodnících někde v parku a prdne se tam značka chodník s povolením vjezdu cyklistům a hned je to investice pro cyklo 🙂 krása ne?

MaT

No stovky milionů v Praze úplně ne, byly možná bohatší roky, ale teď v posledních letech to radní pro finance (a hádejte, z jaké je strany) zase dost přiškrtil…

Miloš Matoušek

Obrubník by si vynutil změnu odvodnění, aby se u zvýšeného obrubniku nahromadila voda. Problémem by bylo i odbočení vpravo, kdy by auta musela překonat zvýšený obrubník. V území není volný prostor pro vedení samostatné stezky pro cyklisty a řidiče mopedů. Řidiči se musí naučit, že na vozovce nejsou sami. V pořádku je snížení nejvyšší dovolené rychlosti ze 70 na 50 km/h. Začlenění cyklodopravy do měst je nejvhodnější podle nejvyšší dovolené rychlosti na komunikaci: 1) rychlost 30 km/h – integrace s automobilovou dopravou 2) rychlost 50 km/h – optická segregace od automobilové dopravy, může být i na čtyřpruhové vozovce 3) rychlost… Číst vice »

Jakub P

Principialne jo, jen ty rychlosti aut mate nesmyslne posunuty nahoru. Oddeleni jen barvou je na takoveto ctyrproudovce s 50 km/h nedostatecne. Podel te rady K+R stani extremne (neustale zajizdeni a vyjizdeni, otvirani dveri)

Pavel Dvořák

Mista je tam vic nez dost podel cele Chlumecke a tech reseni by bylo nekolik. Jen by byly drazsi nez ta barva ale o rad bezpecnejsi. 1) Uprava stezky po tubusu metra, tedy hlavne udelat nove sjezdy/najezdy 2) Predelani prostoru vedle mezi silnici a tubusem metra. Je tam jen plevelna zelen a pokud by se z vozovky ubral “pruh” pro chodce a rozsiril o kus toho plevelu, tak vznikne prostor pro dostatecne sirokou stezku a v tomto miste by ani nevadilo uzivani pro chodce a cyklisty dohromady. Prejezdy by pak samozrejme staly o dost vic pokud by se resily lavkou… Číst vice »

PetrH

a neudělá s tím nic ani radní pro dopravu, neboť na financích sedí Zdeněk Kovářík za ODS.

Kolemjdoucí

Je to nemožné, protože jsme Češi. Nejchytřejší národ na světě.

Filip Jirsák

Protože se nechce. A to je horší, než když to nejde.

Dejf

škoda že nám k tomu něco neřekne náměstek pro dopravu a sebepropagaci. by to mohla bejt celkem legrace, jak okolo toho blekotá…

martin58g

Prosím přectěte si reakci od vlachjan

Aquinas

„A vaše děti byste tam pustili?“

Tak to ani vomylem. Ať si tam jezdí ten kdo tohle vymyslel. Dřív nebo později tam dojde k vážné nehodě a je jedno kdo za to bude moci. Máslo na hlavě bude mít v první řadě ten kdo tohle vymyslel

Rarife

Děti? Tam bych nepustil ani sebe.

Clovek

Jako cyklista to vyuziju, ale v ramci sportovani – k Labi vede jedina dobra cyklostezka pres Zelenec, a tyhle cyklopruhy jsou nejrychlejsi cesta k a ze zacatku teto cyklostezky. Bohuzel tato mizerie spolecne s mizerii na tubusu metra bude slouzit jako alibismus proc nevybudovat slusnou cyklostezku pres terminal Cerny most. Rekonstrukce terminalu se blizi a podobne spiknuti by me neprekvapilo.

Mosquit

Ještě by měla být cyklostezka podél železniční trati, ale jde to pomalu.

Clovek

No jo podle https://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-prahy/ by mela byt paterni cyklostezka podel vetsiny trati.. realne ale neni na Cernem moste ani velmi chybejici podjezd pod trati

Jirka

Nebylo by lepší, kdyby byla silnice, potom odstavné místo a poté až cyklopruh? Aby byli cyklisti více chráněni?

Miloš Matoušek

Cyklisté by byli ohroženi otevíráním dveří na pravé straně auta. Výstup na chodník je lepší a bezpečnější než výstup na cyklostezku. Jízdní kolo jede rychleji a pomaleji může měnit směr pohybu ve srovnání s chodcem.

magu

A v Galante to tak máme a…
https://1url.cz/gJGqw
…cyklisti jazdia naďalej po chodníku, pretože nikto nebude riskovať, že spolujazdec z auta, ktorý sa NIKDY nepozerá do spätného zrkadlám mu otvorí dvere rovno do cesty. Kritizoval som to od začiatku, ale zrejme je to tak v poriadku.

Frantík

A řidiči teda budou oprávněně nadávat na buzeraci, protože z 70 km/h se to snížilo na 50 km/h.

Toada

70 do města nepatří

Rypáček

Proč ne? V místech kde není zástavba, přechod ani živáček a široká přehledná silnice… jo, tam je 70 málo, už rozumím.

Jakub P

Tady to siroky je, ale prehledny jen zdanlive, coz je ta nejhorsi varianta… Navic jsou tam ta K+R stani, kde do a z aut lezou zivacci jeden za druhym.

Dachs

Teď jsem zas projel Rakousko a potkány v intravilánu městeček 70 mnohokrát. Na podobných komunikacích tady je padesátka a byl by osazen výdělečný radar. (Ale po vjetí do uliček uvnitř už je to tam většinou o třicítce…abych taky potěšil bijce aneb horovatele za třicítky.)

Frantisek X

Oprávněně? Je to ve městě. Pravda, kolem jsou teď převážně haly.

Tomáš

Až na to, že 50kmph je tam už 4 roky a máte to i v článku napsané. A jezdím tudy.

FilipH

50 km/h je 4 roky pouze v úseku od Rajské Zahrady po most přes Ocelovou, tedy od přidání cyklopruhu a zlegalizování parkování podél tubusu. Od metra po H. Počernice zůstalo 70 km/h a pokud vím tak tam ještě stále značka se 70 km/h je (pokud ji nestihli během dneška vyměnit naposledy jsem tu jel v pondělí).

vlachjan

Myslím, že zde je zcela ne místě, aby někdo pozval do jedné místnosti normotvůrce, zákonodárce, projektanta, dopravního policistu, a všechny ostatní, kdo se podíleli na projekční přípravě a schválení tohoto záměru, a opravdu dlouze a velmi brutálně je seřval. Toto se nedá nijak obhájit.

Aquinas

Bohužel tohle je přesně doklad toho jaké nesmyslné věci je možno vymyslet. Ale hlavně, že se tady budeme zaklínat bezpečností a tvrdit jak nám o ní jde. Na obyčejné silnici musíte cyklistu předjíždět s bočním odstupem minumálně 1,5m, ale tady když ten cyklista pojede v levé polovině tohoto cyklopruhu klidně mu mlůžete lízat zrcátkem řídítko.

PetrH

ano, to je hlavní smysl existence cyklopruhů, od té doby, co to zákon takhle nastavil.

Jan T.

Tohle je spíš důsledek toho, že tito lidé spolu v jedné místnosti nikdy neseděli a nemohli si vyříkat konkrétní aspekty zadání, varianty řešení, jejich výhody a nevýhody.

Frantisek X

Přesně tak. Sezval bych je předtím a k jednání, nikoli dodatečně k pouhému vynadání (navíc za něco, co bych byl měl udělat sám).

Aquinas

Jestli to spíše nebude důsledek toho, že cykloinfrastrukturu vymýšlejí lidé kteří na kole nikdy neseděli a nebo seděli, ale nepoužívají kolo ve městě. Stejné jako když zdravý člověk buduje něco pro lidi s postižením a myslí si jak to dělá dobře i když je to ve výsledku použitelné jen na 50 procent a šlo by to udělat lépe.

Hafan

Ten problem je zakopan trochu jinde. V zadani. Pokud mate zadani „narvete tam cyklopruh do silnice a na nic nesahejte stavebne“, tak mate ruce dost svazane a hledate to nejmene blbe reseni. Dokumentaci jsem videl (mimo jine na uredni desce), v mezich podobne kruteho zadani je to (videno v papiru, jeste jsem nemel prilezitost projet vyslednou realizaci) jeden z nejlepsich projektu a cyklopruhu co v Praze mame. Vcetne onoho kritizovaneho presmyku, ktery je tam vylozene na urovni nutnosti kvuli rozhledum a aby nebyl cyklista sviran mezi dvema proudy vozidel, z nichz jeden mu hodla mohutne krizit cestu (zdravime do predchozi… Číst vice »

Aquinas

„Pokud mate zadani „narvete tam cyklopruh do silnice a na nic nesahejte stavebne“, tak mate ruce dost svazane a hledate to nejmene blbe reseni. “

Za mě? Takový zadání si splňte sami nebo si najděte někoho jiného kdo vám ho splní.

Hafan

Takový přístup by byl ideální, kdyby ho drželi všichni, ale bohužel takhle svět nefunguje. A je tu pak obrovské riziko hraničící s jistotou, že místo schopného projektanta, který jen útrpně zavře oči a udělá tam aspoň co nejmenší prasárnu, to vezme nějaký neschopný nebo ideologický nýmand (případně obojí v jednom kuse) a výsledek bude daleko daleko horší a s bezpečností nebude mít nic společného. Pak je to na úrovni, že není ani tak poptáván projektant dopravní inženýr, ale kreslič, který jen tupě namatlá bez známky invence to, co chce někdo ve vyšším stupni potravního řetězce. Já když vidím, z koho… Číst vice »

Pat

Než budete nadávat na cyklisty tak vězte, že žádný soudný cyklista o tyhle cyklopruhy nestojí

ghjghj
Jakub P

Jo, pár zkušených milovníků adrenalinu tudy jezdí. Ani ti ale vesměs nestojí o takovéto pruhy, ti si tudy troufnou i bez pruhů.

Aquinas

Ty navíc dosavadní úprava chrání daleko více než nějaký pro ně vyhrazený prostor v jehož případě neplatí.

„1,5 metru pak nemusíte dodržet, jede-li cyklista cyklopruhem nebo v zónách s omezením rychlosti na 30 km/h a méně – tam stačí 1 metr.“

David

No ono to vlastně jinudy ani moc nejde, pokud nechcete nosit kolo po schodech.

MaT

Z toho tubusu metra se dá dostat i bez schodů, ale ta rampa je dost úzká, jsou tam ostré zatáčky, s tím, že by po ní jeli cyklisté (nebo třeba dokonce 2 proti sobě) se asi moc nepočítalo. Ale ne, nosit kolo po schodech není nutné, jen je ten sjezd prostě opruz…

Pavel Dvořák

Tak se jako prvni reseni mela hledat cesta, jak dodelat/upravit sjezdy z tubusu. Ale to by bylo moc prace… Penize by totiz problem nebyly, vetsinou se rozpocet na dopravni stavby stejne nestihne utratit a hledaji se cesty, jak to nekde vyplytvat.

ghjghj

jinak:
– souhlasim, ze jako cyklista se temto mistum vyhybam
– na druhou stranu, rychlost je tam snizena na 50km/h
– na treti stranu, policie slusne receni kasle na vymahani rychlostnich limitu,takze se tam urcite jezdi v prumeru 70 a experti 100.

MP22

Tam se to zrovna dost hlídá, teda aspoň směrem do centra.

Miroslav

V tomto případě jde spíše o paskvil, který má za účel rozzuřit motoristy a poštvat je proti cyklistům. Nebo čecháčkovské řešení, jak splnit kvóty eu na cyklokilometry a neubrat moc prostoru nejdůležitějším gumokolům.

Pat

Samozřejmě, nejhorší je že to funguje

Nezasveceny

Mnohdy mi to tak fakt prijde.
Cykliste vs. motoriste je pro ty nahore lepsi varianta nez cykliste & motoriste vs. politici.
Tyhle pruhy jsou fakt natruc.

Podobny nesmysl je na severu prahy na ctyrproudovce u OC Letnany.

Frantisek X

Štvali by se i tak, protože mnozí mají pocit, že silnice je tu právě a jen pro ně (a jsou tací bohužel v obou skupinách).