A vaše děti byste tam pustili? Další cyklopruh na čtyřproudé pražské výpadovce budí údiv
Nový cyklopruh na Chlumecké ulici. Foto: Petr Novák pro Zdopravy.cz

Pokračování cyklopruhu na Chlumecké ulici doplnil netradiční cyklopřesmyk.
Propojen H. Počernic s metrem ČM je fakt tragické – nejhorší je ten úzký chodník s lampami, kde se při míjení chodce či cyklisty v protisměru musí téměř zastavit.
Když už tam ten pruh být musí, proč nepokračuje normálně podél těch dvou průběžných pruhů dál za ta K+R? Vždyť o 100 metrů dále je už ve stejné poloze znovu. Normálně by se ten připojovák k němu přimknul a přes něj by se podélně auta připojila, jak to tu někdo vložil na té Modřanské. Ale rovnou si odpovím. Při projednání se objeví převažující a logický strach, že tam cyklisté nepatří vůbec. Takže se začne vymýšlet, jak průplet s připojovákem „nějak vyřešit“, aby tam třeba cyklistu bus neměl v mrtvém úhlu vedle sebe při tom připojení. No a vznikne tenhle strašnej… Číst vice »
Já nerozumím, proč připojovací pruh z Ocelkovy neřešili jako na Modřanské. Tam to funguje pro cyklistu bez problému. https://mapy.com/s/bovuzafuho
Špatný odkaz.
díky. letecká: https://mapy.com/s/racojufuce
Ja rozumim. To na Modranske je jedno z tech nejnebezpecnejsich zpusobu pripojeni pres cyklopruh, rozhodne to neni bez problemu pro cyklistu. Cyklista je navic sviran mezi dvema jedoucimi proudy, z nichz jeden ho bude v rychlosti krizovat. Tady navic jsou dost jasne dany rozhledy, vedlo by to k uplne zbytecnym nehodam. A az tam (na Modranske) nekdy pojedete na kole, tak si dejte majzla uz v tom zacatku, protoze kvuli vadne geometrii provedeni vas muze hned nekdo sejmout, napriklad autobusy nebo nakladaky se do toho „sveho“ oblouku nevejdou vubec a zasah rohem karoserie do cyklopruhu je prakticky nevyhnutelny. Stavebni reseni… Číst vice »
Na h…o jsou cyklostezky. Dokonce i pražáci se chovají slušně k cyklistům. Loni jsme se vraceli z cykovýletu do Benátek a zpět a největší strach jsme měli z cesty z hlavního nádraží do ulice U průhonu kde nás čekal odvoz. Nebyl jediný problém, všichni řidiči se chovali velice slušně a v pohodě jsme (po 1500km krásnou cestou) dojeli bez stresů na místo odvozu.Bez cyklostezky ….
V klidu. Denně tam jezdím a cyklistu jsem nikdy nepotkal. Ale firma co to maluje, ta vydělá miliardu. Není Hřiba?
Smutny pohled na realizaci teto “cyklostezky” a resenim v Bratislave z nedavne doby. To vazne nejde udelat jinak, bezpecneji?
Lokalitu neznám, ale jiné (oddělené) řešení bylo možné nebo už by se tam jednoduše nevešlo? Ev. nešlo trasovat zcela jinudy? Vždycky si vzpomenu na Bucharovu ulici a „křížení“ s Rozvadovskou spojkou a paralelní stezku kolem pekárny.
Paralelně vede smíšená stezka na tubusu metra. Konec je ale končený do schodů a nebo do rampy široké cca 1.5 metru opět smíšený s chodci. Místo toho, aby se to tam upravilo, tak vymýšlejí řešení cyklopruhu ma 4 pruhové výpadovce.
Pruh v široké Bucharově je super (je to výhoda i pro řidiče, že nemusí mít odstup 1,5 m), hlavně to křížení s Rozvadovskou spojkou oceňuji, konečně se tam jako cyklista nebojím jezdit (a dopad na řidiče je téměř nulový, protože těch cyklistů tam nejezdí moc, takže červená řidiči padne málokdy).
„Paralelní“ panelová zarostlá stezka kolem pekárny je pro cyklistu dost obtížně sjízdná (panely, křoví, štěrk, odpadky a rozbité lahve od bezdomovců bydlících za pekárnou), pro silniční kolo dokonce zcela nesjízdná.
Bohužel je to smutné, ale je to tak.Jet na kole rovně kde je odbočovací pruh jak to je na obrázku je hazard s životem.A díky sociálním inženýrům mají zkažený život cyklouši (pokud střed přežijí)a zároveň řidič, protože nikdo nechce žít s pocitem, že někoho přejel.Podobného sebevraha jsem sice nesejmul, ale jak se leknul tak spadnul, říjen, těsně před setměním, mrholilo a neosvětlený jedinec na kole, celý v černém bo jel z ryb..Toho mohl vidět tak možná bystrozraký.Ne toto je fanatismus ohrožující jak řidiče tak cyklisty.
A pořád se najdou jedinci , kteří budou volit pana Hřiba a spol.
Hřiba bych nepřeceňoval. Na práci úředníků nemá vliv.
„Cyklopřesmykem, kde lidé na kolech dávají přednost vozidlům z odbočovacího pruhu“? Autor téhle formulace neviděl pravidla provozu už alespoň 25 let. Ale je to přesně ten případ, kdy cyklista na hrobě může mít nápis „měl přednost“. Vozidlo ve vyhrazeném pruhu má přednost před odbočujícím vozidlem. Nesmyslnější značení je už roky třeba na Nových Butovicích, kde cyklopruh končí na stopčáře, ale kvůli nesmyslně vyznačeným řadícím pruhům se vozidla křižují, aniž by mezi nimi byla stanovena přednost. A na magistrátě o tom rozhodují úředníci, kteří nejsou schopni ani po upozornění pochopit, že za takovou místní úpravu provozu by měli jít do báně… Číst vice »
Jenže tady je to právě udělané tak, aby auta cyklistům přednost dávat nemusela. Proto tam mají cyklisté namalovaný ten trojúhelník.
Jinak to pravidlo o dání přednosti vozidlům ve vyhrazeném pruhu se týká odbočování nebo výjezdu z vyhrazeného pruhu. Křížení jízdního pruhu a vyhrazeného jízdního pruhu se to pravidlo netýká, protože takový nesmysl si nedokázal představit ani zákonodárce.
§ 21 odst. 5 a 6 PSP, za takovouhle neznalost bych odebíral řidičák. A ty úředníky vyrazit a zavřít.
Z pohledu řidiče auta nějak nemohu pochopit, kam byste v tom namalovaném „koridoru“ chtěl odbočovat.
Ty malůvky s tím jakoby přejezdem pro cyklisty uprostřed vozovky jsou z hlediska pravidel provozu naprostý nesmysl. Kdo to navrhl a schvaloval, měl by jít do basy nebo do ochranné léčby.
Nemusíte čekat, až vám někdo odebere řidičák, můžete ho sám vrátit. A přitom jsem vám to napsal, že se to týká odbočování nebo výjezdu z vyhrazeného pruhu. A vy to stejně nepochopíte.
Umíte si ty odstavce v zákoně přečíst, proboha?
Kdo od PČR se pod toto „dopravní opatření“ podepsal? Nebuďte slušní, řekněte jméno 😀
To vypadá zase na další „106ku“. Hošivole, toto jako fakt ne, komu jste tím prospěli?
Kdyby ministerstvo dopravy dělalo svou práci, tak byste si tu dopravní značku našel v centrální evidenci komunikací a jedním kliknutím byste se dostal na rozhodnutí i s podpisem úředníka. Jenže na ministerstvu je místo toho kupka čehosi.
pasport komunikací má aspoň do nějaké míry veřejně přístupný Nová Paka. https://app.gisonline.cz/nova-paka
Nezbude fakt nic jiného jak volity Motoristy ten zeleno-levičáckej maras nikdo jiný už neodstraní
Jasně. Aby tady tomu vládli makakové, kterým devadesátky ještě neskončily a nejradši by historický centrum rozjezdily ve svým ojetým bávu.
Ten zeleno-levičáckej maras je teď s námi v místnosti?
Jezdím tudy pravidelně, autem. Tedy bohužel. Za cca rok jsem viděl pouze jediného cyklistu, který projížděl po tomto psychocyklopruhu na Chlumecké. Naopak po tom zúžení a vytvoření omalovánek celá silnice působí nepřehledně a chaoticky. Jezdí tudy hodně dodávek, které teď mají problém se vejít do levého pruhu. Díky typicky pražské kvalitě provedení v noci za deště nelze rozeznat, kudy vedou pruhy. Takhle se nehumanizuje, ale terorizuje.
Skutečná humanizace by znamenala doplnit nájezdy a sjezdy z luxusní cyklostezky na tubusu, vydláždit chodníky namísto 30letého stokrát látaného asfaltu, odstranit reklamy, které jsou jak plevel všude kolem (na mostech, lampách, domech, malých, velkých a obrovských billboardech), vyměnit hnusné socialistické sloupy lamp za něco aspoň s minimální estetikou, opravit rozbitý povrch silnice, zakrýt těch prvních 300m betonového tubusu metra třeba popínavou zelení nebo jakkoliv jinak, do středního dělícího pásu vysázet např. bezúdržbové květiny. Ale to si Praha, nejbohatší region ČR s přebytky v rozpočtu, nemůže dovolit.
Letos máme 7,5 mld schodek: https://www.praha.eu/documents/d/praha/schvaleny-rozpocet-hlavniho-mesta-prahy-na-rok-2025-a-strednedoby-vyhled-rozpoctu-hlavniho-mesta-prahy-do-roku-2030
„Jeho vyznačení vzbuzovalo tehdy velkou nevoli řidičů, kteří se mylně domnívali, že získali cyklisté na výpadovce prostor na úkor automobilistů. Řidičům však i tam nadále zůstaly dva pruhy, které jsou však užší.“
Řidiči tedy měli pravdu, jaképak „mylně“? Zúžení pruhů je samozřejmě úbytek prostoru – nevidím důvod, proč to v článku nepřiznat.
Zúžily se jim tam průjezdní pruhy, ale přibyl parkovací. takže prostoru pro auta spíš přibylo. A i ten „cyklopruh“ je hlavně ochrana vystupujících řidičů z těch parkujících aut, takže tam by prostor musel být tak jako tak. Obrázky kol to jen šikovně umožnily na někoho hodit…
Aha a cyklistu ochrání kdo? Parkujicí otevře dveře a cyklistu hodí rovnou pod auto.
This is Prahaaaaa!
Jéé, další sebevražedný pruh. Na tomhle by nikdo normální nejel.
Jezdil jsem tam na kole když tam pruh nabyl, budu tam jezdit i s pruhem…
Je potřeba si opět a znovu položit základní otázku: Co jako hlavní požadujeme od dopravy? 1) Plynulost (schválně nepíšu rychlost, protože o kvalitě přesunu z A do B nerozhoduje nějaký dílčí rychlý úsek, ale eliminace úzkých hrdel a čekání v koloně nebo na přestup) 2) Bezpečnost A to je vše. Už před mnoha lety se zjistilo, že při určitém dominantním charakteru dopravy je potřeba segregace. Tak jako nám nebudou letadla startovat z dálnice a auta se vyhýbat s vlakem, tak pokud chceme bezpečně jezdit s auty a koly nemohou při určité intenzitě jedné z těchto doprav sdílet společný prostor. Proti… Číst vice »
Ti vaši “zelení aktivisté” chtějí souvislou oddělenou infrastrukturu pro kola, jako je běžná v Holandsku či Dánsku.
Ty nesmyslné kombinace jsou výsledkem vlády těch, kterým je cykloinfrastruktura zcela u zadku, ale chtějí si každý rok odškrtnout kilometry cyklostezek.
Kdyby jen Dánsko a Holandsko. Podstatně lepší cykloinfrastrukturu mají už leckde i v Albánií nebo Rumunsku…
To můžu potvrdit.
Souhlasím se vším, akorát nemáte pravdu s těmi „zelenými aktivisty“. Nikdo nic takového nepožaduje, naopak by si ti vaši aktivisté přáli oddělenou bezpečnou infrastrukturu podobnou dánské nebo nizozemské. Toto opravdu nechce nikdo a jen to škodí.
Zajeďte si třeba do Regensburgu a uvidíte, jak se dá město projet na kole absolutně hladce a bezpečně. Lidi to tam normálně používají, protože se nebojí. A protože cyklostezky tvoří ucelený navazující systém, s minimem kolizních míst. Primárně je to půlka chodníku s jiným – hladkým – povrchem, ne proužek urvaný ze silnice. A jde to.
Při předjíždění je nutné mít odstup 1,5 metru, ale tady budou auta bokem drhnout o šlapky
POkud je tam cyklopruh tak 1,5m samozřejmě neplatí!!!
Ale to já vím. Poukazují na bezpečnost
A všiml jste si, že cyklopruh má jistou šířku, že jo? Tedy po celé trase je cyklista dostatečně daleko od aut.
Něco jiného je jizda bez pruhu, kde jede za cyklistou a musíte to tedy objet a nikoli jednoduše minout ve svém pruhu.
Zaslepenost některých vůči cyklistům je taková, že vymyslí jakoukoli blbost jen když si budou moc kopnout :/
No podél těch K+R to nijak luxusní šířka není, tam nejspíš nezbude, než jet po levým okraji toho pruhu a tědy těsně vedle těch projíždějících aut.
Oba máte pravdu.
JJ, cara na silnici najednou udela bezpecnym i mensi odstup. Kouzlo1
Největší absurdita je společný pruh pro autobusy a cyklisty.
Nebudou, žádní cyklisti po Chlumecké nejezdí a ani po této nové příšernosti dozajista jezdit nebudou…
Jezdím po Praze pravidelně (cca 85% MHD, 10% kolo, 5% auto) a musím říct, že i naznačené cyklo pruhy pocitově zvyšují bezpečnost. Auta si drží větší boční odstup.
Situaci na Chlumecké neznám. Každopádně, zde to nebude určeno pro cyklovýlety nebo ježdění na kole, ale pro rychlou přepravu na kolech.
Obecně v Praze na trasách, které jezdím je největší problém, že Praha neřeší „hotspots“ – problematická místa. Příkladem takového hotspotu je úsek Národní divadlo – Mánes. Jinak se dají najít rychlé trase, kde cyklista nepřekáží autům ani chodcům.
A teď si představte, že by to cyklopruhy byly dokonce podbarvené v celé ploše. To by byl na Prahu pokrok!
Hřiba zpátky do Slavičína, tam ať se realizuje.
Nechte si tyhle kecy. Copak vy bydlíte celý život na jednom místě? A jestli ano, máte to tak v celém rodokmenu?
Myslím, že by to Hřib rád udělal jinak, mít na to finance.
Jojo, ten za to určitě může, sám Hřib to kreslil, byl jsem jeho tužka, tak to vím.
Vytáhněte už hlavy z prdele, Hřib opravdu nemůže za všechno špatný, co se v Praze s dopravou děje. Naopak jeho kroky šly většinou správným směrem, jen to často skončilo na nesouhlasu ostatních.
Na druhou stranu to, ze tohle nevetoval, mu klidne zazlivat muzem.
Nemůžete. Protože jinak by nevzniklo nic. Vůbec nic. Já jsem rád aspoň za něco.
Jo a Chlumeckou občas jezdím, jen bohužel opačným směrem, kde není vůbec nic.
Jo. Nic by v tomto pripade bylo lepsi.
Z takových nápadů je mi opravdu smutno a úzko.
Nebezpečnost a nepřívětivost cyklistické dopravy v Praze (a bohužel taky v Brně) se dnes vymyká nejenom v evropském, ale řekl bych dokonce už i ve východoevropském srovnání.
Je u nás opravdu až tak nemyslitelné a nemožné vybudovat alespoň několik souvislých páteřných bezpečných cyklostezek?
Prosím autora, aby si příště dával pozor na nadužívání slova „však“, byl schopen ho natřískat i dvakrát do jednoho souvětí, bije to do očí i uší 🙂
Díky za Vaši práci.
A další krok budou cyklopruhy na dálnicích. Obzvlášť, pokud se do sněmovny dostanou piráti a jejich dopravní guru Zdenda Hřib.
Jojo, já ho viděl, jak to tam v noci tajně maloval. A ani odsouhlasené od policie to neměl.
Dědek Svoboda tam chtěl normální cyklostezku, jak se staví v zahraničí, ale Hřib to chtěl takto, tak to tam sám namaloval.
Je typické, jak se nebezpečí, které na silnicích hrozí, připisuje jakýmsi magickým přírodním silám. Ne, důvodem je především blbost a bezohlednost, plus minus pochybení. V západní Evropě jsou takové přesmyky běžné. Lidi je tam ale berou jako fakt, ne zlovolný ekoteror vulgo nedostatečné obrnění.Pokud by dopravní infrastruktura měla v Česku ochránit všechno, co nedokážeme zvládnout prostou ohleduplností, budou na silnicích zátarasy, abychom se na ně vůbec nedostali. Kolik miliard bychom ušetřili například za světelné přechody mimo křižovatky, kdyby idioti u přechodů zastavovali a ti, co ne, už neměli řidičák. Tak a šup sem zase s palci dolů.
ten presmyk je asi snad i ten nejmensi proboem.
ja vnimam jako nejvetsi problem to, na jakych silnicich se tyhle cyklopruhy malujou.
jako cyklista nych se tam bal jet. i kdyby ridici byli superpozorni.
asi nebude nahoda, ze na pruzich na techto druzich silnic uvidite cyklistu zridkakdy.
Mám v paměti jednu křižovatku v Bruselu, o které by se dalo říct totéž. A přesto tam cyklisti svištěli a auta jela krokem. V Lisabonu chodí chodci i na červenou a auta stojí. Tak neuvěřitelně pro nás je možno nazírat soužití na silnici. Vámi popsaný strach chápu, ale pouze dokazuje, o čem píšu.
Brusel neznám, ale v Lisabonu Vás auto na Vaši červenou pustí maximálně ve chvíli, kdy stojí v koloně. A že jich v centru je. Mimochodem na dálničních přivaděčích, ani na Circunvalação de Lisboa žádné cyklostezky nenajdete. A těch cyklistů je v Portugalsku jak máku (většinou expati a turisté).
Zrovna ten presmyk je nejlepsi z moznych spatnych reseni. Kritiku si zaslouzi cpani cyklistu do privadece na dalnici, to ano, ale kdyz uz to vzniklo, tak rozhodne lepsi tohle nez cyklistu vyplivnout mezi auta zleva zprava bez moznosti vubec nejak zareagovat (Vltavska, drivejsi Bucharova).
Kdyz je tam ten vychvalovany tubus nad metrem, tak by bylo taky dobre jej nekam napojit, aby se dal vyuzit k prujezdu odnekud nekam a ne jen jako slepa promenada se schodistem na konci.
Chápu správně, že „přesmyk“ je v místě, kde autobusy jeden za druhým se finálně vymotávají od terminálu? Potěškoště. Anebo se „křižuje“ v místě, kde odbočuje jedno auto za druhým za účelem shopování v tamním hypersuper?
Jestli tomuhle někdo říká příspěvek k cykloinfrastruktuře, tak má opravdu zajímavé vidění věci. Bucharova, myslím, tímto překonána 😛 Nemusím cyklisty úplně milovat, ale taková řešení jim nepřeju. Příklad, kde v civilizovaných zemích mají cyklomalůvky na výpadovkách, byl by?
Je pres ten vyjezd z terminalu. A nikde v civilizaci, tam maji na vypadovkach cykloinfra bezpecne oddelenou paralelne, jak to tady chceme.
Proč tam není přechod pro kola, kde by měli cyklisti přednost? Stejně tam žádný jezdit nebudou.
To zas bude „PČR to schválila, tak je vše ok“. Ale že u PČR pracuje takových hlupců, už nikoho nezajímá.
“Oddělení dopravních inženýrů DI” je z mé zkušenosti nejvíc ACAB oddělení ze všech
Oproti nedávnému článku o projektu v Bratislavě je tohle fakt výsměch. To snad nejde popsat slušně, že tohle někdo postaví a nazývá cykloinfrastruktura.
Naprostý souhlas. A nejhorší, že tady se ani nikdo nepokusil nic postavit, jenom vylil barvu. Praha je v tomhle pořád strašně na východě…teď v krátkém sledu Sekaninova, tohle a nikdy se nevymyslí hezké řešení. K tomu pro kola naprosto neprůjezdné centrum nějakým bezpečným způsobem, hlavně že všude parkují auta po obou stranách úzkých ulic hned vedle historických památek.
Když se s tím nepočítalo na začátku, půjde to pomalu a dost bude záležet na tom, jakou bude mít cyklistika podporu. Třeba jednou začne přibývat lidí, kteří na cestu Praha – Praha nebudou auto potřebovat.
Počet cyklistů je limitován fyzickými schopnostmi obyvatelstva. Mladí lidé sedí u počítačů a tloustnou, starých přibývá. Opravdu se tady dá čekat nějaký cyklistický boom?
Sedi u pocitacu a tloustnou a proto se nehybou, nebo jsme jim udelali z pohybu vlastni silou venku takovej problem, ze sedi u pocitacu a tloustnou. Vejce nebo slepice?
My jsme neměli žádné cyklostezky ani cyklopruhy a jezdili na kole od rána do večera. Tedy s výjimkou pobytu ve škole. Kam jsme taky dojeli na kole. Protože bylo spousty cest a cestiček mimo silnice. To se vše zastavělo developery za úplateček a cyklisté jsou lákáni na nebezpečný hazard mezi auty.
A taky byl úplně jinej provoz. Ulicemi, kterými jsem v Praze běžně jezdil na kole do školy, si dneska na kole jako dospělej netroufnu. Pointa je v tom, že těžko chtít po někom, ať si jde hrát ven, když to venku je tak nehostinný, jako dnes v Praze….
To taky nebylo úplně všude. Z našeho sídliště na maloměstě vedly pouze dvě silnice bez chodníku, jinak zástavba. Na jedné z nich má 10letý kluk z baráku pomníček.
Ale i přesto jsem celá 90. léta na kole jezdil, i do školy. Jenže ten provoz byl mnohem menší.
Překvapivě bych řekl, že dnes je těch cest mimo silnice víc. V Praze jsem jezdil do práce prakticky úplně bez aut, na dvě různá místa. S trochou štěstí (a když netrváte na jízdě tou úplně nejkratší trasou) to jde.
Jsou elektrokola. Spíš bych viděl jako nereálné, že někdo bude dojíždět 45 minut z Černého mostu do centra na kole.
Může mi někdo z těch, kdo dává mínusy, vysvětlit aspoň něco z tohohle? – považujete kolo za nelegitimní způsob dopravy? – přijde vám v dnešní době normální, že každý člověk z každého koutu světa může vzít auto a dojet jím na Staroměstské náměstí a odstavit ho tam? – přijde vám normální nebo estetické, že auta hyzdí centrum, že třeba Pařížská je jimi obsypaná a nikdo z řidičů v ní přitom nebydlí? – líbí se vám současný stav města, kde ani jako chodec v centru nemáte bezpečný prostor pro pohyb, protože tam musí exhibovat osmiválce a třeba i prijíždět jednosměrkami a… Číst vice »
Takze -7 a odpoved zadna. My si asi ty macho devadestakovy mafiany z motoristu zaslouzime 🙁
Já fakt nechápu, jak může takovýhle komentář palec dolů.
Ale auta jsou součástí památkové ochrany a vždycky to tak bylo! Památkář je radši pro hradbu vozidel, nežli by povolil cykrpruh a změnu uspořádání ulice.
Z principu se takovým úchylárnám vyhýbám. Radši jedu na kole delší cestu bočnimi ulicemi než se vrhnout mezi proudy aut do hlavní kapacitní ulice. Nikdo soudný a příčetný nepůjde s dětmi na procházku po drážním tělese, pouštět draka na ranvej letiště nebo si zaplavat do plavební komory ale z nějakého důvodu by se pustil s dětmi na kole na rušnou 4proudovku?
Tady je ovšem problém tu vedlejší, po které se dostanete z Horních Počernic na Čerňák nebo naopak najít… Což je v Praze na poměrně mnoha místech. Taky si vybírám klidné vedlejší, když to jde. Zejména když jedu s dětmi. Ale bohužel, v Praze nejsou vůbec vzácné případy, kdy ta kapacitní komunikace je jediná spojnice. Ať už fyzicky, nebo jsou ty vedlejší zjednosměrněné (i pro kola) tak, aby tudy projet nešlo… A druhý problém pak je, že spousta obchodů a služeb bývá na těch hlavních. Takže z těch vedlejších se do nich nedostanete. Taková vedlejší klidně vede podél parkoviště obchoďáku, ale… Číst vice »
Cyklisté jezdí i bez dětí. Pokud by tam nebylo to přímé křížení odbočovacího pruhu, nebál bych se až tak to použít. Křížení by ovšem bylo lépe nahradit odbočením a překonáním kolizního směru někde bokem. Nerad bych riskoval, že mě odbočující v tom místě přehlédne. U připojování je to ještě horší, pokud má nabrat rychlost. Na druhou stranu, nemá to být dálnice, nýbrž jen rušná městská třída. Chtělo by to ale třeba i patřičné úpravy okolí, aby to tak působilo.
S dětmi nebo bez dětí, je to nesmysl. Taky na takové komunikaci cyklistu neuvidíte jak je rok dlouhý…
Sdělil by mi někdo znalejší, proč je v Praze fakticky nemožné vybudovat normální cyklostezku i tam, kde je pro ni více než dost prostoru? Vždyť tam stačí vybudovat obrubník a hned to bude o řád bezpečnější a příjemnější cesta.
ODS
Na „cykloinfrastrukturu“ jsou vyčleněny finance, které maximálně dokáží pokrýt několik kýblů barvy.
To se pletete, na cykloinfra strukturu se vynaloží desítky až stovky milionů, problém je, že se do toho nahází výměna asfaltu na chodnících někde v parku a prdne se tam značka chodník s povolením vjezdu cyklistům a hned je to investice pro cyklo 🙂 krása ne?
No stovky milionů v Praze úplně ne, byly možná bohatší roky, ale teď v posledních letech to radní pro finance (a hádejte, z jaké je strany) zase dost přiškrtil…
Obrubník by si vynutil změnu odvodnění, aby se u zvýšeného obrubniku nahromadila voda. Problémem by bylo i odbočení vpravo, kdy by auta musela překonat zvýšený obrubník. V území není volný prostor pro vedení samostatné stezky pro cyklisty a řidiče mopedů. Řidiči se musí naučit, že na vozovce nejsou sami. V pořádku je snížení nejvyšší dovolené rychlosti ze 70 na 50 km/h. Začlenění cyklodopravy do měst je nejvhodnější podle nejvyšší dovolené rychlosti na komunikaci: 1) rychlost 30 km/h – integrace s automobilovou dopravou 2) rychlost 50 km/h – optická segregace od automobilové dopravy, může být i na čtyřpruhové vozovce 3) rychlost… Číst vice »
Principialne jo, jen ty rychlosti aut mate nesmyslne posunuty nahoru. Oddeleni jen barvou je na takoveto ctyrproudovce s 50 km/h nedostatecne. Podel te rady K+R stani extremne (neustale zajizdeni a vyjizdeni, otvirani dveri)
a neudělá s tím nic ani radní pro dopravu, neboť na financích sedí Zdeněk Kovářík za ODS.
Je to nemožné, protože jsme Češi. Nejchytřejší národ na světě.
škoda že nám k tomu něco neřekne náměstek pro dopravu a sebepropagaci. by to mohla bejt celkem legrace, jak okolo toho blekotá…
Prosím přectěte si reakci od vlachjan
„A vaše děti byste tam pustili?“
Tak to ani vomylem. Ať si tam jezdí ten kdo tohle vymyslel. Dřív nebo později tam dojde k vážné nehodě a je jedno kdo za to bude moci. Máslo na hlavě bude mít v první řadě ten kdo tohle vymyslel
Děti? Tam bych nepustil ani sebe.
Jako cyklista to vyuziju, ale v ramci sportovani – k Labi vede jedina dobra cyklostezka pres Zelenec, a tyhle cyklopruhy jsou nejrychlejsi cesta k a ze zacatku teto cyklostezky. Bohuzel tato mizerie spolecne s mizerii na tubusu metra bude slouzit jako alibismus proc nevybudovat slusnou cyklostezku pres terminal Cerny most. Rekonstrukce terminalu se blizi a podobne spiknuti by me neprekvapilo.
Ještě by měla být cyklostezka podél železniční trati, ale jde to pomalu.
No jo podle https://app.iprpraha.cz/apl/app/atlas-prahy/ by mela byt paterni cyklostezka podel vetsiny trati.. realne ale neni na Cernem moste ani velmi chybejici podjezd pod trati
Nebylo by lepší, kdyby byla silnice, potom odstavné místo a poté až cyklopruh? Aby byli cyklisti více chráněni?
Cyklisté by byli ohroženi otevíráním dveří na pravé straně auta. Výstup na chodník je lepší a bezpečnější než výstup na cyklostezku. Jízdní kolo jede rychleji a pomaleji může měnit směr pohybu ve srovnání s chodcem.
A v Galante to tak máme a…
https://1url.cz/gJGqw
…cyklisti jazdia naďalej po chodníku, pretože nikto nebude riskovať, že spolujazdec z auta, ktorý sa NIKDY nepozerá do spätného zrkadlám mu otvorí dvere rovno do cesty. Kritizoval som to od začiatku, ale zrejme je to tak v poriadku.
A řidiči teda budou oprávněně nadávat na buzeraci, protože z 70 km/h se to snížilo na 50 km/h.
70 do města nepatří
Proč ne? V místech kde není zástavba, přechod ani živáček a široká přehledná silnice… jo, tam je 70 málo, už rozumím.
Tady to siroky je, ale prehledny jen zdanlive, coz je ta nejhorsi varianta… Navic jsou tam ta K+R stani, kde do a z aut lezou zivacci jeden za druhym.
Teď jsem zas projel Rakousko a potkány v intravilánu městeček 70 mnohokrát. Na podobných komunikacích tady je padesátka a byl by osazen výdělečný radar. (Ale po vjetí do uliček uvnitř už je to tam většinou o třicítce…abych taky potěšil bijce aneb horovatele za třicítky.)
Oprávněně? Je to ve městě. Pravda, kolem jsou teď převážně haly.
Až na to, že 50kmph je tam už 4 roky a máte to i v článku napsané. A jezdím tudy.
50 km/h je 4 roky pouze v úseku od Rajské Zahrady po most přes Ocelovou, tedy od přidání cyklopruhu a zlegalizování parkování podél tubusu. Od metra po H. Počernice zůstalo 70 km/h a pokud vím tak tam ještě stále značka se 70 km/h je (pokud ji nestihli během dneška vyměnit naposledy jsem tu jel v pondělí).
Myslím, že zde je zcela ne místě, aby někdo pozval do jedné místnosti normotvůrce, zákonodárce, projektanta, dopravního policistu, a všechny ostatní, kdo se podíleli na projekční přípravě a schválení tohoto záměru, a opravdu dlouze a velmi brutálně je seřval. Toto se nedá nijak obhájit.
Bohužel tohle je přesně doklad toho jaké nesmyslné věci je možno vymyslet. Ale hlavně, že se tady budeme zaklínat bezpečností a tvrdit jak nám o ní jde. Na obyčejné silnici musíte cyklistu předjíždět s bočním odstupem minumálně 1,5m, ale tady když ten cyklista pojede v levé polovině tohoto cyklopruhu klidně mu mlůžete lízat zrcátkem řídítko.
ano, to je hlavní smysl existence cyklopruhů, od té doby, co to zákon takhle nastavil.
Tohle je spíš důsledek toho, že tito lidé spolu v jedné místnosti nikdy neseděli a nemohli si vyříkat konkrétní aspekty zadání, varianty řešení, jejich výhody a nevýhody.
Přesně tak. Sezval bych je předtím a k jednání, nikoli dodatečně k pouhému vynadání (navíc za něco, co bych byl měl udělat sám).
Jestli to spíše nebude důsledek toho, že cykloinfrastrukturu vymýšlejí lidé kteří na kole nikdy neseděli a nebo seděli, ale nepoužívají kolo ve městě. Stejné jako když zdravý člověk buduje něco pro lidi s postižením a myslí si jak to dělá dobře i když je to ve výsledku použitelné jen na 50 procent a šlo by to udělat lépe.
Ten problem je zakopan trochu jinde. V zadani. Pokud mate zadani „narvete tam cyklopruh do silnice a na nic nesahejte stavebne“, tak mate ruce dost svazane a hledate to nejmene blbe reseni. Dokumentaci jsem videl (mimo jine na uredni desce), v mezich podobne kruteho zadani je to (videno v papiru, jeste jsem nemel prilezitost projet vyslednou realizaci) jeden z nejlepsich projektu a cyklopruhu co v Praze mame. Vcetne onoho kritizovaneho presmyku, ktery je tam vylozene na urovni nutnosti kvuli rozhledum a aby nebyl cyklista sviran mezi dvema proudy vozidel, z nichz jeden mu hodla mohutne krizit cestu (zdravime do predchozi… Číst vice »
„Pokud mate zadani „narvete tam cyklopruh do silnice a na nic nesahejte stavebne“, tak mate ruce dost svazane a hledate to nejmene blbe reseni. “
Za mě? Takový zadání si splňte sami nebo si najděte někoho jiného kdo vám ho splní.
Takový přístup by byl ideální, kdyby ho drželi všichni, ale bohužel takhle svět nefunguje. A je tu pak obrovské riziko hraničící s jistotou, že místo schopného projektanta, který jen útrpně zavře oči a udělá tam aspoň co nejmenší prasárnu, to vezme nějaký neschopný nebo ideologický nýmand (případně obojí v jednom kuse) a výsledek bude daleko daleko horší a s bezpečností nebude mít nic společného. Pak je to na úrovni, že není ani tak poptáván projektant dopravní inženýr, ale kreslič, který jen tupě namatlá bez známky invence to, co chce někdo ve vyšším stupni potravního řetězce. Já když vidím, z koho… Číst vice »
Než budete nadávat na cyklisty tak vězte, že žádný soudný cyklista o tyhle cyklopruhy nestojí
koukal jsem na mapy, protoze prahu neznam … ale tohle jsem nasel…
https://mapy.com/en/letecka?pid=103462948&newest=1&yaw=4.588&fov=1.257&pitch=0.213&x=14.5876344&y=50.1107862&z=18&ovl=8
Jo, pár zkušených milovníků adrenalinu tudy jezdí. Ani ti ale vesměs nestojí o takovéto pruhy, ti si tudy troufnou i bez pruhů.
Ty navíc dosavadní úprava chrání daleko více než nějaký pro ně vyhrazený prostor v jehož případě neplatí.
„1,5 metru pak nemusíte dodržet, jede-li cyklista cyklopruhem nebo v zónách s omezením rychlosti na 30 km/h a méně – tam stačí 1 metr.“
No ono to vlastně jinudy ani moc nejde, pokud nechcete nosit kolo po schodech.
Z toho tubusu metra se dá dostat i bez schodů, ale ta rampa je dost úzká, jsou tam ostré zatáčky, s tím, že by po ní jeli cyklisté (nebo třeba dokonce 2 proti sobě) se asi moc nepočítalo. Ale ne, nosit kolo po schodech není nutné, jen je ten sjezd prostě opruz…
jinak:
– souhlasim, ze jako cyklista se temto mistum vyhybam
– na druhou stranu, rychlost je tam snizena na 50km/h
– na treti stranu, policie slusne receni kasle na vymahani rychlostnich limitu,takze se tam urcite jezdi v prumeru 70 a experti 100.
Tam se to zrovna dost hlídá, teda aspoň směrem do centra.
V tomto případě jde spíše o paskvil, který má za účel rozzuřit motoristy a poštvat je proti cyklistům. Nebo čecháčkovské řešení, jak splnit kvóty eu na cyklokilometry a neubrat moc prostoru nejdůležitějším gumokolům.
Samozřejmě, nejhorší je že to funguje
Mnohdy mi to tak fakt prijde.
Cykliste vs. motoriste je pro ty nahore lepsi varianta nez cykliste & motoriste vs. politici.
Tyhle pruhy jsou fakt natruc.
Podobny nesmysl je na severu prahy na ctyrproudovce u OC Letnany.
Štvali by se i tak, protože mnozí mají pocit, že silnice je tu právě a jen pro ně (a jsou tací bohužel v obou skupinách).